[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:48

Ik zag het voorbijkomen Do, kan ook echt alleen jou gebeuren he? Wel goed balen dat de baan zo verschrikkelijk slecht was. Je mag toch wel wat anders verwachten bij een locatie voor een district kampioenschap? Ik zou hier ook wel melding van maken bij de KNHS, je mag op zijn minst toch wel een goede bodem verwachten tijdens zo'n evenement!

Nies_

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:59

Inderdaad balen zeg.

Nette resultaten kwamen er voorbij! Angel en ik hebben zondag voor de 2e keer L2 gestart. Had sinds dinsdag al niet meer gereden omdat ik ziek was, zaterdag er wel even opgestapt en toen kwam ik er achter dat het geen succes ging worden, kreeg amper lucht. De 1e proef was ze eigenlijk nog niet goed los dus dat was helemaal niks. 2e proef was ik naar omstandigheden best een beetje tevreden mee, ik hield het alleen eigenlijk niet vol dus ze viel hier en daar wat uit elkaar. Blijkbaar was het algehele niveau niet al te best, want met die 2e proef waren we nog de "beste" van de L2'ers met 176 punten. :+ Over een maand hebben we pas weer wedstrijd dus hoop dat het dan eens allemaal een beetje mee zit en dat de middendraf wat beter gaat, al zijn we al van 3'en in het L1 naar 5'en in het L2 dus verbetering is er al wel, blijf het zelf alleen bagger vinden omdat we daar vroeger gewoon minimaal een 7 voor kregen. :') Ook is het wijken voor t rechterbeen de laatste 2 meter niet veel meer en voor het linkerbeen is de inzet blijkbaar zo bagger dat het maar een 4 waard is. :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:05

Hopelijk knap je snel verder op Nies. Rijdt nogal rot als je geen lucht krijgt.
Ach en de rest, gewoon weer aan werken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:26

Zo is dat. Ze was dit keer in ieder geval actief, nu alleen nog bij elkaar blijven rijden en dan zou toch wel een stuk moeten schelen. Zijn gewoon van die dingen die in elk onderdeel weer meetellen en dat kost gewoon allemaal nog wat tijd.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:25

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:34

:wave:

Kijkt ook weer eens om een hoekje, drukke weken gehad, veel gelest, 2x proefgerichte training gedaan, erg leerzaam. L2 gestart, 179 pnt.... :+ achterwaarts zat er nog niet op.... Nog steeds niet, iemand daar ideeën voor. Ze gooit haar hoofd in de lucht en gaat echt hakkerig in de achteruit.

Maar we gaan vooruit, ze begint zichzelf steeds meer te dragen.

Gefeliciteerd met alle behaalde resultaten en balen van de slechte bodems.

Helaas heb ik geen Welsh anneloes, wel een knappe new forest :D

Afgelopen zaterdag ook een meeting gehad, viel een beetje in het water, maar de resultaten zijn top.

[ITP] Knappe Cordia bij de spartelvijver in het drentsfriesewold

Aankomende zaterdag weer wedstrijd.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:34

Als je met een Welsh pony tussen de paarden start, mag je dan daaraan ook meedoen?
Op startlijsten staat nl. dat het alleen voor pony's is.

Saskia, mooie pony een mooie foto's :j , wel afzien zo te zien :brr:

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:40

Ja het was koud!!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:44

josie schreef:
Als je met een Welsh pony tussen de paarden start, mag je dan daaraan ook meedoen?
Op startlijsten staat nl. dat het alleen voor pony's is.

Ja dat mag zeker! Op het KNHS vraagprogramma staat het wel goed.

Haha Saskia, helaas ;)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:10

Wat leuk! Helaas hier een Welsh zonder papiertje erbij, dus dat wordt hem niet voor ons.
Nog beterschap Nies!
Leuke foto's Saskia, vooral 5 vind ik leuk. Knappe kop heeft je pony.

Ik denk dat dit voor Smurf en mij ook het laatste jaar wordt voor starten onder het zadel, ze doet het nu erg goed voor de wagen en merk verschil in trainen onder het zadel en voor de wagen. Heb dus het idee dat ik haar wel in de weg zit. Hopelijk nog wel een L proefje rijden dit jaar, zou leuk zijn als we met winst in het L kunnen stoppen.

Hier hebben de pony's even 6 weken vakantie, ik lig er door een operatie even uit. Is nu een week geleden en ik zit nu eigenlijk alweer te stuiteren om weer aan de slag te gaan. Gisteren voor het eerst weer op stal geweest, maar ik mag niet in de buurt komen van de paarden om te voorkomen dat mijn kaak verschuift (die is gebroken in de operatie).

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:26

Oh jeetje, klinkt heftig mooney? Waarom hebben ze hem gebroken?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:35

Lang verhaal, maar even kort door de bocht: mijn onderkaak is nooit groot genoeg gegroeid, de twee kaken staan zowel horizontaal als vertikaal niet helemaal recht ten opzichte van elkaar en mijn bovenkaak was te smal. Daardoor komen mijn tanden weer in de knel omdat ik wel het normale aantal (en grootte) tanden heb in kaken die kleiner zijn.
Eerst was het alleen maar dat het niet mooi was om te zien, maar in de lange termijn is het ook medisch gezien een probleem. En daar begon ik al last van te krijgen.
Dus ga nu een traject in om alles goed te krijgen (operaties en beugels). Eerste stap was een operatie om mijn bovenkaak te 'breken' zodat we die kunnen verbreden, daar ben ik nu mee bezig. Maar als ik nu dus een kopstoot oid zou krijgen heb ik een probleem, dus ik heb even een paardenverbod.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:36

Oh jee! Sterkte ermee!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:43

Beterschap Nies!Volgende x weer beter.

Dat is nogal een traject waar je in gaat mooney.
Lijkt me enorm pijnlijk.

Jammer vd regen Saskia,maar het is toch leuk geworden.

Welsh sportdag ben ik 1x heen geweest.
Was wel erg leuk om al die kleintjes aan de hand te zien met van die ukkies er op.
Nu kom ik er niet meer voor in aanmerking.
Springen doe ik maar niet met die halve blinde.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:52

Is de Welsh dag alleen voor ponycombinaties?

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:08

@ Ambre, de sportdag in september is wat anders dan dit. Dit organiseren we voor het eerst, is een nieuw evenement.

@ Tarja, zie een aantal posts boven je. Voor iedereen met een Welshpony... Ook volwassenen anders had ik het hier niet geplaats ;)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:23

dieseltje09 schreef:
Bij manege filip dros in Barendrecht, was een avond wedstrijd, deed afgelopen Zondagavond ruim na 9 uur s'avonds het bakkicht uit als laatste starter haha. Ach beter als 9 uur s'ochtens moeten starten voor mij, ben niet zo'n ochtend mens zeg maar :o

Dat valt nog wel.mee hoor. Ik heb afgelooen 2 zaterdagen om 22.00 en 22.30 mijn laatste proeven gestart haha :D was beide keren de laatste helaas...

Oef Jeetje mooney wat vervelend zeg. Hopelijk kan je gauw weer tussen de paarden zijn.

Er zijn weer leuke en leerzame proeven gereden lees ik. Iedereen gefeliciteerd met de puntjes.

Zelf heb ik afgelopen weekenden gestart. Eerst 14 en 15 februari. Eerste proef begon ruk, meneer klapte weer helemaal dicht. Even goed op zn nummer gezet en de 2e proef heerlijk kunnen rijden. 171 en 194! Punten. 2e dag ook aardig kunnen rijden alleen was hij de laatste proef een beetje op. 186 en 179.

Afgelopen weekend zaterdags ruk gereden, hij was niet vooruit te branden... Punten weet ik niet eens precies maar waren ergens in de 170 :=. Dag erna ging het gelukkig weer wat beter en 178 en 183 ggereden.
Nu weer even oefenen en dan volgende week weer 2 dagen knallen. Daarna is het even rustig met de westrijden. April staat namelijk helemaal vol met keuringen en hengstenshows (hij gaat voor zijn model predikaat :=).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:52

Het was weer genieten vandaag. Zonnetje, fijn onderwerp om te fotograferen. Jammer dat de bak nog wat nat was van de hoosbui van gister maar dat kon de pret niet drukken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:04

Knappie :)

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:37

Leuk een Welsh sport dag, wel jammer dat ik er 2.5 uur voor moet rijden....

Knappe bontjes hierboven!!!

Nies al weer wat opgeknapt?

Ai Mooney dat klinkt niet heel fijn.

Jammer van het koude weer Saskia! Maar er zitten een paar prachtige plaatjes bij!

Ik kan nog steeds niet rijden.De fysio was ziek en ze heeft het moeten verzetten. Nu komt ze aanstaande dinsdag. De tandarts is afgelopen woensdag geweest dus afhankelijk van wat er dinsdag nog aan het licht komt kan ik ook weer hobbelen. De andere pony staat ook al 2.5 week kreupel. (maf gedaan op een te harde wei) Daar is de veearts bij geweest maar hij kon niet zeggen of het uit het onderbeen kwam of uit de schouder/rug. Dus daar moet de fysio dinsdag ook naar kijken en afhankelijk daarvan wordt het misschien nog een ritje kliniek om uit te verdoven. Tot die tijd mag ze haar box nog steeds niet uit.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 01:24

Auw Mooney dat klinkt behoorlijk pijnlijk!
Cp112 om 22.00 en 22.30 starten? Pfff ik dacht dat dit al laat was, kan dus altijd nog erger haha.
Ziet er fijn uit Jury! Ja zelfs onze all weather baan was wat aan het soppen na die hoosbuien, gelukkig was hij vandaag weer kurk droog.

Leuk zo'n welsh sportdag alleen zien ze me al aankomen met mn fjord haha.

Balen cheyenne,hopelijk kan je snel de lappenmand uit.

Vandaag weer lekker wat aan het knutselen geweest met mn fjordenpony. Hij krijgt steeds meer draagkracht in de galop, mooi om te merken. Kan tegenwoordig zelfs voltes van 10 meter rijden in contra galop met mooie stelling zonder sprongverlies ook aan de draf appuyementen en travers gewerkt. Humor, we rijden B maar zijn met oefeningen in het M bezig om de puntjes op de i te krijgen :o maar het is zo'n fijne werkpony dat ik niet wil blijven hangen omdat ik toevallig bij de KNHS veel lager rij

Daarna mn 7 jarige dochter er weer even opgezet, moet flink geoefend worden voor de demo's die we geven op Animal Event begin mei. Altijd heel leuk te zien, dan gaat het echt van wedstrijd pony met bijhorend temperament naar een ideale kinderpony

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 17:31

Dieseltje leuk is dat he?! Heeft Sjollie ook, en ahum.. Hepsie moet dat nog gaan leren :D :+ :+ gekke kip zonder kop.

Suus, echt heerlijk dier heb je daar hoor! Maar nu wel ipv bont bijna egaal bruin.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:04

*\o/* ik heb een zadel gevonden dat in ieder geval niet schuift *\o/*

misschien dat de beheerder van de manege het zelfs over wil nemen _/-\o_

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:50

Ynskek, dat zou helemaal mooi zijn, als hij hem ook nog over wil nemen, wel zo fijn voor het paard.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:56

Ik moet dr nog een berichtje sturen ;)