Marietje, gelukkig loopt hij weer goed! Hopelijk zijn jullie over 2 weken klaar voor debuut.
Nouvel gefeliciteerd met de punten met de ander!
Mirjam, ja, niet prettig. Jij rijdt ze gewoon nog allemaal met dit weer?
Hier maar af en toe echt rust dat ze niks doet. 's Winters eigenlijk nooit, omdat ze dan te kort buiten komen om haar verder niet te pakken. Dan zijn vrije dagen aan de longeerlijn zonder bijzet een beetje slingeren (maar wel minimaal kwartier aan de hand instappen, half uur longeren en dan weer uitstappen aan de hand). Verder nog een dag longeren met bijzet, maar dat is ipv rijden, dus soms rijd ik die dag wel en longeren we niet. Dat met bijzet longeren is weer zwaarder dan gewoon wat loswerken, dus hangt er vanaf hoe de rest van de week eruit ziet wat we doen. 's Zomers krijgt ze wat makkelijker even een dag rust, maar we zijn er wel elke dag en laten haar wel vaak even stappen of 5 minuutjes aan de longe. In de wei of paddock doet ze niet gek en rent ze weinig tot niet, aan de longeerlijn na toestemming wel.

Het hangt echt van paard/pony. Ik vind 1 dag echt rust wel 'nodig', maar voor mij hoeft ze dan niet helemaal niks te doen, ook omdat zij het beter doet als ze dan wel even verplicht moet lopen. Mijn vorige ruin kon beter omgaan met een dag niks, maar die speelde ook, Flow eet alleen.