Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:27

Eindelijk! De punten van 4 juni zijn binnen.. 185,5 met een mooi onderbouwd protocol. Heel erg blij mee!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:30

Annetje schreef:
hihi ik vind dat ook altijd zo'n dooddoener. Ik heb altijd mederuiters die zich aan mij 'optrekken' om het zo maar te zeggen. Dat als ik lage punten rijd, net als zij, dat dat dan vast komt doordat de jury geen speciaal paard wilde zien (mijn eigen paard is aan appaloosa en ik rijd nu een fries). Ik moet ze dan altijd teleurstellen dat ik het echt eens ben met de punten. Ik kan gewoon niet rijden. :D Daar verandert het paard weinig aan. Of het nu een wit paard met stipjes is of een zwarte met lange manen, het is volgens mij nooit geweest dat de jury me écht te weinig punten gegeven had, wat die andere ruiters ook hoopten.
Ik denk dat veel ruiters het erg lastig vinden om naar hun eigen proef te kijken. Kritisch op jezelf zijn is ook echt vervelend, dus ik snap het wel. Daar komt bij dat sommige type paarden gewoon ook echt minder zullen scoren. Mijn eigen paard zou nooit een 8jes paard kunnen zijn geweest, ook niet bij een goede ruiter.

Mijn paard kan op zich best gedragen lopen, als ik een betere core stabiliteit zou hebben, ieder anderhalve pas halve ophoudingen zou geven en hem daarbij op z'n kruis tik. Maar na 20 meter ben ik dood en kan gewoon nog niet goed genoeg eraan rijden.
Vreemd genoeg beweegt hij voor het beeld heel vlak maar kan een vriendin die een PRE heeft, hem niet uitzitten omdat hij zo hoog opgooit. Ik snap er niets van.

urosa

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:38

Tja, jury's zijn ook maar mensen. Maar zo zonder beeld en protocol kunnen 'wij' ook niet echt wat zinnigs zeggen of het wel of niet te streng is gejureerd. En kwaliteit van een paard helpt zeker mee om hogere punten te kunnen rijden, maar dat verschil is er ook in een ras. De ene haflinger is ook echt de andere niet. Net zoals er ook veel 'matige' KWPNers zijn.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:51

Jullie zeggen bellen voor die punten van 21 mei, maar wat gaat dan sneller? Gaan ze dan wel nakijken waar m'n proef gebleven is?

In de app zei ze 2 a 3 werkdagen. Ik stuurde m'n appje vrijdag ochtend, het is nu dinsdag. Morgenmiddag dus pas 3 werkdagen. Maar heb de 9e al wel gemaild, zou het binnen 2 werkdagen horen als er iets mis was en anders zsm zien. Niks gehoord uiteraard.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:52

Ik ben compleet met mijn punten. Heel terecht en ontzettend leuke feedback gekregen. 192 punten.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:57

MerleSimone schreef:
Jullie zeggen bellen voor die punten van 21 mei, maar wat gaat dan sneller? Gaan ze dan wel nakijken waar m'n proef gebleven is?

In de app zei ze 2 a 3 werkdagen. Ik stuurde m'n appje vrijdag ochtend, het is nu dinsdag. Morgenmiddag dus pas 3 werkdagen. Maar heb de 9e al wel gemaild, zou het binnen 2 werkdagen horen als er iets mis was en anders zsm zien. Niks gehoord uiteraard.

Over de app heeft het ook heel erg te maken met welke medewerker je voor je hebt. Sommigen zeggen idd standaard 3 werkdagen en als je het even later nogmaals vraagt, omdat het antwoord je vraag niet beantwoord - en je hebt iemand anders voor je - dan gaan ze wél kijken en blijkt dat er bijvoorbeeld twee cijfers in je combinatienummer waren omgedraaid.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:13

tammiebels schreef:
Iemand ervaring mee dat de uitslag er stond en later weer weg was? Dit was gistermiddag, later was hij weg en staat er nog steeds niet opnieuw

Er was nog iemand in dit topic die zoiets had gehad? De punten en protocol staan er nog steeds niet opnieuw namelijk. Verder nog iemand dit gehad?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:14

Ja toevallig heb ik dat ook gehad. Punten stonden er 5 minuten en verdwenen daarna weer. Uurtje later stonden punten en protocol er wel in.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:32

Is er ook al toevallig iemand die de punten van 11 juni heeft? (gewoon nieuwsgierig).

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:40

Ik heb mijn punten voor de 4de en de 11de terug super blij mee. Ik snap ook niet zo goed dat mensen het op het ras willen gooien. Ik rij op een haflinger (en zeker niet het sporteve type) en ik heb tot nu toe op elke proef winst. Het commentaar is standaard dat ze actiever had mogen lopen en daar werken we hard aan, maar dat gaat gewoon moeilijk met haar bouw en karakter. Ik kan echter hele mooie lijnen met haar rijden, omdat ze amper scheef is en omdat ik alle tijd heb om goed te sturen. Ik had er ook voor kunnen kiezen om op mijn kwpn'er te starten en dan door de bak te vliegen. Maar echte lijnen en een stabiele aanleuning krijg ik met haar niet voor elkaar. Ik krijg misschien met de haflinger lagere punten op activiteit en gangen, maar weer hogere punten op aanleuning en rechtgerichtheid. zo heeft ieder paard zijn voor- en nadelen.

Nog een vraag mag je een klasse hoger starten als je wel de punten hebt maar ze nog op iav verwerking staan? Bij het kopje wedstrijdhistorie staan ze wel maar bij mijn klasseringen nog niet.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:50

Ik wil ook zo graag m'n punten van de 11de! Eerste keer met een ander paard en ben zo benieuwd :j Nog eeeeven geduld :Y)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:50

Tja ik beoordeel als jury wat ik zie aan onderdelen, niet of het paard me aanstaat. Persoonlijk heb ik weinig met koudbloeden, Spanjaarden of andere bijzondere rassen, maar als ze bij mij een goede proef neer zetten krijgen ze net zo goed 70% als dat een ander dat zou doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:51

SweetVanille schreef:
Net punten van 4 juni B binnen. Was voor mijn gevoel mijn beste proef maar ontzettend streng gejureerd, en hele andere punten dan voorgaande 5 proeven. Opeens 5.5jes op oefeningen waar ik normaal 6.5/7 op heb.
Zeker weer iemand die alleen dansende kwpners wil zien :') -O-

Misschien was deze proef juist wel realistisch gejureerd en trof je de vorige keren een erg coulante jury?
Ik vind de dooddoener in deze nog niet eens het vergelijk met de dansende KWPN-er maar eerder dat de jury die minder punten uitdeelt eigenlijk altijd wordt weggezet als de hele strenge of niet goede (lees realistische) jury. Iedere jury die je een winstpunt geeft heeft gelijk maar degene die je lage punten geeft niet. Over een objectief zelfbeeld gesproken.
Er wordt gewoon heel vaak gereden voor 5-6 jes. Als je echt goed rijdt is er nooit discussie over. Al kom je met een trekpaard aan.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:58

Levita schreef:
Ja toevallig heb ik dat ook gehad. Punten stonden er 5 minuten en verdwenen daarna weer. Uurtje later stonden punten en protocol er wel in.

Hmmm ok, dit was nl donderdag of vrijdag al en ze staan er nog steeds niet weer in

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:58

Met mijn dansende kwpner heb ik er last van dat ze graag met haar hoofd meedanst, daar worden wij ook gewoon op afgerekend hoor.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:05

Wij hadden gisteren een regulier meetmoment. Man wat een enthousiasme en drukte. Het is alleen wel erg moeilijk alles in strak te houden. Mensen blijven toch hangen, willen anderen kijken, gaan staan kletsen etc.
Maar over het algemeen ging het oké en was iedereen blij.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:05

tammiebels schreef:
Levita schreef:

Hmmm ok, dit was nl donderdag of vrijdag al en ze staan er nog steeds niet weer in

Ik woon met een IT'er thuis dus het kan een technische oorzaak hebben. Of het was een invoer fout en hadden ze per ongeluk de punten bij jou neergezet. Ja ik weet niet hoor, het is maar een gok.

Hopelijk heb je snel duidelijkheid over je punten!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:07

Ik snap het wel hoor, maar we zijn toch allemaal wel eens te streng beoordeeld? Dat van kwpn had er niet bijgehoeven maar toch. Met mijn vorige paard reed ik altijd dik in de 190/200. Als je dan met dezelfde proef 1e wordt met 178 dan kan ke toch best stellen dat het streng gejureerd is? We hoeven toch niet altijd blij te zijn met de jury?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:09

Ooooh ik heb mijn punten ook ! Super leuke jury. Toevallig iemand uit het topic? Achternaam met M-K? Punten zijn terecht, doch wat soepel. Ik heb echt een baggerproef neergezet en deze jury heeft heel fijn opbouwend commentaar neer weten te zetten en dat vind ik heel erg knap. Ook bij de algemene opmerkingen zelf nog een compliment weten neer te pennen en een rijtechnische tip. Helemaal blij mee en nu al zin om weer verder te oefenen en de proef voor komend weekend op te nemen. Ik was zelf bang voor echte kritiek-kritiek, omdat ik wel echt een slechte proef liet zien en paard en ik eventjes geen combinatie zijn. :+ Erg fijn als een jury zo positief weet te beoordelen. <3

Jaxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:18

Zijn er al mensen die uitslag van het M2 van 4 juni binnen hebben?
Door alle berichten van gisteren en vandaag word ik toch nieuwsgierig, maar helaas nog niets bij mij.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:20

Flicka12 schreef:
Ik wil ook zo graag m'n punten van de 11de! Eerste keer met een ander paard en ben zo benieuwd :j Nog eeeeven geduld :Y)

Ik ook! Maar morgen week geleden ingeleverd en als ik zie dat sommige hier nog wachten op punten van 21 mei, zal het nog wel even duren ben ik bang :Y)

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:23

Ik heb de punten voor event van de 11e binnen.
We zijn nu officieel L1 met 1 winstpunt. Valt nog veel te verbeteren maar gevoel kwam goed overeen met commentaar en punten op het protocol.
In vergelijking met de vorige keer ook al veel verbetering.
Gelukkig zijn er in de buurt weer meetmomenten springen en gaan we daar weer mee aan de slag.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:24

Ik heb vorige week donderdag alles teruggestuurd maar begrijp net dat de KNHS dit niet heeft ontvangen. Dus het is wel goed hoor om aan de bel te blijven trekken als het te lang duurt. Ik ga er vanuit dat alles gewoon verwerkt wordt als ik het teruggestuurd heb en tot nu toe gebeurde dat ook maar ook daar gaat het soms dus niet goed. En dan wachten jullie op je punten, de KNHS wacht op de jury maar de jury heeft alles verstuurd en gaat lekker gewoon door met leven :D :D :D :D

Ik heb ze zojuist nog een keer gestuurd!

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:27

Jaxxie schreef:
Door alle berichten van gisteren en vandaag word ik toch nieuwsgierig, maar helaas nog niets bij mij.

Ja binnen met 191,5 vondt het persoonlijk erg zuinig

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:28

Jaxxie schreef:

Wij wachten ook nog op M2 van 4 juni :o