Hmm, dat van die bomen ken ik ook wel een beetje Toobs... Is nu stukken minder, maar hier in de polder kent hij al het verkeer, maar stel dat er iets achter een boomwortel zat?!!!! Hij sloop!! door het bos. Nu niet meer hoor, maar endurance paard heb ik hem toen al voor afgeschreven.
Voor je idee... dit is ik en ander paard op het strand, ook afgesloten, op scherp, alles eng... We zijn al zigzaggend heen gegaan over het strand rechtdoor ging niet.. Toobs voorop, op zijn kont vastgeplakt zijn vriendinnetje wings. Terug ging beter en achter paar joggers aan ook, maar pffffff, de heenweg, stelletje angsthazen. (in de verte zie je ons zigzag spoor van de 1e x .... de verte in, hi hi) https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=5551B23C
Verkeersmak is inderdaad wel zo prettig. Wij zetten bewust ook altijd de jonge dieren aan de wegkant in de wei. Daar komt vanalles voorbij razen met 80km/h. Ook de bus komt 4 keer in een uur voorbij gesjeesd. Gisteren en vandaag met extra handicap vanwege de carnavals optocht Helaas werkt dat niet tegen bakkabouters en boomwortels.
Haha Sjol, je ziet ze echt aan elkaar plakken voor elkaars support
Bij mij op stal komt 3 keer in de week de melkwagen binnen een meter langs zijn stal. Groot verkeer doet hem weinig. Ook de tractoren inclusief werk materialen doet hem weinig.
Nog 1 dagje werken en dan min of meer vakantie. Moet nog wel wat uren maken maar die kan ik dan een beetje zelf indelen.
Zondag weer sinds wat langere tijd op wedstrijd met Spirit en Suus. Ben benieuwd Het is echt niet normaal wat voor sprongen voorwaarts zij elke x maken. Ik ben bang dat we (Suus en ik als eigenaar/trainer) voor de rest van ons leven verpest zijn, zo fijn en makkelijk de pony het allemaal oppakt. Gewoon niet normaal, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Vanmiddag een heerlijk bosritje in de regen gemaakt. Stalgenoot was mee dus het was weer een ritje uit het boekje. Het was echt genieten. Morgen mag hij weer solo .
Wat een rotweer vandaag zeg.Hier heeft het echt heel de dag geregend en dat doet het nu nog.
Ponies doen goed hun best hoewel het met de Welsh allemaal nog niet meevalt. Ze krijgt nog tot de zomer en dan moet het wel al een stuk beter gaan anders gaat ze in de verkoop.
Nou de poown is toch vooruit gegaan de afgelopen 6 maanden. Stuk minder spanning en beter door het lijf. Was 2x 2de met 217&220.Volgende week nog maar eens op pad!
Vandaag maar weer een B-proefje gestart na dat we de afgelopen met sprongen vooruit zijn gegaan Nou alles wat mis kon gaan tijdens de proef ging mis.. (lees tegen de hand, bit vastpakken) Dus we gaan gewoon weer verder trainen.
We hadden trouwens 182 punten wat ik zeer coulant van de jury vindt.
Ik mag me vanaf vandaag officieel melden in dit topic , eindelijk officieel gestart in het B en zeer geslaagd mag ik toch wel zeggen met 190 en 195 punten met mn fjord en dat voor een binnenrijbaan(die ik zelf niet heb thuis, was de 2e keer van zijn leven dat ie binnen reed) met heftig ruziënde pony's ernaast... Wel wat werkpuntjes, zijn middenstap moet echt beter en het hals strekken ging niet helemaal van een leien dakje. Maar al met al kan ik toch wel erg trots op mn beige (b)engel!
Sjol, ja de wedstijdbodem is goed te doen en werdt keurig getrokken tijdens de pauzes tussendoor dus lag er zelf voor mij als laatste van de dag nog super strak bij, de inrijbak is minder op sommige stukken maar daar was verder wel prima omheen te rijden. Was onder de man heen dus had ook niet zo heel veel inrij ruimge nodig verder
Bij manege filip dros in Barendrecht, was een avond wedstrijd, deed afgelopen Zondagavond ruim na 9 uur s'avonds het bakkicht uit als laatste starter haha. Ach beter als 9 uur s'ochtens moeten starten voor mij, ben niet zo'n ochtend mens zeg maar
dieseltje09
Geplaatst: 24-02-15 01:31
Voor de nieuwschierige dit is de betreffende beige (b)engel:
Ik vond de inrijbaan niet zo best hoor. Erg hard en hobbelig. Suus vond hem ook koud maar ze is wel een beetje koukleum.
dieseltje09
Geplaatst: 24-02-15 01:52
jury schreef:
Ik vond de inrijbaan niet zo best hoor. Erg hard en hobbelig. Suus vond hem ook koud maar ze is wel een beetje koukleum.
De inrijbaan hard? Ik vond hem juist op plekken (te) mul...(vooral de korte kant die open is) zijn we echt op de zelfde locatie geweest? Ja koud is is wel maar het is ook een overkapte buitenbaan eigenlijk, zit maar aan 2 kanten een wand in de rest is open. Maar goed ben helemaal buiten gewent dus dan is dit nog steeds luxer haha.
Het was imo wisselend, te hard, te zacht en ongelijk geen topcombi Maargoed wij mochten wel weer een puntje meenemen ondanks dat we nog wel echt moeite hebben met wat oefeningen. Ik blijf de overgang m1 naar m2 pittig vinden maar mag met spirit niet klagen tot nu toe
Oke, wisselende bodem berichten dus, maar wel jij ook blij met je punt. En he!? Wie had het niet koud afgelopen weken, vind het niet zo raar dat je het koud had. Jij ook gefeliciteerd met je punt.
Pffttt, van het weekeind districts kampioenschap mennen gereden met Toobs.. zijn hem nu nog weer bij elkaar aan het harken. Daar hadden ze een zware bak, pffttt. Vond dus dat hij met wel 4 x voor de wagen sinds november en die loeizware bak, top dat ie met een winstpuntje in de M naar huis ging. 183.5 en 180 pnt en 182.5 en 163 pnt en ik ben nog uitgebeld. Sproeiinstallatie hing erg laag, bleef je overal al met je zweep aan hangen 2e proef, door S van hand veranderen met 1 hand, bing!!! de bel. Dus ik braaf met groot vraagteken boven mijn hoofd naar de jury's, die waren druk aan het overleggen, wat bleek nou, zij hadden helemaal niet gebeld.... Ik had zelf gebeld, bij E hing ook nog een grote koperen bel, was daar dus aan blijven hangen. Goed concentratie foetsie, wel lol voor 10 en verder gereden. Heb Toobs nog nooit zo zeiknat gehad als die dag, laatste start was half 1, was om 3 uur thuis, ben toen van ellende nog gaan wandelen, zo zwaar was die bak.