Oei marietje dat is echt niet fijn! Hopelijk knapt het snel op!
Hier gisteren de brabantse kampioenschappen gereden in de para dressuur en een mooie tweede plaats weten te pakken. Super moeilijke proef nog voor ons. Op 1 lijn van 60 meter bijvoorbeeld een volte 10 meter in verzamelde draf, gevolgd door schouderbinnenwaarts, halve volte 10 meter gevolgd door een appuyement. Pfoe.. ook zaten er eenvoudige galopswissels in, keerwendingen naar links gevolgd door een naar rechts en 5 meter later aangalopperen in verzamelde galop. Een volledige 8 in contra gevolgd door een eenvoudige wissel, uitgestrekte galop en weer een 8 in contra.. Haha. Eigenlijk gewoon een z1 proef. Maar ontzettend blij met hoe ze liep, hoe ik haar kon bijsturen tijdens de proef. Enkel een fikse storing bij het afwenden voor mijn keertwendingen, daar liep het flink spaak, waardoor ik niets kon laten zien.
Maar verder echt heel blij. Mooie stukken met ritme, 2x de eenvoudige wissel die lukte. 2x een 7 voor mijn appuyementen. Helemaal tevreden!
@ Keshia; Wat goed gedaan, gefeliciteerd! Verschil is het dan he, die 60 meter
Gisteren was ik die van mij aan het stappen aan de hand, ik hoorde aan z'n lopen al dat het in stap vrijwel weer normaal was. Hij was ook fris zat. Ik dacht laat ik voor de zekerheid maar eens aan de longe kijken wat er gebeurt .... en ja hoor, loopt al stukken beter. Ik kijk vandaag even samen met instr., als hij nog zo loopt of misschien nog wel beter dan zeg ik voor morgen af. Zal je altijd zien he, maak je een afspraak dan knappen ze op
Anoniem
Geplaatst: 03-08-18 13:56
En weer een bijleesactie
Over de tips mbt te diep lopen, probeer haar inderdaad al vlug te maken achter en los op de hand, maar denk echt nog een krachtdingetje is, deze week keer bij andere instructrice gelest en echt nog vlugger aan been gemaakt en ging ze wel stuk beter van dragen alleen zat het voor mij voor geen meter, maar daar moeten we samen dus weer handig in worden. Is ook nog jong en groot/lang dus zal toch tijd nodig hebben.
Marietje haar l2debuut verschoven, wanneer ga je nu? Hoe is je andere bit? Ohh, lees nu kreupel is, wat oliebol! Nu verbetering hoop ik of toch nog maar naar de kliniek?
Mirjam, worden ze dapper van zo met trainen met groot materieel langs de bak!
Nouvel nog op pad dit weekend of toch nog te warm?
Rockefeller gefeliciteerd!
Proven, wat vervelend dat niet in de schaduw kunnen staan, dan zijn die dagen wel echt heel lang en warm. Kan je niet zelf iets in elkaar zetten tijdelijk?
Keshia gefeliciteerd, hartstikke knap gereden zo!
Hier paardje vorige week vrij gehad en sinds zondag weer wat bezig en gaat fijn. Staat elke dag heel even buiten maar vind er niks aan, dus mag snel weer naar binnen waar temperatuur fijner is en veel minder vliegen zitten. Wedstrijd 18 aug onderlinge op de club, binnen, en twijfel of dan keer l2 proef ga doorrijden om vast een keer gedaan te hebben. Officieel zou ik dan evt begin okt over gaan naar L2, als hoofdhalshouding beter is dan. Andere beestje wel elke dag braaf gelongeerd, zitten ondertussen over de 5 minuten draf per dag dus hoop binnenkort keer sneller mag gaan opbouwen.....
Nouvel
Geplaatst: 04-08-18 13:09
Keshia wat knap!
Haike, gewoon al eens thuis rijden die proeven en kijken hoe het gaat!
Ik start niet met de arabo fries, hij was niet fijn te rijden afgelopen weken en dan toch weer warme voorspelling, dus ik heb ‘m niet bijgeschreven, komt wel weer. Ik start morgen wel met de ander in de M, vlak bij, dus geen trailer, dan moet het te doen zijn, al is die binnenbak wel enorm benauwd om los te rijden...
Ik kom ook weer ff om de hoek kijken. Heb wel meegelezen, maar was even ruime week weg. Moeders heeft Flow doorgereden en ik heb afgelopen woensdag les gehad. Was met poetsen al flinke discussie dat ze gewoon moest luisteren, tijdens de les was het even flink aanpoten, maar ze eindigde wel echt super fijn. Nu maandag rijden, woensdag les en dan vrijdag kampioenschappen. Geen idee nog hoe laat.
Druk vooral en warm. Waren een weekje mee als leiding voor jeugdkamp, man echt leiding, ik fotograaf. En dat was met die hittegolf en icm gezondheid heb ik deze week echt bij moeten tanken.
Mywishmax, fijn dan samen met jullie mam kan rijden en les goed hebt afgesloten. Ze voorspellen vrijdag gelukkig minder warm weer.
Hier warmte ook beu, gelukkig zijn de voorspellingen gunstiger. Komende weken nog even flink aan de slag in de tuin, dus mag dan wel afkoelen. Op onderlinge wedstrijd over 2 weken l2 opgegeven, proef gelezen en dat moet lukken. Officieel wil pas okt over
Marietje35
Geplaatst: 06-08-18 10:04
@ haike; waarom twijfel je welke klasse je zal starten? @ Nouvel; Hoe is het gegaan? @ Mywishmax; Heel veel succes! In elk geval betere temperaturen! @ Haike; oh ik zie nu dat je L2 gaat
Ik heb die van mij weer opgepakt het weekend, hij loopt weer goed. Laat nog wel even de osteo komen om hem na te kijken. In principe over 2 weken ons L2 debuut, maar even kijken hoe fijn ik hem kan krijgen in de komende week. Hij heeft al met al toch ruim anderhalve week niks gedaan. Nieuwe bit weet ik nog niet wat ik ervan moet vinden, vandaag maar weer proberen.
Nouvel
Geplaatst: 06-08-18 10:13
Fijn dat hij weer goed liep Marietje, dat is alvast een zorg minder! Merk je verschil met het bit of helemaal niks? Misschien nog even paar keer proberen? Hopen dag je kunt starten!
Haike, onderling is inderdaad fijn om te oefenen in een nieuwe klasse, succes vast!
Gisteren met de ander gestart, de rest van de M2 was afgemeld, dus ik was alleen... Proeven waren niet slecht, maar wel kleine dingetjes waardoor je nooit weet hoe het uitpakt en hoe streng het wordt aangerekend. Had uiteindelijk 185,5 en 185 dus weer 2 puntjes erbij, blij mee!
Marietje35
Geplaatst: 06-08-18 10:29
Gefeliciteerd!
Ik merk wel verschil ja, maar ik weet nog niet zo goed of ik (en hij) het nou fijner vindt. Vandaag maar weer proberen want ja, wat kan je zeggen van 1 x. En dan ook nog eens 1 x na anderhalve week rust.
Marietje, ik vind dat je een bit vaak wel weekje moet proberen of het wat is, tenzij het heel overduidelijk niet fijn is, moeten er toch vaak wel aan wennen.
Mijn twijfel over l1 of l2 is doordat ze nog graag te diep gaat op wedstrijd. Nu thuis gaat echt heel fijn en onderlinge is mooi om te oefenen, dus ga stap toch maar zetten. Winterseizoen wil ik eigenlijk selectie rijden en in l1 zou ik dan wss al moeten gaan uitkijken qua wp terwijl ze juist km moet maken nog voor de ervaring, dus tja...... Hopelijk voor okt nog hoop verbetering, is nog 2 maanden en al met al ook pas 3 maanden serieus bezig nu, daarvoor 2x pw ongeveer bezig gehouden, vanaf hemelvaart pas vaker en serieuzer gaan trainen en laatste weekend mei een startkaart aangevraagd, dus als in dit tempo doorontwikkeld moet dat lukken.
Marietje35
Geplaatst: 06-08-18 11:39
Dan zou ik nu in de L1 lekker de kilometers maken en dan overgaan, dan kom je ook niet in de knoei met je punten!
Ja, ik rijd er deze week ook maar even mee door. Hij is ook niet de makkelijkste dus ik moet 'm wel de tijd geven.
Anoniem
Geplaatst: 06-08-18 11:44
Heb nu in l1 ook weinig gepland nog, alleen begin september, maar dan kan ik in de winter nog wel keer ergens starten ipv puur de selecties (dat 4x). En als de selecties slecht gaan, kan ik altijd nog flexibel l1 starten, ga ik.na de eerste 2 weer terug
Hopelijk merk je toch positief verschil met je bitje! Waarom gewisseld?
Marietje35
Geplaatst: 06-08-18 11:50
Oh ja, dat mag tegenwoordig ook!
Hij is altijd erg moeilijk met af kauwen, hij kan z'n mond een soort van "op slot" zetten, beetje lastig uit te leggen. Toen ik 'm net had rommelde hij vreselijk met z'n tong, nu is dat bijna weg gelukkig, maar ik dacht wellicht eens kijken hoe een ander bit gaat. Ik rijd normaal met een dubbelgebroken bustrens, meest simpele wat er is ....
Hoeveel dagen per week geven jullie je paard eigenlijk volledige rust en hoe gaat dat? Ik zit nu op 2 dagen rust (wel weidegang 24/7) maar wil eigenlijk naar 1 dag rust gaan (en 1 dag longeren 1 dag buitenritje en 4 dagen trainen). Maar ben bang dat dat te weinig is? Of dat zal ook per paard verschillen denk ik he ? Beetje uittesten..
Marietje35
Geplaatst: 06-08-18 12:52
Dat verschilt inderdaad per paard. Ik doe meestal 1 dag echt helemaal vrij, dan komt hij wel gewoon buiten maar verder niks. 1 dag longeren aan halster en de rest rijd ik.
Ik ben niet zo'n mega fanatieke ruiter hoor. Denk dat ik 3 tot 5 keer per week wat met ponylief doe. Net wat uitkomt. Dus altijd minimaal 2 dagen rust en als ik vaak kom dan zit daar vaak wel een keer wandelen of los longeren bij. Buitenrijden doe ik standaard 1 of meer keren in de week.
Nouvel
Geplaatst: 06-08-18 13:11
Hier lopen ze beide 5 dagen in de week, de arabo fries zou eigenlijk voor de wagen lopen bij mijn vriend maar is daar nog een beetje te moeilijk voor. Die rijd ik nu meestal 3x in de week, en mijn vriend longeert hem nog 2x of doet wat anders met hem, lange teugel, aan de hand e.d.
De ander rijd ik meestal 3x in de week in de bak, 1x naar buiten en 1x aan de longe, of aan de lange teugel. In de zomermaanden ook wel wat vaker een rondje naar strand. Ze hebben hier eigenlijk wel altijd standaard 2 dagen in de week vrij, vaak lopen we er dan wel even mee, en verder lekker even poetsen enzo zodat ze wel even aandacht hebben gehad.