Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:26

Amado schreef:
21 mei is wel echt heul lang geleden! Hebben jullie al contact gehad met de knhs? Wat zeiden zij?

Jep, al meerdere keren, de laatste keer vrijdag.
Toen gaven ze aan de uitslag met 2 a 3 werkdagen binnen hoopten te hebben.

man73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:38

Rosanna1990 schreef:
Amado schreef:
21 mei is wel echt heul lang geleden! Hebben jullie al contact gehad met de knhs? Wat zeiden zij?

Jep, al meerdere keren, de laatste keer vrijdag.
Toen gaven ze aan de uitslag met 2 a 3 werkdagen binnen hoopten te hebben.

Ik zou ze even bellen. Ik heb ook geappt maar pas toen ik ging bellen kwam er meer actie.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:40

waar kan je de uitslagen zien? bij wedstrijdhistorie toch?

Amado

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:40

Bij ‘mijn klasseringen’

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:41

Een gelijke vraag, bij mij is de uitslag van 4 juni verwerkt. Maar waar kan ik het protocol vinden? :')

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:43

Imke95 schreef:
Een gelijke vraag, bij mij is de uitslag van 4 juni verwerkt. Maar waar kan ik het protocol vinden? :')

Die volgt vaak iets later, die komt er dan bij te staan bij je uitslag in het oranje aanklikbaar.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:43

Imke95 schreef:

Kan een paar uur of soms wel dagen duren voor die er is. Staat ook bij "mijn klasseringen"

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:48

Pfoe de 21e is wel heel lang geleden. Zo lang wachten is echt niet leuk. Ik wacht al ongeduldig op mijn punten van 4 juni :+ .

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:55

Net punten van 4 juni B binnen. Was voor mijn gevoel mijn beste proef maar ontzettend streng gejureerd, en hele andere punten dan voorgaande 5 proeven. Opeens 5.5jes op oefeningen waar ik normaal 6.5/7 op heb.
Zeker weer iemand die alleen dansende kwpners wil zien :') -O-

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:03

Soms kan het toch wel snel gaan! Vrijdagmiddag opnieuw mijn proef van 4 juni verstuurd, vanmorgen om 8.45 uur stonden mn punten er al op! 193 B paarden.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:04

SweetVanille schreef:
Net punten van 4 juni B binnen. Was voor mijn gevoel mijn beste proef maar ontzettend streng gejureerd, en hele andere punten dan voorgaande 5 proeven. Opeens 5.5jes op oefeningen waar ik normaal 6.5/7 op heb.

Had ik ook met mijn proefje van 4 juni. Echt lager dan de eerste twee maar iemand hoeft maar iets strenger te kijken en je zit al snel 10 punten lager. Ik wacht nu op mijn punten van de 11e. Daar ben ik ook echt heel benieuwd naar.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:10

SweetVanille schreef:

Wat een nare opmerking naar de jury toe zeg. Als je 10 proeven rijdt zal je 4x te veel, 4x te weinig en 2x ongeveer het juiste aantal punten krijgen... Als je niet tegen je 'verlies' kan dan moet je niet meedoen.

Misschien miste de jury iets qua impuls of toch een onrustigere aanleuning ten opzichte van eerdere proeven. Geen idee. Gewoon weer verder oefenen en volgende keer beter :j

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:11

SweetVanille schreef:

Dat vind ik altijd zo'n dooddoener...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:12

SweetVanille schreef:

Dat gebeurt je met een kwpner ook wel eens hoor.
Kennelijk heb je de boel dan gewoon net niet zo op de rit als je zelf denkt.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:27

Ik heb punten van 21, 28 en 4 juni binnen. Vooral op de eerste 2 best lang moeten wachten, maar wel allemaal fijne protocollen met veel (terecht) commentaar. Erg blij mee!

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:28

SweetVanille schreef:

Ik rij met een Fries maar heb persoonlijk niet echt het gevoel dat dat uitmaakt qua jurering. Ik loop er door d'r bouw tegenaan dat ze bijvoorbeeld sneller opkrult in d'r hals & achter de loodlijn gaat lopen, maar zo hebben KWPN'ers of ieder ander ras/paard ook hun eigen aandachtspunten :D

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:32

Zijn er al mensen die bericht van het KNHS hebben op een klacht/mail mbt het datalek van de filmpjes?

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:34

Imke95 schreef:
SweetVanille schreef:

Ik rij met een Fries maar heb persoonlijk niet echt het gevoel dat dat uitmaakt qua jurering. Ik loop er door d'r bouw tegenaan dat ze bijvoorbeeld sneller opkrult in d'r hals & achter de loodlijn gaat lopen, maar zo hebben KWPN'ers of ieder ander ras/paard ook hun eigen aandachtspunten :D

Ach, inderdaad zo is het ook! Ik heb een “dansende” kwpner die t heerlijk vind om dr een groot spel van te maken en het liefst nog een keer z’n ongenoegen( :)) ) te uiten over t feit dat die t allemaal maar niet zo veel aan vind in de B en dan ook nog is lekker hectisch wil worden omdat die liever meer wil gaan lopen dan dat ik op dit moment kan sturen haha! Zo heeft iedereen met z’n eigen paard z’n eigen valkuilen.

Als mensen is minder in de slachtofferrol zitten zou de wereld een stuk positiever zijn!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:38

Als je super goed rijdt kan een jury niet om je heen. Daarbij blijft het een jurysport. De ene zal zich meer storen aan bijvoorbeeld een onrustige aanleuning dan een ander en als dat over alle onderdelen een half punt verschilt zit je al ruim 15 punten lager.

Ik heb wel eens voor dezelfde proef (letterlijk dezelfde, zaten 2 jurys bij) van de ene jury 58% en van de andere 70% gekregen. Nou de waarheid zal het gemiddelde wel zijn geweest :j

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:38

Ik heb nu toch het idee dat het een beetje onder controle is nu ik alleen nog uitslagen van 4 juni zie.

Op naar die van 11 juni !

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:39

SweetVanille schreef:

Misschien ff je proef nog eens goed terug kijken met protocol ernaast? Beetje jammer je laatste opmerking. Jury verschrillen zijn er altijd. Ook met een ander ras kan je goede punten rijden als je alles goed voor elkaar hebt. Helemaal in de B vaak. :j

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:44

MarryAnneR schreef:
Ik heb nu toch het idee dat het een beetje onder controle is nu ik alleen nog uitslagen van 4 juni zie.

Op naar die van 11 juni !

Nou ik heb nog geen uitslag 28 mei. KNHS zei nu dat alles bij de juryleden ligt maar kon verder geen uitspraken doen over wanneer.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:10

MightyJoe schreef:
SweetVanille schreef:

Misschien ff je proef nog eens goed terug kijken met protocol ernaast? Beetje jammer je laatste opmerking. Jury verschrillen zijn er altijd. Ook met een ander ras kan je goede punten rijden als je alles goed voor elkaar hebt. Helemaal in de B vaak. :j

Joh, ik heb jaren geleden een Groninger hengst uitgebracht voor de eigenaar. Vanaf het L2 t/m het M2 altijd met 3 of 4 winst naar huis gegaan en in de top 3 gereden. Ook bij volle rubrieken en swingende kwpn-ers. Als je goed rijdt, dan kan de jury echt niet om je heen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:17

hihi ik vind dat ook altijd zo'n dooddoener. Ik heb altijd mederuiters die zich aan mij 'optrekken' om het zo maar te zeggen. Dat als ik lage punten rijd, net als zij, dat dat dan vast komt doordat de jury geen speciaal paard wilde zien (mijn eigen paard is aan appaloosa en ik rijd nu een fries). Ik moet ze dan altijd teleurstellen dat ik het echt eens ben met de punten. Ik kan gewoon niet rijden. :D Daar verandert het paard weinig aan. Of het nu een wit paard met stipjes is of een zwarte met lange manen, het is volgens mij nooit geweest dat de jury me écht te weinig punten gegeven had, wat die andere ruiters ook hoopten.
Ik denk dat veel ruiters het erg lastig vinden om naar hun eigen proef te kijken. Kritisch op jezelf zijn is ook echt vervelend, dus ik snap het wel. Daar komt bij dat sommige type paarden gewoon ook echt minder zullen scoren. Mijn eigen paard zou nooit een 8jes paard kunnen zijn geweest, ook niet bij een goede ruiter.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:26

SweetVanille schreef:

Jouw gevoel is niet altijd de juiste blijkbaar. Gelijk dat zielige geklets over dansende kwpners, het zou toch eens waar kunnen zijn, die mindere proef.