Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dat was echt top! Gewerkt aan het actief halthouden en daarnaast de galop nog meer gesloten rijden. Onder de barebackpad voel je zo veel meer, dus dat was erg leuk. Voor de instructrice was dat ook leuk want ze kon nog beter inspelen op mijn houding (gezien je met een zadel een beetje kan valsspelen) 
. Maar och wat een verschil weer zeg! Hopelijk dat het bij jouw zo is opgelost en je snel weer een gelukkig paardje hebt!
Ik heb op voorhand al een zadel gekozen waarbij een hoop te veranderen is zodat ik voorlopig geen nieuw zadel hoef aan te schaffen.
Ik zocht eigenlijk een BK pad maar die zijn overal uitverkocht en een lange levertijd helaas. De Pioneer is dus een goede tweede keus.
Stiekem wel een beetje zenuwachtig, maar het doel is gewoon blijven rijden en niet te druk maken als er iets niet lukt.
Heb je de filmpjes wel ingestuurd? Of ga je opnieuw filmen?

Proef 2 snapte ik, maar proef 1 niet. Sprak ik daarna de jury, super aardig en sympathiek. Maar die dacht zelf ook dat proef 1 wel winst zou zijn. Ze tellen niet zelf op dus ze wist de uitslag niet. Ze vond het heel vriendelijk en sympathiek gereden, hij moest alleen meer bergop en verzameld. Daar trainen we hard voor, maar hij is 19 en niet helemaal de ideale bouw. Dus heb er ook wel vrede mee, of we komen er zo, of niet. Hij heeft me al zoveel gebracht
en genoeg juryleden die ons beeld wel waarderen. Ga hem niet tot de max rijden. En de hele dag waren er maar 5 winstpunten vergeven dus dat zegt wel iets over de lat die ze hoog legt, en het was ook nog een subtop wedstrijd, dus wij kwamen na het Inter2 geweld. Vroeg me ook wel af of dat handig is
Wij trainen lekker door voor 13 februari, dan gaan we weer. Kijk ook wel uit naar het outdoor seizoen en weer 2 juryleden!
.
Het smaakt naar meer! De proeven vind ik ook echt een stuk leuker (en duidelijker) te rijden.
Onder zijn zadel, in zijn hals van de teugels en bij zijn singel. Dus vanaf nu overal bontjes om of onder (geen gezicht)
fijn dat het allemaal rustig te lijkt verlopen op stal!
Mooi wat werkpunten meegekregen. En het trainen richting de M1 ging niet gek. We hebben zaterdag 26 februari een oefenwedstrijd staan, 1 proefje. Officiële jury, zonder winstpunten. Heb je na de proef 10 minuten met de jury. Ben benieuwd! 

Ik kan mij de spanning ook heel goed voorstellen.
.
.
En dankjewel!

Lakaj staat even op een lager pitje, longeer hem wel. Karel gaat echt fijn, die was gisteren op wedstrijd beetje druk. Gelukkig was hij tijdens de proefjes er weer bij. Paar grote fouten maar ook veel fijne stukken. Met 2 mooie winstpunten en een 2de prijs dik tevreden. Nog maar 2 winstpunten van het ZZlicht verwijderd
vandaag mochten ze aan de longe. Morgen met Karel op wedstrijd, en maandag lekker met Kristall naar de binnenbak.
dus ga proberen 2x per week naar de binnenbak te gaan. Is amper 5 minuten van stal, dus hopelijk went ze dan mooi aan alles en 'thuis' is de bak nogal dramatisch momenteel, dus droge voetjes is een plus. Trainen ging wel echt heel fijn, kon mooi al wat schakelen in de galop
.
. Hoeveel krachtvoer geef jij nu? Die van mij heeft precies hetzelfde maar ondertussen geef ik al 4 kilo per dag. Hier merk ik helemaal niks van eigenlijk. Heeft iemand anders toevallig nog een tip dat je paard wat meer energie krijgt? Hij staat op onbeperkt ruwvoer.