[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:15

Er waren gister ook inhaallessen en ik heb een aantal van die meisjes laten zien dat ik dr goed opgevoed had _O-

Als ik zeg dat ze moet blijven staan doet ze dat ook.

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:33

Whaha Ynske, die blik op de eerste foto :D
Je hoofdstel staat echt mooi! Je hebt in bruin ook nog verschillende tinten en deze past echt goed!
Als je een zadel wil wat niet te duur is voor je heb je dan al eens aan een Wintec gedacht? Toevallig dat ik er van de week een op marktplaats zag in het bruin! (nooit eerder geweten dat ze ook in het bruin bestonden)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:30

Stil hier..
Ik heb weinig te melden onder het zadel, behalve dat ik helemaal blij ben dat ik hem ook dag na mini marathon gewoon netjes dressuurmatig kan rijden en hem denk ik steeds beter ga snappen.
(zijn er nog lang niet)

Voor de fun... dit weekeind ons indoor marathon debuut, daar heb je geen klasses, anders dan dat je met enkelspan paard tussen allemaal die aanspanningen start, dus vond ik zelf 11e vd 19 best aardig.
zeker omdat er toch paar stuurfouten in zitten die duidelijk te zien zijn.
Maar man! Wat is dit leuk om te doen!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:36

Leuk Sjol!Ik heb nog wel eens achterop gestaan in zo'n marathon:dood eng!

Hier ook weinig te melden.Lekker aan het rijden met de poownies.
Bruine volgende week weer aan de bak in de ring en de rooie over 2,5 week debuut.
De rooie gaat het allemaal een beetje snappen,steeds meer aan elkaar en rechter.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:40

Wij gingen niet zo hard hoor!
Voor jouw idee, onze tijd 2.27 nog iets 1e manche.. 2e manche (filmpje) 2.15 nogiets.
Winnaar geen idee, maar bij de enkespan pony's had er iemand 1.50 of zo, dus dan zijn wij echt slakken!
Maar met ruimte voor verbetering! Hoef niet rond te vliegen (hou het graag veilig en leuk voor paard en menners), maar had nu paar stomme fouten, verkeerd ingestuurd waardoor ik stil moest gaan staan.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:51

Wat een gaaf filmpjes Sjolvir, ik vind het knap hoor dat je dat parcours kunt onthouden. En dat Toobs trekt er lekker aan.

Hier ook niet zo veel bijzonders, keihard aan het werk geweest. Eigenlijk echt heel hard, maar als zelfstandige klaag je dan natuurlijk niet.

Vandaag wel iets leuks meegemaakt. Ik mag in maart de raad van bestuur en management toespreken over hoe mijn vader zijn behandeling in het ziekenhuis verlopen is. Als een soort eye opener/leercase voor dat management. Ben benieuwd of dat lukt maar dan heb ik er in ieder geval alles aan gedaan om te voorkomen dat toekomstige patiënten hetzelfde overkomt.En ff voor de duidelijkheid het is niet mega dramatisch of zo hoor, maar wel voelde ons ongeveer gelijk aan een pingpong balletje na een half jaar onderzoeken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:58

(uche.. parcours onthouden.. ben op zaterdag avond een uur wezen verkennen en op zondag ook nog 15 minuten (waarbij je hem 1 1/2 x kon lopen terwijl je hem al kende, meer tijd was er niet. Onthouden is niet mijn sterkste kant, dus had hem ook nog op papier gezet zaterdag)

Oh, dat is wel netjes dat je je verhaal mag komen doen, hopelijk leren ze ervan.

(voor het idee, open TBC patient op kamer op de longafdeling waar mijn vader lag, niet doorgegeven aan GGD (door mij wel even brief geschreven, iedereen opgeroepen voor mantouxj, ook het bezoek dat er die dagen geweest was. ). Nog eentje... klaplongen (ja, 2...) en zat aan de zuurstof (longpatiënt, wachtend op transplantatie), hadden ze de watersloten (vacuum pompen die met slangen in je borstholte zitten, zodat je met klaplongen kan blijven ademen) UIT gezet. Nog een.. staat groots op zijn kaart, allergisch voor augmentin, je raadt het al... gooien ze er in...Dus wonder dat ze die man nog niet vermoord hebben, nou is hij net onkruid geloof ik niet onder geschoffeld te krijgen, medisch wonder ondertussen, maar pfffft, je wordt er wel eens moe van.)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:09

Mijn ex schoonvader enorme fouten gemaakt en daar door heel zijn been moeten amputeren.
Mag toch hopen dat ik nooit in het ziekenhuis kom te liggen!

Bij ons ging het ook helemaal niet hard hoor Sjol,maar het leek wel enorm hard!
Kom je ook naar het menevenement bij ons op het eiland?
Dat is onderling,voor een goed doel en altijd heel gezellig.
In Oosterland is het,ergens in mei.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:12

Oosterland dat is waar ook, moet nog kijken of ik dat weekeind kan, maar was het wel van plan.
Aangezien ik Amsterdam dit jaar niet kan.
In mei is alleen ook Utrecht en te veel marathon is ook niet goed, max 1 per maand....
Maar volgens mij is Oosterland alleen de hindernissen, dus zonder dressuur, kegeltjes rijden en wegparcours, dat is veel minder aanslag op het paard dan Amsterdam of Utrecht.

16 mei Oosterland.
23 mei DAP Utrecht.
Oei.. zit vlak op elkaar, maar goed dat Oosterland alleen hindernissen is (en ritje van 5 km), anders kon het niet.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 10-02-15 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:15

Wel wegparcours,verder niet.

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:58

Poeh jeetje Jury wat een medische missers :=
Hopelijk kan je het goed verwoorden en willen ze er lering uit trekken. Ik snap dat dokters en artsen ook mensen zijn en geen robots, en dat mensen ook fouten kunnen maken maar ze worden goed betaald om mensen beter te maken, en niet om hun leven te verzieken.

Sjol, wat doet toobs het goed! En het 'anti-bok riempje' doet zo te zien zijn werk?
Bij ons in de buurt zijn in Overasselt veel menswedstrijden maar ik geloof niet dat dat voor jou in de buurt is.

Bij ons is maandag de zadelmaker geweest, Bonita haar zadel is goed nagemeten en zorgvuldig opnieuw gevuld. Wel tig keer opnieuw gepast, gevoeld, aangesingeld, opnieuw aangepast enz tot het naar tevredenheid was. Toen wilde hij het zien als ik zou rijden... maar ik had er niet meer op gezeten na de laatste keer dat ze zo debiel deed, en alleen nog maar gelongeerd. Maar ja, dat zadel moest wel getest worden. Dus toch maar er op, (met eerst even iemand er naast) en gelukkig ging het goed en kon ik redelijk ontspannen ronddraven. Op naar de volgende check en dat is Danielle.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:38

Nee, niet echt in de buurt Cheyenne, slagriem zit niet helemaal goed, zakt en gaat daardoor te strak zitten.
Moet zeggen hij heeft na die ene bok met uitslaan voor de wagen ook niet meer gebokt, maar het is het risico niet waard, dus slagriem erop kan hij het gewoon niet mer.

Wel fijn dat Bonita in ieder geval goed op haar zadel reageerde en niet ging bokken, allicht is dit al een hele verbetering.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:17

Stoer zeg sjol! Ik werd nu al duizelig van dat draaien rond die borden :=
Klinkt al beter cheyenne, misschien heeft hier al een deel in gezeten..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:06

Vandaag is een leerling van me officieel Z1 geworden met een Haflinger tussen de paarden.
Ben echt trots, zeker als je bedenkt dat ze nu ruim 3 jaar serieus bezig zijn en de pony al 19 is.
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:18

Gaaf Jury, gefeliciteerd.

Ik doe op dit moment nog steeds weinig. Ik ben met DC nu bezig om hem ook in zijn eentje ontspannen mee het bos in te nemen. Dat op zich is al een opgave. Zo fijn nuchter en koel als hij met een ander paard is, zo een drama is het als hij alleen mee gaat. Hij vind het heel spannend en kan zijn spanning niet meer kwijt. Het maakt niet uit of er iemand op de fiets of lopend mee gaat of dat de hond mee gaat. Zonder vriend is alles levensgevaarlijk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:17

Jury, gefeliciteerd! En zo zie je maar, hoezo? Paarden uitgerangeerd als ze boven de 10 zijn? Hebben nog heel leven voor zich.

Belker, daar heb je dan nog wel even een kluif aan... blijven oefenen dan maar.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:28

Klopt Sjolvir. Geduld hebben, steeds herhalen en zelf goed blijven ademen. Vooral veel doen en dan veel overgangen rijden. Simpel aan het werk houden ook al is hij erg gespannen. Maar ik mis dat simpele ontspannen buiten rijden met Ebo wel. Gelukkig blijft het langer licht dus dan kan ik s avonds nog snel een rondje doen. In de hoop dat hij er van kan genieten.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:09

ja lachen he sjolvir. Hij gaat het steeds beter doen en van de week waren ze aan het oefenen met de hondenclub naast de bak. Haha, dan geef je hem echt geen 19.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:19

Gaaf jury!

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:33

Wat goed Jury! Knappe prestatie, en zo zie je wel wat goede begeleiding met rijden waard is!

Zolang pony's in conditie blijven, gaan ze nog door baan als puppy's. Hier staat er ook een van 19 op stal maar dat zie je er echt niet aan! Ik heb ook wel het idee dat pony's minder snel 'oud' worden dan paarden.

Lastig Belker. Meters maken en vertrouwen hebben in jou als leider. Hopelijk elke keer een beetje vooruitgang.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:28

Afgelopen vrijdag had ik Toobs 5 jaar, dus ons Tobuleum.... *\o/* *\o/* *\o/*
Nog steeds blij met die vreemde snuiter.
Die nergens goed in is, maar alles kan :D :Y) .
M2 dressuur, M enkelspan paard dressuur, M startgerechtigd vaardigheid (maar we houden het nog even op L, aangezien ik de ene keer alle kaboutermutsen plat rij en de andere keer niets), oh ja, en oefen marathons vind hij leuk en sinds kort ook minimarathons.
Klasse II WE en heerlijk recreatie paard.

Nog werk zat, nog fouten zat, filmpje van gisteren ons 5 jarig Tobuleum met ups en downs.
Geen perfect filmpje, maar ach... wel representatief en weer heerlijk confronterend.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:45

Gefeliciteerd Sjolvir. Lekker zo een fijne allrounder.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:54

Jup! Precies wat ik zocht, nou moet ik er wel bij zeggen dat ik denk dat ongeacht wat ik mee naar huis had genomen dat betreffende paard ook gewoon overal in mee had gemoeten :D }> (oke, tot op zekere hoogte, bij beleren voor de wagen heb ik gezegd, indien ongeschikt, niet moeilijk doen, dan gaat ie niet voor de kar)
Verkeers mak is hier gewoon keiharde eis, anders kom ik al niet op de vereniging, rest tja.. moet je aan werken.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:18

Klopt. Verkeersmak is DC wel, ook alleen. Verkeer groot of klein, interesseert hem niet. Beleren voor de wagen gaat ook, dat gaan we met een paar weken weer verder oppakken. Maar het bos, de boomstammen, alle kabouters en dingen die voor hem 'opeens' zichtbaar zijn. Hij sluit zich af en ziet opeens wandelaars of een andere kleur boom en schrikt dan ook echt. Trilling door zijn lijf, hartslag die omhoog gaat. Dit stukje heb ik ook nog nooit zo apart meegemaakt. Vandaar dat we nu maar gewoon kilometers alleen gaan maken. Straks voor de wagen moet hij ze ook in het bos alleen maken.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:15

Gefeliciteerd Jury en Sjolvir! Gister priveles gehad en volgende week onze 1e wedstrijd van 2015 na een kleine winter dip.