Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:45

Ik vergat op de kampioenschappen mijn cap Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:47

knabbelgirl schreef:
Ik ben een keer vergeten mijn pony in te laden Bloos
gelukkig kwam ik er aan het einde van de oprit achter!

En ik ging op mijn B debuut rechts in plaats van links, en de lezer steeds je moet lihinks! en ik zeggen, dat doe ik!

En op mijn L1 debuut, E afwenden op EXB lijn halthouden...ging ik groeten Huilen van het lachen

Schitterend Haha!
Waar zat jij met je hoofd?

Het verkeerd rijden heb ik trouwens vroeger heel erg last van gehad.
Dan moest ik rechts, en ging ik links, en dan hoorde je mijn lezer zeggen, "andere rechts", en dan werd ik zo kwaad op mezelf.
Zelfs een R en een L op mijn hand werkte niet.. lekker dwars de verkeerde kant op..

Nu heb ik het gelukkig niet meer te paard, wel in de auto Clown

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:56

een vriendin vergat op de gelderse dr bakstukken

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 17:36

Haha ik lig weer helemaal dubbel, geweldig die blunders!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:01

sjnien1986 schreef:
Het is geen wedstrijdblunder ofzo, maar het was gewoon wel grappig. Ik reed met mijn paard een L1 proefje op een buitenwedstrijd en ik moest bij E afwenden, x volte 15 links en daarna x volte 15 meter rechts. Ik wend netjes af bij E en opeens duikt er voor mijn neus een man op zijn paard op die duidelijk niet doorhad dat hij in de wedstrijd ring aan het rijden was. Dus ik zeg, "meneer dit is de wedstrijdring hoor" (ik rijd ondertussen rustig mijn volte 15 meter links in), meneer rijd ondertussen onverstoorbaar verder. Ik nog een keer nu wat duidelijker, "meneer! ik ben een proefje aan het rijden!" (ondertussen begin ik rustig aan mijn volte 15 meter rechts) Eindelijk kijkt meneer op en zegt: "huh? hooooo sorry!!" en spurt mijn ring uit. En ondertussen reed ik gewoon rustig mijn proef uit, braaaffff paarrddd Vork

ROFL Geniaal ROFL wat zei de jury?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:00

FNRS proef..... tussen F en A terug naar draf. A-X halve grote volte links, X-C halve grote rechts. Helaas vond de pony het nodig om in rengalop door te lopen tot de X Huilen van het lachen Nog wel een 6 gekregen Haha! weet ook niet waarom...

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:57

In de categorie vergeten:
hoofdstel
singel
cap
proevenboekje
handschoenen

Wat nog erger is dan vergeten: denk je je handschoenen bij je te hebben, blijken het 2 linker handschoenen te zijn Koe

Eerste wedstijd met mijn paard, die absoluut niet durft te springen: niet bij A tussen de hekjes door willen en na een paar minuten verzint meneer dat ie er dan maar met een giga sprong overheen moet.

Niet zozeer een blunder, maar erg lachwekkend:
mijn vriendin zet een middendraf in op de diagonaal richting K. Gaat zeer goed, totdat de lokale stalkat besluit om juist bij K op de bakrand te springen, om zo IN de bak VOOR het aanstormende paard te belanden. Paard stond aan de grond genageld en verroerde zich de eerste paar minuten niet meer. Haha!

Met springen niet OVER de waterbak springen, maar IN de waterbak landen (na weigering uiteraard)

Ik heb weken lang in de L2 de fout gemaakt om mijn middendraf niet op de lange zijde te doen. Ik hoorde middendraf en ging automatisch de diagonaal op. Koe

En vorige week was mijn jongste dochter absoluut niet blij met mij: beide kids zouden starten. Oudste was klaar met haar proef, had lekker uitgestapt en we stonden pony bij de trailer af te zadelen. Ik was begonnen met het uithalen van de vlechtjes, was halverwege en mijn jongste kon mij wel wurgen Stoom uit je oren Zij moest later die dag OOK nog haar proefje rijden Bloos Frusty Gestoord

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 01:14

Toen ik jaren geleden meedeed met een proefje op de manege hadden ze net een nieuwe sproei instalatie hangen. Waren ze vergeten dat die om acht uur in de ochtend ging sproeien. Zat toen op een hele lieve manege fjord. had ik gegroet gingen de sproeiers aan. Ben toen stug mijn proefje blijven doorrijden. Vlak voor het afgroetten gingen de sproeiers eindelijk uit. met het afgroetten ging hij ook uitgebreid zichzelf staan uitschudden. Waren allebij helemaal doorweekt maar was heel trots op mijn pony en waren nog tweede geworden ook. Stond er ook een kompliment voor mijn zeepaardje bij.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:18

Was niet bij mij, ik was bouwer die dag. Op een onderlinge springwedstrijd zat een meisje op een oude crack. Ze moest de barrage rijden. Omdat ze op de onderling altijd van laag naar hoog gaan en daarna van hoog naar laag de barrage, stonden de hindernissen die niet gesprongen hoefden te worden nog op 1.20 (de rest op 80cm).
Het meisje springt rustig de eerste paar hindernissen, totdat ze een gebroken lijntje moest rijden. Er stond echter ook een oxer die NIET gesprongen hoefde te worden op een rechte lijn na de eerste hindernis van het lijntje. Het paard srpingt de eerste hindernis en denk 'ohw, daar rechtuit is de volgende'. Het meisje kon met alle macht het paard niet meer voor de juiste hindernis afwenden en sprong noodgedwongen over de hoge oxer heen.
Geen probleem voor een oude rot in het vak, ware het niet dat er nog een van de bouwers middenin de oxer stond te kijken! Daar sprong het paard dus ook overheen. gelukkig niets gebeurd verder, maar sindsdien staan de bouwers aan de rand van de bak te kijken in plaats van in het parcours.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:31

hihih, ik laatst nog een leuke Tong uitsteken

Had wedstrijd(M1), binnen, proefje ging opzich niet zo heel verkeerd.
Moest afwenden, HH, AW, voorwwaarts, rechtsaf.
Dus ik afwenden, HH, AW, vw, en toen wist ik niet meer welke kant, mijn moeder(die voorleest)had het wel gezegd, maar was zo geconcentreerd met dat AW bezig geweest, dat ik het maar half gehoord had.
Dus ik peerd net voor die wending stilgezet, en ik roepen, welke kant????
(leuk detail, stond toen met mijn rug naar mijn moeder toe, dus draaide mijzelf zo ongeveer om ROFL )

Paard bleef ontzettend braaf staan, en deed keurig wat ik zei, superbeestje Lovers

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:33

ShannaY schreef:
knabbelgirl schreef:
Ik ben een keer vergeten mijn pony in te laden Bloos
gelukkig kwam ik er aan het einde van de oprit achter!

En ik ging op mijn B debuut rechts in plaats van links, en de lezer steeds je moet lihinks! en ik zeggen, dat doe ik!

En op mijn L1 debuut, E afwenden op EXB lijn halthouden...ging ik groeten Huilen van het lachen

Schitterend Haha!
Waar zat jij met je hoofd?

Het verkeerd rijden heb ik trouwens vroeger heel erg last van gehad.
Dan moest ik rechts, en ging ik links, en dan hoorde je mijn lezer zeggen, "andere rechts", en dan werd ik zo kwaad op mezelf.
Zelfs een R en een L op mijn hand werkte niet.. lekker dwars de verkeerde kant op..

Nu heb ik het gelukkig niet meer te paard, wel in de auto Clown

Die is echt te grappig, zie het helemal voor me Haha!

Mijn ergste blunder is idd ook de verkeerde kant oprijden, ik moest recht, ging ik links. Dat heeft me overigens wel een WP gekost.. ik had 180 -2 Nagelbijten / Gniffelen

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 01:12

Ik dacht dat we alle blunders al wel zo'n beetje gehad hadden. Maar het blijft hier hilarisch!!!

jammerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 01:17

ik heb mijn L proef een keer helemaal verkeerd gereden. in mijn onderbewuste hoorde ik de lezer wel maar ging gewoon de andere kant op, de lezer probeerde mij zo te sturen dat ik weer een beetje de goede kant op ging. ik had het pas door toen ik voor de tweede keer dezelvde kant op moest wijken (die heb ik toen maar de andere kant op gedaan om te laten zien dat ik het wel kon) de jury kon het wel waarderen (was ondeling) ik had een hele eigen proef gereden, achteraf gezien was het wel hilarisch.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 01:26

de verkeerde kant op gaan in me proef Lachen

Onee! Das helemaal niet me ergste Nagelbijten / Gniffelen. Op mijn oude stal hebben we jaarlijks onderlinge springwedstrijd. En ik viel er na de barage bij de laatste hindernis vanaf omdat Joris 1 bokje maakte Nagelbijten / Gniffelen . Kreeg hem daarna ook haast niet meer te pakken en heeft die zelf nog wat hindernissen gesprongen. Voelde me knap banketstaaf en iedereen heeft het gezien. Was wel de snelste van iedereen Hyper!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 02:21

Ik had een wedstrijd na koninginnedag, en ik was zo verschrikkelijk brak, het eerste proefje bleef ik nog wel zitten (had zelfs nog een winstpunt en een compliment omdat ik zo ontspannen reed) maar in het 2e proefje kukelde ik er genadeloos af na een galopsprongetje... Het enige wat ik kon doen was verschrikkelijk lachen en mijn moeder AKA voorlezer ook dus het werd echt 1 groot drama en tijdens de prijsuitreiking lach ik echt knock-out op het terras.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:29

haha wat een mooi topic Clown

Ik heb een keer dressuur gereden toen het heel warm was in de zomer. Dus ik ging losrijden met alleen een blouse aan en knoopje open. Kom ik de ring in de jury: goh Annemiek heeft het warm! Ik: ja dat klopt! Bloos (nog niks in de gaten!) jury: ben je niet wat vergeten? ik rond kijken: ohooh...had gewoon knoopjes open, geen jasje aan en geen plastron voor Clown
Jury lachen en ik mocht wel doorrijden hoefde niet terug voor m'n jasje Clown

En m'n ergste blunder ooit, waar ik nog steeds van baal!
Ik had afgelopen winter een selectie gewonnen in de L1 en stond dus bovenaan voor de kring. Startlijst tig keer gecontroleerd. Want er stond zondag en bij veel deelname kunnen er enkele rubrieken naar zaterdag worden verplaatst. Goed dus ik zondagmorgen in de startblokken belt mijn oom op: je had gisteren moeten rijden!
Had ik gewoon de kring gemist en dat terwijl ik bovenaan stond!!
M'n stalgenootje precies zo Clown

valgirl1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:25

Mijn grootste blunder was dat ik op en spring wedstrijd foutloos had gesprongen en toen moets ik de barage springen en toen hadden we de laatste sprong en daar waren we over heen een vlak nar die sprong stond een touwtje voor het af zetten van de bak en daar gingen we ook over heen doei doei bak haha we werden toen wel mooi 2de haha

ook een keer had ik een wedstrijd crosse en toe had ik ene hel snelle tijd ben ik niet over de finish gegaan stom stom stom gediskwalifiseerd

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:32

Ik stond te discuseren met een vriendin, we gingen allebei zonder zadel rijden maarja wie gaf wie nou een voetje...

Ik dacht nou ik geef jou dan wel een voetje, hihi ik zet haar zo hard af dat ze aan de andere kant er weer naast lag haha... toen stonden we er allebei naast en wilde geen voetjes meer hebben haha

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:59

Een meisje bij mij op stal heeft wegens verkeerd rijden al 5x 180 -2 gehad Bloos!

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:14

me vriendin dacht een keer: "kom laat ik ook maar een keer meedoen aan een wedstrijd" haar paard was nog nooit in die bak geweest keek halverwege het proefje op zij in de spiegel die ie dus nog nooit gezien had en ging er van door Tong uitsteken

Flugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:26

Mananeh schreef:
Ik heb weken lang in de L2 de fout gemaakt om mijn middendraf niet op de lange zijde te doen. Ik hoorde middendraf en ging automatisch de diagonaal op. Koe

Heb ik ook wel eens gehad. Nagelbijten / Gniffelen

Maar mijn moeder las ook nog voor: 'H - K van hand veranderen in middendraf'.
Terwijl dat niet eens bestaat.Haha!

(had zelf natuurlijk de proef beter moeten kennen)

xLoes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:27

Flugel schreef:
Mananeh schreef:

Heb ik ook wel eens gehad. Nagelbijten / Gniffelen

Maar mijn moeder las ook nog voor: 'H - K van hand veranderen in middendraf'.
Terwijl dat niet eens bestaat.Haha!

(had zelf natuurlijk de proef beter moeten kennen)

Ik had dat ook! Alleen dan andersom. Dat is zoon domme fout!

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:30

Blunder?? In baan 1 starten en eindigen in baan 16... Tsja, hij was een beetje vrolijk!

xLoes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:32

klotshtiduj schreef:
Blunder?? In baan 1 starten en eindigen in baan 16... Tsja, hij was een beetje vrolijk!

Whaha! Dat is knap. waren er geen ander pony's die met een proef bezig waren dan? Bloos!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:41

Keertwendigen, verschrikkelijk. Ik zit me dan vooraf zo op te fokken dat het standaard altijd fout gaat. Moet de eerste naar links dan maak ik hem naar rechts en omgekeerd.
Het is zelfs zo erg dat een jury waar ik al een paar keer voor gereden had, vlak voor aanvang van mijn proef haar auto uitkomt en keihard roept: de keertwendingen zijn beide mijn kant uit, denk daaraan anders heb je weer -6.
En mogen jullie raden hoe het ging.