NK dressuur Nijmegen 2005

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

figora

Re: NK dressuur Nijmegen 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:41

Ik vond Dominique's kur mooier tonen, maar was ook wel een beetje bevooroordeeld! Ik vond haar galop in de kur echt schitterend, kam zo mooi met de muziek overeen!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:47

Barbara_m schreef:
Ik vond dat er bij de YR wel heel erg raar werd gejureerd tijdens de kur. Do reed veeeel beter dan Angela... Ik vond zelfs dat Mix slecht liep (met uitzondering van zijn draf gedeelte).
Wie deelt mijn mening (of wie niet)?

Ik deel je mening niet Haha!
Angela reed keurig!
Het paard van Dominique toont meer, en is spectaculairder, maar ze had veel meer fouten.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 18:49

sanne_ schreef:
Kaja

Onder anderen de citaten die ik gaf, suggeren dat wat ik stelde. Je bent het denk ik wel met me eens dat er over de rijkunst van Eward Gal erg negatief gesproken is. Hij zou ruw zijn met zijn sporen en zijn zit zou te wensen over laten. Van Lingh wordt gesuggereerd dat hij een spectaculair voorbeen heeft maar van achteren in verhouding te weinig toont.

mag ik dan mijn standpunt ook even verduidelijken? Dat was de enige reden dat ik de woorden pennyjongetje en shetlander noemde, maar ook dat behoefde geen uitlegen dacht ik. Dacht ik.

Dit topic is opgesteld om de ervaringen in Nijmegen met elkaar te delen, dat zijn momentopnamen geweest en ja daar was Edward met Lingh echt beneden niveau, en niet zo'n beetje... dat mag je dan toch best een keer zeggen!! Alle andere keren dat het wel goed gaat wordt hij geroemd... Momentopnamen zijn er om bij stil te staan en loop je eenmaal door ben je onderweg naar de volgende momentopname...
Simpel...

pief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:01

Ik hoop echt dat Edward dit allemaal niet leest wat zal hij de balen dr van hebben, velen die hem een Penny'tje noemen hoor ,sorry dit gaat mn pet te boven "onze" hollanders die ons toch een mooie dag bezorgd hebben, ik doe het ze niet na als 1 van jullie daar rijdt meld het dan ff ,komen we ook kijken, met of zonder voorbeen van Lingh zie die punten maar es te halen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:10

Dat niet-stilstaan van Salinero wordt toch ook bestraft met een 3? Er zijn nog wel meer onderdelen in de proef hoor Clown

Ik vond Lingh zaterdag al mat en dan is het logisch dat er flink geprikt wordt, Edward probeerde er nog iets van te maken. Misschien had hij hem beter af kunnen melden, net zoals Imke gedaan heeft, Sunrise liep ook niet zoals normaal. Ik houd absoluut niet van dat geprik continu, maar ik ken het gevoel wel......en dat komt dus zelfs bij een GP paard weleens voor...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:11

Het word hier ook niet vergruist, zelf wel begrepen maar het werd geconstateerd en legt uit waarom 2e en niet 1e....

Het IS niet negatief bedoeld maar wel de waarheid....

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:12

pief schreef:
Ik hoop echt dat Edward dit allemaal niet leest wat zal hij de balen dr van hebben, velen die hem een Penny'tje noemen hoor ,sorry dit gaat mn pet te boven "onze" hollanders die ons toch een mooie dag bezorgd hebben, ik doe het ze niet na als 1 van jullie daar rijdt meld het dan ff ,komen we ook kijken, met of zonder voorbeen van Lingh zie die punten maar es te halen.

@Pief je heb groot gelijk dat is nou echt Hollands, altijd maar negatief.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:12

Sjonge jonge een beetje kritiek en gelijk komen er allemaal moraal ridders, als het niet allemaal halleluja is mag dat toch ook gezegd worden?
Als jij in de basis zo met je sporen loopt te raggen en te rukken krijg je echt geen >70%, Edje dus wel, dan mag daar toch lekker over gezeken worden?

En daarbij hebben de top ruiters toch echt een voorbeeld functie, we hebben het al met Anky gezien dat alle penny's ineens allemaal LDR willen rijden en nu gaan ze ook lekker lopen zagen en beuken want Ed doet het toch ook Huilen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:50

VValar schreef:
Dus jij vindt Lingh een slecht achterbeen hebben?

Afbeelding

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:09

Zeg me dat deze gefotoshopped is Haha!

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:21

nee, een totaal verkeerd moment!!!!!!!!!!!!!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:29

Magique schreef:
Zeg me dat deze gefotoshopped is Haha!

Rolleyes Gestoord Nagelbijten / Gniffelen Lips are sealed

Vriendjes zijn?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:30

temkey schreef:
pief schreef:

@Pief je heb groot gelijk dat is nou echt Hollands, altijd maar negatief.

We hebben alleen gemeld waarom hij zoveel minder liep dan normaal. Niet dat het ineens niks meer is ofzo...

We mogen nog steeds trots zijn hem in ons team te hebben...

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:50

Wow.. Dit topic heeft gewoon echt een totale ommekeer gemaakt.
Eerst was iedereen voor Edward/Lingh, nu begint iedereen over dat ze "zooo slecht" hebben gereden.
En ja, ik geef toe dat ze niet op zn best waren. Lingh had echt een slecht weekend, maar die hoge score is niet voor niets!
Want ondanks het geprik e.d was het toch een goede kur met weinig fouten!
En over dat met die zweep aan het begin van de Kur, jullie zien toch wel in dat dat even nodig was om Lingh op te peppen? Dat was gewoon even "noodzakelijk" als hij dat niet had gedaan, was er misschien wel nog meer geprik van die sporen aan te pas gekomen.
En zijn zit is ook niet optimaal, maar hij is een man, en niet de kleinste.. en dan is het niet zo makkelijk om zoals Anky ofzo te zitten hoor!
Dit is absoluut niet aanvallend bedoeld hoor, ik geef alleen mijn mening!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:52

Ik heb het nooit als negatief willen neerzetten en ik denk velen met mij. Nogmaals.
Het ging om de constatering, niet om de verwerping ervan...

Kunnen we het nu weer over het NK en de mooie dressuursport hebben?

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:00

jaaaaaaaaaaa goed idee!!!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:04

marieketencate schreef:
Dat niet-stilstaan van Salinero wordt toch ook bestraft met een 3? Er zijn nog wel meer onderdelen in de proef hoor Clown

Ik vond Lingh zaterdag al mat en dan is het logisch dat er flink geprikt wordt, Edward probeerde er nog iets van te maken. Misschien had hij hem beter af kunnen melden, net zoals Imke gedaan heeft, Sunrise liep ook niet zoals normaal. Ik houd absoluut niet van dat geprik continu, maar ik ken het gevoel wel......en dat komt dus zelfs bij een GP paard weleens voor...

Dat klopt, een vriendin van mij viel het zaterdag gewoon op dat veel hengsten tegen het been waren!

En vergeet niet dat Lingh er nu een taak bij heeft gekregen sinds zijn goedkeuring bij het KWPN..
Nijmegen kwam gewoon te vroeg voor em..
Afmelden alleen om die rede lijkt mij voor een prof met alle belangen die meespelen niet makkelijk, dus wat doe je dan?
Je rijdt em zo goed als op dat moment mogelijk is!
Zijn uitgestrekte draf was op zondag zelfs beter dan die tijdens Las Vegas, ik heb er nl zelf speciaal op zitten letten Lachen

In mijn herinnering nog steeds die onwijs mooie proef die zo gedragen werd door het publiek van vorig jaar Cool

Lingh, rust maar even lekker uit Ach gut

Mireille1970 schreef:
Het word hier ook niet
vergruist

Knipoog Clown

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:46

ook ik was er zondag en heb vreselijk genoten van de meeste kuren,waren er maar weinig die mijn aandacht niet behielden,en ondanks het af en toe slechte weer echt leuke dag gehad.

Ik ken de naam helaas niet maar vond dat kleine mesije die 2e werd bij de junioren erg knap rondsturen *LOL* ook erg leuk de prijsuitreiking erna,geweldig.

Verder kreeg ik kippenvel van laurens met ollrightal een geweldige binnenkomst,je bent gelijk aan het opletten,tuurlijk wel puntjes nog van verbetering,maar wat een prestatie,zijn vader stond zo vreselijk te glimmen bij de uitreiking,geweldig!
En het hele publiek gunde het hem ook echt,wie weet toch nog een keer rubi op mn el corona merrie Knipoog

Verder moet ik toch ook zeggen dat lingh tegenviel,hij deed erg mat aan,we vroegen ons al af of dat misschien niet door een drukke dekhengstenbaan zou kunnen komen? Pling

we vonden die vos trouwens ook erg grappig,met die enorme heffing,eindigde ergens in de middenmoot,zo wat een gang erin,haha.

Jazz was zeker duidelijk veeel beter dan in amsterdam,en lijkt zeker nog progressie te komen,dus ben benieuwd waar ze gaan eindigen.

En degene die 4e is geworden,rothenberger,vond ik ook niet verkeerd,zeker met z'on plensbui Haha!
en erg leuk dat hij met happymouth bitje inreed Vingers aflikken Tong uitsteken

de kur van john roqcks vond ik zwaar niks,zowieso hoe het hele paard voor werd esteld tot aan de combinatie,viel me met inrijden al op.

en anky ook weer top natuurlijk,altijd zo precies op de muziek,en idd jammer van het halthouden elke keer,maar maakt ze zeker in de proeven goed.

Ben blij dat we op net de juiste stoeltjes zaten anders waren we goed nat geweest Clown iig een zeer geslaagde dag na een minder begin,aangezien iemand de kaartjes vergeten was mee te brengen Tong uitsteken

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:50

Suzanne F. schreef:
VValar schreef:

Afbeelding

Clown Schijnheilig

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 22:02

Suzanne F. schreef:
VValar schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 22:41

Bettine schreef:
Barbara_m schreef:
Ik vond dat er bij de YR wel heel erg raar werd gejureerd tijdens de kur. Do reed veeeel beter dan Angela... Ik vond zelfs dat Mix slecht liep (met uitzondering van zijn draf gedeelte).

Ik deel je mening niet Haha!
Angela reed keurig!
Het paard van Dominique toont meer, en is spectaculairder, maar ze had veel meer fouten.

Welke fouten heb jij bij Do gezien dan? Ik vond Angela dr galopgedeelte echt nie goed, sommige stukken had ze zelfs 2-takt ipv 3-takt in dr galop.
Piroutten van Angela waren ook veel minder mooi. Jammer dat Nauhty niet de draf van Mix heeft... Boos!

MorLor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 23:13

Vond bij de YR Angela wel verdiend winnen. Do had wel betere galopmomenten (echt super 1/2 pirouettes trouwens) maar die draf van Mix is zoooo tactvol en regelmatig.. Echt geen onzuivere pas gezien. En ik vond de muziek van Angela iets fijner(maar das persoonlijk natuurlijk). Verder complimenten voor Jenny, die misschien niet zo'n eye catcher heeft als de combinaties voor dr, maar wel met gevoel rijdt.
Verder vond ik tijdens de kür van de lichte tour zooo gaaf dat de zon precies begon te schijnen toen de muziek van Marijke Folmer "Here comes the sun" speelde..Echt super..Iemand ook opgevallen??
Ooh nog even voor Johan (Rockx) opnemen: Ik heb er wel eens op gereden en ik heb nog nooit zo'n moeilijk paard gevoeld als Tango (en heb toch al op veel paarden gezeten). Als ik hem nu in de GP zie rijden denk ik alleen maar : respect, respect ,respect. En Johan is één van de eerlijkste ruiters die ik ken! Maar omdat ik de achtergrond weet kijk ik er anders tegenaan en ben ik beetje bevooroordeeld...

RDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 23:16

saluut schreef:
Lucky Times........ Die kan dat! Nog niet geheel bevestigd en nog lang niet waar Salinero is. Maar qua kwaliteit kan hij aan Salinero tippen. Wat een wéreldbeest!

pief schreef:
Iedereen kan zeggen over Lingh wattie wil maar als ze zo'n paard mij aan komen bieden zeg ik echt geen nee hoor, mocht willen dattie van mij zo liep, bah al die mensen aan de kant met dat onzinnige commentaar en ja Laurens was errug goed had wel de meest originele proef maar zn piaffe en passage is dr nog niet helemaal, dat hebben nr 1 en 2 echt beter voor elkaar en de beste piaffe was toch echt van Anne van Uyterd echt geen cm van zn plaats en dat voor een Goodtimes ,chapeau.

Laurens en Ollright waren fantastisch!
Maar de grootste verassing van allemaal is voor mij toch zeker Anne van Uytert met Lucky Times. Dat paard was als jong dier al formidabel, maar nu is hij echt subliem. Wat een kwaliteiten heeft dat dier. Als die straks wat meer meters op zijn teller heeft staan gaan we daar nog veel van horen! Ik denk zelfs dat Lucky Times nog talentvoller is als Salinero. Nu maar hopen dat door oefening en ervaring het paard wat rustiger en minder kijkerig wordt, zodat deze kwaliteiten volledig tot uiting kunnen komen.

Powerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 06:40

Barbara_m schreef:

Sorry Babs, ik vond Angela echt een hele mooie kur rijden! Knipoog

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:15

Citaat:
je heb groot gelijk dat is nou echt Hollands, altijd maar negatief.

Nee het is typisch Nederlands dat er weer een hele massa penny's aan komen rennen, niet goed lezen en dan vervolgens praten over "pennyjongetjes" (dit kun je zien als Ken van Barbie) en "shetlander" !!!

Echt in en in triest om te zien dat een normale conversatie over geconstateerde feiten niet meer kan!
Het zijn namelijk feiten, waar zelfs Gal niet omheen kan....

Gal's zit is veel vaker een punt in een discussie, maar daar weten ze dan weer niets vanaf!!

Nee in de strijd voor Lingh en Gal, arme hun!!
Nou niet dus!! Je kunt tegen kritiek of je kunt het niet en als je op dit punt in je carriere bent beland is het maar te hopen dat je er ook daadwerkelijk iets mee kunt!!

Geef mij dan maar een Anky of een Laurens, dat beeld is stukken vriendelijker!! En tussen beide ruiters zit bijna een wereld van verschil!!

Ik kreeg er bijna een deja-vu gevoel bij... een soort Ferro/Coby proef!!
Het paard was gewoon op en niets verkeerde moment opname of verkeerde foto! Een feit is een feit en als je alle feiten niet kent moet je ook niet gaan roepen en gaan stampen, want dat weet je niet waar je over praat en je maakt andere slapende honden (penny's) wakker...

Voor helemaal niets..... Vork