Actie Dressuurhoed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 11:48

CGJ12 schreef:
Dat impliceert dus vanaf LT.
Een noodmaatregel had kunnen zijn om de "lange jas" dan toe te staan in meerdere klassen.

En de junioren dan? Die vallen ook onder de FEI regels, word het dan in Nederland helm plus kort jasje, en internationaal hoed plus lange jas Verward
Het is allemaal zo vaag...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 11:51

Ik denk dat junioren in Nederland de keuze wel gaan krijgen.........

Dan praat je toch ook over Marrigje en zo...........
En die worden toch weer apart behandeld............... >;)

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:01

CGJ12 schreef:
Ik denk dat junioren in Nederland de keuze wel gaan krijgen.........

Dan praat je toch ook over Marrigje en zo...........
En die worden toch weer apart behandeld............... >;)

Dat zie je verkeerd; dat is niet apart behandelen, dat heet "een compromis sluiten".

Scheve mond

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:06

jij moet de politiek in..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:21

Nico Verwer zit in de DCD en in het bestuur van de ZZGP. Hmz, ik hoop dat ik hem binnenkort ergens tegenkom.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:43

Even bellen....
dat gaat sneller

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:36

Lovely schreef:
Nico Verwer zit in de DCD en in het bestuur van de ZZGP. Hmz, ik hoop dat ik hem binnenkort ergens tegenkom.

Ik heb van de zomer zijn vriendin nog in de L2 ring gehad........ met hoed! Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:38

Gerrie schreef:
Even bellen....
dat gaat sneller

Laat dat maar aan Gerrie over die heeft met bellen 100 % score, een tweede carriere als telebokker voor de dressuurhoed misstaat je niet Gerrie! Ga zo door OK dan! OK dan! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:47

WWWiske schreef:
Ik heb van de zomer zijn vriendin nog in de L2 ring gehad........ met hoed! Haha!

Ik ben wel op je en jij basis met hem, maar om hem nou te bellen?? Maar misschien is hij wel iemand die kan helpen.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:48

Eureka Verward Ik voer briefwisseling met een "aardige" bestuurder van een rijvereniging, onderstaand briefje kreeg ik zojuist.
Is dit dan waar het allemaal om gaat? boycotten die Rabobank!!!, by the way wist er nu helemaal niemand van deze polis inhoud af ( inclusief ikzelf Bloos ) daarnaast vraag ik mij dus af hoe het dan mogelijk is dat we tot April 2006 met een hoed kunnen rijden als Interpolis het als het ware verbiedt, of mis ik nu iets? en "oude verzekering van de KNHS"? wat is dan de huidige?

Wij zijn als vereniging verzekerd bij Interpolis. (de oude verzekiring van de
KNHS) Daar staat in de WA-polis op punt 5 cap of veiligheidhelm verplicht anders
geen verzekering. Dit geld voor alle paarden sport , dressuur of springen er is
geen uitzondering mogelijk. Ik heb hier heel wat discussie over gevoerd. Dus
voor een bestuur van een georganiseerde wedstrijd is het dus een verplichting om
een cap of veiligheidscap verplicht te stellen.

groeten,

.............

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:49

dat heb ik een week of zes geleden al gezegd WWWiske Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:03

Op bokt schreef DaniellevA op 1 november jl. (16:04) het volgende...........

DaniellevA schreef:

Eigenlijk vind ik de cap helemaal niet zo slecht om mee te rijden tot ZZ-Zwaar, je draagt bovendien toch een kort jasje dus zo gek staat het niet en het is wel een stuk veiliger. Bij een rijrok staat een hoedje veel mooier!

Nu ik deze voorgaande reactie onder ogen kreeg wil ik even het één en ander kwijt.

Eigenlijk VERWACHT ik van DaniellevA dat ze in het vervolg niet meer met een hoed start in het ZZ-L en ZZ-Z. Knipoog
Tenslotte traint ze bij Coby ook altijd met een helm.......... toch? Knipoog

Ze zegt zelf dat een helm veel veiliger is (dan moet ze ook PER DIRECT zo'n ding gaan dragen) en een hoed eigenlijk alleen bij een slipjas hoort.

Het wordt gecontroleerd op de eerst volgende ZZ-wedstrijd waar ze start.
Mocht ze daar alsnog met een hoed rijden, dan kan ik me voorstellen dat ze tóch nog steun wil betuigen aan de actie.
Een verstandig besluit lijkt me dat dan...... Haha!

Maar let wel: HET BLIJFT EEN VRIJE KEUZE......... ook van háár.
Wij blijven voor VRIJE keuze.........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:06

WWWiske schreef:

Wij zijn als vereniging verzekerd bij Interpolis. (de oude verzekiring van de KNHS) Daar staat in de WA-polis op punt 5 cap of veiligheidhelm verplicht anders geen verzekering. Dit geld voor alle paarden sport , dressuur of springen er is geen uitzondering mogelijk. .............

zucht.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:11

WWWiske schreef:

Wij zijn als vereniging verzekerd bij Interpolis. (de oude verzekiring van de
KNHS) Daar staat in de WA-polis op punt 5 cap of veiligheidhelm verplicht anders
geen verzekering. Dit geld voor alle paarden sport , dressuur of springen er is
geen uitzondering mogelijk. Ik heb hier heel wat discussie over gevoerd. Dus
voor een bestuur van een georganiseerde wedstrijd is het dus een verplichting om
een cap of veiligheidscap verplicht te stellen.

Yeah!!!

OK dan! OK dan! OK dan!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:27

Aimee schreef:
Yeah!!!

OK dan! OK dan! OK dan!

Dit soort misplaatste vreugde uitingen stel ik in dit topic niet op prijs.

Wat een verenigingsbestuur zich af moet vragen is of het als een mak schaap dergelijke voorwaarden accepteert, of in discussie gaat met de verzekeraar.
Als deze hoedjesdiscussie al IETS heeft opgeleverd, is dat wel het feit dat de angst voor aansprakelijkheid veelal ONGEGROND is.

Mocht de discussie niets opleveren? Dan zijn er zat andere verzekeraars die wél nieuwe klanten willen hebben.

Maar ja.. zoals zoveel individuen, laten ook verenigingsbesturen zich veelal leiden door onwetendheid. De weg van de minste weerstand is de makkelijkste

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:28

Niet te snel juichen Aimee.

Niet alle organiserende verenigingen zijn bij deze maatschappij aangesloten.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:33

CGJ12, ik heb danielle afgelopen zondag nog in de ring gezien maar wel gewoon met een hoedje op dus op dit moment doet ze het nog niet, misschien volgende keer Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:33

yokie schreef:
Dit soort misplaatste vreugde uitingen stel ik in dit topic niet op prijs.

Excuse me!!! Volgens mij ben ik nog steeds vrij om dat te plaatsen wat ik wil, tenzij ik daarbij de bokt-regels overtreed, en dat doe ik niet met bovenstaande vreugde-uiting.

Maar als je toch zo begint; ik vind het misselijkmakend dat er ellenlange topics zijn met allemaal steunbetuigingen aan de hoed en iedereen die daarbij laat blijken dat ie die helm niet zo verkeerd vind, wordt resoluut geweigerd. Want het zou toch maar blijken dat niet heel paardrijdend-Nederland zo nodig die hoed moet behouden....

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:35

Gerrie schreef:
Niet te snel juichen Aimee.

Niet alle organiserende verenigingen zijn bij deze maatschappij aangesloten.

Nee, maar dat gaat natuurlijk wel die kant op als iedereen maar klakkeloos dingen voor waar aanneemt en zich laat leiden door angst en/of onwetendheid.

Verzekeringsmaatschappijen die snel zo'n zinnetje in polisvoorwaarden erbij drukken, verenigingsbesturen die het allemaal maar accepteren en geen eigen collectief durven op te zetten enz.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:38

yokie schreef:
Nee, maar dat gaat natuurlijk wel die kant op als iedereen maar klakkeloos dingen voor waar aanneemt en zich laat leiden door angst en/of onwetendheid.

Mensen die die helm opzetten laten zich juist leiden door wetendheid! Ze weten wat er kan gebeuren bij ongevallen en een beetje angst is soms helemaal niet verkeerd hoor. Dat kan een hoop roekeloosheid voorkomen.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:39

Aimee schreef:
Excuse me!!! Volgens mij ben ik nog steeds vrij om dat te plaatsen wat ik wil, tenzij ik daarbij de bokt-regels overtreed, en dat doe ik niet met bovenstaande vreugde-uiting.

Maar als je toch zo begint; ik vind het misselijkmakend dat er ellenlange topics zijn met allemaal steunbetuigingen aan de hoed en iedereen die daarbij laat blijken dat ie die helm niet zo verkeerd vind, wordt resoluut geweigerd. Want het zou toch maar blijken dat niet heel paardrijdend-Nederland zo nodig die hoed moet behouden....

Ja hoor je bent vrij... vrij in je meningsuiting vrij in keuzes.

Wij straks niet meer. Daar zijn we nog steeds pissig over, en zoals uit het begin van dit topic moge blijken: dit topic is bedoeld voor voorstanders, inderdaad voor steunbetuigingen. Vandaar mijn opmerking. Jouw Yeah is gewoon letterlijk misplaatst.

Als je blij bent, staat het je vrij een ander nieuw 'tegen' topic te openen. Geen probleem.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:42

Aimee schreef:
Mensen die die helm opzetten laten zich juist leiden door wetendheid! Ze weten wat er kan gebeuren bij ongevallen en een beetje angst is soms helemaal niet verkeerd hoor. Dat kan een hoop roekeloosheid voorkomen.

Daar gaan we dus weer.

Het gaat om behoud van de hoed IN DE DRESSUURRING. Laat een ieder voor zichzelf de afweging maken wat hij/zij in die 10 minuten op zijn hoofd zet.

Wat een lompe redenering.

Kom es een buitenrit met me maken. Zie je mij ook eens met cap (of ja, straks helm, want de cap is aan vervanging toe)! Oftewel, mijn weloverwogen keuze om tijdens die rit iets op mijn hoofd zetten dat zo mogelijk wel meer bescherming biedt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:42

yokie schreef:
Jouw Yeah is gewoon letterlijk misplaatst.

Als je blij bent, staat het je vrij een ander nieuw 'tegen' topic te openen. Geen probleem.

Mijn "Yeah" is niet misplaatst, nogmaals; omdat ik vind dat er in dit topic best eens de andere kant belicht mag worden. Zodat er maar niet klakkeloos aangenomen wordt dat die hoed zo goed is...

En een tegen-topic is imo niet nodig, voor zover bekend wordt de regel toch doorgevoerd!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:44

yokie schreef:
Daar gaan we dus weer.

Inderdaad!

Als je overigens mijn vorige berichten, ik meen in andere soortgelijke topics, had gelezen dan had je geweten dat ik het geen slecht idee vind dat men in de ring een hoedje mag dragen. Maar in de losrijbaan de helm verplicht mag zijn van mij, da's een idee wat ik toen lanceerde en wat toen diep en diep werd afgekraakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:47

Niet om het een of ander hoor, maar wat dekt die WA verzekering van Interpolis eigenlijk?? En dan nog: wanneer treedt die in werking, wordt er aanspraak op gedaan? Oftwel: welk soort schade is gedekt door deze WA verzekering van die vereniging??