Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:40

Scum"]

Toen ik de "paddenstoelen" voor het eerst zag vond ik het geen gezicht. Inmiddels rij ik zelf ook met Casco paddenstoel en vind ik die oude caps eigenlijk best ouderwets eruit zien.
[/quote]
Ja ik heb zelf ook zo'n oude casco toen hadden ze nog maar 1 model, mat, volgens mij is dat ding inmiddels overjaard, maar ik vind hem nog altijd mooier dan die geflockte dingen.

[quote="Scum schreef:
Onder het Z vind ik een hoedje er meer uitzien van:"De jury moet weten dat ik met een ander paard Z rijd."

Ja die is OK OK dan! zo van; "ik heb gewoon geen cap en ik ga toch geen cap kopen voor die paar keer rijden in een lagere klassen Bloos "

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:57

Ja joh donder lekker van je paard af zonder dat je een cap draagt en ga dan lekker lopen zeiken tegen de verzekering. Kom op zeg, prof fietsers fietsen ook niet voor hun lol met een helm !!!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:02

Zeg ik ook hetzelfde als in het andere topic:

Eerst verder lezen dan je neus lang is. Kom je ook niet dom over met uitspraken als deze.

*tip van de dag*

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:12

Femmes86 schreef:
prof fietsers fietsen ook niet voor hun lol met een helm !!!

prof ruiters rijden straks nog steeds voor hun lol met een hoedje

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:19

WWWiske schreef:
Ja, maar voor mensen die de klassen door vliegen maken we dan ook een uitzondering Knipoog

Haha jeej Haha! Als ik van de winter weer B ga starten met de driejarige waar ik op rij, dan ga ik lekker wéér met hoedje starten (tot ergenis van velen misschien Nagelbijten / Gniffelen ) Omdat IK het mooi vind. En ik moet er nog gebruik van maken zolang het nog kan. Het zal dan nog wel een paar jaartjes duren voordat ik Z mag starten.

@ Gerrie....Drente, ehmmm volgend jaar misschien? Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:22

VValar schreef:
Haha jeej Haha! Als ik van de winter weer B ga starten met de driejarige waar ik op rij, dan ga ik lekker wéér met hoedje starten (tot ergenis van velen misschien Nagelbijten / Gniffelen ) Omdat IK het mooi vind.

Dat kan gewoon echt niet. Geen verzekering die jou nog accepteert Tong uitsteken Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:26

Fitzroy schreef:
Dat kan gewoon echt niet. Geen verzekering die jou nog accepteert Tong uitsteken Knipoog

Tot 1 april nog wel! (Volgens de KNHS) En dan nog, ik ben 50 keer verzekerd ofzoiets. Er moet toch wel één maatschappij zijn die me dekt Haha!

Hmm mijn vader is verzekeringsadviseur. Misschien kan hij dan een goed woordje doen bij de maatschappijen als ik eraf donder.

"Ja maar........ze vond het zo mooooooi staan" Hihi Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:31

Misschien word je wel geband door de KNHS.

Eerst krijg je een UN, daarna een ban voor 3 maanden en als je dan nog met hoedje start, krijg je een permanente ban.

Ik vraag me wel af wie er van degenen die nu zeggen dat ze gewoon met hoedje blijven starten dat ook werkelijk doen als het niet meer toegestaan is.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:33

Kitty schreef:
Ik vraag me wel af wie er van degenen die nu zeggen dat ze gewoon met hoedje blijven starten dat ook werkelijk doen als het niet meer toegestaan is.

Als het allemaal op de huidige manier wordt doorgevoerd...

IK.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:35

Yokie, wat dacht je van een gezamenlijk proefproces met terreinwagen en hoedje *LOL*
En dan parkeer ik met hoedje mijn terreinwagen midden in Nijmegen Knipoog

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:40

Fitzroy schreef:
Yokie, wat dacht je van een gezamenlijk proefproces met terreinwagen en hoedje *LOL*
En dan parkeer ik met hoedje mijn terreinwagen midden in Nijmegen Knipoog

.. Ja, ik ben wel aan het mopperen de laatste tijd.. *LOL*

Ik parkeer met je mee! Met grijs kenteken. Met hoed. Zonder gordel. Ik steek daarbij een peuk op en scandeer onbeschofte teksten over Balkenende Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:40

Kitty schreef:

Ik zei dart ik iig in de winter met hoedje zou blijven starten. Tot 1 april nog. Daarna zien we wel verder. Ik wil graag met hoedje blijven rijden, maar wil ook wedstrijden blijven rijden Lachen Ik ga er alles aan doen om gezamenlijk die handtekeningen actie op touw te zetten, maar ik denk dat de KNHS (en sommige jurys, verenigingen misschien) het niet zullen waarderen als ik ook na 1 april met mijn oude vertrouwde hoedje blijf starten Verdrietig

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:46

VValar schreef:
Tot 1 april nog wel! (Volgens de KNHS) En dan nog, ik ben 50 keer verzekerd ofzoiets. Er moet toch wel één maatschappij zijn die me dekt Haha!

Hmm mijn vader is verzekeringsadviseur. Misschien kan hij dan een goed woordje doen bij de maatschappijen als ik eraf donder.

Vraag jij je vader eens hoe hij deze aktie van de KNHS kan rijmen?

en ik denk dat er wel jury's zijn die er moeite hebben met de bemoeienis van de KNHS om de hoedjes te gaan verbieden vanf evt. 2006...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:07

yokie schreef:
.. Ja, ik ben wel aan het mopperen de laatste tijd.. *LOL*

Ik parkeer met je mee! Met grijs kenteken. Met hoed. Zonder gordel. Ik steek daarbij een peuk op en scandeer onbeschofte teksten over Balkenende Haha!

Nodig de Tokkies uit, dan maak je wel indruk.

Ik blijf tot 1 april ook met mijn hoed rijden.

Trouwens, ik had laatst een veiligheidshelm op, gewoon thuis op stal en ik ben dus echt schandalig uitgelachen door een stel volwassen stalgenoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:07

Gerrie schreef:

en ik denk dat er wel jury's zijn die er moeite hebben met de bemoeienis van de KNHS om de hoedjes te gaan verbieden vanf evt. 2006...

Heb er al een paar in deze regio.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:16

Lovely"]
Nodig de Tokkies uit, dan maak je wel indruk.
[/quote]
Ja daag, weet je wel wat die Tokkies kosten?! Mijn koopkracht gaat er dusdanig hard op achteruit, dat ik die echt niet meer kan betalen hoor.. Scheve mond

[quote="Lovely schreef:
Trouwens, ik had laatst een veiligheidshelm op, gewoon thuis op stal en ik ben dus echt schandalig uitgelachen door een stel volwassen stalgenoten.

Hm. Fijne stalgenoten heb je..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:21

Ja ach, ze weten niet beter waarschijnlijk. Rijden ook geen dressuur, waarschijnlijk met een goede reden Lips are sealed.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:23

Gerrie schreef:

Hmm ik ben even richting vaders gelopen en heb het een en ander gevraagd. Ik ben echt niet achtelijk maar begrijp er nog steeds geen hout van. Misschien is dit ook een goede indicatie hoe vreemd deze nieuwe regel van de KNHS eigenlijk is.
Bij paardrijden val je in de hoogste risicogroep. De KNHS is verzekerd bij een maatschappij die misschien een nieuwe regel hebben bedacht dat je wedstrijd moet rijden met veiligheidshelm. Als dit het geval is, moet de KNHS mee gaan om verzekerd te blijven. Want alhoewel het geen wet is, kan de KNHS aansprakelijk gesteld worden wanneer zij zich niet aan de regels houdt.

Een andere optie is dat de KNHS deze regel heeft bedacht, en dat de verzekeringsmaatschappij hierin mee gaat. De maatschappij past zich aan de regels van de KNHS aan.

Dus welke van de twee de regels ook hebben bedacht, het feit blijft dat wanneer je je niet aan de regels houdt, je niemand aansprakelijk kan stellen wanneer je een ongeluk krijgt met je paard tijdens een wedstrijd. Het is nog geen wet omdat het oa natuurlijk onmogelijk is om thuis te controleren of iemand wel met veiligheidshelm rijdt. Op het moment dat jij thuis een ongeluk krijgt met je paard en je draagt geen helm, dan ben jíj gewoon aansprakelijk. Volgens mij is de KNHS bang dat mensen hun aansprakelijk kunnen stellen voor ongelukken op wedstrijd terrein, vandaar dat ze deze regel invoeren zodat zij 'veilig' zijn wanneer er een ongeluk gebeurt. Dan kunnen ze tegen de maatschappij die iets wilt claimen in de naam van meneer of mevrouw; "Wij hebben er alles aangedaan om de veiligheid van de ruiter te bewerkstelliigen. Wanneer meneer/mevrouw zich niet aan de regels houdt, kunnen wij niet aansprakelijk gesteld worden".

Mijn vader heeft vorige maand nog een verzekering voor mijn rijvereniging afgesloten. Hij zij dat vele Nederlandse maatschappijen niet eens rijverenigingen/ruiters meer willen verzekeren omdat er teveel risico's aan het rijden verbonden zijn. Volgens de maatschappijen. Waar zijn de cijfers dan?
Ook zei mijn vader dat hij niet kan reageren op het besluit van de KNHS omdat hij op dit moment ook geen cijfers heeft over het aantal ongevallen die er jaarlijks in Nederland gebeuren met de rijdende ruiter/amazone.

Helaas. Nu vraag ik me af; waarom die scheiding tot de Z? En volgend jaar, waarom de scheiding tot en met ZZ-Z? Vallen doe je toch wel, ook al rij je nog zo goed. Misschien omdat de verzekering óf de KNHS hier de grens trekt, veronderstellend dat rijdend ZZZ ruiter zijn/haar paard beter onder controle heeft dan menig B ruiter? Waarschijnlijk is dit ook zo. Maar deze regel is dan erg scheef. Stel de regel dan in voor iedere wedstrijd ruiter, of voor geen enkele wedstrijd ruiter.

Mijn vraag is aan jullie; als dit alles waar is, heeft een handtekeningen actie dan nog wel nut bij de KNHS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:32

VValar, het laatste stuk van je tekst levert waarschijnlijk het antwoord wie de regel bedacht heeft. Dat zou de KNHS moeten zijn omdat een verzekeringsmaatschappij nooit zo'n inconsequente voorwaarde zou stellen.
Daarom denk ik ook dat een actie om de hoed in leven te houden vanaf de Z weinig zin heeft, omdat je daarmee de KNHS bevestigt in hun inconsequente denkwijze. Het heeft meer zin om aan te geven waarom de regel in het algemeen geen zin heeft.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:34

Lovely schreef:
VValar, het laatste stuk van je tekst levert waarschijnlijk het antwoord wie de regel bedacht heeft. Dat zou de KNHS moeten zijn omdat een verzekeringsmaatschappij nooit zo'n inconsequente voorwaarde zou stellen.
Daarom denk ik ook dat een actie om de hoed in leven te houden vanaf de Z weinig zin heeft, omdat je daarmee de KNHS bevestigt in hun inconsequente denkwijze. Het heeft meer zin om aan te geven waarom de regel in het algemeen geen zin heeft.

Wat stel jij dan voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:58

Dat staat in de laatste zin en daarmee bedoel ik dat men in alle klassen vrij moet zijn om te kiezen en niet alleen in t Z of hoger.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:29

Wat een ontzettend domme aktie. Een helm is voor je eigen veiligheid. Nooit van hersenletsel gehoord?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 19:36

Jetta schreef:
Wat een ontzettend domme aktie. Een helm is voor je eigen veiligheid. Nooit van hersenletsel gehoord?

Schijnheilig Boos! Stoom uit je oren , leer in godsnaam eens LEZEN!!! Dit wordt namelijk echt zwaar irritant.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:38

Jetta schreef:

Ja en dat komt wekelijks voor op dressuurwedstrijden

Eerst even wat cijfers bekijken voor je dit roept. 0,46 % van alle paardrij-ongevallen bestaat uit hersenletsel, waarvan zeer waarschijnlijk het overgrote deel op maneges en thuis gebeurt.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 19:46

Fitzroy schreef:
Ja en dat komt wekelijks voor op dressuurwedstrijden

Eerst even wat cijfers bekijken voor je dit roept. 0,46 % van alle paardrij-ongevallen bestaat uit hersenletsel, waarvan zeer waarschijnlijk het overgrote deel op maneges en thuis gebeurt.

Go Fitzroy OK dan! Knipoog