Maar degene die meermaals zegt: "....... ho braaf.........ho braaf........." elke keer dat het paard met zijn ogen knippert, zou ik graag willen adviseren om de volgende keer vrijwillig met een helm te gaan rijden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wollie schreef:heeft niets met betutteling te maken, maar ik vind dat een erg makkelijk antwoord en ben benieuwd naar de "echte" reden waarom mensen geen helm op willen.
Yokie, waarom wil je bijvoorbeeld geen helm op?
CGJ12 schreef:Niks mis mee.
Je mag van mij rustig met een helm rijden hoor.
Maar dring mij niet JOUW val-fobie op.
Mocht ik vallen maak ik me aanmerkelijk meer zorgen om mijn benen....
idje schreef:En zoals ik al eerder zei, ook diegenen die misschien 10 lesjes op een hobbymanege hebben gehad en dan een eigen paard kopen vinden ook van zichzelf dat ze kunnen rijden en rijden dus ook zonder. En dat is zeker levensgevaarlijk. Dat is voor mij de reden om voor de helmverplichting te zijn. Zodat we met ons allen het goede voorbeeld geven en samen er voor te zorgen dat onze sport wat minder vaak negatief in het nieuws komt.
.
idje schreef:Zodat we met ons allen het goede voorbeeld geven en samen er voor te zorgen dat onze sport wat minder vaak negatief in het nieuws komt.
idje schreef:Ik ga het nog een keer proberen duidelijk te maken en dan stop ik er mee, want dit is me teveel een rokers-niet rokers discussie.
KarinvdM schreef:Wat is de volgende stap? Verplicht een bodyprotector of een compleet harnas oid??
idje schreef:Maar dat helpt niet voor al die genen zonder paardenkennis en rijkunde die wel thuis een eigen beestje hebben staan.
judithh schreef:De nieuwe regel is na goedkeuring op 16 september direct openbaar gemaakt zodat de leden er tijdig op in kunnen spelen