Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 19:44

Goh Deempje ik had niet verwacht dat die van jou een springgefokte is zeg. Leuk te zien zo hè hoe dat dus niet altijd wat zegt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:31

Die van mij had wel n gigantisch front , leek net n echt dressuurpaard :D

Vind degene die nu starten na die vorst sowieso dapper haha.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:53

Getup schreef:
Die van mij had wel n gigantisch front , leek net n echt dressuurpaard :D

Vind degene die nu starten na die vorst sowieso dapper haha.

Whaha ja ik was dus maar zo dapper om gewoon even te annuleren :=
Wel weer opnieuw opgegeven maar nu voor 11 februari

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:20

Geen schande hoor melzazu! Het is maar net wat goed werkt voor jullie als combinatie of hoe je het inschat. Als het beter lijkt om af te melden js dat alleen maar slim.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:27

Robbie, leuk zeg. Ik heb ook al gestart met een haflinger. Word vaak wel anders naar gekeken ja.
Moet eigenlijk niet kunnen. Maar daar kun je ook wel over blijven doorlullen -O-

Melzazu, haha thanks dat is ook de look waar we voor gaan in de dressuurring.
Doe een dressuurzadel op, kep italia, lak neusriempje en bling frontriem. Dan word hij maar zo getransformeerd tot dressuurpaard :')
Zodra hij zijn springharnachement weer op krijgt straalt hij dat weer gelijk uit.

Getup, Dat kan je wel zeggen ja, super mooi!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:36

Die van mij is in de springring toch ook wel echt meer in haar element. Ze veranderd dan zo van uitstraling en lijkt bekant een stuk groter dan ze is :))

Afbeelding

Afbeelding

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:39

De haflinger nog minder erg dan de Tinker.. niet eens altijd door de jury, maar gewoon door de “ tofs” bij het inrijden ..
Ik lach er om, ik ga voor correct, en wat voor bloed er dan door de aderen stroomt is minder spannend.[quote="Deempjexxx"]Robbie, leuk zeg. Ik heb ook al gestart met een haflinger. Word vaak wel anders naar gekeken ja.
Moet eigenlijk niet kunnen. Maar daar kun je ook wel over blijven doorlullen -O-
]

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:59

Deempjexxx schreef:
Robbie, leuk zeg. Ik heb ook al gestart met een haflinger. Word vaak wel anders naar gekeken ja.

Melzazu, haha thanks dat is ook de look waar we voor gaan in de dressuurring.
Doe een dressuurzadel op, kep italia, lak neusriempje en bling frontriem. Dan word hij maar zo getransformeerd tot dressuurpaard :')
Zodra hij zijn springharnachement weer op krijgt straalt hij dat weer gelijk uit.

Getup, Dat kan je wel zeggen ja, super mooi!

Ik start met een haflinger en eigenlijk tot nu toe altijd hele lovende worden gehad. Nu rijd ik ook nog maar L1 hoor dus wellicht als we wat hoger komen dat dan de gekke blikken wel komen.

En anders doen we het toch gewoon zo?

Afbeelding

Afbeelding

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 23:06

Kaitlyn hopelijk snel minder last van je rug!

Dat te heet en daardoor slordig herken ik wel. Hoewel ik heel blij ben met dat ze het heete/de go wel heeft is dat soms nog wel lastig verwerken in de eenvoudige wissels :+ Ze komen dan best snel achter elkaar

Deempje jammer dat de score wat tegenviel.. Zelf wel fijn gereden?

Ik heb in de corona periode 1x online gestart maar vind het helemaal niks, sta er ook abosluut niet achter. Waar ze op concoursen toezichthouders verplichten kun je online doen en laten wat je wil. En op film beoordelen is toch ook wel heel anders dan in real
In de corona hadden we een baan in de hekjes staan bij de vereniging, toen 1x gedaan.

Discodip dat is zeker een mooie afsluiting! Gefeliciteerd :D

LaDonna jammer van de tegenvallende punten.. Had je 2x dezelfde jury?
Toch altijd fijner om dan 2 verschillende te hebben.

FlyHigh jammer van de eerste proef, maar mooi herpakt in de 2e :)

Balen EnzoOllie.. Hopelijk de volgende keer weer een relaxtere wedstrijd!

Deempje ideaal dat je het zo kan combineren samen met je zusje

Wij hebben gisteren het rijden weer opgepakt na een weekje vakantie. Gisteren naar de binnenbak, wel even gelongeerd voor de zekerheid. Ze was braaf met energie voor 10 :+
Vandaag konden we fijn weer thuis aan de gang, als was het best veel wind ook vandaag braaf met nog steeds energie voor 10 :+
Heerlijk om weer bezig te zijn :)

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 23:07

Mooi die veelzijdige paarden!

Maar bouw zegt ook zeker niet alles. Mijn talentvolle dressuurpaard valt ook direct op de voorhand als hem de kans zou geven. Dan mag hij dressuurgefokt zijn en mega vermogen tot sluiten hebben, het bergop bewegen is en blijft een aandachtspunt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 23:45

Ik heb ook vanalles gestart. Ponys, friezen, fjord, appaloosa... Ben echt nooit benadeeld.

Mijn toenmalige Joost x Abgar was ook echt n kanon van n knap paard hoor. En goed bewegen. Wel n waslijst aan gebruiksaanwijzingen; singeldwang, bodemschuw, bang voir tegenliggers...soms gewoon niet meer zadelmak :Y) ...maar hij was zo eerlijk. Heb er van leren rijden.

Wij gaan nu ook weer lekker aan t rijden. Paarden kunnen nu tenminste buiten weer bewegen. Oef.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 08:46

Whahaha FleurSandro. Grappig plaatje.

Ja fijn hè Melis dat ze eindelijk weer hun energie wat kwijt kunnen. Ik ga vandaag eens even zien hoe die van mij zich aan de longeerlijn gedraagt.

Hoe bedoel je dat met het online starten en dat je kan doen en laten wat je wilt? Die snap ik even niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 08:55

Niemand die kan controleren of je je wel aan de reglementen houdt. Een ander kan losrijden, je kan met niet toegestane dingen losrijden en ze waren een tijd ook veel te makkelijk in proeven toch beoordelen die dingen fout deden. Geen of foute neusriem controle bijvoorbeeld. Of iets qua tuig of sporen bijvoorbeeld wat niet mocht maar wel mee gereden werd.

Naast dat je dus tig keer kan rijden, maar daar fop je jezelf vooral mee als je dan wel op echte wedstrijd gaat. In de corona tijd kon je natuurlijk ook promoveren, dus er waren combinaties die nog nooit op wedstrijd geweest waren en wel al in het L oid reden.

Ik heb het ook 1 keer gedaan, maar was niks voor mij. (Was dan onderlinge teamwedstrijd maar ook gewoon officiële juryleden) Ik vond het ook bij degene die ik gezien en geholpen heb eigenlijk heel soepel gejureerd bij de officiële proeven. Het leuke is wel dat je juryleden uit hele land kan treffen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 08:59

Ah zo bedoel je. Ja ik ben dan echt dus iemand die dat niet eens bedenkt dat je dan iemand anders laat lostijden of zo.

En je moet neusriem en sporen en alles duidelijk in beeld brengen. Dat is wel heel goed vind ik.

Ik vind het wel heel goed dat je maar 5 punten online kan halen want op locatie gaan is toch wel heel anders en hoort er toch ook wel echt bij.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 09:18

Dat duidelijk in beeld brengen moest altijd al he? Maar toch zijn er heel wat proeven toch beoordeeld als er iets niet klopte. Helaas heb je die mensen er tussen zitten die wel gebruik maken van zulke dingen.

De meeste gelukkig niet, dus alleen maar goed dat je er niet eens over nagedacht had wat er allemaal.kon ;)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 09:29

Heb het 2 keer geprobeerd met m'n dochter en haar pony. Wat een gedoe. Hij was stout, dus na x pogingen ( waarbij hij bij het " A binnenkomen ...etc al begon te rennen {:)-:( ) zijn we er mee opgehouden.

Moet toch ergens heen, pony en kind netjes. Dat hele filmen. Een voorlezer . Of zelf beiden doen.

De bak voor jezelf hebben

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 09:37

MyWishMax schreef:
Dat duidelijk in beeld brengen moest altijd al he? Maar toch zijn er heel wat proeven toch beoordeeld als er iets niet klopte. Helaas heb je die mensen er tussen zitten die wel gebruik maken van zulke dingen.

De meeste gelukkig niet, dus alleen maar goed dat je er niet eens over nagedacht had wat er allemaal.kon ;)

Ik schiet er even tussen in :Y) in de coronatijd ook wel eens online gestart.

Ik kreeg een proef terug waarvan de jury zei dat de spoor waar ik mee reed niet toegestaan was. Er zat een lichte boog in naar beneden dus gewoon toegestaan, zij dacht dat deze recht was. Toch gewoon beoordeeld gelukkig, maar het was gewoon lastig te zien op beeld. Dus ik snap best dat er veel voordeel van de twijfel is gegeven.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 09:41

Hier vond pony het maar wat gezellig dat er een filmer in de bak stond. AC-lijn ging dan ook errug hard :')
Ga liever gewoon op wedstrijd, maar net die ene laatste punt voor halen was het wel even handig. En wellicht nu na pauze door blessures ook, even kijken of we weer op niveau zijn voordat we haar meenemen naar wedstrijd en dus een dag bezig zijn en het dan nog niet helemaal goed blijkt.

Mijn ervaring (van die ene proef) is dat ik vond dat er eigenlijk strenger gejureerd werd dan gewone proeven. Normaal kijkt een jury nog wel eens een andere kant op ofzo, hier zetten ze dan natuurlijk het beeld stil. Ieder klein dingetje wordt dus gezien.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 10:28

Ik heb het in corona tijd ook 2x gedaan in de B, ene keer had ik 175 "mag actiever" 2e keer had ik ook zoiets met "te actief" :Y)
Volgens later nog wel een keer met hem ook in de L1 gedaan maar vind het bijna meer gedoe dan op wedstrijd zelf

en 1x om te kijken hoe het zou gaan op het andere paard, met als ik meer dan 205 punten rij geef ik me op voor de selectie, reed ik 204 punten :Y) . Heb me toen alsnog opgegeven, verschil merkte je toen heel erg want op locatie reed ik 187. Allemaal in de B.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 10:32

Citaat:
@LaDonna dat is ook balen, was je het wel eens met de uitleg?

Nee, niet met alles dat er stond. En dat maakt dat het wel wat frustreert maar ik kan het allemaal wel ook relativeren ;) als een middendraf mooi van achteruit gaat, mooi bergop en dan “versnellen” staat bij een 6, wat moet ik dan wel doen (met mijn niet-KWPN’er)?!

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 10:38

LaDonna75 schreef:
Citaat:
@LaDonna dat is ook balen, was je het wel eens met de uitleg?

Nee, niet met alles dat er stond. En dat maakt dat het wel wat frustreert maar ik kan het allemaal wel ook relativeren ;) als een middendraf mooi van achteruit gaat, mooi bergop en dan “versnellen” staat bij een 6, wat moet ik dan wel doen (met mijn niet-KWPN’er)?!

Ik vind dit ook zo'n ding in de dressuursport. Ik had me opgegeven voor de jurycursus, moest een pitch aanleveren en had iets gezegd in de trant van: "Er verschijnen veel verschillende rassen tegenwoordig in de dressuurring, supertof. we moeten daarom kijken naar het kunnen van het paard en daarop de techniek beoordelen ipv het stereotype plaatje. "
Kreeg als reactie dat ik niet was toegelaten want we hadden niet genoeg aanknopingspunten, vond de KNHS dus niet zo grappig :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 10:42

Heb je de proeven op film staan ladonna? Soms wijkt het gevoel wat af van het beeld van die dag, heel vervelend dan.

Kirrietje, Maar hoe kom je erbij dat dat niet gebeurd nu? Dat gebeurt juist wel. Anders zouden een hoop mensen nooit een voldoende kunnen scoren op bijvoorbeeld een verruiming of gewoon al de gangen.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 10:43

MyWishMax schreef:
Heb je de proeven op film staan ladonna? Soms wijkt het gevoel wat af van het beeld van die dag, heel vervelend dan.

Kirrietje, Maar hoe kom je erbij dat dat niet gebeurd nu? Dat gebeurt juist wel. Anders zouden een hoop mensen nooit een voldoende kunnen scoren op bijvoorbeeld een verruiming of gewoon al de gangen.

Ik schrijf veel bij wedstrijden en hier in de buurt vind ik het tegenvallen O:)
Zit ook wel een jury af en toe tussen die t wel doet maar vaak komt het met een zucht eruit :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 10:57

Dan zit je in een hele slechte omgeving als het er zoveel zijn. :=

Er wordt juist naar het paard in de ring gekeken. Maar nee, je krijgt geen hoger cijfer voor verruiming omdat paard het misschien moeilijk vindt vanwege de bouw. Ieder paard zal moeten procentueel evenveel moeten verruimen voor een voldoende en idd niet erbij moeten versnellen. Hoe hoger je komt, hoe meer het versnellen afgerekend wordt, ook al verruim je ook. Ik had het laatste wedstrijd ook nog, we verruimden, maar versnelden ook, dus terecht commentaar daarop en lager punt.
Maar zoals ik al zei, er wordt niet naar stereotype gejureerd. Dan zouden heel veel mensen nooit voldoendes kunnen halen voor verruimingen of gangen bijvoorbeeld. De juryleden die wel types benadelen zijn echt enorm jn de minderheid en dat krijgen ze ook zeker niet geleerd. Dus de afwijzing zal niet zijn omdat de knhs jouw mening niet grappig vond, want dat is gewoon wat al geleerd wordt. En dus ook 9 van de 10 keer gebeurd.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 11:18

ik vind door de opmerking van ladonna juist klinken alsof de jury wil dat ze versnelt.
"versnellen" klinkt voor mij als iets wat je (meer) moet doen, "versnelt" klinkt als iets wat ze doet maar wat niet goed is

Wel apart van die pitch, maar vind het sws raar dat je voor zo'n juryopleiding ook een aanbeveling van iemand moet hebben. Ik ken (volgens mij) echt maar 1 jurylid en zou niet zo snel na een wedstrijd naar iemand toestappen als ik het zou willen. Vind de drempel daarom best hoog terwijl ze volgens mij wel mensen nodig hebben. Je kan de drempel beter in het toetsen hoger maken lijkt mij, dan bij het aanmelden..