Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:58

Ja, hier is alles alweer weg inderdaad. Ook geen pup dus in de sneeuw. Helaas!

PSvanLot

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:59

De wegen zijn hier ook wel weer goed te doen op de doorgaande stukken. De binnenwegen niet zo fijn nog.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:25

Ik weet nu dus niet wat ik moet he :')
Moet ik gaan wassen en vlechten? Met t risico dat t niet doorgaat. Of zal ik wachten tot 22:00 met t risico dat t wel door gaat _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:49

Klaarzetten, het ergste wat je moet doen is morgenvroeg het er weer uit halen. Anders sta je morgenvroeg te tobben.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 20:00

DiscoDipp schreef:
Moet ik gaan wassen en vlechten? Met t risico dat t niet doorgaat. Of zal ik wachten tot 22:00 met t risico dat t wel door gaat _O-

Ik zou wel gewoon wassen en spullen etc klaarmaken. Vlechten zou ik niet doen. In het ergste geval start je zonder knotten. (Heb ik in deze situatie ook een keer gedaan)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 20:05

FleurSandro schreef:
DiscoDipp schreef:

Ik zou wel gewoon wassen en spullen etc klaarmaken. Vlechten zou ik niet doen. In het ergste geval start je zonder knotten. (Heb ik in deze situatie ook een keer gedaan)

Ik heb besloten om gewoon alles te gaan doen, trailer staat ook al klaar. En anders ga ik morgen ergens ander rijden en foto’s maken. :')

Ga er vanuit dat t doorgaat gezien de meeste wegen echt wel begaanbaar zijn.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 20:08

Ik zou idd wel vast wassen. Knotten kunnen er als nodig met tien minuten inzitten morgenochtend :)
Snap wel dat ze het met deze weerswaarschuwingen vanavond hebben afgelast, je moet ook het terrein veilig en sneeuw/ijsvrij houden etc. Als het vanavond toch gast vriezen zit je.

Hier bizar, thuis echt wel sneeuw. Rijd ik naar stal, 20km, helemaal niets?

Edit: je was me net voor, uitgaande dat het doorgaat: heel veel succes morgen!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 22:44

Het gaat door! *\o/*
Ponie staat gewassen en gevlochten in de stal! Trailer staat al voor de deur, en als het glad is wordt ik morgen afgeleverd per tractor _O- _O-

Echt zoveel mensen die mij helpen en dit waar willen maken voor me, ongelofelijk <3

Zul je zien dat ik er morgen in de proef een grote zooi van maak :') Kan ik gelijk iedereen terleurstellen _O-

Ik ga de rest van de spullen pakken, dan is echt alles klaar :D
Laatst bijgewerkt door DiscoDipp op 20-01-23 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 22:58

Succes iedereen die morgen moet rijden. Ik ga ook weer op pad morgen. Heb vandaag niet kunnen rijden door sluitingstijd stal en mijn werk tot laat dus ben benieuwd.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 22:59

Succes allemaal!! En doe voorzichtig (ook met de tractor :P )

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 23:23

Ontzettende veel succes op de LK en alle andere startende amazones/ruiters!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 08:17

DiscoDipp schreef:
Het gaat door! *\o/*
Ponie staat gewassen en gevlochten in de stal! Trailer staat al voor de deur, en als het glad is wordt ik morgen afgeleverd per tractor _O- _O-

Echt zoveel mensen die mij helpen en dit waar willen maken voor me, ongelofelijk <3

Zul je zien dat ik er morgen in de proef een grote zooi van maak :') Kan ik gelijk iedereen terleurstellen _O-

Ik ga de rest van de spullen pakken, dan is echt alles klaar :D

Heel veel succes!

Ook alle andere starters voor dit weekend succes gewenst.

Miley heeft momenteel een weekje vrij. Ik zit op dit moment in de Algarve, een stuk warmer en zonniger dan in Nederland haha.

Afbeelding

Als ik terug ben moeten we wel weer hard aan de bak. Volgende week zondag hebben we een oefenwedstrijd in het Z1. We zijn er nog niet helemaal klaar voor maar is wel een mooi moment om te kijken waar we staan.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 09:29

Ladonna ik meld me ook bij team koudkleum. Ik start dus ook vaak met een thermoshirt en daarop een plastron, ik heb sowieso een mooie plastron ( 29,95 qhp) dus ik draag m altijd wel. Zomer tenue start ik zelden tot nooit in en sinds ik geen basis sport meer start heb ik helemaal niet meer in zomer tenue gestart. Nu ben ik ook wel een beetje kieskeurig. Ik start weinig in de winter omdat ik kou haat en ik zeg af als het 25 graden of warmer is omdat ik dan mijn paard niet wil vervoeren.

Roosje ik ben heel jaloers geniet van de zon.

Iedereen succes dit weekend.
Ik mag vanmiddag en vanavond weer jureren z1 tm zzlicht. Altijd leuk

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 09:37

Ik vind er ook niets aan om te gaan staan tobben in de kou, dus in december en januari houd ik het vaak voor gezien.

In zomertenue rijd ik gerust, heb een paar super mooie shirt met zowel lange als korte mouwen en met een mooie riem ziet dat er tof uit.

ik dit weekend niets. Volgende week zaterdag heb ik een groep met alle niveaus achter elkaar te jureren en zondagmiddag nog een klei groepje M1/M2 paarden bij de vereniging hier in het dorp.

Hoop zo dat het met het zadel snel opgelost is, wil weer aan de gang.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 09:40

Iedereen die vandaag moet starten succes.

Ik mag de B rubriek van de kringkampioenschappen nwo-nop vandaag voor mijn rekening nemen :) laatste keer jureren voor m'n zwangerschapsverlof :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 09:57

Wat is dat, nwo nop?

Ik heb over twee weken de Brabantste staan, nog geen idee wat ik mag jureren. Lekker laat zoals altijd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:01

Succes vandaag allemaal!

Hier ook koukleum, ik rijd al vanaf dat het onder 10 graden wordt met thermoleggibg onder rijbroek. Stom genoeg is die zwart en kan dat niet onder de meeste witte rijbroeken. Heb ook hele fijne winterrijbroek, maar ook die is niet in het wit te krijgen. Heel stom en koud :+ Heb nog een heel ouderwets wolle jasje dus al warmer, ik heb vooral last van benen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:11

MyWishMax schreef:
Succes vandaag allemaal!

Hier ook koukleum, ik rijd al vanaf dat het onder 10 graden wordt met thermoleggibg onder rijbroek. Stom genoeg is die zwart en kan dat niet onder de meeste witte rijbroeken. Heb ook hele fijne winterrijbroek, maar ook die is niet in het wit te krijgen. Heel stom en koud :+ Heb nog een heel ouderwets wolle jasje dus al warmer, ik heb vooral last van benen.

Och gewoon een zwarte onder je witte aantrekken als dat comfortabel zit!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:13

Ik zou ook gewoon de legging eronder doen! Brrr wat een kou.

Iedereen heel veel succes en vooral plezier vandaag :)

PSvanLot ik ging even googelen want was ook wel benieuwd maar het is de afkorting voor paardensportverenigingen in de kop van Overijssel en de Noordoostpolder

Hier ligt het wedstrijden rijden ook weer even helemaal stil. Hopelijk van maart/ april weer

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:35

PSvanLot schreef:
Wat is dat, nwo nop?

Ik heb over twee weken de Brabantste staan, nog geen idee wat ik mag jureren. Lekker laat zoals altijd.

Als ik t goed zeg staat het voor Noord West Overijssel en Noordoostpolder.

Is hier praktisch om de hoek (locatie waar vanmiddag gereden wordt is ongeveer 17 km met de auto van huis) . Alleen waar ik woon valt onder Noord Veluwe & Flevoland en sta ik zelf bij een landelijke vereniging ingeschreven.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:39

Succes vandaag aan de mensen die vandaag moeten starten!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 14:31

Ik heb helaas echt niet fijn kunnen rijden, Nina is echt een bom en gezien het nu net nog even moest vriezen kon ik niet even longeren.

Eruit rijden lukt niet.. Dus ik heb alle stukjes maar bij elkaar proberen te rapen, en toen ik de middenlijn op reed wist ik al dat het verzeikt was. Met spanning trekt ze zo hard aan, dus genoegen moeten nemen met een 7e plek.

Lichtelijk teleurgesteld -O-

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 14:58

Wat jammer Discodip -O-

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 15:19

Jammer DiscoDipp. Had je wel winst gereden?

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:08

DiscoDipp schreef:
Ik heb helaas echt niet fijn kunnen rijden, Nina is echt een bom en gezien het nu net nog even moest vriezen kon ik niet even longeren.

Eruit rijden lukt niet.. Dus ik heb alle stukjes maar bij elkaar proberen te rapen, en toen ik de middenlijn op reed wist ik al dat het verzeikt was. Met spanning trekt ze zo hard aan, dus genoegen moeten nemen met een 7e plek.

Lichtelijk teleurgesteld -O-

Jammer zeg! Wel puntjes behaald?

Hier ook een bommetje en lastig te rijden, na losrijden van de galop ging het al een heel stuk beter. Eerste proef super fijn gereden, linkerstelling blijft een aandachtspunt.
Tweede proef rennerig en hoop slordigheidjes vanuit mijn kant. Dit koste mij dus terecht punten 173 in de tweede proef en eerste 187,5. Al met al mogen we nu naar de L1. Maar eerst deze maand aan de stelling werken. Wijken etc zit er allang in dat is ons probleem niet.