Morgen concours met 38 graden!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 15:10

ElviraKelan schreef:
arabofriezen schreef:
midden frankrijk! Dus echt wel ook heeeeeel warm !!!

Maar ook in midden Frankrijk liggen de temperaturen al vaak hoger dan hier.

Maar de deelnemende paarden komen toch niet allemaal uit het midden van frankrijk ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 15:53

Nouvel schreef:
Vogels mij was dat altijd een ‘wilde wedstrijd’ inderdaad

Plaatsvervangende schaamte voor de berichten op FB over en weer...
Het wilde er aan wordt, zou je bijna zeggen, behoorlijk benadrukt door de pro-rijden-met-dit-weer mensen en hun persoonlijke aanvallen naar mensen die het onverantwoord vinden.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:06

Janine1990 schreef:
Nouvel schreef:
Vogels mij was dat altijd een ‘wilde wedstrijd’ inderdaad

Plaatsvervangende schaamte voor de berichten op FB over en weer...
Het wilde er aan wordt, zou je bijna zeggen, behoorlijk benadrukt door de pro-rijden-met-dit-weer mensen en hun persoonlijke aanvallen naar mensen die het onverantwoord vinden.

Heb je een linkje?

Janine1990

Re: Morgen concours met 38 graden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:07

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:16

Janine1990 schreef:
Ben ik heel slecht in, dus hier de link van de pagina;
https://www.facebook.com/paardendagenwa ... SEARCH_BOX

Specifiek de laatste 3 á 4 berichten gebeurt dit stelselmatig zeg maar...

Het is boktiaans.

Vanuit het zuidwesten is de afkoeling begonnen, in het afgelopen uur is het hier al 3 graden afgekoeld. Op naar de normale temperaturen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:20

Pipodipo schreef:
Janine1990 schreef:
Ben ik heel slecht in, dus hier de link van de pagina;
https://www.facebook.com/paardendagenwa ... SEARCH_BOX

Specifiek de laatste 3 á 4 berichten gebeurt dit stelselmatig zeg maar...

Het is boktiaans.

Vanuit het zuidwesten is de afkoeling begonnen, in het afgelopen uur is het hier al 3 graden afgekoeld. Op naar de normale temperaturen!

Vind het persoonlijk een slag heftiger dan Bokt... :o Hier worden nog best goede argumenten gebruikt. En is eigenlijk iedereen het er mee eens dat de temperatuur te hoog ligt om te gaan rijden (en helemaal zo'n marathon), alleen liggen omgevingsfactoren voor de een genuanceerder dan de ander.

Mooi dat de afkoeling daar is begonnen! Hier schommelen we nog steeds rond de 34,5... Al enkele uren.... Zo maar even naar stal om weer lekker te spoelen...
Wel aardige wind trouwens!

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:26

Hier in een uur tijd van 40 naar 34 met flinke wind. Als het goed is gaat het vanavond flink regenen en onweren dus daar zal de boel ook wel weer wat van opknappen.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:32

Geen idee van temperatuur. Net toen ik naar huis reed om 4 uur was het nog 38 graden. Maar de wind maakte het vandaag toch nog een beetje goed en is wel sterker geworden vanaf die tijd.
Buien zullen hier ben ik bang wel weer voorbij trekken (Zwolle) dus dat we het hier niet gaan krijgen maar afkoeling pikken we dan weer mee

Helaas geen FBaccount meer dus kan ik niet spieken :) maar zo te horen lekker sfeervol weer :+

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:29

Ik volg de discussie ook op facebook.
Is een prachtige marathon maar...…. om deze uit te rijden moeten je paarden goed in conditie zijn.
Mijn man heeft een paar keer meegedaan als groom en ik ging mee om te filmen.
Maar met dit weer vind ik persoonlijk veel te warm voor die dieren.
Maarja...om dit af te lassen kost heel veel geld. Dus dat gaat echt niet gebeuren.
Of het nu nog zo is weet ik niet maar de combinatie waar mijn man groom bij was moest jaren wachten voordat zij uberhoubt mee mochten doen.
Dus denk dat wanneer je niet start is er een kans dat je volgend jaar niet mee kan doen.
Toenertijd was meedoen al heel wat!!!
Zijn ook combinatie`s die halverwege zijn gestopt,hoeveel weet ik niet.
Respect voor degene die om hun paarden denken!!
Was code oranje voor friesland maar dat was daar misschien alleen voor de mensen en niet voor de paarden.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:43

loriene schreef:
Was code oranje voor friesland maar dat was daar misschien alleen voor de mensen en niet voor de paarden.

Allereerst respect voor de mensen die alsnog zijn afgehaakt al vind ik dat ze helemaal niet hadden meedoen.

Code oranje was voor heel Nederland maar code oranje is code oranje toch?
Bv bij slecht weer en code oranje is er mijn inziens ook geen verschil tussen mens en dier dus waarom dan wel bij extremere hoge temperaturen?

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:54

Janine1990 schreef:
Oooh jakkes... Moet er niet aan denken. Nu wilde ik sowieso niet gaan emigreren, hoe heerlijk ik dit weer ook vind voor een paar dagen.

Ik begrijp nu net via FB dat die marathon niet onder KNHS vlag word verreden...

Is zeker wel een wedstrijd via de knhs. Vroeger was het een wilde wedstrijd, al een paar jaar nket meer. Waren vandaag ook een aantal officials van de knhs aanwezig

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:10

scilla123 schreef:
Janine1990 schreef:
Oooh jakkes... Moet er niet aan denken. Nu wilde ik sowieso niet gaan emigreren, hoe heerlijk ik dit weer ook vind voor een paar dagen.

Ik begrijp nu net via FB dat die marathon niet onder KNHS vlag word verreden...

Is zeker wel een wedstrijd via de knhs. Vroeger was het een wilde wedstrijd, al een paar jaar nket meer. Waren vandaag ook een aantal officials van de knhs aanwezig

Nee hoor volgens mij niet onder de vlag van het KNHS

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:10

loriene schreef:

:') :')

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:37

Ik hoorde van mijn man vanavond dat bij zijn collega op stal ze drie ploegendienst hadden om alle paarden van een “douchebeurt” te voorzien ;)
Prima initiatief

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:45

Inderdaad super!
Ik sta op een kleine pensionstal en ik sta er toch wel van te kijken dat sommige mensen niet automatisch hun paard met dit hete weer elke dag even een frisse douche geven...
Vind je zelf toch ook lekker als je bezweet bent...

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:48

Nouvel schreef:
Inderdaad super!
Ik sta op een kleine pensionstal en ik sta er toch wel van te kijken dat sommige mensen niet automatisch hun paard met dit hete weer elke dag even een frisse douche geven...

Daar sta ik ook van te kijken. Al is het idd maar 1 keer per dag. Ze knappen er zo van op

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:49

Dat hebben wij gisteren en vandaag ook gedaan. En ik denk dat veel eigenaren dit doen op deze hete dagen. Ik zie dat overigens meer als extra service voor een beetje comfort en lol (hoewel sommige paarden dat anders zien) dan als absolute noodzaak. Aangezien ze er prima bij stonden. En het effect is ook vrij kortdurend.

Maar in gebieden met 40 graden en geen wind is het misschien voor sommige paarden wel echt noodzaak, dan zou ik het ook meerdere malen per dag doen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:53

Die van ons stonden ook niet eens bezweet, een aantal andere wel en dan is het toch fijn voor ze als ze weer even fris zijn lijkt me, al is het alleen maar voor de vliegen en de het even afkoelen...

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:57

Precies het blijft fijn voor ze :)
Blazy had het vandaag aanzienlijk zwaarder dan woensdag waarbij ze zowaar na de douchebeurt een sprintje in de wei trok, doet ze anders nooit de muts :) vandaag was het sprintje er niet meer bij maar bij zowel Kelan en Blazy kon ik merken dat ze het fijn vonden :)

Elvira vond haar voorbenen lekker, dronk ook uit de slang, achterbenen vond ze wat eng dus dan weet ik ook gelijk weer dat we daarmee verder aan de slag moeten. Mocht ze ooit gespoeld moeten worden van achter ivm wond dan is het wel erg fijn dat ze dan wel rustig blijft i.p.v. als een malloot rondjes om mij heen gaat rennen :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 20:45

Geen idee hoe warm het vanmiddag in Berlijn was maar daar werd vandaag ook gesprongen op de LGCT. En nog met goed resultaat voor Maikel van der Vleuten met 'n 1e plek.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 20:53

Stelletje ....
fijn dat het resultaat goed was maar als je het mij vraagt ten koste van het paard helaas

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:01

ElviraKelan schreef:
Stelletje ....
fijn dat het resultaat goed was maar als je het mij vraagt ten koste van het paard helaas

Ik heb zijn winnende ronde op facebook bekeken maar het paard springt fris en fruitig dat parcours rond. Die zijn dat wel gewend op dat niveau.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:03

ElviraKelan schreef:
Nouvel schreef:
Inderdaad super!

Daar sta ik ook van te kijken. Al is het idd maar 1 keer per dag. Ze knappen er zo van op

Vindt mijn paard echt helemaal niks en ikzelf ook niet, zelfd niet als het zo heet is. Afkoelen ja graag uiteraard, maar een ijskoude douche nee dank je

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:20

elnienjo schreef:
ElviraKelan schreef:
Stelletje ....

Ik heb zijn winnende ronde op facebook bekeken maar het paard springt fris en fruitig dat parcours rond. Die zijn dat wel gewend op dat niveau.

Dan verschillen we van mening maar daar waren we al wel achter :)

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:24

Nikaas vandaag zelf rond een uur of 2 verfrissing gehad van de sproeier op de boerderij en normaal gezien met 30 graden deel ik je mening maar na even doorzetten van de eerste stralen vond ik het wel lekker en ik ga niet vermenselijken maar deze reactie zag ik bij alle 3 terug muv de achterbenen bij Elvira dus