Wedstrijddoelen 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LuffB

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 00:17

nu ik mijn eerste 2 wedstrijden gereden heb en mijn eerste 3 wp binnen, wil ik ook graag mijn doel bekent maken.

mijn doel is om geselecteerd te worden voor de regiokampioenschappen van utrecht en daar met mijn pony tussen de paarden mooi te scoren. Daarna wil ik L1 gaan starten.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:10

Mijn doel was om eind 2017 M1 startgerechtigd te zijn. In het tempo dat het nu loopt, denk ik dat dat wel moet lukken. Ik sta nu op L+8 en heb nog 2 wedstrijden in de L1 gepland. Meestal haal ik rond de 185 - 190. Soms eens boven de 200, soms rond de 170 afhankelijk van hoe haar klak staat :'). Deze zomer niet echt veel wedstrijden gehad maar de komende herfst en winter is aardig druk. Mijn L2 debuut staat gepland op 15/10. +:)+
Zat met het kampioenschap L1 in mijn hoofd maar ik denk niet dat wij dat aankunnen. Zeker niet als je de concurrentie ziet :n Ik vind mijn punten niet hoog en constant genoeg om deel te nemen aan de selecties.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:16

Yentaah schreef:
Mijn doel is om aan het eind van het jaar F9 startgerechtigd te zijn! Eens zien of dat lukt..

Wat leuk dat iedereen hier zo goed bezig is!
Ik heb nog 1 wedstrijd op de planning en nog 1 winstpunt te behalen, het wordt spannend :):)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:10

veertje99 schreef:
Ik ben nu B+1 en wil heel graag dit jaar wel in de L1 zijn en startgericht L2 zijn. Weet niet of we veel wedstrijden gaan rijden, maar dit lijkt me wel echt een mooi doel!

Dit was mijn doel. We zijn al L1+3 en mag nog 2 maandjes extra bij de pony's rijden. Misschien dat L2 startgericht niet gaat lukken, maar ben al enorm blij dat het L1 al gelukt is *\o/*

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:14

wat goed dat iedereen zijn doelen haalt of er dicht bij in de buurt zit!

HiFive: ik weet niet hoe in jullie regio de selecties gaan, maar in utrecht doen ze nu dat alle wedstrijden die je in de regio rijdt tussen 15 okt en 15 dec automatisch de score van de eerste proef wordt meegenomen als selectie proef/ score. je moet in bepaalde klasses minstens 3 eerste proeven op verschillende locaties rijdrn en voor andere klasses maar 2 eerste proeven.

nu had ik nog wel even te gaan voordat ik een klasse hoger kon rijden, dus heb ik geen laat van promoveren in de tussentijd..

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:16

veertje99 schreef:
veertje99 schreef:
Ik ben nu B+1 en wil heel graag dit jaar wel in de L1 zijn en startgericht L2 zijn. Weet niet of we veel wedstrijden gaan rijden, maar dit lijkt me wel echt een mooi doel!

Dit was mijn doel. We zijn al L1+3 en mag nog 2 maandjes extra bij de pony's rijden. Misschien dat L2 startgericht niet gaat lukken, maar ben al enorm blij dat het L1 al gelukt is *\o/*

he veertje, ik weet niet of je dit jaar 18 bent geworden of dst in 2018 wordt, maar mocht dat laatste het geval zijn heb ik goed nieuws. je mag namelijk het hele kalenderjaar waarin je 18 wordt nog doorrijden bij de pony's

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:25

LuffB schreef:

HiFive: ik weet niet hoe in jullie regio de selecties gaan, maar in utrecht doen ze nu dat alle wedstrijden die je in de regio rijdt tussen 15 okt en 15 dec automatisch de score van de eerste proef wordt meegenomen als selectie proef/ score. je moet in bepaalde klasses minstens 3 eerste proeven op verschillende locaties rijdrn en voor andere klasses maar 2 eerste proeven.

nu had ik nog wel even te gaan voordat ik een klasse hoger kon rijden, dus heb ik geen laat van promoveren in de tussentijd..

Het is het eerste jaar dat ik wedstrijden rijd in de KNHS dus het is nog allemaal nieuw voor mij :o
Wat ik wel begrepen heb is dat je scores van de eerste proef gelden maar als ik het goed begrepen heb is het zo: promoveer je voor de selecties (in mijn geval is dit zo) dan moet je in die klasse het kampioenschap rijden. Dat is dus L2 voor mij. Maar dat lijkt me te hoog gegrepen voor mij. En om een hele winter in de L1 te blijven enkel voor de kampioenschappen, lijkt mij niets :n

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:29

LuffB schreef:
veertje99 schreef:

he veertje, ik weet niet of je dit jaar 18 bent geworden of dst in 2018 wordt, maar mocht dat laatste het geval zijn heb ik goed nieuws. je mag namelijk het hele kalenderjaar waarin je 18 wordt nog doorrijden bij de pony's

Ik ben januari 2017 ben ik 18 geworden, dus mag nog november en december erbij rijden, mijn startkaart zou ophouden op 11 november maar kan dus nog tot 1 januari bij de pony's blijven inderdaad :D

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:38

HiFive5 schreef:
LuffB schreef:

Het is het eerste jaar dat ik wedstrijden rijd in de KNHS dus het is nog allemaal nieuw voor mij :o
Wat ik wel begrepen heb is dat je scores van de eerste proef gelden maar als ik het goed begrepen heb is het zo: promoveer je voor de selecties (in mijn geval is dit zo) dan moet je in die klasse het kampioenschap rijden. Dat is dus L2 voor mij. Maar dat lijkt me te hoog gegrepen voor mij. En om een hele winter in de L1 te blijven enkel voor de kampioenschappen, lijkt mij niets :n

Dit heb je goed begrepen inderdaad. Ik kies er op dit moment niet voor om te promoveren omdat ik pas 3 we in mijn huidige klasse (B) heb en deze herfst dus de klasse uit wil rijden. Afhankelijk van hoe goed het gaat en wanneer de regiokampioenschap gereden wordt ga ik wel promoveren (en dus geen selecties rijden tenzij ik me selecteer in de L1 (je weet nooit hoe het loopt)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:00

Inderdaad, voor hetzelfde geld ligt de L1 je beter dan de B. Wat in mijn geval zo was.
Je kan ook gerust de kampioenschappen in de B rijden als je wilt? Je kan namelijk in je klasse blijven tot 30 wp en de kampioenschappen worden in januari verreden.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:25

Zo ik kom hier ook even weer koekeloeren.

Mijn doel was om L2 startgerechrigd te zijn aan het einde van het jaar. Ik heb er nu 8 in het L1 en nog wel een aantal wedstrijden voor de boeg. Ik denk dat ik een mooi realistisch doel heb gesteld.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:06

Ik volg je verhalen wat in het L1 debuut topic Shelly21 en ik weet zeker dat dit zal lukken! :j

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:38

germie schreef:
Wordtde m2 ook soepeler gejureerd nu? Ik heb nog met verzameling gereden en ik voel me nu eigenlijk gewoon z wegens eenvoudiger proeven.

Maar je bent nog geen Z :)
Ga gewoon starten dan zie je het vanzelf.
Bitloos is trouwens je eigen keuze, maar ik wil je wel meegeven dat ze in het M niet graag een bitloos gereden paard zien. Je valt dan gewoon op en meestal niet positief.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:35

HiFive5 schreef:
Inderdaad, voor hetzelfde geld ligt de L1 je beter dan de B. Wat in mijn geval zo was.
Je kan ook gerust de kampioenschappen in de B rijden als je wilt? Je kan namelijk in je klasse blijven tot 30 wp en de kampioenschappen worden in januari verreden.

Het ligt er voornamelijk aan wat voor punten we halen en hoe goed de pony verder ontwikkeld. We hebben nog vele punten om te verbeteren in de B (zoals het halsstrekken en de middenstap/ middendraf en zijn algehele lengte in zijn hals (hij krult graag wat hoger bovenin), maar hij leert wel heel snel en als je vaak hoge punten haalt (boven de 195) dan ga je ook wel heel hard en zou het best kunnen zijn dat we die L1 ook wel aankunnen.
We zien hoe het loopt. Eerst maar lekker de wedstrijdjes doen.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:41

NadjaNadja schreef:
Ik heb hier nog nooit iets geplaatst maar ik vind het erg motiverend om jullie verhalen te lezen dus ik praat ook graag mee!

Vorig jaar heb ik met mijn moeder (mijn vaste trouwe groom <3) M2+5 als doel gesteld. Ik was toen bijna de L2 uit. In februari heb ik mijn M1 debuut gemaakt en inmiddels zit ik al weer op 9 winstpunten in de M1. Nu eventjes een stop gehad omdat ik het vrij druk heb met school en andere dingetjes, maar we hebben 22 en 24 juni weer wedstrijd. Stiekem hoop ik dan m'n laatste punten te rijden en M2 startgerechtigd te zijn. Dan keihard trainen en misschien nog in het buitenseizoen wel ons debuut in de M2 maken!

We zullen zien hoe alles loopt :)

Alles is allemaal een beetje anders gelopen. Ik heb nauwelijks wedstrijden gereden dit buitenseizoen, simpelweg omdat ik er gewoon niet aan toe kwam. Inmiddels is paardlief verhuist en staat ze een stuk dichterbij. Daardoor heb ik het trainen echt weer goed op kunnen pakken. Dit resulteerde gisteren dan ook in een 3e prijs met 185 punten!

Dat betekent dus dat we nu M2 mogen starten. :D We zijn hard aan het trainen en ik denk dat ik over 2/3 weken mijn debuut maak in het M2. Misschien ga ik mijn doel niet halen, maar misschien ook wel. De tijd zal het leren!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:33

ukkiepuk schreef:
Wat een wedstrijdseizoen! We hebben het clubkampioenschap op onze naam gezet! We rijden sinds april wedstrijden voor deze vereniging en hadden overall de hoogste punten van het seizoen!

Gefeliciteerd :D En wat leuk, je hebt wedstrijd gereden bij mijn paardjes in de buurt (wij staan bij Verboon in Schipluiden) :)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:10

Iedereen weer gefeliciteerd! Heerlijk al doelen zo positief bijgesteld kunnen worden!

Mijn dochter heeft gisteren voor het eerst gestart met ons paard in de B en kwam met 2 mooie scores thuis *\o/* De eerste proef telde mee voor de Herfstmeeting hier in Zuid-Holland en ze zijn met de b/l equipe van de vereniging gelijk eerste geworden van de Kring. Super leuke opsteker dus. Op 22 oktober mag ze finale rijden in Delft. Super leuke ervaring!

Selecties start ze nog lekker in de B en daarna versneld promoveren naar de L1 en als dat goed gaat de L2 in. Ze wil kijken of ze in het voorjaar mee kan doen aan de talentenselectie hier in Rotterdam. Mooi doel gesteld dus, maar dat moet ze vrijwel L2 met 10 zijn of al een keer M gestart. Wordt dus een druk winterprogramma.

Ik start hem dan zelf wat minder. WEllicht wel 1 selectie in het M en dan train in hem tussendoor thuis gewoon door voor het Z. Geniet er net zo van als ik mijn dochter met hem zie, dus dan moet mijn Z ambitie maar even aan de kant

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:25

Wat leuk dit topic!

Ik ben vorig jaar na jaren niet gestart te hebben weer begonnen met wedstrijden rijden.
Mijn doel was om M1 te mogen starten eind van dit jaar.
Inmiddels zijn we M1 met 3 wp, het zal nu niet zo snel meer gaan, want dit is nog even genoeg oefenwerk, maar ik heb mijn doel nu bijgesteld naar M1 + 5 voor het einde van dit jaar.
Dus moet eens even gaan kijken waar ik nog op zal gaan geven...

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:56

Blijf maar feliciteren hier :D! Leuk zeg!

Aah ik baal zo hè! Zou gisteren starten, maar mevrouw paard zette een stapje opzij op mijn voet tijdens het opzadelen en in plaats van weer op te tillen, schraapte ze haar hoef over mijn voet heen en heel mijn nagel + bedding eraf getrokken. Zowat het terrein bij elkaar geschreeuwd := nondeju wat doet dat zeer! Dat werd dus een dagje ziekenhuis, dacht ook dat het gebroken was maar dat niet gelukkig. Heb nog wel mijn tegenstanders zien rijden en het was super rustig. Baal er zo erg van. Heb nog meer gepland staan deze maand maar weet niet of dat door kan gaan :( zo wordt het wel krap om mijn bijgestelde doel te behalen (L2) dit jaar, maar ach.. mag niet klagen verder! We gaan zo snel!

edit: super lief van de vereniging trouwens, de volgende keer als ik daar kom krijg ik taart als troost haha

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:12

Gefeliciteerd allemaal met jullie stappen! Leuk om te zien dat iedereen vorderingen maakt.

Hier loopt het helaas wat anders allemaal. Paard had een dikke hoefzweer achterop de hoef, en als gevolg daarvan ligt er nu een heel stuk hoefwand los. Voorlopig niet rijden helaas. Daarnaast heeft ze altijd al een slechte conditie gehad, en kwam er nu uit een bloedonderzoek dat ze mogelijk insulineresistent is... Nu dus eerst de hele molen bij de da door, m`n wedstrijd doel van M1+5 heb ik even op de lange baan geschoven.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 17:27

Wat balen zeg Alpha89 en Merel_brit! Sterkte :(:)

Mijn doel voor dit jaar was L2+winst geloof ik. Dat gaat helaas niet lukken, wegens omstandigheden, switch instructrice etc is zijn we pas net wedstrijden gaan rijden. Dit gaat wel erg goed! We gaan nu lekker voor de ervaring op pad, in het nieuwe jaar weer nieuwe doelen, die ik al bedacht heb!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 17:32

Leuk om iedereens vorderingen te lezen!

_Sofie schreef:
Zonder kleerscheuren het jaar door komen en veel plezier hebben is het voornaamste doel :D
Wat wedstrijden betreft wil ik eind 2017 M2 startgerechtigd zijn, met springen hoop ik toch wel een keer L gestart te hebben en ik wil graag 2 of 3 SGW's rijden.

Ons dressuurdoel hebben we vandaag gehaald. Na een baggerslechte spek en bonenwedstrijd in mei (eerste keer M1) hebben we vervolgens 10 winstpunten en 5 prijzen gereden in 9 proeven. Volgende maand staat ons M2 debuut gepland :D

Met springen en crossen zijn de doelen (nog) niet behaald. Door herstel van een blessure waren we pas te laat in het seizoen weer volledig opgebouwd met springen op nog wat SGW’s te rijden, dus dat is voor volgend naar. Het springdoel kan in theorie nog gehaald worden, alleen start ik niet zo veel, maar wie weet. In ieder geval moet het lukken om dit indoorseizoen de B uit te raken. Kleerscheuren hebben we dit jaar tot nog toe weten te voorkomen *klopt af* en plezier hebben we veel gehad. Die doelen zijn behaald <3

Kar_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 17:57

Kar_lien schreef:
Ik ben in oktober vorig jaar voor het eerst met mijn eerste eigen paard in de B gestart en nu na drie wedstrijden staat de teller op 9 winstpunten. We hebben de smaak te pakken, maar starten maar 1 keer in de maand dus als wij eind 2017 een begin hebben kunnen maken in de L2 dan ben ik meer dan tevreden :)

Wat grappig om terug te lezen, vorig jaar oktober voor het eerst gestart en gisteren onze eerste 2 wp in de L2 binnen gehaald! Doel behaald *\o/* :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:02

Leuk dat de meesten alle doelen halen!

Wij zijn dit weekend nog weer gestart beide dagen op dezelfde locatie. Gister 187,5 en 194,5 punt. Vandaag 202,5 en 210 punten in het L1! Dus 7 erbij dit weekend. Maakt ons L1+15 en betekend dat ons doel bereikt is! Mijn doel was: einde van het jaar L2 startgerechtigd.
Afbeelding

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:58

Heel erg balen Alpha 89 en Merel_Brit! Hopelijk komt het allemaal snel goed..
_Sofie en Kar_lien goed bezig!
Wauw Shelly21 wat een super weekend heb jij gehad zeg! Gefeliciteerd!

Ons doel was om in januari Z1 te mogen starten, maar zoals eerder genoemd hebben we dat doel in september al behaald! Gisteren stond dan ook ons Z1 debuut gepland.
Ik had van tevoren al gesteld: tussen de 180 en 190 ben ik tevreden, en met 190 of hoger mag ik heel blij zijn. Door omstandigheden (amazone van paard gevallen tijdens proef, waarbij 2 politieauto's, 2 ambulances en een trauma helikopter ter plaatse moesten komen) heeft de wedstrijd een tijd stil gelegen. Ik was toen al aan het losrijden en we gingen er eigenlijk vanuit dat de wedstrijd afgelast zou worden, met alle begrip natuurlijk! We waren dan ook zeer verbaasd dat de wedstrijd gewoon door ging en we toch mochten starten, maar dit werd 3 kwartier later dan de oorspronkelijke starttijd. Uiteindelijk heb ik dus 2 uur op het paard gezeten waardoor hij toch wel aardig moe was.
Maar wat heeft hij zijn best gedaan! De oefeningen gingen tegen verwachting in vrij goed, maar ja, hij moet gewoon echt meer op de achterhand komen. Vooral als hij moe is, vindt hij dat extreem moeilijk. Maar met de punten mag ik zeker niet ontevreden zijn voor een eerste keer Z1: 190 en 184. We zijn er nog lang niet, maar dat wist ik van tevoren al, maar voor een eerste keer niet slecht :D
Afbeelding