_Desiree schreef:PrimaDonna_ schreef:@Detroit: Ziet er al goed uit zo voor de eerste keer!Hoe vond je het zelf?
@HiFive5: Gefeliciteerd!![]()
Pff... de KNHS maakt mij echt gek!
Kreeg vandaag weer een mail met daarin dat ik dus nog lid ben bij de manege waar ik eerst reed. Dit klopt, maar die manege heeft mijn KNHS lidmaatschap pas op juni 2017 gezet voor beëindiging. Dus dat betekend dat als ik nu via de vereniging een lidmaatschap ga aanvragen ik 2x moet betalen.. Echt te gek voor woorden! Meteen de KNHS en de manege gemaild. Maar wil de KNHS liever bellen omdat ze daar volgens mij echt langs elkaar heen werkenAlleen als ik bel dan sta ik 15 min in de wacht en krijg ik de receptie omdat het druk is. Morgenmiddag maar weer eens bellen
Dat had ik ook idd! anders moet je twee keer 20 euro betalen voor de knhs kosten.
Nou ik heb maandag de KNHS gebeld want zat al even te wachten op een mail van ze dat de vereniging mij had aangemeld. Nu eindelijk vrij snel doorgeschakeld naar de service desk! Mijn verhaal gedaan en de mevrouw ging alles nakijken. Bleek dus dat er helemaal geen aanmelding in stond

Dit meteen gedaan, kreeg ik terug dat ze mij die middag terug zou mailen. Niks gehoord.. dus net meteen weer gemaild. Hoe moeilijk kan het allemaal zijn zeg pfff... maar ook dat de KNHS eerst zegt dat alleen de manege waar ik nog steeds lid ben via de FNRS mijn lidmaatschap kan opzeggen. Hen een mail gestuurd waar ik ook niet veel wijzer van werd. En dan krijg ik vandaag weer mail van de KNHS dat ik het lidmaatschap wel zelf kan opheffen omdat het een persoonlijk lidmaatschap is ofzo.... om gek van te worden!

MonteKarlo schreef:Hier gaat alles zijn gangetje, vandaag lekker in het zonnetje gereden, afgelopen dagen waren alleen maar mist en miezer.
Het aangalloperen vandaag veel geoefend, hij gaat het echt snappen naar mijn idee. Alleen met het terug naar draf is heg nog lastig, dan komt z'n koppie weer hoog richting de lucht en issie super sterk, ondanks dat ik hem al op de volte terug rijd elke keer zodat ik hem gelijk in kan buigen.
Ach voor nu houd ik het maar op onbalans, morgen tijdens de les even vragen hoe ik hem kan helpen.
[ [url=m/ZjLhjs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fijn dat het rijden goed ging!
Donna heeft er ook een handje van om helemaal uit elkaar te vallen na de galop. Wat ik dan altijd doe is meteen weer been eraan en doorrijden. Ze loopt dat ze snel maar komt vanzelf uiteindelijk weer terug.
Wat heb jij hierover meegekregen?

Silkwood schreef:Helaas te horen gekregen dat Siem een peesblessure heeft, dat wordt een paar maanden rusten en helaas geen wedstrijden voor ons..
Aaaaawh.... dit is echt geen leuk nieuws om te lezen

Sterkte voor Siem!
Kan je niet met die andere wedstrijden gaan rijden? Al is het voor jou eigen ervaring

venivedivici schreef:Vandaag Duke na de tandarts geweest.
Geen wolfstanden wel paar haakjes.
En hij slijt de ene kant harder als de andere kant!
Dinsdag zal ik hem pas weer oppakken met rijden.
En merk je verschil na de tandarts?
Weet de tandarts ook waarom hij aan de ene kant sneller slijt?
xVerax schreef:*egopost in aantocht*
Net m'n debuut gehad. Jury was zijn goede humeur vergeten denk ik. Als je een 1 kunt geven voor een overgang van galop naar draf in de B moet je duidelijk wat te zeuren hebben.
Paard was lief! De punten komen wel
Zo huh! Dat is wel heel bizar!
Ik begrijp dat je gewoon een overgang moest rijden? Zelf enig idee waarom je een 1 kreeg?
Mijn instructrice is zelf jurylid, super handig! En ook wel heel komisch met de les soms. Gisteren moest Don mesten tijdens het rijden, en dan gaat die doos gewoon stil staan. Ben hard aan het trainen dat ze gewoon door moet lopen. Hoor je mijn instructrice heel droog: Jaa dat is een 1 op je protocol!

roosjenat schreef:Vandaag weer op wodan gereden , heb hem vandaag Veel laten strekken en hij liep super fijn. Ik kan nu met zekerheid zeggen dat ik eindelijk na ander half jaar de rem heb gevonden. Gisteren naar de epplejeck geweest en weer wat nieuws voor hem gekocht!.
Deken 0 gram qhp
Fleecedeken met hals
Halsterset bond qhp
Bandages anky met daarbij pk dekje
Neusriem (helaas te klein , gelukkig bonnetje nog en kaartje aan gelaten.)
Bontje voor onder neusriem
Br peesjes lime ( had al strijklappen en lime dekje maar de voorkant miste nog)
[ [url=m/kEpD2e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SwE4n8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oeeee lekker geshopt!

Altijd leuk!!!
Wat fijn dat het rijden zo goed ging! Hahaha een rem hebben is altijd wel fijn!

Detroit schreef:Ik heb vandaag een winstpuntje naar huis genomen
Gefeliciteerd meid!

Nessie schreef:Eston en ik hebben een fotoshoot gehad, het was voor het eerst in de buitenbak. Hij was erg braaf
[ Afbeelding ]
M'n rug is ook weer in orde gelukkig, lekker veel in bad gelegen.
Mooie foto!

En wat ontzettend fijn dat hij zo chill was!
Shelly21 schreef:Clubkampioenschappen gingen voor ons doen niet zo best. Dressuur stomme fouten zoals uit de galop vallen. Te laat in galop gaan. Niet aan mijn been gewoon. Weer niet hoe het komt misschien omdat ik juist geen spanning had. Daar dus ook echt 4en voor gekregen. Gelukkig wel op 5 onderdelen een 7 dus compenseerde dat weer. Nog 183 punten. Maar we hadden veel beter gekund.
Springen was drama haha. Hij werd zo enthousiast en sterk. Kon mijn afstanden daardoor niet regelen. Resulteerde eerste rondje in een weigering en balk op de laatste hindernis.
2e rondjes was wat gecontroleerder en 1 balk omdat hij zijn voeten gewoon niet op tilde. Desondanks goed afgesloten. Moet toch wat vaker het parcours in gaan weer. Hij vind het zo leuk. [ [url=m/fqTsPe.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dYfyy9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat jammer zeg dat je wedstrijd niet ging zoals je had verwacht!
Lekker blijven trainen thuis!

HiFive5 schreef:Gisteren terug een erg goede les gehadZelfs een compliment gehad dat we erg goed bezig zijn en zo verder moeten doen
Helaas zal de pret er snel af zijn, in januari wordt ik geopereerd aan mijn schouder en dan kan ik 8 weken niets doen met de paarden. Ben op zoek naar een ruiter voor 1 a 2x in de week maar die zijn precies niet goed te vinden. Ofwel ben ik te kieskeurig. Moest ik iemand vinden die ze wil longeren ben ik ook al tevreden maar iemand vinden die consequent is, is niet simpel de dag van vandaag.
We zijn ook hard aan het oefenen om de trailer in te stappen. Het lukt telkens wel stressloos, maar mevrouw beslist wel iedere keer om nog 10minuutjes op de laadklep te relaxenHopelijk beseft ze snel dat wanneer ze er sneller opgaat, ze ook sneller terug in de paddock mag met haar vriendjes.
Fijn dat je les zo goed ging! En zulke complimenten krijgen daar doe je het voor!
Balen hoor dat je de komende 8 weken niks mag en kan.. En dat je te kieskeurig vind, vind ik altijd onzin! Het is wel je paard, je kind, je alles. Die laat je niet zomaar aan jan en alleman over..
Hopelijk vind je snel iemand

Joltsje schreef:graag wil ik me melden... al ben ik stiekem al gestart.
in februari ben ik bevallen van mijn 2e zoon. in april gestart met mijn leuke bijrijdpaard Dexter.
hij heeft helemaal geen wedstrijd ervaring. de eigenaresse reed hem vooral in vakanties of wanneer ze tijd over had, naast haar eigen paard.
vanaf april dus geoefend en in november officieel gestart. de vrijdag voor de wedstrijd nog van het paard gevallen omdat hij zo fris was. maar toch een droomdebut met 206 en 199 punten. inmiddels na 4 wedstrijden mogen wij L1 starten.. wie hoe.
klinkt allemaal vet goed, maar op het moment wat dipjes met het rijden. we zijn de winter in gegaan en hij is nogal afgevallen en de put is er na een paar rondjes wat uit. dus ik zou graag mee willen praten om ideeen uit te wisselen etc.
twijfel dus ook of ik L1 zal opgeven, of nog B zal doen.
denk dat ik ga trainen en dan februari L1 ga starten
Gezellig en welkom!

Wat leuk dat je al gestart bent!
Als ik je verhaaltje zo even lees zou ik gewoon die L1 starten... kan je er ook naar toe trainen