[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:24

Zoooooooo weer gelezen en gereageerd! :=

_Desiree schreef:
PrimaDonna_ schreef:
@Detroit: Ziet er al goed uit zo voor de eerste keer! :) Hoe vond je het zelf?

@HiFive5: Gefeliciteerd! :D

Pff... de KNHS maakt mij echt gek!
Kreeg vandaag weer een mail met daarin dat ik dus nog lid ben bij de manege waar ik eerst reed. Dit klopt, maar die manege heeft mijn KNHS lidmaatschap pas op juni 2017 gezet voor beëindiging. Dus dat betekend dat als ik nu via de vereniging een lidmaatschap ga aanvragen ik 2x moet betalen.. Echt te gek voor woorden! Meteen de KNHS en de manege gemaild. Maar wil de KNHS liever bellen omdat ze daar volgens mij echt langs elkaar heen werken :') Alleen als ik bel dan sta ik 15 min in de wacht en krijg ik de receptie omdat het druk is. Morgenmiddag maar weer eens bellen >;)

Dat had ik ook idd! anders moet je twee keer 20 euro betalen voor de knhs kosten.

Nou ik heb maandag de KNHS gebeld want zat al even te wachten op een mail van ze dat de vereniging mij had aangemeld. Nu eindelijk vrij snel doorgeschakeld naar de service desk! Mijn verhaal gedaan en de mevrouw ging alles nakijken. Bleek dus dat er helemaal geen aanmelding in stond >;) Super stom! Dus zij meteen mijn relatienummer gegeven en moest deze dan naar de vereniging mailen.
Dit meteen gedaan, kreeg ik terug dat ze mij die middag terug zou mailen. Niks gehoord.. dus net meteen weer gemaild. Hoe moeilijk kan het allemaal zijn zeg pfff... maar ook dat de KNHS eerst zegt dat alleen de manege waar ik nog steeds lid ben via de FNRS mijn lidmaatschap kan opzeggen. Hen een mail gestuurd waar ik ook niet veel wijzer van werd. En dan krijg ik vandaag weer mail van de KNHS dat ik het lidmaatschap wel zelf kan opheffen omdat het een persoonlijk lidmaatschap is ofzo.... om gek van te worden! >;) Ben echt niet van plan om 2x lidmaatschap te gaan betalen dus heb meteen gemaild dat ze hem per direct moeten opheffen.

MonteKarlo schreef:
Hier gaat alles zijn gangetje, vandaag lekker in het zonnetje gereden, afgelopen dagen waren alleen maar mist en miezer.
Het aangalloperen vandaag veel geoefend, hij gaat het echt snappen naar mijn idee. Alleen met het terug naar draf is heg nog lastig, dan komt z'n koppie weer hoog richting de lucht en issie super sterk, ondanks dat ik hem al op de volte terug rijd elke keer zodat ik hem gelijk in kan buigen.
Ach voor nu houd ik het maar op onbalans, morgen tijdens de les even vragen hoe ik hem kan helpen.

[ [url=m/ZjLhjs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat het rijden goed ging!
Donna heeft er ook een handje van om helemaal uit elkaar te vallen na de galop. Wat ik dan altijd doe is meteen weer been eraan en doorrijden. Ze loopt dat ze snel maar komt vanzelf uiteindelijk weer terug.
Wat heb jij hierover meegekregen? :)

Silkwood schreef:
Helaas te horen gekregen dat Siem een peesblessure heeft, dat wordt een paar maanden rusten en helaas geen wedstrijden voor ons.. :\

Aaaaawh.... dit is echt geen leuk nieuws om te lezen :(
Sterkte voor Siem!
Kan je niet met die andere wedstrijden gaan rijden? Al is het voor jou eigen ervaring :)

venivedivici schreef:
Vandaag Duke na de tandarts geweest.
Geen wolfstanden wel paar haakjes.
En hij slijt de ene kant harder als de andere kant!
Dinsdag zal ik hem pas weer oppakken met rijden.

En merk je verschil na de tandarts?
Weet de tandarts ook waarom hij aan de ene kant sneller slijt?

xVerax schreef:
*egopost in aantocht*

Net m'n debuut gehad. Jury was zijn goede humeur vergeten denk ik. Als je een 1 kunt geven voor een overgang van galop naar draf in de B moet je duidelijk wat te zeuren hebben :=.

Paard was lief! De punten komen wel :D

Zo huh! Dat is wel heel bizar!
Ik begrijp dat je gewoon een overgang moest rijden? Zelf enig idee waarom je een 1 kreeg?
Mijn instructrice is zelf jurylid, super handig! En ook wel heel komisch met de les soms. Gisteren moest Don mesten tijdens het rijden, en dan gaat die doos gewoon stil staan. Ben hard aan het trainen dat ze gewoon door moet lopen. Hoor je mijn instructrice heel droog: Jaa dat is een 1 op je protocol! :')

roosjenat schreef:
Vandaag weer op wodan gereden , heb hem vandaag Veel laten strekken en hij liep super fijn. Ik kan nu met zekerheid zeggen dat ik eindelijk na ander half jaar de rem heb gevonden :D. Gisteren naar de epplejeck geweest en weer wat nieuws voor hem gekocht!.

Deken 0 gram qhp
Fleecedeken met hals
Halsterset bond qhp
Bandages anky met daarbij pk dekje
Neusriem (helaas te klein , gelukkig bonnetje nog en kaartje aan gelaten.)
Bontje voor onder neusriem
Br peesjes lime ( had al strijklappen en lime dekje maar de voorkant miste nog)

[ [url=m/kEpD2e.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SwE4n8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeeee lekker geshopt! <3
Altijd leuk!!!

Wat fijn dat het rijden zo goed ging! Hahaha een rem hebben is altijd wel fijn! :')

Detroit schreef:
Ik heb vandaag een winstpuntje naar huis genomen *\o/*

Gefeliciteerd meid! :) *\o/*

Nessie schreef:
Eston en ik hebben een fotoshoot gehad, het was voor het eerst in de buitenbak. Hij was erg braaf :)
[ Afbeelding ]

M'n rug is ook weer in orde gelukkig, lekker veel in bad gelegen :+.

Mooie foto! :)
En wat ontzettend fijn dat hij zo chill was!

Shelly21 schreef:
Clubkampioenschappen gingen voor ons doen niet zo best. Dressuur stomme fouten zoals uit de galop vallen. Te laat in galop gaan. Niet aan mijn been gewoon. Weer niet hoe het komt misschien omdat ik juist geen spanning had. Daar dus ook echt 4en voor gekregen. Gelukkig wel op 5 onderdelen een 7 dus compenseerde dat weer. Nog 183 punten. Maar we hadden veel beter gekund.
Springen was drama haha. Hij werd zo enthousiast en sterk. Kon mijn afstanden daardoor niet regelen. Resulteerde eerste rondje in een weigering en balk op de laatste hindernis.
2e rondjes was wat gecontroleerder en 1 balk omdat hij zijn voeten gewoon niet op tilde. Desondanks goed afgesloten. Moet toch wat vaker het parcours in gaan weer. Hij vind het zo leuk. [ [url=m/fqTsPe.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dYfyy9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat jammer zeg dat je wedstrijd niet ging zoals je had verwacht!
Lekker blijven trainen thuis! :) Komt helemaal goed!

HiFive5 schreef:
Gisteren terug een erg goede les gehad :j Zelfs een compliment gehad dat we erg goed bezig zijn en zo verder moeten doen :D Helaas zal de pret er snel af zijn, in januari wordt ik geopereerd aan mijn schouder en dan kan ik 8 weken niets doen met de paarden. Ben op zoek naar een ruiter voor 1 a 2x in de week maar die zijn precies niet goed te vinden. Ofwel ben ik te kieskeurig. Moest ik iemand vinden die ze wil longeren ben ik ook al tevreden maar iemand vinden die consequent is, is niet simpel de dag van vandaag.
We zijn ook hard aan het oefenen om de trailer in te stappen. Het lukt telkens wel stressloos, maar mevrouw beslist wel iedere keer om nog 10minuutjes op de laadklep te relaxen :+ Hopelijk beseft ze snel dat wanneer ze er sneller opgaat, ze ook sneller terug in de paddock mag met haar vriendjes.

Fijn dat je les zo goed ging! En zulke complimenten krijgen daar doe je het voor!
Balen hoor dat je de komende 8 weken niks mag en kan.. En dat je te kieskeurig vind, vind ik altijd onzin! Het is wel je paard, je kind, je alles. Die laat je niet zomaar aan jan en alleman over..
Hopelijk vind je snel iemand :)

Joltsje schreef:
graag wil ik me melden... al ben ik stiekem al gestart.

in februari ben ik bevallen van mijn 2e zoon. in april gestart met mijn leuke bijrijdpaard Dexter.
hij heeft helemaal geen wedstrijd ervaring. de eigenaresse reed hem vooral in vakanties of wanneer ze tijd over had, naast haar eigen paard.

vanaf april dus geoefend en in november officieel gestart. de vrijdag voor de wedstrijd nog van het paard gevallen omdat hij zo fris was. maar toch een droomdebut met 206 en 199 punten. inmiddels na 4 wedstrijden mogen wij L1 starten.. wie hoe.

klinkt allemaal vet goed, maar op het moment wat dipjes met het rijden. we zijn de winter in gegaan en hij is nogal afgevallen en de put is er na een paar rondjes wat uit. dus ik zou graag mee willen praten om ideeen uit te wisselen etc.

twijfel dus ook of ik L1 zal opgeven, of nog B zal doen.
denk dat ik ga trainen en dan februari L1 ga starten

Gezellig en welkom! :)
Wat leuk dat je al gestart bent!
Als ik je verhaaltje zo even lees zou ik gewoon die L1 starten... kan je er ook naar toe trainen :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:31

Dan weer even een update van mij en draak Donna!

We hebben dus een nieuw zadel en ben er al helemaal aan gewend, wat een heerlijk stoel <3
5 januari zal Arno Brandt het zadel komen bekijken, hoeft niet veel aan te gebeuren maar willen hem toch even zelf laten kijken aangezien hij hem gemaakt heeft.

Ik ben een beetje afwisselend bezig met Don. Had woensdag les, lekker in de regen HEERLIJK! Don vond er niks aan al die druppels op der hoofd, begon gewoon te schudden :')
We zijn druk bezig met haar recht te richten, ze wil te snel de binnenteugel pakken en dan pak ik hem automatisch ook strakker vast. Dus nu tip gekregen om te trainen dat ik vanaf de hoefslag naar binnen moet wijken.
Er zaten stukken tussen die ze echt super moeilijk vond, ze probeerde er toen onderuit te komen door boos te worden en te gaan bokken.. Draak! Maar heb ondanks al haar streken super fijn gereden en mijn instructrice was ook tevreden! Ze zij zelfs dat er stukken tussen zaten dat Don gewoon begon te showen <3 jammer dat er dan weer geen spiegel in de buitenbak is haha.
Ben van plan om in het nieuwe jaar 1x in de week te gaan lessen, merk dat ik dat toch gewend was en fijner vind.

Gisteravond na de les <3

Afbeelding

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:32

Respect donna voor de bijleespost.

Wat balen van dat gedoe bij de KNHS?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:34

@Joltsje: Ja ik word er echt moe van! Ik heb ook 2 relatienummers. Maar toen ik ze voor het eerst mailde stond ik niet eens in het systeem. Dus weet niet wat er allemaal mis ging daar :?
Maar ik wordt er ook moe van dat de vereniging niks laat weten.. dus we wachten maar weer even.
Ik wil gewoon mijn startpas per 31-12-2016 aanvragen.. zal je zien dat, dat straks dus niet meer gaat >;)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:06

Ja heel vreemd. Je kan ook niet zelf inloggen op mijnknhs?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:50

Ik heb mijn eigen account.
Heb gezocht op lidmaatschap opzeggen maar kant niks aanklikken, je moet dan weer mailen ofzo.
Ga morgen denk maar weer bellen.. word er echt moe van. Maar ben ook een zeikerd als het om mailtjes gaat hoor.. ik wil altijd dezelfde dag nog antwoord :o :=

Heb net wel Donna aangemeld dus dat is al geregeld! Alleen kunnen ze haar vader niet vinden, dus staat er heel sneu: vader onbekend Y;(

Welke sportnamen hebben jullie voor je paard? Gewoon zijn stamboeknaam of naam die je hem hebt gegeven?
Donna heet: Daddy's Dollars als sportnaam <3
En stamboek: Donna Diablo

Volgende week mag ik haar de hele week doen, eigenaresse gaat paar dagen weg.
Super leuk, kan ik lekker trainen :j :brr:

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:21

Zoo Evelien pittige bijleestpost! Haha.
Nee heb het met me stomme kop ook niet gevraagd!
Ik merk echt heeeeel duidelijk verschil.
Eerst kon die nog wellis vervelend reageren op het bed. En bijv. Als ik iets meer stelling pak deed ie dat. Gister met de les deed ik het ook en nergens last van. Toen ik er net op zat reageerde die ook wel iets heftiger op het bit ineens super erg aan de teugel terwel ik dan eigk niks deed haha!

Ik heb misschien zadel gevonden voor duke. Ff twijfel of ik voor t zadwl ga of startpas haha.

Duke heet op zn paspoort lowie maar me vriend heeft hem duke genoemd haha.
Morgen clinic! Spanning is er al.
En mw frontriem is binnen!
Morgen even foto maken haha :')

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:26

Toch nog een beetje vooruitgang dus als je je paardje hebt aangemeld.is dw vader een goedgekeurde hengst? Zo niet, dan komt er volgens mij onbekend bij te staan.

@venividivicy ik zou voor t zadel gaan. Startpas komt wel

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:28

Fijn dat alles zo goed gaat bij iedereen, altijd super leuk om te lezen! :D
Laatst bijgewerkt door Silkwood op 25-06-22 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 00:54

oeh ben wel benieuwd naar de sportnamen van jullie paarden inderdaad! Mijn paard heet Escape maar ik ben er nog niet uit wat zijn sportnaam wordt :Y) ik zat te denken aan Escape from reality maar misschien heeft iemand hier nog een leuke suggestie?

Afgelopen week lekker geshopt bij de ej! Nieuw dekje, hooinet voor in de trailer en nog wat spulletjes.

@primadonna ik kreeg ook precies dezelfde tip! nou dat vond die van mij toch wennen :') als je afwend heb je toch al die stelling welke je niet hebt als je van de bakrand naar binnen wijkt. Leuke afwisseling&uitdaging!

Als het goed is komt met kerst mijn nieuwe wedstrijd oornetje binnen :)) deze is van equiline, heeft dikkere oortjes zodat hij het scherpe randje van het geluid afhaalt aangezien op vreemd terrein alles een stuk spannender is, want het zal je maar gebeuren dat een ritselende boom je bespringt :Y) . Ik ben heel benieuwd hoe hij erop gaat reageren.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:00

Mijn paard zijn echte naam is ook zijn sportnaam. Gewoon Xaffier dus :)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:11

inderdaad primadonna_ , jij begrijpt mij :j

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:04

Mag ik me hier ook melden?
Startkaart aangevraagd voor 1-1-17. En op 7-1 gelijk de eerste. Afgelopen maand twee keer oefen wedstrijdje gereden. Merrie is vrij kijkerig en heeft er een handje van om mij "buiten spel" te zetten. Vind het dus echt heel spannend maar ik heb er wel zin in want hoe vaker ik op vreemd terrein komt des te braver ze wordt.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:10

Haha grappig die 'disscussie' over de sportnaam.
Ik zit er ook ernstig over na te denken welke naam ik hem als sportnaam zal geven.
Zijn echte naam is gewoon Handsome, maar ik vind dat dat twee kanten op kan, stel ik flikker eraf op wedstrijd, of hij gaat heel de proef als een giraf bij wijze van spreken, dan zitten mensen gelijk 'oh zo Handsome issie niet' :Y)

@primadonna ik vind dat echt een super vette naam!
@venividiveci ik zou ook voor het zadel gaan :j starten komt wel een keer!
@Blue_bery oeh shoppen <3 haha.

@Pien1989 Welkom! En herkenbaar, dat doet mijn jonkie ook.. hij is slim haha.
Hoe oud is je merrie ? Fotootje misschien ? :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:13

Eston zijn stamboeknaam is Eston M. (geinspireerd op Aston Martin). Dat wordt ook zijn wedstrijdnaam, ben er nog niet op uitgekeken :P (Heb zijn naam zelf bedacht).

Blue_Berry: Maak maar een foto van het nieuwe oornetje, vind ik altijd wel chique staan.

venivedivici: Ben benieuwd naar je frontriem!

PrimaDonna_: Gave sportnaam! Als is haar normale naam ook mooi :) En leuke foto van jullie samen!

Joltsje: Wat een punten, super hoor!

HiFive5: Fijn dat je les zo goed ging :)

venivedivici: Ook al zo'n fijne les! Ik kan niet wachten om ook lessen te rijden weer, Alleen ik rijd nu zo'n 15 minuten :+ Is nog wat kort voor les.

Nog een foto van Eston :)
Afbeelding

En ik wens iedereen alvast hele fijne feestdagen toe! Eston mocht ook nog even als kerstpaardje op de foto :P
Afbeelding

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:33

Wauw ik ben echt een beetje verliefd op Eston... <3

Mijn bijrijdpaard heeft als stamboeknaam "Be", als roepnaam "Symphony" en als sportnaam "Symphony Be" :D

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:33

Eerste oefen wedstrijd was met die storm een paar weken geleden. Ze rende in volle galop door de bak heen op andere paarden af met losrijden. Het geklapper op het dak maakte haar bang.
Vorig weekend met tips van mijn instructrice (laten wachten, ze wil alleen maar hard en is dan niet meer te rijden: dus rustig en veel overgangen stap draf en andersom en halt houden) ze was dus afgelopen weekend veel fijner te rijden.
Hoe uit het zich bij jou paardje @montekarlo ?
@nessie wat is eston mooi zeg! Prachtig.

Afbeelding
Dit zijn wij

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:49

Mooi zo die gecombineerde naam Vera!

Prachtige foto Pien :D Een storm is nooit prettig om mee te rijden. Fijn dat het nu de goede kant op gaat. Ik heb ook een sensibele merrie (Eston is iets minder druk, wel voorwaarts), dat is soms heel wat managen om haar rustig te houden. Ze is niet schrikachtig maar gewoon erg voorwaarts en gevoelig. Maar als je ze onder controle hebt (en het teamwork ernaartoe ook), zijn het echt de fijnste <3

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:52

Hallo allemaal, mag ik mij hier ook melden!

Ik heb me aangemeld voor mijn eerste wedstrijd met Joey, 4 jarige ruin, hij is sinds september onder het zadel dat gaat eigenlijk heel goed en dus dacht ik waarom niet :D
we starten 26 maart in Lunteren.

Afbeelding

Afbeelding

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 15:41

morris01 schreef:

Ik heb me aangemeld voor mijn eerste wedstrijd met Joey, 4 jarige ruin, hij is sinds september onder het zadel dat gaat eigenlijk heel goed en dus dacht ik waarom niet :D

[ [url=m/xKPPKR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TfoptA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom! Leuk dier! Je mag wel in handen klappen dat het nu al zo goed gaat! Die van mij is sinds maart onder het zadel en ik ga soms nog als een ongelijk projectiel door de baan.

Ohja ik ben er van de week weer afgevallen, heb super veel spierpijn, en morgen weer les :Y)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:32

Meiden doen we rustig aan! Anders moet ik straks weer zo'n lange bijleespost maken _O-

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:38

morris01 schreef:

Whoehoe jij ook hier! Super zeg dat jullie een datum hebben voor het debuut. Knappe Joey

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:10

Kun je de sportnaam van je paard wijzigen? Wist ik helemaal niet. De mijne heet Magnifique, best mooi! Afbeelding

Vandaag lekker gereden en kunnen oefenen. We doen op 02-01 mee aan een oefendressuur in dezelfde grote hal als we op de 21e ons debuut maken. Leek me wel even handig voor mijn zenuwen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:41

Sportnaam kun je wijzigen als ze al geregistreerd zijn bij de KNHS, dit kost echter wel wat.
Bij het registreren van het paard kun je elke naam opgeven die je wilt. Mijne was nog niet geregistreerd en heet op papier Transwales Ceredig, maar die mag op wedstrijd mee als Jill, zo noemen we d'r op stal ook.

Bij mijn fries heb ik heul lang gewacht om een startkaart (toen nog) aan te vragen. Kon geen naam verzinnen, ik kwam nooit verder dan Mission Impossible, want dat was het _O- . Uiteindelijk toch maar d'r stamboeknaam gedaan ondanks ik dat niet mooi vond.

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:45

Shelly21 schreef:
morris01 schreef:

Whoehoe jij ook hier! Super zeg dat jullie een datum hebben voor het debuut. Knappe Joey

Ik vind het best spannend maar gelukkig duurt het nog even!