[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:01

Balen Junia. Bij mij hielp het door er heel bewust van te worden wat je nou doet op de hindernis. En dan een soort bandje in je hoofd afspelen met een riedeltje.

Hij voelde wel oke. In de b een beetje tam en in het L had hij de turbo ineens aan. Dat is voor mij dan ook wel lastig omschakelen. Op het filmpje zie ik alleen echt geen aanleiding voor die stop dus dat is wel echt heel k*t.

Ooh wat een oliebol haha. Komt als het goed is vanzelf!

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:43

Met wat voor bit springen jullie? :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:02

Enkel gebroken bustrens RVS, al sta ik er wel voor open om een keer een bitfitter te laten komen om alles precies na te kijken.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:12

Wij met een dubbel gebroken Sprenger bustrens Dynamic, maar ik wil ook nog steeds graag een keer een bitfitter laten kijken. :j

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:14

Lijkt mij ook wel wat! Wil graag is wat anders proberen..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:46

Myler level 1. Rijd ik eigenlijk altijd mee.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:53

Of met een Myler level 2 kneveltrens of een Myler level 3 babypelham (korte scharen). Wissel het een beetje af, afhankelijk van wat ik met haar doe. Alles wat simpel, laag of vooral dressuurmatig is gaat met de knevel. Da's het merendeel van de ritjes. De pelham doe ik erin als ik wat moeilijkere of nieuwe/spannende 'spring'-dingen van haar vraag.

Die pelham heb ik pas net, maar vind haar er echt erg fijn op springen. Kan nu goed het gas erop houden, zonder dat ik haar kwijt raak. Door die knevel ging ze soms nog dwars heen (vooral als het spannend werd). Met de pelham kan ik haar in die situaties heel licht en simpel rijden. :) Gebruik die pelham alleen wel liever met twee teugels zodat ik niet steeds aan die onderste hoef te zitten, maar dat is dan weer niet toegestaan op wedstrijd (op mijn niveau tenminste). Vind dat stiekem best zonde. Zo'n bruggetje doet toch een beetje het idee van het bit te niet. :=

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:58

Met een dubbelgebroken kneveltrens met koperen rolletje. Vind ik een superfijn bitje!

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:58

Mijn paardje houd inderdaad ook erg van het gas erop, ik heb dan weinig controle aan de voorkant en ga vaak op groot af.. wil toch iets anders proberen. Hebben jullie tips?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:01

Dubbelgebroken met wat meer tongvrijheid (watertrens) van stubben geloof ik.

Bitfitter heb ik er wel eens bij gehad maar het is zó lastig om in korte tijd verschil te voelen/keuze te maken.
Uiteindelijk wel een bit aangeschaft maar na enkele maanden toch over gegaan op huidige bit. Sindsdien niet meer gewijzigd.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:07

ninahaakk schreef:
Mijn paardje houd inderdaad ook erg van het gas erop, ik heb dan weinig controle aan de voorkant en ga vaak op groot af.. wil toch iets anders proberen. Hebben jullie tips?

Ik zou dan toch gaan werken met "wacht" oefeningen tussen de hindernissen in.

Weet niet of die van jouw hetzelfde doet als die van mij. Mijn merrie trekt soms ook enorm aan en wanneer ik teveel terug wil duikt ze achter de teugel. Dan heeft een scherper bit geen zin. Heb veel moeten doen met wacht oefeningen.

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:10

Snorlex schreef:
ninahaakk schreef:

Ik zou dan toch gaan werken met "wacht" oefeningen tussen de hindernissen in.

Dat hebben wij al geprobeerd, dressuurmatig is ze er helemaal aan en luistert ze perfect. Maar in het parcours word ze toch snel heet.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:12

Die van mij wordt ook heel anders zodra er een hindernis in de bak staat.

Rij je ook wel eens dressuur en dan ineens heel random over een kruisje?

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:16

Snorlex schreef:
Die van mij wordt ook heel anders zodra er een hindernis in de bak staat.

Rij je ook wel eens dressuur en dan ineens heel random over een kruisje?

Ja regelmatig, thuis is ze ook heel makkelijk. Maar het is vooral een heel parcours achter elkaar.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:40

Jullie gaan echt hard dus kan niet op alles reageren haha.
Ik rijd met een dubbelgebroken watertrens.

Ik heb een vraagje.
Weet een van jullie oefencross in de buurt van tilburg? Op baarle nassua na natuurlijk haha.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:02

paljaslaura schreef:
Balen Junia. Bij mij hielp het door er heel bewust van te worden wat je nou doet op de hindernis. En dan een soort bandje in je hoofd afspelen met een riedeltje.

Hij voelde wel oke. In de b een beetje tam en in het L had hij de turbo ineens aan. Dat is voor mij dan ook wel lastig omschakelen. Op het filmpje zie ik alleen echt geen aanleiding voor die stop dus dat is wel echt heel k*t.

Ooh wat een oliebol haha. Komt als het goed is vanzelf!

Ik heb je filmpje even bekeken en ik denk dat ik de oorzaak van de stop wel kan raden als ik alleen via het filmpje oordeel. :)

Hij komt veel sprongen heel ongelukkig uit wat het hem niet makkelijker maakt, het lijkt alsof je net voor de sprong je been vergeet waardoor hij niet doorspringt, het lijkt daardoor alsof hij dat niet meer accepteert en ik denk dat hij daarom stopt..

Wat je ik kan doen is in het vervolg iets meer voorwaarts rijden zodat je je ritme wat makkelijker houdt, dat zal het voor hem wat makkelijker maken om door te springen en het is voor jezelf uiteindelijk ook fijner al zou het wel even wennen zijn.

Misschien klopt het wel van geen kant wat ik nu zeg, maar dit is wat ik van het filmpje afzie.

Hij is echt een grote versie van Ler trouwens qua uiterlijk. :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:15

Ah Laura, ik zie dat je een broek hebt van Equiline! Welke heb je? En hoe bevalt die? Ik wil hem ook heeeeeeeeel graag..

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:07

Ik heb een witte met alleen bij de knieën grip en die beige is full seat. Ben er super blij mee! Favo broeken :P

Dat ie terug springt klopt Elysa. Maar dat stoppen doet ie ook wel als hij gewoon voorwaarts is (en terug springen trouwens ook, turbo stond aan in het L). Vandaag met les moest ik ook voor mijn gevoel als een malle gaan rijden. Als ie dan dicht komt blijft hij wel doorspringen en toen stopte hij toch ook weer ineens :') Had nu van iemand anders les en die kon er ook niks mee eigenlijk.. Behalve rustig blijven en opnieuw aanrijden. Het is gewoon een malle en hij ziet Pokemons hebben we besloten :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:31

Ik spring de 1 momenteel met een dubbel gebroken watertrensje met plat tussenstuk. De ander dubbel gebroken bus trens met dat goudkleurige in de mond. Ik kom even niet op de naam :Y)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:44

Aurigan?

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:23

Gaan jullie dit weekend nog ergens op wedstrijd? Ik ga een rondje 90 en B springen bij Bunschoten Spakenburg, en vrijdag ochtend weer les van Lammert bij Groenendaal! :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:44

Ik heb sinds een week een myler level 2. Gebruik altijd hetzelfde hoofdstel en bitje. Onze 'problemen' in het parcours zijn vooral rijtechnische dingen of miscommunicaties tussen hem en mij haha.

Ik heb dit weekend keukenhof cross in Lisse met m'n e pony :D
Weet eigenlijk niet of ik die hier wel eens heb laten zien.

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:52

Capriootje schreef:
Ik heb sinds een week een myler level 2. Gebruik altijd hetzelfde hoofdstel en bitje. Onze 'problemen' in het parcours zijn vooral rijtechnische dingen of miscommunicaties tussen hem en mij haha.

Ik heb dit weekend keukenhof cross in Lisse met m'n e pony :D
Weet eigenlijk niet of ik die hier wel eens heb laten zien.

En bevalt het bit? Heb je dan 14 mm of 12 mm?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:25

Het mondstuk is voor het grootste gedeelte van koper. 13 mm dik. Ik kan eindelijk op het woord komen.

Ik heb zaterdag dressuur en zondag eventing in Neede.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:12

Ik heb ook een myler level 2. Dikte weet ik zo niet. Dit bit accepteert ze het beste.
Mijn merrie loopt outdoor Tolbert deze week/weekend met haar 'vakantie'ruiter (als het klikt rijdt ze haar door). Afgelopen weekend zouden ze hun debuut hebben, maar dat liep helaas even anders.