tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: tarieven KNHS voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:36

Heb je meer informatie over dat individuele lidmaatschap ? Ik ben alleen lid van een verenging om te kunnen jureren, dus dat klinkt wel aantrekkelijk. Dan gooi ik mijn vereniging eruit.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:27

Dat is al langer zo Fitzroy, als je zelf niet start en niet lid wilt zijn van een vereniging kun je als jury direct KNHS-lid zijn :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:38

Fitzroy schreef:
Heb je meer informatie over dat individuele lidmaatschap ? Ik ben alleen lid van een verenging om te kunnen jureren, dus dat klinkt wel aantrekkelijk. Dan gooi ik mijn vereniging eruit.

Is idd al lang zo, dit jaar heb ik dat iig ook zo gedaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 18:54

Oeps, dat heb ik helemaal gemist. Dan zeg ik gauw mijn lidmaatschap op. :j

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:17

Hoi, ik vroeg me af of jullie mij even konden helpen met iets wat ik me afvraag:
In 2016 ga ik starten met een opleiding maar ik krijg in januari pas te horen in welke maand in 2016 dat zal zijn. Nu heb ik dus ten eerste geen flauw idee wanneer ik in 2016 begin dus tot wanneer ik sowieso wedstrijden kan rijden en ten tweede weet ik niet of ik tijdens de opleiding tijd heb om wedstrijden te rijden; dat moet ik tegen die tijd aankijken. Nu las ik op de site van de KNHS dat je startpassen voor een jaar, een week of een maand kunt aanvragen. Moet ik dat vóór 1 december doen, ookal zou ik de (1-jaar) startpas pas per bijv. 1 maart willen laten ingaan? Of kan ik dat ook tegen die tijd doen? En zou ik dan nu mijn startpas moeten opzeggen omdat die anders weer per 1 januari geldig is of wordt er automatisch gevraagd vanaf wanneer die geldig moet zijn? En is die 1-jaar startpas dan weer geldig tot 1 maart 2017 of gewoon tot eind 2016?
Ik heb de KNHS site al afgezocht, maar kon op deze vragen geen antwoord vinden. :o Ik heb deze vragen net ook aan de KNHS gestuurd maar ik hoopte dat bokt iets sneller was met antwoorden, gezien ik deze maand nog moet weten of ik mijn startpas moet opzeggen of niet..

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:19

Startpassen worden een kalenderjaar geldig, dus 1 maart aanvragen is tot 28 feb geldig.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:20

Free, ik zou dan nu je startpas per 31-12 opzeggen en weer aanvragen wanneer je weer voor het eerst wil starten.
Wanneer je hem per 01-03 aanvraagt is hij geldig tot 28-02 het jaar erop.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:27

Als je nu een startpas hebt wordt deze automatisch verlengd, dus van 1 januari af voor een jaar. Beter kun je hem dan nu opzeggen (per 31-12), en inderdaad weer aanvragen als je hem nodig hebt, waarschijnlijk weet je dan ook wat voor startpas (maand of jaar).

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:02

Startkaart opgezegd.. |(

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:04

Veulen84 schreef:
Ik heb ook eindelijk een antwoord:

Citaat:
We zien op dit moment inderdaad een ruiterbewijs lidmaatschap en een FNRS lidmaatschap, deze lidmaatschappen vallen volgend jaar onder het individuele lidmaatschap.
De contributie voor dit lidmaatschap is volgend jaar € 20.00 per kalenderjaar.

De licentie wordt per twee jaar berekend en zal weer € 20.00 bedragen.

Voor een startkaart moet je lid zijn via een vereniging of een FNRS manege. Dit zou dan jouw tweede lidmaatschap zijn, je krijgt dan € 6.00 korting.
de contributie voor het tweede lidmaatschap is dan € 14.00 per kalenderjaar. Je betaalt dit via de vereniging of FNRS manege.

En daar reageerde ik natuurlijk lekker afwijzend op, het antwoord:

Citaat:
Dank je wel voor je mail. Je bent uiteraard niet verplicht om twee lidmaatschappen te hebben. Als je lid bent (en wilt blijven) van een vereniging en een manege kun je daar niet omheen, maar je ruiterbewijs is een 'product' dat onder je individuele lidmaatschap hangt. Op dit moment is het nog niet mogelijk om er één op te zeggen, omdat dit onder de nieuwe structuur valt. Hierop is ons systeem nog niet ingericht. Wij bewaren jouw mail en gaan, zodra dat mogelijk is, je 2e lidmaatschap opzeggen.

Ik heb nog maar een keer terug gemaild dat ik alle producten onder 1 lidmaatschap wil laten vallen. Daarvoor wacht ik nog op antwoord.

Om het nog even verwarrend te maken, mailtje 3:

Citaat:
Volgend jaar kan je je ruiterbewijs, als gratis product, bij je manegelidmaatschap behouden.
Je recreatiesportlidmaatschap komt op het moment van de verlenging dan te vervallen.
Zoals mijn collega ria al aangeeft verzorgen wij dat in het systeem.

Met je manegelidmaatschap kan je volgend jaar je startpas aanvragen.
Je betaalt volgend jaar dan 1x je lidmaatschap.

Joh zouden ze het zelf weten...

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:07

Bedankt voor de antwoorden!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 01:18

Erg he veulen!

Ik heb net ook antwoord terug. Mijn vraag: Hoi, ik heb nog een vraagje. Ik heb mijn ruiterbewijs inclusief knhs lidmaatschap betaald t/m juli 2017. Wat gaat mijn fnrs ruiterpaspoort in 2016 en 2017 kosten?

Het antwoord:
Beste -naam-, je ruiterpaspoort zit bij je kosten van je lidmaatschap in. Je betaald dus 1 keer 20 euro.
Groeten, -naam- namens de KNHS.

Dus 1x 20 voor ruiterbewijs en/of ruiterpsspoort in totaal, toch? Dit was mij al gezegd maar wist het niet helemaal zeker meer dus wel fijn.
Mijn vraag is echter juist omdat ik dit jaar al heb betaald voor twee jaar, oude contributiestructuur. Dus nog even nagevraagd.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:32

Ik heb hetzelfde Geryon, ik kreeg ook dat antwoord van die € 20. Maar ik lees hier over € 14, en het is mij nog niet duidelijk wanneer het € 14 zou moeten zijn in plaats van € 20.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:57

Ik betaal €20,00 voor de KNHS via de vereniging. En krijg daarom €6,00 korting op m'n FNRS lidmaatschap. Wat me dus €14,00 gaat kosten.

Zo hebben ze het mij voorgerekend in ieder geval. :j

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:49

Hoe zit het eigenlijk met het verlengen van de startpas als je deze in 2016 aanvraagt, stel ik vraag hem in april 2016 aan, moet ik mij dan voor maart 2017 afmelden wil ik mijn startpas opzeggen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:42

veerledec schreef:
Ik heb hetzelfde Geryon, ik kreeg ook dat antwoord van die € 20. Maar ik lees hier over € 14, en het is mij nog niet duidelijk wanneer het € 14 zou moeten zijn in plaats van € 20.

Dat is als je twee lidmaatschappen hebt. Dan krijg je €6 korting op de tweede. Ruiterbewijs en ruiterpaspoort vallen onder hetzelfde lidmaatschap kreeg ik net te horen als antwoord.
Een startpas via knhs vereniging kost €14 extra. Startpas via fnrs zit bij dat eerste lidmaatschap in.

Dat beantwoordt alleen weer mijn vraag niet.. dus weer uitgelegd dat ik dat snap maar dat ik het ruiterbewijs t/m 2017 al volgens de oude contributie heb betaald, dus op het moment van betalen was dat voor ruiterbewijs alleen. Het zal me niets verbazen als ik fnrs daarom ook moet betalen. Zou nergens op slaan natuurlijk maargoed..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:00

Het lijkt er op dat ze nu gewoon de mogelijkheid niet hebben om het aan te passen. Dus je moet gewoon nu gewoon dubbel betalen. Dan kunnen ze in de loop van 2016 die aanpassingen maken.

Als je dan lid blijft van een vereniging, dan moet je wel altijd die 20 + 14 betalen. Onze stal gaat het ws niet aanbieden om startkaarten via hun aan te vragen. Dus ik moet gewoon dubbel betalen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:12

Ja dat is een ander soort lidmaatschap dan het lidmaatschap waar je ruiterbewijs en ruiterpaspoort (en volgens mij fnrs startpas) onder vallen, volgens knhs.

Zou het wel echt niet vinden kunnen als ik twee keer voor hetzelfde lidmaatschap zou moeten betalen.
Het lidmaatschap via de knhs vereniging komt er ook nog bij dus lekker duur..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:25

Geryon, ben ook benieuwd daar naar. Je KNHS lidmaatschap via de vereniging zou in ieder geval wel 14 euro worden, met die korting dus.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:50

Ik houd jullie op de hoogte. Al betwijfel ik of ze het dit keer wel gaat snappen :P

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:35

En wat is dan niet hetzelfde lidmaatschap? KNHS en FNRS? Dat is dan ook weer vreemd, want daar had ik ook naar gevraagd, wat de contributie dan zou zijn, en toen kwamen ze met dezelfde 20 euro.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 00:08

Van wat ik nu weet heb je twee soorten lidmaatschappen. Het individuele lidmaatschap, hieronder vallen ruiterbewijs en fnrs. En het lidmaatschap via een knhs vereniging (voor startpas).

Kosten allebei €20 ieder. Als je ze allebei hebt dan krijg je €6 korting op één van de twee.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 00:28

Tegen mij zeiden ze zelfs 3, individueel, FNRS en KNHS.
Verhaal "we hebben maar 1 contrinutie" gaat stiekem toch niet op. :n

Overigens, het verhaal wat ik eerder vertelde, dat de KNHS bij onze vereniging wel rechtstreeks naar de leden factureerde, gaat inderdaad niet op. Hele jaar is dat naar ons gecommuniceerd, maar kreeg vorige week iets anders te horen. Voorzitter heeft nog gebeld, en nu was het een "oeps, dat waren we vergeten te zeggen". 8)7
Lekker, want donderdag hebben we ALV, dus moeten we alles weer aanpassen daarvoor, inclusief begroting en de vorm waarin we nu de contributies gaan innen. Niet meer 1 bedrag, maar kan dus variëren tussen 3 bedragen. Terwijl we dus al eerder hadden gezegd dat het 1 bedrag zou worden. :roll:
Dit allemaal bespreken gaat niet zo makkelijk, we hadden alles al vastgelegd in bestuursvergaderingen, moet nu ineens via mail. Is een nationale vereniging, bestuursleden zitten verspreid over het hele land, dus face to face spreken gaat dan niet zo makkelijk.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:29

Echt? De onduidelijkheid..! Een antwoord van het knhs naar mij:

"Hoi -naam-,ik geloof dat je nu twee dingen door elkaar haalt. Het tarief van de FNRS (ruiterpaspoort) was 15,- per jaar en het ruiterbewijs was €41,50 per twee jaar. Dit wordt samengevoegd tot één lidmaatschap van €20,- (zie bovenstaande mailwisseling). Groeten -naam-"

En onder dat lidmaatschap kan je ook je fnrs startpas hangen:
"Beste -naam-, dit hoeft niet persé. Je mag er ook voor kiezen om alles onder één lidmaatschap te hangen. Via je FNRS-manege ben je dan lid van de KNHS en daar vraag je dan je startpas bij aan en daar kun je dan ook je ruiterbewijs onder hangen. Dan ben je maar één keer 20 euro kwijt voor je lidmaatschap inclusief je ruiterbewijs. Alleen krijg je dan nog extra kosten voor je startpas.
Wil je je startpas via een rijvereniging aanvragen (KNHS-vereniging) dan ben je wel op twee manieren lid van de KNHS en betaal je €34,-.
Groet, -naam-"

Misschien is dat dan het 'FNRS lidmaatschap' (ookal zit het ruiterbewijs er ook bij)? Ergens in het topic wordt het door de knhs 'individuele lidmaatschap' genoemd. Misschien zit enkel hier de verwarring want je hebt ook nog de optie om gewoon lid van de knhs te worden, hetgeen nu individueel wordt genoemd.

Wat een gedoe met jullie vereniging nu, knhs lekker bezig.. :(