[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:07

Nee dat zeker niet. Minder overgangen begreep ik. Dus imo wordt het dan helemaal bestgaand rijpaard :o

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:11

Hoe willen ze dat gaan doen? Zo denderend veel overgangen zitten er niet in. Het lijkt me juist leuk om ipv en gebroken lijn 5 meter, een dubbele erin te zetten. Misschien niet in de B, maar in de L1 komt in principe alleen het wijken 5 Meyer en de middengalop erbij. Ga daar eens een beetje mee spelen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:15

Ik vind het wel jammer dat er niet wat meer gevarieerde oefeningen in zitten, het is alleen 2x gebroken lijn en wat voltes en van hand veranderen in verschillende gangen.

Zegt diegene die nog nooit een officiële B proef heeft gereden O:)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:42

Ghostattack schreef:
Ik vind het wel jammer dat er niet wat meer gevarieerde oefeningen in zitten, het is alleen 2x gebroken lijn en wat voltes en van hand veranderen in verschillende gangen.

Zegt diegene die nog nooit een officiële B proef heeft gereden O:)

Haha, same! Vind het ook een beetje saai ogen, maar ben blij als ik de proef zonder problemen doorkom denk ik :+ En ach, je moet ergens beginnen. Liever te makkelijk dan te moeilijk!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:49

Ja absoluut, ik denk dat ik toch met hangende pootjes terug kom over een tijdje en gewoon die hele proef niet doorkom :+
Wat vinden jullie trouwens een redelijke termijn om B te starten als het om een 3.5 jarige pony gaat die op dit moment nog niet serieus gereden wordt? Met andere woorden: afgelopen maanden heb ik maximaal 1 keer per week 10-20 minuten gereden omdat ze nog vrij jong is. Longeren doen we ook maximaal 1 keer per week en niet meer dan 10 minuten.
Mijn planning was om vanaf december/januari te gaan lessen en dan ergens in het voorjaar te starten.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:08

Klinkt prima! Al zou ik je niet te veel focussen op een bepaald tijdstip, misschien heeft je pony een pauze nodig om uit te zwaren, etc. Verder is het alleen maar goed voor de ervaring. Zo sta ik er ook in! Ik rijd een merrie die vroeger alleen maar in het bos gecrossed heeft en verder geen dressuurmatige opleiding heeft gehad. Daar zijn we nu mee bezig met mijn instructrice.
Ik wil rond januari/februari een keer een impulswedstrijd meepakken en daarna misschien een startkaart aanvragen :)
Zijn er hier meer mensen die bitloos rijden/ willen gaan starten?

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:34

Urielle schreef:
Citaat:
Lijst B-debuutBokkers op alfabetische volgorde schreef:

AlwaysH (Chantal) - Raymond - B+0 dressuur - nog niet gestart

Catootje (Carla) - Evita - B dressuur - nog niet gestart

Evelijn - Zhanou Utopia - B dressuur - vanaf maart 2016 (als de plannning lukt)

Ghostattack (Britt) - Spanjer's Deena - B+0 dressuur - nog niet gestart, voorjaar 2016

Glenstorm (Renske) - Tinky Winky - B dressuur - BB springen - vanaf januari

Inney: Cesar - B + 3 (impuls)

Kim_97 (Kim) - Vrouwke - B+12 (impuls gestart) - vanaf januari B dressuur officieel.

Leonie_m (leonie) - Sjef (H'adelphos van kairos) - april 2016

Lis_ol (lisanne) - Freek-Willem pleasure. B/L1, voorjaar 2016

Maaike162 (Maaike) - Vidam - B+0 dressuur - nog niet gestart, december onderling, januari officieel

Maaikevdk (Maaike) - Daisy - B+0 dressuur - B+0 springen - nog niet gestart

Mightyjoe ( Lizet ) - Joey - B+0 dressuur - B+0 springen - nog niet gestart

MyHu (Myrthe) - R.ockader.a - B+0 dressuur en springen - gaat over twee week starten

NikkiLoves (Nikki) - Kyra B+0 - Nog niet gestart, waarschijnlijk pas ergens in juni

Patty14 (Patty) - Switch - B+0 dressuur mennen - L+0 vaardigheid mennen - nog niet gestart

Rebecc1994 (Rebecca) - Falcao - B+0 dressuur - nog niet gestart

Seltje (Seline) - Black Beauty - B + 2 (denk ik) - opnieuw starten in januari

Shelly 21 (Shelly) - Xaffier - B+4 dressuur (impuls gestart) - BB springen

Susanh (Susan) - Chaplin du Keske Z - B+2

TanjaxBas (Tanja) - Taifoen - B+0 dressuur - nog niet gestart

Urielle (Rivka) - Future - B+0 dressuur - B+0 springen - nog niet gestart
- Devdan - in 2016 B springen gaan starten (en M2 dressuur)

Utixo (Benthe) - Adelin RT - B+5 dressuur - 22-11-2015 's Gravenzande weer.

Wil94 (Willanka) - Zonique - B dressuur

xsensibel (Luna) - Esprit - B+0 dressuur - B+0 springen - nog niet gestart

Zwartvosje (Sharron) - TDG's Paris - B+0 dressuur - nog niet gestart
[/quote]

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:09

Heb ergens wel gehoord dat er nieuwe proeven komen maar heb ze nog niet gezien. Ga later vandaag eens op zoek, ben wel benieuwd.

Wat springen betreft vind ik het een fijne verandering dat BB springen ook officieel wordt. Wellicht dat ik dan toch ook weer het springen op wil pakken. Heb wel BB gesprongen en dat ging alle keren dat ik startte gewoon erg fijn. Alleen door een val vorig jaar met crossles heb ik mijn springangst weer terug gekregen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:44

Volgensmij hoef je in de B de AC lijn niet meer op om te groeten? Of het was in de M en hoger dat je op het begin niet meer hoefde.. Maarja het zal wel haha.
Verder is de B moeilijker dan het lijkt hoor.. Het ligt er aan hoe hoog je de lat legt. 180 punten rijden moet piece of cake zijn voor vrijwel iedere combinatie die een beetje fatsoenlijk rond komt. Maar ik ben zon iemand die het liefste 200+ rijdt, of iig 195+, dan wordt het al wat moeilijker :D
Tevens heeft de KNHS ervoor gekozen dat 3 jarige vanaf oktober mogen starten in de B, dan zou het niet fair zijn er kunstjes zoals wijken in te gaan doen :=

Zal mezelf vanmiddag even op de lijst zetten, zit nu op mijn telefoon dat is vragen om problemen :')

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:48

ik ben heel benieuwd naar de nieuwe proeven :j
al heb ik nog niet echt een idee wat ik ervan moet gaan verwachten

dunkindonut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:15

Zo heb mezelf en generaal guus erbij gezet!
Echt flink baken van die trailer zeg... Zit in het noord-oosten maar viel hier heel erg mee. Konden s ochtend gewoon nog met de trailer op pad naar de wedstrijd van mijn zusje.

Citaat:

Dunkeedoo (roseliek) - generaal guus - B dressuur - nog niet gestart

Ghostattack (Britt) - Spanjer's Deena - B+0 dressuur - nog niet gestart, voorjaar 2016

Kim_97 (Kim) - Vrouwke - B+12 (impuls gestart) - vanaf januari B dressuur officieel.

Maaike162 (Maaike) - Vidam - B+0 dressuur - nog niet gestart, december onderling, januari officieel

MyHu (Myrthe) - R.ockader.a - B+0 dressuur en springen - gaat over twee week starten

NikkiLoves (Nikki) - Kyra B+0 - Nog niet gestart, waarschijnlijk pas ergens in juni

Patty14 (Patty) - Switch - B+0 dressuur mennen - L+0 vaardigheid mennen - nog niet gestart

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:49

SusanH schreef:
Heb ergens wel gehoord dat er nieuwe proeven komen maar heb ze nog niet gezien. Ga later vandaag eens op zoek, ben wel benieuwd.

Wat springen betreft vind ik het een fijne verandering dat BB springen ook officieel wordt. Wellicht dat ik dan toch ook weer het springen op wil pakken. Heb wel BB gesprongen en dat ging alle keren dat ik startte gewoon erg fijn. Alleen door een val vorig jaar met crossles heb ik mijn springangst weer terug gekregen.

Word BB springen officieel voor punten?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:51

Nee voor prijzen

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:56

Iemand enig idee of het een optie is om met mijn pony ook springen te starten? Ik moet dus tussen de paarden starten omdat ik 20 ben, pony is hooguit 1.45m en heeft zeker geen grote gangen. Schijnt wel een goede springer te zijn, vader heeft Z gesprongen.

Ik ben zelf bang dat de afstanden niet lekker te rijden zijn met zo'n kleintje := Hier in de buurt wordt wel elke maand een soort oefen parcours gezet vanaf 20cm, dus dat wil ik wel gaan doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:05

Kan wel hoor, M is lastig denk ik met de driesprong maar een dubbel kan. Ik rij ook met een pony met korte galopsprong.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:06

M is ook wel hoog gegrepen denk ik, als ik wat winstpunten in de B kan rijden is het al leuk :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:12

Dat is echt wel haalbaar, zij het dat die strenge beoordeling op stijl niet in het voordeel is bij paarden met een afwijkende galopsprong. Ik ben nu veel aan het knutselen met twee balken op 18 meter en dat afwisselend op 5 en op 6 galopsprongen rijden. Dat ik wat handiger wordt in nette afstanden.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:30

Ik kom me hier ook weer eens melden. Sommigen gaan echt goed.

Ik ben gister bij een pony wezen kijken en dat was echt een leuke. Zondag nog een keer kijken. Misschien dat ik eind deze maand een keer HC Impuls B dr mee ga proberen om eens te kijken hoe ie t doet op vreemd terrein.

Pony heeft z2 met wp gelopen O:)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:35

Urielle schreef:
Nee voor prijzen

Oke word dat overal verplicht dan?
Hier is het heel af en toe nu voor prijzen.

Wat betreft pony tussen de paarden, ik spring dus met een 3kwart tinker met geen grote galop. ik rij goed voorwaarts de dubbel in en dan haal ik het meestal wel. Maar stijl krijg ik toch sws nooit echt goede punten voor. Zal het ras ook wel zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:38

Dit komt van de KNHS site af:

Citaat:
De klasse BB wordt op dezelfde wijze verreden als de klasse B (stijlbeoordeling, prijzen enz.).
De regels die gelden voor de klasse B gelden dus ook voor de klasse BB behalve dat in de BB
geen startpas nodig is, resultaten in de BB worden niet geregistreerd en organisaties betalen
geen wedstrijdafdracht aan de KNHS. Ook de dressuurwinstpunt is niet nodig om in het BBspringen
te mogen starten.
- Combinaties die in de klasse B niet meer voor de prijzen mogen uitkomen mogen ook in de
klasse BB niet voor de prijzen meedoen. HC mag wel.
- Voor pony’s is de klasse BB 10 cm lager dan de klasse B. Voor paarden is er een BB80 en een
BB90. Een organisatie mag zelf kiezen wat men uitschrijft en maakt dit kenbaar in het
vraagprogramma.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:38

Ja prijzen wordt verplicht, net als de aanduiding 80 of 90. Fijn want er zijn BB's 70 en er zijn BB's die nota bene dikker gebouwd worden dan de B zelf.

Dev gaat vlak springen als ik te ver naar voren rijd dus ik sluit liever terug.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:39

Oke en dat gaat ook in vanaf april?
Is wel fijner!

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:37

Best wel wat veranderingen dus! Ik ben benieuwd naar de nieuwe proeven!

Ik was vrijdag al niet lekker en nu nog beroerder... Zo ontzettend moe. Ik ben gewoon te moe om te eten. Normaal eet ik altijd ontzettend veel en heb ik altijd honger. Nu heb ik met elke hap zoveel moeite. Vanochtend een halve boterham gegeten. Toen naar school gegaan, ik heb letterlijk niks onthouden van vandaag dus dat was niet nuttig. Na het eerste uur werd ik erg duizelig, dus toch maar nog een halve boterham gegeten. Na 2 uurtjes naar huis gegaan. Op school vinden ze m´n vermoeidheid ´heel ernstig´ dus het lijkt er op dat ik een speciaal rooster krijg en tot de kerst lessen mag skippen. Eerst maar eens bloed laten prikken deze week.
Iemand die toevallig een vermoeden heeft wat het kan zijn? Klachten zijn vermoeidheid (ook al slaap ik 12 uur, nog steeds uitgeput. Zo moe dat ik soms geen eens gesprekken kan volgen en niks blijft hangen. Verder totaal geen eetlust, misselijk, veel duizelig. Maar soms heb ik uit het niks weer superveel energie. Ik heb nu bijvoorbeeld de neiging te gaan hardlopen. Ga ik niet doen hoor ;) Maar m'n energieniveau gaat op en neer. (Ook al zie ik er volgens m'n ouders zo bleek als een spook uit).

Nou, m'n zeurmodus gaat weer uit. Als een van jullie een idee heeft wat het kan zijn, hoor ik het graag. Maar ik ga deze week sowieso bloed laten prikken.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:42

Laat je eens op B12 (en foliumzuur) prikken Maaike :) Ik had dezelfde klachten en bleek een vrij ernstig B12 tekort te hebben.

Zaterdag komt een vriendin als het goed is foto's maken van Deena en mij, ben benieuwd! :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:16

Citaat:

Dunkeedoo (roseliek) - generaal guus - B dressuur - nog niet gestart

Eline91 - Menaging Magic's Adam (Magic) - vanaf januari 2016 (24 januari) B-dressuur en L-vaardigheid voor de wagen

Ik heb me er ook even bij gezet :D

Magic gaat echt in sneltreinvaart vooruit, dus ik ben mijn debuut al aan het plannen :) We lessen minstens 1x per week, als het kan vaker.

Ghostattack, vooral eens doen zo'n oefenparcoursje :) Dat is echt fijn en dan weet je ook wat beter waar je staat.

Maaike162, dat lijkt me echt niet fijn :o Weet je of je als kleuter klierkoorts/pfeiffer gehad hebt? Het lijkt er namelijk wel wat op.
Hoe lang heb je deze klachten al?