[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:04

Ik rij ook wel eens een week wat minder. Pas ook 2 dagen voor de wedstrijd niet gereden. :o vorig jaar reed ik echt bijna dagelijks. Nu ik wat minder rij heb ik t idee dat t voor ons beide beter gaat. :)

Proeven met veel 4en en dan toch winst, dan heb je toch ook veel fijne stukken laten zien!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:22

Marietje, nee absoluut niet verwarrend! Ik neem de dingen mee waar mijn paard en ik beter van worden. En als de 1 iets niet ziet, ziet de ander het wel.
Mijn ene instructrice is van beroep jonge paarden beleren, paard corrigeren en opleiding tm zzlicht en mijn andere instructrice is zelf grandprix geweest en jureerd nu dat niveau en geeft veel les.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:30

Ik hou het maar bij 1, echt niks voor mij. :D

Ik rij juist de laatste tijd wat meer, dat merk ik ook terug in zijn lopen.
Ik plan wel altijd wat afwisselen, dagje vrij of aan het halster aan de longe, balkjes aan de longe en ook het bos uiteraard! Denk dat dat heel belangrijk is, afwisselen.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:59

Marietje, jaloers op jou dat je een bos bij je stal in de buurt hebt!
Had ik ook wel graag gewild. Dan ging ik veel vaker naar het bos dan altijd alleen maar in de bak

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:17

Ik heb lessen op de club en dan nog privé lessen bij mijn eigen trainster. Beide geven heel verschillend les, maar vullen elkaar wel aan. Gelukkig spreken ze elkaar niet tegen, maar ik rijd toch altijd nog een beetje naar mijn eigen gevoel. Wat ik denk wat het beste is voor het paard op dit moment, zo rijd ik een beetje.

Ik woon ook mooi buitenaf met veel zandpaden en bos. Laatst ging het regenen, dacht ik een stukje af te snijden en door de dorpskern te rijden. Valentino was alleen niet zo gecharmeerd van alle putdeksels. Was nogal prutsen om aan de andere kant van het dorp te komen. (via oprit, stoep, stukje tuin... sorry :P )

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:48

Dat is ook echt ideaal, ik hoef maar 200 meter over de weg en dan heb ik bos waar ik kan rijden tot ik erbij neerval. Er zijn ook wel nadelen aan mijn stal; onder andere heel veel manege les waardoor je echt moet plannen wanneer je gaat rijden. Toen ik er ging staan was het pensionstal met wat manegelesjes, maar ondertussen lijkt het meer andersom :+ Alleen je gaat toch dingen afwegen, ik sta nog redelijk betaalbaar en heb echt alles!

Haha Daantjuh, toch maar de paden aanhouden dan :D

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:20

Oh wat heerlijk zeg!!ik heb geen bos dan moet ik echt eerst een stuk met de trailer voor een bos waar je wel een tijdje zoet bent.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:53

Ik moet ook de trailer pakken om buiten te rijden, kan wel een mini rondje stappen, maar andere is het een heel stuk stappen naar het bos..

De mijne is wel braaf aan de weg, maar groot verkeerd en soms dingen aan de zijkant zit er wat omdraai gevaar op.. Dat doe ik dus liever niet (zelf ook absoluut geen held met dier in het verkeerd)

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:58

Ik ga ook naar de clublessen en heb een eigen privélesgeefster; ze vullen elkaar gelukkig goed aan.

Ik kan ook direct den bos in, maar eigenlijk doe ik dat veel te weinig.... Nu ik zou alleen ook niet heel ver geraken, het is niet zo'n held op wandeling :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:50

Ik heb daar echt mazzel mee, dat besef ik ook. Alleen ga ik nooit, eigenlijk het liefst met z'n tweeen.
Ooit een ongeluk gehad en dat hou je toch in je achterhoofd. Hoe ouder ik word des te meer je daar voorzichtig mee wordt.

Gisteren weer les gehad. Ze kon vorige week niet waardoor ik even 2 weken zonder haar moest, elke keer ging het net niet. Natuurlijk was er gisteren niks meer aan de hand, hij liep beter dan ooit. :') :+
Ben heel erg bezig hem losser te krijgen tussen zijn schouders zodat ik hem beter daarin kan sturen. Dat vind hij nog moeilijk. Linksom lukt het heel erg goed in de galop, rechtsom hangt hij nog teveel in de linker schouder. Weer aardig huiswerk dus. Ik ben heel benieuwd hoe hij zaterdag zal gaan, proefje is dan nog best lastig. Aan de ene kant heb ik nog beetje in mijn hoofd om hem poosje thuis te houden, aan de andere kant .... het is zo'n binnenvetter, hij heeft de kilometers ook wel nodig!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:30

Lastig Mariet. KM zijn inderdaad ook belangrijk, maar elke week het startgeld (soort van) weg gooien is ook zonde. Ik heb destijds een paard gehad die M1 goed liep, maar in de M2 kreeg ik ineens geen punten meer. Die heb ik ook een paar maand thuis gehouden en thuis lekker doorgereden. Daarna op concours ging het een stuk beter.

Dinsdag in de les liep Valentino ook fijn. Normaal is hij best rustig en nuchter. Hij had een weekje stil gestaan en hij was best frisjes en alert. Wel fijn, al zeg ik het zelf. Als hij hard aan het werk moet wil die nog wel eens bak kabouters zien, daar had hij nu ook last van....

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:38

Nou elke week ga ik niet hoor, 2 x in de maand meestal, heel soms iets vaker als dat zo uitkomt.
Hij heeft heel veel spanning, daardoor gaat het eigenlijk mis in de proeven, niet omdat de oefeningen e.d. niet goed zijn. Ik was nu ruim een half jaar niet geweest, net weer 2 x gestart, 2e x ging al beter.
Doordat hij zo gespannen is wil hij bv niet stil staan, stap wordt te gehaast etc. Thuis gaat dat allemaal prima! Dus ja .... dat hij nog niet zo fijn van de grond af draaft dat vind ik dan voor nu nog niet zo'n probleem op concours, dat komt straks wel. Thuis hou ik dat ook maar een half rondje vol :D :+
Maar toch twijfel ik wel eens omdat ik denk misschien moet ik hem nog losser hebben etc voordat ik ga.
Aan de andere kant, het hoeft ook niet 100 % te zijn.

Oh echt joh?! haha hij dacht ook, week aan het werk, ik moet er nu onderuit. :D
Ik heb juist andersom, hoe harder aan het werk hoe meer de focus op mij ligt.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:20

Helaas geen wedstrijd voor mij, paard is niet goed.
Gisteren liep hij niet goed, in stap voelde ik het zelfs al. Dacht eerst spierpijn dus toch rustig aan gereden en wat losser proberen te maken. Hij verbeterde wel wat, maar niet 100 %. Vanmorgen vroeg aan de longe gehad, rechtsom loopt hij aardig maar linksom hengelt hij echt met z'n hoofd. Wat dit nu weer is :?

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:38

Oei Marietje, hopelijk niet te erg! :(:)

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:42

Balen Marietje! Even rustig aan doen dus.

Daantjuh, doet hij dat ook in bakken die hij gewoon kent? :+ slimmerik haha. Wij hebben er over het algemeen genomen alleen last van in bakken die nieuw zijn, maar we zijn al een hele poos niet meer in Haaksbergen geweest, dus ben benieuwd hoe het zondag gaat!

Ik heb ook twee instructrices (eigenlijk drie, want eigenaresse is ook instructrice), maar die zitten allemaal wel op één lijn met lesgeven. Zo lang het goed gaat blijven we op deze manier lessen. Als ik denk dat ze elkaar tegenwerken, dan merk ik dat vanzelf wel. Eigenaresse is ook bij alle lessen en dat is erg fijn.

Buitenrijden kan bij ons om de hoek, maar doen we eigenlijk (te) weinig. Daar gaat wel verandering in komen, we moeten gewoon vaker naar buiten :)

Bij ons gaat het echt de goede kant op. Door mijn spanning hing ik soms aan de teugels en had paardlief last van haar rug. Afgelopen week was de rug goed en soepel :) Kreeg nog de vraag / het compliment of ik in een week tijd mijn rijden zó had aangepast dat het paard geen last meer had van haar rug :):)

Ons doel voor zondag is om zó te rijden dat ze geen last krijgt van haar rug, omdat we dan toch wel weer met een stukje spanning te maken krijgen. We gaan dus niet voor punten rijden, maar meer als test of ik op concours net zo kan rijden als thuis.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:47

Wat fijn Jeaulijn, hopelijk kan je dit vasthouden!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:56

Gelukt jaulien?

Hier 2 winstpunten erbij :). Eerste proef ging heel fijn, tweede waren we eigenlijk te moe..

188-186
Had de eerste hoger en de tweede lager verwacht, mooi ertussenin haha

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:02

Gefeliciteerd met je punten renee!

Voor nu lijkt het dat ik 7 nov mijn M debuut ga maken. Spannend!!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:51

Marietje, dat hoop ik ook! Is wel de bedoeling :D

Renee ik heb vanmiddag concours :) Maar gefeliciteerd met je punten, netjes!

Sunshinee, spannend! Komt vast goed!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:23

Netjes renee. Ik hoop dat ik vanavond ook zulke punten rijd. Ben ik van de 0 af.... aan mijn rijlaarzen kan het niet liggen. Die heb ik net al in het vet gezet!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:32

Renee mooie punten!!! Lekker bezig!!
Jeaulijn en Daantjuh: succes vandaag!!!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:27

Hallo!

Thanks femskie :)
Daantjuh hoe is het jou vergaan?

We hebben ons doel gehaald, paard had geen last van haar rug :) wel wat last van een beetje spanning. Bij afwenden en groeten gingen we zo hard dat ik niet eens meer kon zitten en het was de bedoeling om op x halt te houden, maar ik luisterde niet goed naar de voorlezer. We denderden naar g en daar hielden we halt. Maar jury vond het mooi recht en gaf ons een 8 :D we hadden 2x 185 dus blij :)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:48

Wil het er niet over hebben. Die maf vond alles eng. Dus totaal niet kunnen rijden en het was meer schop je paard de ring door. Volgende week weer een poging!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:12

Ow oliebol! Nou dan idd vandaag lekker vergeten, volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:19

Balen Daantje! Sluit die van jou zich ook af door spanning?
Die van mij wel helaas.. Dat is lastig rijden en werkt niet echt motiverend.. Volgend weekend gaan we het maar weer proberen, kijken of km's maken helpt -O-