[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:45

Kimberley84 schreef:
@laura ja er was maar 1 proef helaas.
@frieswytske was je naar Vinkega? Gefeliciteerd met je winstpunt!
@hennie verstandig van je!

Nee, Harich

Groot gelijk Hennie.

amber28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:59

ik heb op 22 februari mijn L2 debuut staan in barendrecht :)

de B ging bij mij moeizaam soms had ik net wel een winst soms net niet
de L1 ben ik dan wel weer door heen gevlogen voor mijn gevoel iedere keer met 2 winst naar huis gegaan :D

ben erg benieuwd
ik rij trouwens met een 12 jarige fries die ik zelf heb opgeleid

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:16

@myour: wat loopt ze fijn! zo longeer ik mijn paard ook altijd :D heerlijk! en lekker makkelijk
@amber: haha wat apart dat de B lastiger ging dan de L1! dan zal de L2 vast ook wel goed komen :D

ik heb zondag de laatste selectie en misschien ook mijn laatste keer L2 (als we door zijn starten we voor het laatst L2 op de regio en anders starten we lekker meteen in de M1)

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:19

amber28 schreef:
de B ging bij mij moeizaam soms had ik net wel een winst soms net niet
de L1 ben ik dan wel weer door heen gevlogen voor mijn gevoel iedere keer met 2 winst naar huis gegaan :D

Dat is wel apart eigenlijk, maar dan komt de L2 wel goed !

25e starten wij weer, wel de regiokampioenschappen dus verwacht geen hele hoge punten maar lijkt me een hele leuke ervaring ! :j

FriesWytske

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:23

Succes Laura.

Vind het niet vreemd. Soms duurt het langer voordat je de B uit bent, omdat het allemaal te gemakkelijk is. En als je dan niet versneld kunt promoveren. Zul je in de B moeten blijven totdat je aan de 10 winstpunten zit.
Heb zelf ook zo'n paard gehad. Die ging gewoon rennen in de proef. Kon toen gelukkig versneld promoveren, wat ik na een jaar B te hebben gereden, ook gedaan heb. Heb jammer genoeg maar 1 wedstrijd in de L1 met haar mogen starten, omdat ze niet goed bleek te zijn aan haar achterbenen. Waardoor het rijden verleden tijd was met haar.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:55

Bij mij was B ook geen succes. De eerste proeven reden we allemaal winst, maar al snel ging het bergafwaarts. Angel ging lopen stieren en ik vind het zelf ook oersaaie proeven dus ik verloor geregeld mijn concentratie. Het L1 begon weer goed, maar ook daar wat problemen gehad. Ben er op wedstrijd hard van af gedonderd, maanden niet kunnen rijden, weg vertrouwen. Toen weer wat weggeweest puur voor het vertrouwen waar ik zelf veel te veel met de rem er op reed, weer thuis gaan trainen, Angel 9 maanden ziek. Weer wat gaan starten wat wederom goed begon, maar na een paar proeven viel Angel volledig stil in de ring. Paar weken terug toch maar er doorheen gereden en afgelopen week opnieuw gestart waarbij Angel wel gewoon goed doorliep (alleen zat ik er op als een vaatdoek). Volgende wedstrijd wil ik gewoon L2 gaan starten. Volgens mijn instructrice zal het vanaf t M1 beter gaan, alleen denk ik dat het dan toch moeilijk gaat worden door het ontbreken aan talent.

amber28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:31

Ben benieuwd denk dat het idd ook meer aan mijn concentratie licht ik rij ook liever indoor als outdoor puur dat ik dan om me heen kan kijken Xd

En succes mariekerocky

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:13

Dat heb ik inderdaad ook, start outdoor ook liever op de kleine concoursen met als het even kan de losrijbaan buiten zicht. :')

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:24

Hier juist liever outdoor als indoor. Loopt het paard veel beter. Al heb ik nu misschien de oplossing gevonden. Heb afgelopen zaterdag mijn proef uit het hoofd gereden. En dat ging al een stuk beter als de wedstrijden daarvoor. Al zaten er nog wel een paar foutjes in, doordat er volgens haar paardetende hindernissen in 1 hoek stonden. Had anders de eerste proef een hele dikke winstpunt gereden.

amber28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:33

Ik ga vanaf de L2 ook proberen om de proefjes uit mijn hoofd te leren en dat ik hem uit mijn Hoofd probeer te rijden en de voorlezer als Back up als ik de proef even niet meer weet Xd

Doen meer mensen dat ??

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:42

Ik rij meestal ook uit mijn hoofd :j

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 01:24

ik ga zondag voor het eerst deze L2 proef uit mijn hoofd rijden!

reed eerst ergens waar dat verplicht moest, en was goed te doen, en deze proeven steken redelijk logisch in elkaar dus ga het proberen!

vind het alleen wel moeilijk als je 2 proeven rijdt, dan ga ik die 2 echt zo erg door elkaar halen :P

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:26

Hier gaat ook de voorkeur uit naar outdoor in plaats van indoor. Op een of andere manier zijn ze buiten makkelijker rond te sturen. :)

Wat goed dat jullie het uit je hoofd doen! Ik heb daar ook wel eens over nagedacht, het lijkt me dat het veel rust geeft. Misschien ook maar gewoon een keer proberen en zien hoe het loopt.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:41

@ KellyLytsa Daarom heb ik het afgelopen zaterdag eerst met maar 1 proef gedaan. En de tweede proef gewoon voor laten lezen. Ook om te zien of het verschil gaf bij de merrie. Wat het dus duidelijk deed.

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:50

Ik probeer de proef wel altijd uit mijn hoofd te leren, mocht ik mn voorlezer niet verstaan of te geconcentreerd met een oefening bezig zijn en vergeten te luitsteren weet ik altijd wat ik moet doen. Ik zorg wel altijd dat iemand mn proef voorleest, gewoon ter back up idd.

Wat voor een verschil merkte je FriesWytske met mét voorlezen of zonder?

Net de tijden gekregen voor selectie volgende week Exloo, brr krijg nu al kriebels in mijn buik. Gelukkig een na laatste (28 deelnemers) om 13:11u dus wel gunstige starttijd.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:52

Zonder voorlezen was ze rustiger en ontspannen gedurende bijna de hele proef. Was 1 hoekje waar ze het spannend vond. En dat was wel te zien. Tweede proef was ze weer veel strakker en ging ze weer op de rem lopen.

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:58

Klinkt goed! Nu voortaan elke keer maar uit het hoofd rijden? Ben je niet bang dat je ergens verkeerd gaat? En hoe bereid je dat voor, gewoon vaak rijden of in stukken?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:02

In de winter gaat ik het nu wel proberen om uit het hoofd te gaan doen. In de zomer is het toch altijd veel rumoeriger. Dus daar wil ik het eerst wel weer met voorlezen proberen. Maar kan heel goed zijn dat ik tegen die tijd gewoon het toch uit het hoofd ga doen.
Ik kijk heel veel filmpjes op youtube en herhaal de proeven heel veel in mijn hoofd. Rijd ze meestal maar 1 of 2 keer door en dan meestal gewoon in stap.

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:06

haha ja dat op youtube kijken doe ik ook veel! Dat helpt wel goed vind ik altijd.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:22

En dan verbaas je je soms over de punten die ze hebben gekregen. Hahaha

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:54

Klinkt goed ja FriesWytske :j

Irene_S succes alvast met je selectie volgende week!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:58

Vandaag eindelijk weer gereden, na 2 dagen niks kunnen doen vanwege het weer. Heb even een buitenrit gedaan, want onze rijbak is voor de helft een zwembad geworden.

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:02

Ja pff, hier is buiten ook alles nat. En dan die wind er ook bij, het lijkt wel herfst! Lekker een buitenritje, doe ik ook altijd graag.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:20

mijn bak is ook zeik nat maar wel vlak dus wij hebben al een paar dagen water training :P

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:24

Die van mij loopt schuin af, zodat het water er redelijk snel af kan lopen. Maar dan moeten de sloten niet al overvol zijn, zoals nu. Dan duurt het langer. Anders is hij met een halve dag droog weer, alweer redelijk droog.