[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:20

Hahaha, dankje! Had eigenlijk het hele outdoorseizoen uitgetrokken voor de m2. Maar nu zitten we met 4 keer op pad al op 7wp. Denk dat ik mijn plannen maar ga bijstellen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:22

M_i_R schreef:
Hahaha, dankje! Had eigenlijk het hele outdoorseizoen uitgetrokken voor de m2. Maar nu zitten we met 4 keer op pad al op 7wp. Denk dat ik mijn plannen maar ga bijstellen :)

Ja, dat zou ik maar doen als ik jou was. Echt super gedaan hoor!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:27

Top MIR. Met zulke punten kun je thuiskomen. Gefeliciteerd! :j

Tinkels

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:30

Haha ja die kun je rustig bijstellen ;)

Gefeliciteerd!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:36

Wauw super Mir! Gefeliciteerd :D

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:33

Wauw MIR wat goed!!! Dat zijn nog eens overtuigende winstpunten! Gefeliciteerd!!

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:32

Wow Mir! Superfijn zulke punten en dan het commentaar van de jury erbij, echt top!

Ik heb ook een Brandt zadel, Tinkels. Wel eentje van de eerste generatie, maar ben er superblij mee. Hoe zit dat nu met die voorsingel dan?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:24

Zadels van Brandt ken ik niet, dus daar kan ik niet over meepraten.
Over de wedstrijden wel. Gisteren best lekker gereden. Twee redelijk gelijkwaardige proeven gereden bij verschillende juryleden, maar zeer verschillende punten. De eerste 173 een de tweede 189. Het commentaar klopte wel aardig. De tweede proef was nog goed voor de tweede plaats, maar we waren vooral blij dat we zonder noemenswaardige schrikmomenten en spanning hebben kunnen rijden. :j

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:41

Mooie punten in de tweede proef vur! Jammer van de eerste proef. Jammer als juryleden zo ver uit elkaar liggen, eigenlijk zou het mooi zijn als alle proeven door twee juryleden worden beoordeeld

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:45

Ja, dat wel. Wel is het dan zo dat je minder snel een winstpunt rijdt heb ik ergens gelezen. Voor de sport zou het wel goed zijn, maar of iedereen daar even blij mee is?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:52

Voor mij hoeft het niet, want in de meeste gevallen is het niet gunstig, ik spreek uit ervaring :P

Vaak heb je dan enorme juryverschillen tot wel 30 punten, vaak genoeg meegemaakt tijdens regiokampioenschappen en selectiewedstrijden :o Altijd als het er toe doet pis je er dan net naast....

Proficiat dames met de goede resultaten!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:58

Wat een super mooie resultaten meiden!

Hier in de zomer vaak 2 jury leden , en zoals hierboven net al gezegd, niet altijd voordelig ik heb ook al regelmatig 20 punten verschil tussen twee proeven gehad!

Hier aan het aftellen a.s woensdag weer terug! Ik hoop zoooo dat ik dan weer aan de bak mag, momenteel wordt ik alleen maar afgevuurd als stuiterbal!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:02

Hahaha, tja... Dan moeten we het doen met zulke verschillen vrees ik ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:05

M_i_R schreef:
Hahaha, tja... Dan moeten we het doen met zulke verschillen vrees ik ;)

Nou ik kan je vertellen dat je enorm baalt als je op een haar na een ticket naar het NK mist,
omdat je bij de ene 2e staat en bij de andere 2e laatste, met zo´n 30 punten verschil -O-

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:18

Pfieuw, 30 punten verschil is wel heel veel ja. :j Maar vooral ook zo'n groot verschil in plaatsing is niet goed. Tja, de organisaties zitten er ook niet op te wachten denk ik. Maar is vond het altijd wel lekker als ik een proef had gereden met twee juryleden, waarbij beiden het winstpuntwaardig vonden. Zeker als je op een hoger niveau komt is die bevestiging wel lekker. Maar ja, zo heeft elke nadeel zijn voordeel of was het nu toch andersom. :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:18

@mir; wauw!! Dat is nog eens een goede score :) Gefeliciteerd
@vur; toch de 2e proef een wp en prijs; goed gedaan1 :) Gefeliciteerd :)

Hier de laatste paar dagen ff weinig gedaan qua dressuur.
We hebben lekker 3 dagen achter elkaar een flinke buitenrit gemaakt waarvan 2 x alleen en gisteren met groepje van stal.
Heerlijk relaxed en fris en fruitig zijn we na paar dagen geen dressuur :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:13

30 punten is een groot verschil maar soms ook simpelweg te verklaren dat het ene jurylid stelselmatig alle onderdelen 1 punt lager beoordeeld heeft. Met 1 jury die je overal het voordeel van de twijfel gunt en 1 jury die dat per definitie niet doet heb je die dertig punten al... En ja, dan is het tuurlijk zuur als je daardoor het NK mist, dat begrijp ik goed! Maar ik denk dat het de sport ten goede zou komen en dat het uiteindelijk ook van invloed is op de manier van jureren. Juryleden die altijd veel hoger of veel lager zitten dan hun collega's zullen zich wellicht eens achter de oren gaan krabben waar die verschillen dan vandaan komen. Stukje zelfreflectie voor de jury :) denk niet dat het er ooit doorkomt. Volgens mij is het nu al moeilijk genoeg om juryleden te vinden!

Heerlijk tamaramt! Ik ben er van overtuigd dat het goed voor je paard is om soms niet zo hard aan de slag te hoeven. Is afgelopen twee weken wel het bewijs voor _O- twee weken geleden 2 keer erop gezeten, 180 en 183. Afgelopen week 3 keer erop gezeten en 201 en 190. Ik denk dat dit de guldenmiddenweg is :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:24

Wooow MIR wat goed!! Met zulke resultaten kan je inderdaad makkelijk je plannen bijstellen ;) Knap hoor!

Fabienne_S schreef:
Niobe veel plezier met fotograveren! Ga je de paarden fotograveren of iets anders?

Een meisje met haar pony en daarna zou een vriendin nog model staan, maar dat laatste is niet doorgegaan helaas. De shoot met het meisje + pony was wel erg leuk!

Fabienne_S schreef:
Er is iets misgegaan bij het indienen van het vraagprogramma of zoiets! Wel jammer, had er echt zin in. Maar goed niks aan te doen :)

Jammer zeg! Maar het was wel prachtig weer voor een buitenrit inderdaad!

Toch mooie punten vur! Gefeliciteerd!

Ook lekker tamaramt! Lekker even fris in het hoofd :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:50

Nou meiden gister terug naar de kliniek geweest en wat een hartverzakking kreeg ik daar!
Recht uit stappen draven, buigproeven achterbeen was weer helemaal goed! Wat was ik blij, toen longeren op de zachte volte ook niks te zien, daarna op het harde was ze ineens rechtsom behoorlijk kreupel op linksvoor! Ik kon wel janken :( , besproken wat we nu moesten gaan doen nou alles uitzoeken dus! Dus uitverdoofd en toen liep ze weer goed, de DA dacht al dat het in der hoef zat en door het uitverdoven bleek dit dus ook het geval, dus ijzer eraf en toen kwam er al wat prut mee, maar voor de zekerheid toch ook foto's gemaakt deze bleken gelukkig goed!

Nu bleek dat de hoefsmit haar verkeerd beslagen had en een nagel door de witte lijn had geslagen, dit heeft een ontsteking veroorzaakt, maar doordat we alleen maar rechtuit mochten had ze er geen last van, maar doordat ze nu op de volte moest drukte die nagel in de ontsteking en ja dat deed zeer, dus nu die nagel niet terug geslagen en 10 dagen op de pijnstillers en nog 10 dagen stappen, dan zou dat genezen moeten zijn en moeten we haar een keer op het harde longeren loopt ze dan goed, mag ik weer opbouwen naar B niveau, dan over 6 weken nog een laatste controle is het dan goed mag ik alles weer :)

Dus al met al viel het gelukkig mee maar jeetje wat schrok ik!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:54

He bah, wat een nare gevolgen van een (mijns inziens stomme) fout van de HS. Zijn toch fouten die eigenlijk niet gemaakt mogen worden... Gelukkig is een ontsteking doorgaans beter te behandelen dan allerlei andere nare dingen dus wat dat betreft fijn dat er nu iig een oorzaak gevonden is. Hopelijk kunnen jullie over een tijdje weer lekker pijnvrij aan de slag!

Ik vond zandra gisteravond ook niet helemaal rad lopen. Niet kreupel maar ik had het idee dat ze haar ene achterbeen niet net zo belast als anders. Voelde ook een klein beetje warm in verhouding tot de andere pootjes, dus gisteravond maar even gestapt en gekroeld. Dom rondjes rennen bij het vrij gooien in de bak maar even een avondje over geslagen ;)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:07

Heb je helemaal gelijk in MIR! Het is ook gewoon een stomme fout!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:11

Wat balen Annika, door z'n fout...
maar dit is beter dan een flinke peesblessure! Hopelijk kun je snel weer lekker trainen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:48

Ai, wat zul jij geschrokken zijn Annika. Gelukkig niets ernstigs aan de hand.

Succes met opbouwen!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:37

@annika; dat is idd ff flink schrikken, gelukkig bleek het al met al nog best mee te vallen.
Maar wat een domme fout van de hs. Dat zou mijn hs dus niet meer zijn.. :(

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:35

Ja daar heb ik helaas niks over te zeggen, dat zal altijd de keus van de eigenaren blijven :)