[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:51

Ik heb reuma dus vlechten etc is altijd lastig. Maar als ik de hengstenvlecht niet strak vlecht zakt ie uit.
Ik ben meestel een kwartiertje/20 minuten bezig met 2 hengstenvlechten. Dit moet ik niet vlak voor mn rijden doen want dat redden mn verkrampte vingertjes dan niet :P

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:53

Ben ik ook heel blij mee. Het aanspringen in galop was nog wat onrustig en de hoeken rijden lukte ook af en toe niet helemaal. Maar was super tevreden. Voor de wagen loopt ze wel wat stabieler zolang ik mijn zenuwen onder controle kan houden. Dat was vandaag ook het geval.

Had de mijne geknot. De manen zijn iets langer als handbreedte.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:53

bora schreef:
Vandaag ook een oefenwedstrijd gehad in de B. Dat was de tweede keer dat ze witte hekjes zag. Die waren niet meer zo eng maar het juryhokje wel. Maar ik was tevreden. Had 177 punten als recreant.

Netjes toch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:41

Nicole, wat goed dat je paard het zo duidelijk aangaf wat hij wel en niet prettig vond. Vervelend voor jou dat je gelanceerd werd maar stel dat hij het niet gedaan had en je had close contact zadel gekocht, wie weet wat voor problemen jullie dan tegenaan waren gelopen op de lange duur.

Ik knot ook met naald en draad omdat ik het veel mooier vind en ik vaak 2 dgn achter elkaar start en de vlechten dan veel beter blijven zitten. Ik ben er nog niet zo heel bedreven in en het gaat niet altijd even vlot door rheumatische klachten in mijn handen maar het gaat steeds beter.

Ook ik ben vandaag tevreden van wedstrijd thuis gekomen. 1e proef 7 punten meer dan vorige keer, alleen tweede proef verknald doordat ik cocentratie kwijt was en fout reed ( en bedankt fijne ADD -O- ) en mijn energie zo goed als op was. Toch eens zien dat ik mijn conditie/uithoudingsvermogen verbeterd krijg. Dus als jullie tips hebben hoor ik ze graag.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:49

Dat concentratie probleem ken ik! Al eens geprobeerd om de proeven uit je hoofd te rijden? Dat scheelt bij mij een hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:51

Als dat een optie zou zijn deed ik het meteen Nies, maar ik krijg met geen grof geweld die proeven uit mijn hoofd geleerd. Geheugen als een zeef ofwel chronishe zeveritis :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:52

Dan lijkt me dat geen goed plan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:54

Nee, mij ook niet ik ben bang dat de minpunten me dan om de oren gaan vliegen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:55

Anoniem schreef:
Als dat een optie zou zijn deed ik het meteen Nies, maar ik krijg met geen grof geweld die proeven uit mijn hoofd geleerd. Geheugen als een zeef ofwel chronishe zeveritis :+

Idem...
Kan ze nu zo opdreunen en rijden, maar ohhh weeeeehhhhh als het een proef is.
Dan weet ik niet meer waar ik ben hoor, veels te veel bezig met rijden dan.

Paard dat niet van c.c. zadels houdt blijkbaar, nou, dat heeft ie duidelijk verteld.

Minpunten krijg je niet zomaar hoor, moet je het wel echt bont maken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:56

Anoniem schreef:

Nog iemand die het ECHT niet kan! _/-\o_

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:57

Sjolvir schreef:
Minpunten krijg je niet zomaar hoor, moet je het wel echt bont maken.

Dat valt wel mee :o
Ik heb met de hengst in het L2 toen 16 wp en maar liefst 8 verliespunten gereden :o En dat was echt niet omdat hij elke keer ongecontroleerd in de rondte rende.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:59

Ik doe dat soort uitspraken niet meer!! Toen ik zei dat je wel een sukkel bent als je op dressuurwedstrijd van je paard dondert.. Donderde ik er (heel hard) naast. Toen ik zei dat je voor verlies achtersevoren op je paard moest gaan zitten.. Had ik net geluk, 153. Oeps :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:01

Mmmhaw Soljvir ik krijg dat wel voor elkaar hoor, ik rij gerust met mijn zeefhoofd een volte 2x of verander van hand op de foute diagonaal of ga in de verkeerde gang. En dat levert toch allemaal minpunten op vrees ik. ;)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:05

Ik rijd altijd uit t hoofd :j nu laatst was eerste keer L2 en voor de zekerheid toen de 2e proef wel een lezer erbij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:11

Ik vind dat echt knap, ik heb wel eens een keer echt twee weken hele dagen een proefje zitten leren, ook dat mijn vriend een onderdeel voorlas en ik vanuit daar verder. En ik rij binnen en ik was ZO blij dat ik toch een lezer had, ik wist nog net dat ik na de C rechts moest en de rest was totaal blanco!
Maar ja, ik kon op school ook al geen rijtjes leren en zelfs mijn persoonlijk verleden heeft grote blanco stukken tenzij ik een reminder krijg.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:15

Ik leer hem thuis helemaal niet. Ik doe hem gelijk te paard, wel eerst stappend. Lees een onderdeel of 5, dan doe ik dat, dan de volgende 5. 10 achter elkaar en zo tot ik het ken. Zo oefen ik hem ook nog eens, want dat deed ik eerst ook nooit.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:18

Ik leer m uit de kop. Rijd m thuis een keer als ik er aan toe kom en dan gewoon op concours.
Het is wel eens gebeurd dat ik op wedstrijd de proef voor t eerst helemaal reed :') ligt wel aan t proefje zelf hoor. De een is wat makkelijker dan de ander.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:19

B kon ik trouwens niet uit mijn hoofd. Dat leek zo onwijs op elkaar, maar dan net iets anders.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:20

B is 'inderdaad niet leuk uit t hoofd :')

Ik onthoud stampwerk juist goed. Dreun nog zo rijtjes van Duits op
Der das dem den, die der der die etc :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:24

Deze pony ruiter is vandaag ook weer tussen de paarden gestart!
Het was onze eerste indoor wedstrijd (gewoon B, zijn in het buitenseizoen begonnen, starten nog geen L omdat we de wijkknop nog aan het installeren zijn).
En helemaal trots op mijn pony: Met 186 punten op de derde plaats geeindigd ( van de ci 22 starts!).

En dat terwijl ik sochtends, toen ik al de dressuurkastelen zag, nog dacht... "wat doe ik hier eigenlijk met mijn pony...."

En nee:
Uit mijn hoofd leren van de proeven lukt me ook niet... 1 proef gaat prima, maar zodra het er 2 zijn gooi ik ze vrees ik gewoon door elkaar...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:25

Ja, dat had ik dus ook in het B.
Mooi dat het goed ging!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:27

Proficiat Punz!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:27

M en hoger lukt me wel uit het hoofd,ik leer ze vrij makkelijk.
Maar heb liever een lezer er bij.
Heb ook wel eens een complete blackout gehad,toen ben ik maar wat gaan doen tot ik het belletje hoorde...

Gefeliciteerd punz!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:30

Knap gedaan Punz! Gefeliciteerd.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:45

Dank je wel voor de felicitaties!
Heb de punten behoorlijk aan Jou-Jou te danken vandaag, want eerlijk gezegd zaten er toch ook nog best wat schoonheidsfoutjes ( jaa...ruiterfoutjes) in, waar ik zelf best van baalde ( gewoon volte te groot, bij een andere volte de hoefslag niet raken...enz).