[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 15:55

Klinkt goed Anne!

Wij gaan morgen weer :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:02

Leuk, succes! Hoelaat moet je?

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:07

Doubtless: succes morgen!

Anne: super dat je les zo goed ging :)

Zoeferd: jij ook succes morgen!

Rienie: netjes gedaan! Jammer dat je net buiten de prijzen was.. Ik had de vorige wedstrijd ook dat ik evenveel punten had maar dat de ander dan net wel prijs had en ik niet :')

Hier hebben we 5 selecties waarvan de beste 4 tellen voor de regio. Heb vanavond en morgen ook weer wedstrijd :)
De indoor selecties zijn meestal maar 1 proef dus dan rijd ik er gewoon 1, outdoor rijd ik er meestal wel 2!
Volgende week ga ik oefenspringen! Wel gewoon op de hoogte die ik in de B ook moet springen maar voor het vertrouwen, en dat je gewoon door mag springen voor oefenspringen gekozen. Ben benieuwd!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:10

Drukke boel aniek_joefy ! Lekker hoor, jij ook succes! Ik wil ook weer eens gaan springen maar ben nu zo druk... En om te springen moet ik naar m'n instructrice toe dus kost behoorlijk wat tijd. Ben jaloers, haha! :D

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:24

Lief dat jullie vragen hoe de tentamenweek gaat, maar ik kan beter op concours..daar haal ik hogere cijfers dan op m'n tentamens :') Maandag nog 1 te gaan en dan maar afwachten, niet alles is voldoende dat weet ik wel, maar goed, beetje eigen schuld wel :Y)
Ik rijd in/voor de regio Groningen waar dus nooit selecties o.i.d. zijn. Zit wel op een mooie centrale plek dus qua gewone wedstrijden valt er in zowel Groningen als Drenthe en Friesland wel wat mee te pakken. Hier zitten niet zoveel noordelingen dacht ik?

Wij hebben morgen het debuut, afgelopen week wel wat gereden maar daarvoor weer niet zoveel met name door school. Geeft op zich niet, is ook niet slecht voor hem en ik pak hem net zo fijn weer op als hij was, alleen dus niet heel bewust aan de bak geweest voor de L1. Maar gezien onze gemiddelde scores in de B hoop/denk ik dat we ons in de L1 wel een paar foutjes/lagere cijfers kunnen veroorloven.

Anne fijn dat je les goed ging, heb je daar misschien ook het missende stukje een beetje kunnen vinden?
Myour die nog meer de puntjes op de I wil :') Ach, perfect is het nooit. De scores die wij reden zag ik vaak niet aankomen, als je zelf hebt gereden denk je toch al gauw aan de verbeterpuntjes en wat iets minder ging.
Zoefferd misschien wel het laatste puntje gehaald, ben benieuwd.
Concoursgangers vanavond/morgen succes!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:29

Hmm jammer Marielle :') Succes nog maandag! Hier maandag nog 2 toetsen en dan dinsdag nog 1 en dan zitten de 7 dagen met toetsen er eindelijk op.
Ik woon in Zuid-Holland, en hier zijn wel selectiewedstrijden maar daar ga ik niet aan meedoen. Sowieso omdat ik toch geen kans maak (rij ik liever 2 proeven) en dan ga ik het zien als dat ik me moet bewijzen en dat moet ik juist niet hebben, dan gaat het helemaal fout :o
Vandaag inderdaad wel wat meer grip op dat missende stukje gekregen, ze was in ieder geval fijn om m'n been en ze was zeker niet te braafjes in stap en draf, en de galop zit wel meer dan genoeg pit in (helaas :') ) Ze knalde gewoon lekker, wilde heel graag werken dus daar ben ik heel blij mee. Hopelijk dit vasthouden en dan komt het wel!
Succes morgen, gezien je punten gaat dat echt wel goedkomen!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:32

Ik heb geen idee hoe de selecties hier werken, daar rijden wij toch niet in mee _O-

Morgen einde van de ochtend rijden & einde van de middag groomen voor een vriendinnetje in de M2 :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:37

Argh, fijn. Sta ik op de startlijst als L2. Nou liever niet jongens, daar wacht ik nog eventjes mee :')

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:01

Haha wat apart, dat had ik afgelopen week nog! L1 debuut nog niet gemaakt of ik sta voor het concours over 2 week ofzo voor het L2 op de lijst. Dat zag ik pas nadat ik een mailtje stuurde dat ik best vroeg was met opgeven en ik mezelf niet op de lijst kon vinden :o :D Ja het zal best meevallen dat L1 starten. Als ik nou ook even niet te streng voor ons/mezelf ben na weer een maand geen concours en dat soort dingen en ga voor een lekker rondje sturen..maar mezelf kennende :')

Anne, lijk dan misschien wel wat op jou, heb jij ook altijd wat spanning, of had je dat in elk geval? Dat herkende ik wel uit je topic het met de omgeving bezig zijn. Zelf was/ben ik weleens te druk met het iedereen naar de zin rijden bij losrijden, altijd aan de kant gaan of stoppen enzo. In elk geval met van alles en nog wat en zelf niet aan het rijden toe komen. Dingen als selectie zorgen, ook al is het misschien onbewust, net voor een beetje extra spanning inderdaad. Niet teveel nadenken en gewoon gaan, voor het paard ook wel zo duidelijk. Maar altijd makkelijker gezegd dan gedaan :D
Doubtless lekker een dagje vol concours dus!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:19

Hahaha heeel fijn! Kan ik weer lekker achteraan mailen :')

Ja precies, dat heb ik dus ook. Ik durf ook niet bij het losrijden te wijken en galopperen want dat is vooral op wedstrijd nog lastig te controleren. Thuis gaat het nu goed maar op wedstrijd heeft zij (en ik ook) toch meer spanning waardoor ze heel onstuimig wordt. Dus dan ben ik altijd bang dat ik mensen afsnijd of in de weg rij ja.. Ik was elke keer ook aan het kijken naar andere van goh mooi paard, gaaf jasje heeft zij, pff die kan goed rijden, dit gaat niet goedkomen en ga zo maar door. Maarja als dat jouw instelling is dan gaat het natuurlijk helemaal niet lukken. Dus naja wat ook in m'n topic staat, resulteerde een keer in 161 punten en toen ben ik me vreselijk aan mezelf gaan ergeren. En toen kwam de wil om er wat aan te doen :D Dus ik heb heel erg aan m'n eigen gedachten en concentratie gewerkt en nu gaat het best goed!
Moet zeggen dat ik er nog weleens last van heb hoor, maar paar weken geleden was ik wel echt heel blij. Toen reed ik samen met een vrouw in de losrijbak, en die vrouw durfde niet meer op d'r paard omdat ie zo druk was dus die kreeg ruzie met haar vriend, midden in de bak. Er werd wat afgeschreeuwd maar toen heb ik echt tegen mezelf gezegd van: Laat het alsjebliéft met rust en ga gewoon zelf lekker rijden. En toen heb ik uiteindelijk niks meer meegekregen van het gesprek :)

Mijn doel voor volgende week is dus ook echt: Dúrf te rijden. Niet meuten, gewoon wijken, galopperen, lekker alles doen waar jij baat bij hebt. En het niet te braafjes houden. Hoop dat het lukt! Ik kan me helemaal vinden in je en inderdaad: makkelijker gezegd...

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:32

Ik heb het wel altijd al gehad, het komt niet echt bij mijn paard weg ofzo. Hoewel ik me dan wel een beetje druk kan maken als ik andere paarden raar zie doen, ze reageren soms toch wat op elkaar natuurlijk. Van jezelf weten wat je doet en waarom etc is al heel belangrijk denk ik, maar dan het iets eraan doen dus inderdaad. Ik kan het allemaal leuk vertellen maar word ondertussen zenuwachtig van een B proef moeten rijden :') Kan echt bij mezelf denken, waar komt die belachelijke spanning toch vandaan. Paard is braaf en we doen het prima, en ook al is dat een keer niet zo dan is er ook nog niks aan de hand. En toch is die spanning er -O-
Net wel een halfuurtje lekker gereden, dus met een goed gevoel naar morgen :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:38

Oh nee daar ben ik juist het minst bang voor haha, die van mij kan echt behoorlijk druk zijn maar reageert nooit op andere paarden. In de wei is ze ook vaak degene die het rennen van de andere afkapt :')
Ik snap ook nooit zo goed waarom ik spanning heb, ik ga namelijk nieteens voor de punten maar gewoon voor het gevoel wat ik eraan overhoud en natuurlijk is winst leuk. Het is zelfs zo erg dat ik in de ochtend gewoon niks door m'n keel krijg; als ik op stal ben gaat het wel weer.
Diep in m'n achterhoofd weet ik misschien wel een beetje wat de grootste reden is: het trailerladen :o Ik wéét dat ze er uiteindelijk ingaat na een kwartiertje maar toch blijf ik zenuwachtig ervoor :Y)

Fijn dat het lekker ging, komt vast goed!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:43

Maar trailerladen is iets wat je met professionele begeleiding kunt leren om moeiteloos te doen! Ik heb met Doub als 2 jarige een paar lessen genomen & kan nu zelf laden en lossen, zonder problemen (afgelopen 3 jaar nog nooit problemen gehad dat ze er niet op wilde). Is dat niets voor jou?

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:46

Ja dat is zeker waar, maar bij ons is het niet zo dat ze het eng vindt o.i.d, het is gewoon dat ze er geen zin in heeft. Ik kan een week lang een uur oefenen elke dag, ze blijft het aan het begin proberen :') Op de terugweg loopt ze er ook zonder problemen in, dan hoef ik nieteens het schot opzij te zetten.
En elke keer helpt iets anders. De ene keer een bezem erachter, de andere keer een schreeuw van m'n stalhouder, dan longeerlijnen erlangs... _O-

Dus vandaar twijfel ik of het helpt om daar hulp bij te zoeken :')

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:51

Die van mij doet eigenlijk ook niks en op concours is hij tot nu toe ook altijd controleerbeer gebleven ondanks dat het zijn eerste wedstrijdseizoen pas was. Dat hij er op zou reageren is eigenlijk net zo goed iets wat gewoon in mijn hoofd zit. 8)7 :D
Dat eten had ik ook, dat gaat tegenwoordig wel goed eigenlijk. Gelukkig want erg praktisch is het natuurlijk niet haha.

Wat Doubtless zegt is een goeie, geen idee wat je tot nu toe geprobeerd hebt natuurlijk.
Oh je hebt alweer gereageerd zie ik haha, klinkt bijzonder :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:52

Tja en toch houd jij er schijnbaar een hoop stress aan ;) Mij maakt het verder niet uit hoor, meeste mensen reageren erg sceptisch als ik deze optie opper. Ik weet alleen dat ik élke keer weer ontzettend blij ben en eigenlijk gewoon geniet van hoe makkelijk en braaf het gaat :) .

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:09

Klopt zeker haha, ik bedoelde het ook niet aanvallend, zeker niet! want ik heb al verschillende keren op het punt gestaan. Ik twijfel zelf alleen omdat ik me afvraag of dat gaa helpen omdat het geen angstkwestie is zegmaar...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:15

Cursus is er niet alleen voor angst, maar leert jou ook de leiding te pakken & dus omgaan met dominantie :) Die van mij staat graag op de klep. Was absoluut niet bang van de trailer, maar bleef graag heel lang op de klep staan.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:22

Hmm misschien toch wel de moeite waard ja nu je het zo zegt... Ik ga even kijken hoe het zondag gaat en dan kan ik maar beter in gaan grijpen. Het is toch wel mijn nummer 1 reden voor de stress. Dankjewel :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:27

En dat is zo zonde!

Ik zie het elke keer op wedstrijd weer, ruiters met paarden die er gewoon niét in willen. En een gehannes dat er dan bij komt kijken met lijnen en zwepen... En uiteindelijk is de ruiter helemaal opgefokt en gefrustreerd. Dan kan je toch niet thuis komen met het idee dat je lekker op wedstrijd bent gegaan?
Ik zeg niet dat t zo bij jou gaat, maar puur mijn ervaring op concours ;)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:36

Precies, je hebt gelijk!

Nou geloof het of niet maar ik kom hier vaak iemand tegen die 4 paar hekken op de trailer gemonteerd heeft voor het trailerladen :=
Bij mij is het gelukkig echt als we van stal weggaan en niet op het terrein zelf, dan had ik er al veel eerder wat aangedaan want dat vind ik zelf ook vreselijk storend, als andere mensen zo'n kabaal maken :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:38

Meestal ben je iemand anders wel tot last :j Terrein op concours is vaak maar krap & als er dan een paard rond aan het springen is of steeds van de klep af stormt kijken andere paarden toch snel om.

Werkt het voor diegene wel om met hekken te laden?

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:41

Ja ik kan me er mateloos aan irriteren :')

Geen idee, heb alleen de constructie gezien en een keer dat ze die hekken aan het klaarzetten waren...

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:38

Hier van het zomer ook geschrokken, iemand had het paard vastgezet aan de trailer. Ging heel raar dier ging hangen en raakte in paniek o.i.d. en belandde uiteindelijk op de grond :\ Zat intussen nog vast dus die lag heel bijzonder. Maar alles goed en wel en daarna gewoon je paard weer vastzetten +:)+

Ik had hem echt niet meer vastgezet, ik leek wel meer onder de indruk dan hun zelf waren :?

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:18

Bizar, gewoon weer opnieuw vastzetten... :n