Dank je voor je uitleg, Libera! Wel stoer dat je eigen gefokte paardje het zo leuk doet.
Gisteren ook weer gereden en maar meteen besloten om het rijden op te schroeven en het longeren maar wat achterwege te laten. Meneer laat me alle hoeken van de bak zien en ik moet er echt aan rijden om hem een beetje normaal door de bak heen te krijgen. Hij voelt schijnbaar aan dat ik het wel kan hebben, anders was hij wel voorzichtiger met me geweest. Dus lekker met hem bezig geweest in de galop en zelfs een wisseltje geprobeerd te doen wat best wel aardig ging. Ik ben echt verbaasd hoe hij op alles reageert: appuyement, verzameling, eenvoudige wissels. Hij schudt het zo uit zijn mouw en dat na amper twee weken weer in training. Nu nog wat minder spoken en ik ben blij!
Wat fijn Lizet! Knap dat je hem zo snel weer fijn aan het lopen hebt. Als ik op vakantie ben geweest heb ik vooral met de verzameling de eerste paar dagen erge moeite. De oefeningen blijven altijd in zijn hoofd zitten gelukkig
Leuk dat je paard al zo snel weer weg is met alles Lizet! Geeft een fijn gevoel denk ik hé?
Interessant om te horen hoe het er in Amerika aan toe gaat. Zijn paarden daar echt zo duur? Wel leuk dat je dan zelf de kans hebt gehad om te fokken, maakt het toch direct iets goedkoper dan..
Ik vind de tips van Jenny ook altijd erg interessant! En ze helpen me goed! Gisteren ben ik voor het eerst écht aan de slag gegaan met de wissels bij Bono. Met de gedachte in ons achterhoofd: een 'nee' heb je, een 'ja' kan je krijgen (geen wissel heb je, een wissel kan je krijgen ). En wonder boven wonder heeft'ie van links naar rechts maar liefst 4 goede wissels gesprongen! Fier dat ik was! Jeetje! Andere kant lukt niet zo goed, hier heeft hij het veel moeilijker om zijn achterhand naar binnen (nieuwe binnekant) te plaatsen in de contragalop. Dus op die kant oefen ik zo maar even door met dat 'travers-achtig' galopperen. Soraya ging gisteren ook weer goed. Na 2x totaal geen fijn gevoel was de rust gisteren terug Had haar wel laat gereden (22u) en op de één of andere manier leek ze nu veel meer ontspannen dan anders. Dat had ik laatst ook toen ik haar erg vroeg reed (6u). Dus misschien vind Soraya dat wel fijner..
Ik heb vanavond 'diploma-uitreiking' van mijn werk. Heb een paar cursussen moeten volgen ivm verzekeringen en nu krijg ik daar mijn 'diploma' van. Moet dan helemaal naar Antwerpen, dus ik ga vandaag niet kunnen rijden. Papa is momenteel minstens 3 weken thuis wegens ziekte en die verveeld zich erg hard. Dus heb ik hem gevraagd of hij Soraya wou longeren. Die vind dat dan super leuk dat hij dat mag doen. Dus alledrie tevreden
Lienbono, ja, de prijzen zijn nu wel iets gezakt, maar toendertijd kostte een veulen al 10.000,- Een 3jarige kostte 30k of keer, en een wedstrijd paard 50k-100k, afhankelijk van talent en niveau.... Super dat je paarden weer fijn lopen
Daisy dat is echt balen! Wat voor school doe je nu?
roosje78
Geplaatst: 13-06-13 18:25
Dat is echt pech!!! Wanneer moet je voor je her?
mavantos
Geplaatst: 13-06-13 18:26
Ik ben gelukkig geslaagd met een gemiddelde van 7,6!
Ik doe nu op het vavo vwo. Duits had n term 0 waardoor ik gezakt ben. Ik had mn wiskunde verknalt terwijl dat mn beste vak is.Woensdag heb ik mn her en zaterdag - dinsdag ga ik naar leiden voor stoomcursus.
webster543
Geplaatst: 13-06-13 18:51
manman, heb het momenteel veel te druk. Op het werk en thuis en met de paarden. Ik lees wel wat iedereen schrijft en ik lees toch goeie dingen
(by the way, ik wil ook naar californieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee)
Bon, ik vlieg er weer in...
Midnight16
Geplaatst: 13-06-13 19:41
Ik heb net voor het eerst weer gereden. De eerste stapjes naar de bak met het zadel op zorgde voor veel spanning, maar dat was eigenlijk ook zo wel weer weg en toen ik erop zat deed ze weer super haar best!
Jij bent zo te lezen ook weer lekker aan het rijden Roosje. Top!
Leuk dat je vader zo helpt Lienbono. Bij mij thuis rijden mijn vader, moeder en zusje ook, maar dan recreatief.
Daar kan je veel van leren Daisy! Heel veel succes met je her!
Gefeliciteerd Mavantos. Dat is een mooi gemiddelde. Ga je loten voor je studie?
Mavantos, gefeliciteerd! Daisy jij gaat het ook wel halen hoor! Leuk dat je nu een bijrijdpaard hebt die makkelijk wisselt. Kan je er zelf ook handig in worden en straks op Pino weer meenemen Midnight lekker dat je weer gereden hebt en dat het ook zo goed ging Libera, dat is inderdaad erg duur voor een paard, woow!
Ik heb gisteren mijn zadel gekregen. Ben er super blij mee. Heb er meteen mee in de les gereden. Vanquish was de wissels helemaal niet verleerd, haha. Hij sprong ze keurig in ene gisteren en z’n moeilijke kant op sprong hij zelfs 2 keer achter voor! Dus ik heb weer goede hoop. We hebben ook aan passage gewerkt. Man man wat is dat moeilijk!! Ik was kapot. Maar het is goed voor Vanquish want dan gaat hij wat meer draven.
Hierbij nog foto’s van mijn zadel
gjvc
Geplaatst: 14-06-13 23:34
MacRider Cup [b][i]ZOEKT TALENT[/b][/i] tijdens Hippisch Festijn PSV Polarfürst te Vries .....
Op zondag 14 juli wordt bij Hippisch Festijn PSV Polarfürst gereden om de MacRider Cup 2013. Individuele dressuurruiters (van alle leeftijden), zowel paarden als pony's (startkaart niet nodig) kunnen zich vanaf nu t/m donderdag 11 juli 2013 hiervoor inschrijven in de klasse L t/m ZZ zwaar. Voor informatie zie: www.macrider.com of neem contact op met Gerda V Calker (06 - 28 10 16 77).
De MacRider Cup is een talentenscout evenement georganiseerd door geheel Nederland en is aangemeld bij de KNHS. De finale van de MacRider Cup is een officiële KNHS wedstrijd.
Twijfel niet en meld je gauw aan want wie weet ben JIJ het GROTE TALENT!!!!!
luv
Geplaatst: 15-06-13 10:31
Ik ga voor je duimen Miranda dat de inseminatie nu wel lukt!
Libera, leuk om te horen hoe het er daar aan toe gaat! Dat de paarden daar zo ontzettend duur zijn zeg..?
Lizet, wat fijn dat ie het zo goed doet ondanks dat hij langere tijd niet echt iets heeft hoeven doen! Met jou gaat het ook goed dan dat je al meer gaat rijden?
Lien en Mavantos gefeliciteerd met jullie diploma! Weer een last van jullie schouders.
Wat zuur Daisy! de her ga je gewoon halen!! Wel leuk dat je iig een bijrijdpaard hebt, kun je toch ondertussen zelf door oefenen.
Sharon eindelijk je nieuwe zadel! Mooi hoor! Vind alleen persoonlijk de kniewrongen niets De wissels gaan ook steeds beter, niet?
Oke, opgepast voor mn lange verhaal.. moet het ff kwijt.
Ik ben ook weer terug van wedstrijd.. pff wat een lange dag.. ik moest zelf al om kwart over tien en degene die met ons meereed moest pas om half 3... maar goed kwas wel benieuwd hoe ze het zou doen aangezien dr metgezel nog op de trailer stond. Het losrijden ging wel goed, alleen hinnikten ze de hele tijd naar elkaar. Het leek wel of ik op een hengst reed. op den duur was ze het losrijden wel een beetje beu, en toen ging ze ook bij de uitgang steigeren om zo uit de bak te kunnen.. heb toen wel ff vertelt dat ik dat niet zo'n goed idee vond. Daarna was ze toen weer wel lief. Dan de proefjes. Eerste proefje begon al lekker. Ik kom binnen, groeten en rij weer weg. Sla bij de C rechtsaf en ze heeft zoiets van: "maar dat is niet de kant naar de trailer toe!". Dus madame stopt en wil niet verder. een 4! (een goed begin is het halve werk!) Vervolgens gaat het allemaal best wel goed, totdat ik na het tweede appyument in de hoek rijd tussen de C en de H. Ze stopt weer en steigert nu ook nog! moest egt aan mn binnenteugel trekken om ervoor te zorgen dat ze niet over de hekjes ging. uiteindelijk weer verder kunnen rijden, maar te laat in de stap gegaan. een 3! Wat blijkt bij de prijsuitreiking, dat ik in deze proef toch nog 2de was van de 4 met 208 punten!! Snappen jullie dat nog? Tweede proef liep ze trouwens weer super lief!! 1ste met 215.
Nu egt heel hard twijfelen over het maken van de overgang naar het Z2
X_Michelle_X
Geplaatst: 17-06-13 00:01
Hi allemaal,
Ik heb meegedaan aan een proefgerichte clinic van ACB dressuur zaterdag (gewonnen via FB) was superleuk! Vandaag had ik meegedaan aan MacRider cup, en heb nu al besloten dat ik volgend jaar weer mee doe
Lekker gereden, en ik was een twijfel geval qua doorlaten gaan, uiteindelijk mocht ik niet door, omdat ze nét íets meer oprichting wilden en meer kwaliteit van bewegen (omdat ik anders bij de volgende ronde er al uit zou gaan)
Wel super veel complimenten gehad, was echt super!!! Henriëtte van MacRider wilde paardlief en mij wem door hebben
Ik ben trots, noooooit verwacht
Na pas weer enkele maandjes volop in training, lang niet op niveau als voor ons blessure jaar, en dan nu al zulke complimenten!
Kreeg het hele weekend ook te horen dat ik mijn paard zo vriendelijk rijd
Laura, toen ik die wrongen voor het eerst zag bij iemand vond ik het ook niet mooi hoor Je moet er even aan wennen. Maar het is een typisch iets van Custom. Doordat de wrong op het blad zit, heb je maar een blad (monoflap) en daardoor heel direct contact met je paard.
Candaletta, wat een verhaal zeg! Pittig paardje heb je. Wat knap dat je ondanks de storingen toch nog prijs en een punt hebt gereden!
Vanquish gaat lekker. Hij blijft in de galopoefeningen heel rustig. Ik kan nu gewoon contragalop en appuyementen rijden zonder gedoe. Na de wissels is heel wat drukker, maar lang niet zo als voorheen.