B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WenMLove

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:46

Haha oke! Dankjewel :) ze is 1.57,5 trouwens ;p nog nèt een pony maar daar ben ik wel heel blij mee!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:46

ja, dat is wel fijn. mijn is een echt paard 170 :P

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:47

Stal_Fiore schreef:
Mijn pony en haar ruiter zijn ook pas in de B gestart.
Zowel dressuur als springen.

Dressuur hebben ze nu 3 wedstrijdjes gereden en daarmee 5 wp gehaald.
Springen 1 wedstrijdje gehad en daarmee 2 wp gehaald.

Dat waren fijne puntjes! Leuk zeg!

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:48

nicky_rilana schreef:
ja, dat is wel fijn. mijn is een echt paard 170 :P

Ik moet voor het mooie ook een paard van rond de 170 hebben, maar ik kan Miranda echt niet meer weg doen
en zeker nu ze wat ouder is, en heel snel ziek wordt niet..! Mag er helaas geen paard bij van mijn ouders
(had net vandaag een heel leuk paard gereden, staat ook te koop maar helaas...!)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:51

jammer, mijn oude pony was een D zie profiel, en die was niet van mij en die heb ik gewoon weer terug gedaan naar de eigenaar, is wel een stuk makkelijker. ze staat nu 1km verder, en rijd er iederedag langs

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:55

dat is wel luxe nicky :j

mooie punten stal_fiore!

zelf ben ik 1.63 en heel toevallig paardlief ook, we hebben er ook 2 staan van rond de 1.75, maar dan ben ik wel heel klein

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:56

Hee meer noord-hollanders! :)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:56

ja, dat is waar! maar de oude eigenaars wonen in Bergeijk dus da's beetje ver..!

edit: ik ben zelf 1.77, maar heb heeele lange benen ;p

edit 2: :P @Marjolein_el, jaaa!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:57

ja dat was ook wel luxe al stond ze wel hier thuis en betaalde wij er alles voor behalve de wedstrijden.
ik zelf ben ook niet heel groot ( 164), maar als je lange benen hebt valt het wel mee, heb je van die korte beentjes dan in een paard van 170 ook al heel groot

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:59

ja ik heb vandaag op een paard van 170 gereden, en dat zag er wel veel mooier uit haha. nouja.. ik houd Miranda nu wel gewoon voorlopig, maar zou er wel heel graag een groter paard bij willen!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:03

die komt er vast ooit. wil je eigenlijk een jonkie of die al iets ouder is en al wat gelopen heeft?

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:05

ah zo, een vriendin van mij doet het net andersom, zij betaald de stalling en de wedstrijden en de eigenaar betaald alle andere kosten zoals DA, hoefsmid, voer enz

ik ben dus een geval van 163 met korte beentjes :P maar gelukkig past het wel mooi

WenMLove: een groter paard komt er ooit vast wel!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:08

nee de da betaalde hij ook wel hoefsmid niet want ze moest van mij op ijzers, maar al het eten wat er in ging betaalde wij wel. ik heb er gelukkig veel van geleerd, dat is al fijn. die pony kon in het begin alleen heel hard rond rennen.

ik zelf hebt niet echt korte beentjes dus dat is wel fijn

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:10

@nicky_rilana, ja dat geloof ik ook wel hoor! Ik dacht zelf aan een 6 of 7 jarige, hoeft niet al veel gelopen te hebben maar een klein beetje ervaring zou wel fijn zijn! bijv. 3 wedstrijdjes gelopen ofzo, dat ze weten wat het is!

@Pattyy_ ja dat weet ik wel zeker!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:11

oow oke, leuk we wachten af of we je ooit met een nieuwe zien :D en je E als gezelschap pony er bij :P

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:12

haha ja, maar ik mag er geen bij vanwege het stallingsgeld, wat dan een beetje teveel wordt!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:13

WenMlove, wanneer ga jij voor je debuut? sorry als het al ergens staat. :P

Ik heb dat nu ook een beetje.. heb een pony'tje van 1.44, heb haar inmiddels al 3,5 jaar en ik ben in die tijd toch wel anderhalve kop gegroeid. Ik pas er nog wel op maar voor het mooie ben ik net iets te groot. Maarja .. zo na 3 jaar is het toch wel erg lastig om haar wel te doen (hoeft voorlopig ook nog niet gelukkig). En ik neem daarna sowieso geen nieuw paard omdat ik binnen 2 jaar toch ga studeren. Maar daar denk ik nog maar niet teveel over na.. Wil Ellie eigenlijk helemaal niet weg doen, ze is bij van een stresskip die al bovenop je sprong als je het pad afliep naar een brave pony gegaan waar ik alles mee kan. Dus om dat weg te gooien en iemand anders het weer opnieuw laten doen is behoorlijk lastig..

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:14

oow ja dat is minder, is het stal geld daat heel duur? ik heb ze gelukkig thuis dat scheeld al veel

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:14

naar verhouding met de rest van mn lichaam klopt het wel, alleen vergeleken met de dames van rond de 170 zijn ze toch best klein haha

@WenM zou je er dan de tijd voor hebben om er 2 te rijden?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:16

als ik ga kijken naar andere mensen van mijn lengte zijn ze vaak wel lang. mijn vader is 170 en zijn benen zijn even lang of misschien de mijne iets langer, maar hij heeft wel korte beentjes

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:16

wil je dan tijdens je studie helemaal stoppen? of iets van een bijrijd paard zoeken?
ik kon het rijden goed combineren met de studie, natuurlijk heb je wel eens drukke weken met tentamens maar verder was het goed te doen

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:18

ik moet zeggen dat ik het op mijn mbo het helemaal niet druk heb gelukkig

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:19

Nee stoppen met rijden nooit! :P Maar dan zou ik denk ik een bijrijdpaard voor in het weekend zoeken. Doordeweeks rijden wordt lastig, als ik thuis woon ben ik er veel te laat thuis voor en als ik op kamers woon kan het al helemaal niet.
Hoe combineerde jij dat dan?

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:22

Ik heb nog geen startkaart, omdat Miran al een paar weken aan het kwakkelen is met de hoest...
het leek heel goed te gaan(hele week niet gehoord) maar vanochtend was het weer zo erg dat ik ben afgestapt..! oke nu ga ik het ook nog maar even op een rijtje zetten, wel zo duidelijk!

Ik heb op dit moment een pony van 1.57 cm, ze is al 18 jaar en erg gevoelig voor ziektes. ik heb haar nu 3 jaar (geloof ik :P ) maar ik wordt er ook wat te lang voor voor het mooie. ik wil binnenkort erg graag gaan starten, maar omdat ze nu steeds zo hoest gaat dat niet. Ze is de laatste tijd vaker ziek en ik denk wel dat dit ook met haar leeftijd te maken heeft. Ik wil er het liefst een groter paard bij, waarmee ik gewoon fijn kan starten en dat ik met Miranda gewoon lekker door kan blijven gaan zoals we nu gaan, dan maar niet starten, maar lekker in de bak rijden en hier of daar een buitenritje vind ik ook prima..! Helaas vinden mijn ouders dat dus niet goed, omdat het stallings geld dan te veel wordt. We kunnen wel goedkoper gaan staan, maar dat is dan weer te ver weg en ik heb ook nog geen scooter rijbewijs ofzo dus dat schiet ook niet op :P
Miranda is toen ze hier kwam een paar maanden ziek geweest van de heimwee, dus als ik haar nu zou verkopen (wat ik sws niet over mijn hart verkrijg) zou dat heel goed haar einde kunnen zijn..

edit: @pattyy_ ik zou het kunnen ja, op dinsdag zou ik dan maar 1 paard kunnen doen omdat ik dan pas half 6 thuis ben!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:25

is er al een da bij geweest misschien heeft ze wel een vitamine gebrek of zo iets, waar door ze steeds ziek word