Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie05

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:10

Maar gaan de kosten van de wedstrijden dan ook niet weer omhoog?? Heb niet het hele topic gelezen hoor dus sorry als het dubbel staat, maar de verenigingen moeten meer ondernemen en kost hun lijkt me ook meer papier enzo...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:13

Morrie05 schreef:
Maar gaan de kosten van de wedstrijden dan ook niet weer omhoog?? Heb niet het hele topic gelezen hoor dus sorry als het dubbel staat, maar de verenigingen moeten meer ondernemen en kost hun lijkt me ook meer papier enzo...

Dat is nog niet bekend.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:14

yvonnedv schreef:
Het is toch te gek dat zoveel mensen hier financieel de dupe van worden.

Financieel de dupe worden vind ik een groot woord, als je in 2012 gewoon blijft starten blijf je met maximaal 15 coupons zitten met een waarde van ruim 17 euro. Dat is op zich veel geld maar financieel de dupe vind ik overdreven. Als je niet meer start dan blijven ze ook in de kast liggen....

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:43

Qizz schreef:
asjemenou schreef:
Maar is een startkaart voor een jaar betalen niet duurder dan het geld wat je voor de coupons terugkrijgt Qizz?

Heb nog 4 sets. 4X 17.10 ofzo... Kleine 70 euro.
Misschien willen ze het wel verrekenen...
Startkaart was iets van 41.75.

Ik dacht: kijk op mn dooie akkertje wel wanneer mn paard weer klaar is om een wedstrijd te rijden... Niet wetend van die coupons...

Dit noem ik financieel de dupe.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:44

Maar wie is er dan zo dom om 4 setjes te bestellen :=

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:47

Kruidenpotje schreef:
Financieel de dupe worden vind ik een groot woord, als je in 2012 gewoon blijft starten blijf je met maximaal 15 coupons zitten met een waarde van ruim 17 euro. Dat is op zich veel geld maar financieel de dupe vind ik overdreven. Als je niet meer start dan blijven ze ook in de kast liggen....

Maal 2 springen en dressuur is 34 euro, vind ik een hoop geld om bij het oud papier te gooien.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:48

Equimotion schreef:

Omdat je anders voor elk setje ook nog eens 3 euro behandelingskosten moet betalen is dat dan een besparing van €9,-, niemand kon weten dat ze waardeloos zouden worden.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:51

yvonnedv schreef:
Qizz schreef:
Heb nog 4 sets. 4X 17.10 ofzo... Kleine 70 euro.
Misschien willen ze het wel verrekenen...
Startkaart was iets van 41.75.

Ik dacht: kijk op mn dooie akkertje wel wanneer mn paard weer klaar is om een wedstrijd te rijden... Niet wetend van die coupons...

Dit noem ik financieel de dupe.

Maar nog 4 sets hebben liggen en in 2012 niet meer rijden is ook een uitzondering neem ik aan en op basis van deze uitzonderingen zal de ledenraad niet negatief adviseren lijkt mij.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:52

Ik vind dat een beetje "penny wise, pound foolish", sorry.
Bovendien is er nog helemaal geen vervangend systeem dus voorlopig zijn ze nog helemaal niet waardeloos.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:57

De ledenraad kan natuurlijk akkoord geven op het voorstel van de KNHS onder de voorwaarde dat alle aangeschafte coupons retour gestuurd kunnen worden en vergoed moeten worden, er is immers ook voor betaald! Dat is iets waar je, denk ik, met actie wel iets in kan bereiken.... Helemaal tegenhouden gaat niet lukken denk ik.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:04

Ik heb uit 2010 nog 4 complete sets liggen. Grote kans dat startkaart er in 2012 tijdelijk uitgaat (voorlopig even niet starten, als ik wel weer wil kan dat binnen een week geregeld worden). Dus dan wil ik dat geld wel terug. Ik heb immers die 4 sets gekocht en ze zouden gewoon onbeperkt geldig zijn.
Zal mooie boel worden als opeens je 10 euro briefjes niets meer waard zijn. Dat is precies hetzelfde. Of je ze nu in 2008 of 2011 aangeschaft hebt moet niet uitmaken. Waarde is gelijk.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:09

Fenny schreef:
Op mijn vraag via 'site contact' heb ik dit terug gekregen vorige week:

Heeft u de startcoupons na 1 juli 2011 besteld en verwacht u deze niet te gebruiken dan kunt u deze per complete set aan ons retourneren. Het aanschafbedrag wordt dan gecrediteerd. Hiervoor moet uw startkaart in 2012 nog wel actief zijn. Losse startcoupons kunnen we helaas niet terugnemen. Het retourneren van de startcoupons kan t/m 31 december 2011. Hierna kan het aanschafbedrag van de startcoupons niet meer gecrediteerd worden.

germie schreef:
Ik heb uit 2010 nog 4 complete sets liggen. Grote kans dat startkaart er in 2012 tijdelijk uitgaat (voorlopig even niet starten, als ik wel weer wil kan dat binnen een week geregeld worden). Dus dan wil ik dat geld wel terug. Ik heb immers die 4 sets gekocht en ze zouden gewoon onbeperkt geldig zijn.

In de quote van Fenny staat dat jij je sets uit 2010 niet terug zou kunnen sturen. En op zich is dat raar want je hebt er voor betaald en ze zijn volgens mij evenveel waard als de coupons die na 1 juli besteld zijn. Dat vind ik nou iets wat bij de ledenraad neergelegd zou moeten worden.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:19

Met het verschil dat een 10 euro briefje een waardepapier is, en een startcoupon niet. Je kunt toch je pak rijst ook niet na anderhalf jaar terugbrengen naar de AH omdat je het niet gebruikt hebt :? Dan had je in 2010 maar wat verstandiger moeten bestellen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 11:27

Daar ben ik het mee eens equimotion. Ik heb nog een aantal blanco coupons liggen, die per stuk 12,50 zijn. Ze zijn alleen al een tijdje oud, ik weet niet of ik die nog terug kan sturen. Ga het natuurlijk wel proberen, maar vrees het ergste! Dat verlies moet ik dan nog maar nemen.

Ik vind het een beetje een overtrokken reactie. Stel nu dat die coupons er niet uit zouden gaan, en je om wat voor reden dan ook niet meer kan starten. Dan heb je die coupons ook voor jan l*l, krijg je ook je geld niet voor terug. Mijn paard ging dood, had net 2 sets dressuur en een setje springen binnen. Geld gewoon weg, jammer, oliebol happens...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:48

Ik heb er nog 12 liggen dus ik stuur ze voor 31 dec terug in setjes van 6 :+

Nee heb je ja kun je krijgen....anders belanden ze na 31 dec toch in de kliko :7

Ik zou zeggen gewoon iedereen terugsturen die hap, je hebt er immers ook voor betaald :Y)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:04

Equimotion schreef:

Wat is daar dom aan? Ik bestel ook altijd meer setjes per keer.
Als de coupons per 1-1 verdwijnen heb ik gewoon pech, ik ga niet miepen over het geld.
Ik heb het afgelopen jaar weinig gestart en dus ook maar weinig coupons gebruikt. Ik heb nog meer dan 30 coupons liggen. Jammer dan!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:26

mensen die hun startkaart al op hebben gezegd kunnen toch helemaal niet over die coupons zeuren. Dat geld was je dan toch al kwijt!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:51

KarinvdM schreef:
Als de coupons per 1-1 verdwijnen heb ik gewoon pech, ik ga niet miepen over het geld.

Het gaat mij ook meer om het principe van de KNHS. Het is natuurlijk eigen keus om wedstrijden te starten, maar het is allemaal al duur genoeg. Voor de waarde van de coupons die ik nu nog heb liggen kan ik in 2012 een gratis startkaart mennen krijgen.

+ ik blijf het vreemd vinden dat de KNHS het er nu ineens doorheen wil drukken. Ik vind het gewoon niet netjes dat ze dat niet aan het begin van het jaar hadden gemeldt dat de coupons er in 2012 uit gaan. Nee, een paar maand van te voren. En blijkbaar hebben wij als leden van de KNHS daar niets tegen in te brengen. Op mijn vraag naar de KNHS toe, inmiddels 2x, hoe ik in contact kan komen met de ledenraad krijg ik steeds geen antwoord.

Prima dat ze alles willen automatiseren, dat doen ze tegenwoordig bijna overal dus waarom in de paardensport niet. Maar ik vind dit gewoon kort-dag.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:10

Dat ben ik met je eens Fenny, dit soort dingen zouden duidelijker gecommuniceerd moeten worden. :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:13

Kruidenpotje schreef:
De ledenraad kan natuurlijk akkoord geven op het voorstel van de KNHS onder de voorwaarde dat alle aangeschafte coupons retour gestuurd kunnen worden en vergoed moeten worden, er is immers ook voor betaald! Dat is iets waar je, denk ik, met actie wel iets in kan bereiken.... Helemaal tegenhouden gaat niet lukken denk ik.

dat bedoel ik

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:20

Dan gewoon alle wedstrijden in de buurt tot einde van dit jaar vol aan de bak! ;) Gaan die coupons vanzelf op! Haha, nee..ik hou dit topic wel even in de gaten hoe het de uitspraak zal zijn..

gvmf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:21

Ik heb het hele topic niet weer helemaal doogespit. Excuus. Maar ik heb toch 1 vraag.

Er wordt gesproken door de knhs dat ze geen losse coupons retour nemen. Maar mag je dan wel 6 losse coupons, dus die niet allemaal aan elkaar zitten, retourneren? Dat heb ik nog wel namelijk, ze zitten echter niet meer aan 1 stuk aan elkaar.

Weet iemand dat?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 13:23

Ik denk dat de mensen die setjes van 6 terug willen sturen, nog wel eens lelijk de boot in zullen gaan. Er staat niet voor niets dat ze coupons van voor een bepaalde besteldatum niet retour nemen, Dat hebben ze allemaal in hun gegevens staan hoor, ze kunnen zo checken wanneer er voor het laatst coupons besteld zijn. Denk niet dat dat gaat werken...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:24

gvmf schreef:
Ik heb het hele topic niet weer helemaal doogespit. Excuus. Maar ik heb toch 1 vraag.

Er wordt gesproken door de knhs dat ze geen losse coupons retour nemen. Maar mag je dan wel 6 losse coupons, dus die niet allemaal aan elkaar zitten, retourneren? Dat heb ik nog wel namelijk, ze zitten echter niet meer aan 1 stuk aan elkaar.

Weet iemand dat?

Bij mijn weten mogen 6 helemaal niet terug, alleen een set van 16, of die ook aan elkaar moeten zitten weet ik niet

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:25

Ik hoop dat er snel wat meer duidelijkheid komt, wilde eigenlijk vast een startkaart aanvragen voor 2012 maar daar kan ik dus beter even mee wachten...