Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Lusitana schreef:Het zijn ook geen wilde dieren, het zijn huisdieren die voor ons nut zijn gefokt. We mogen dus zeggenschap hebben over wat we met ze doen en hoe we ze houden.

Pony_Arie schreef:tja mijn paarden gaan ook niet meer de wei in!
ivb dat ik blessure's wil voorkomen en me paard nier maar me pony hoeft het te zien en die klapt dan bijna uitelkaar haha word snel te dik.
en ik werk op een wedstrijd stal daar staan ze wel in de wei!
enn ag een paard is een gewoonte dier dus aan binnensttan raken ze gewend!
russel schreef:want ik vind het eigenlijk dierenmishandeling om paarden die zich heel de dag hebben staan volvreten aan het einde van de dag te gaan rijden....
russel schreef:Ze worden er vet van als ze langer staan en dat belemmerd hun in hun trainingen, dat is heel onprettig voor een paard een dikke grasbuik of veel extra kilo's.
Lusitana schreef:Overigens is het natuurlijk best denkbaar dat een paard moe/sloom wordt van weidegang als het in de wei continue loopt te regelen.

Pony_Arie schreef:haha ben heel zuinig op hem en tja hij is aardig wqat cente waard
! Netje schreef:russel schreef:Ze worden er vet van als ze langer staan en dat belemmerd hun in hun trainingen, dat is heel onprettig voor een paard een dikke grasbuik of veel extra kilo's.
Van 2 uur grazen (natuurlijk niet in een overvolle wei) wordt geen enkel paard (behalve die uitzondering) imo dik.

Pony_Arie schreef:Komt ie ook niet in paddock? Gewoon op stal tot jij komt rijden?
ze komen als ik er ben ook in de paddock.
maar dan rond om in de beschermers
Zo kan je op alleen maar meer blessures zitten wachten. Gelange tijd peesbeschermers om is erg slecht voor de spieren, verslapt ze.russel schreef:want ik vind het eigenlijk dierenmishandeling om paarden die zich heel de dag hebben staan volvreten aan het einde van de dag te gaan rijden....
nonatjeuh schreef:onzin, alle paarden horen op de weide, sportpaarden kunnen wrs wel makkelijker blessures oplppen fzo, miss dat ze daarom zeggen dat ze niet op de weide mogen