Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:33

ja, het is me helaas al een stuk of 6 keer overkomen afgelopen zomer :=

en dat voor een fries

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:40

_Lott schreef:
hier in friesland is niet of nauwelijks 20 bij 60. en als het ewl kan organiseren die bakken bijna geen wedstrijden..

Wat een bullshit Lott :P Ik kan zo een hele rij 20*60 banen noemen; Franeker, Sneek, Harich, St Nic, Haskerhorne, Warga, Koudum, Sonnega

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:47

sneek organiseert in de winter nauwelijks, harich ook niet. sonnege en st nic ga ik swinters niet naar toe te ver weg. koudum is idd zo maar dan moet ik buiten inrijden.

dus het blijft weinig, want ik heb voor deze winter mijn wedstrijden gepland. en er waren nauwelijks Z wedstrijden hoor :) heb nu selecties verderop opgegeven

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:54

Kan je normaal gesproken binnen inrijden dan?
Hier is bijna overal buiten inrijden en binnen starten.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:59

hier op de meeste plekken wel ja :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:06

Bij ons kan je heel de winter alles binnen rijden ook losrijden met normale afmetingen.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:11

Wat zijn de nieuwe regels? Ik heb de P en S niet ontvangen... :(

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:12

Harich en Sneek hebben elk 2x Z, Koudum wel vaker, en de rest weet ik niet.
En mss is Emmeloord wat voor je? is wel wat verder weg, maar een super locatie :j

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:14

ik heb nu selecties, dus dat is wel verder weg zoals sonnega. maar anders willen mijn ouders er liever niet heen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:14

Ik heb btw ook nog geen P&S en mijn instructeur wel die in hetzelfde dorp woont...?

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:15

hey Zonnetje, toevallig want ik woon ook bij jou in de buurt !

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:16

ik heb de p&s wel :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:17

Waar woon jij apple?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:56

Ik vind het belachelijk dat je zomaar nadat je 1x hoger hebt gereden meteen een hogere klasse met een nieuw paard mag starten..
Zelf mag ik geen B meer starten, zelfs niet na meerdere keren dispensatie te hebben aangevraagd voor het paard..
MAW je mag je paard wel overvragen maar ze niet op een rustige manier aan de wedstrijden laten wennen... ;(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:59

Maar echt een verschil tussen B en l1 is er niet vind ik. Ja keertje wijken en middengalop(?). Mijn jonkie heb ik 1 keer meegenomen in de B en toen maar L1 gaan rijden.

Maar van alle roddels over M2 in 20x60 enzovoorts heb ik niets gelezen. Was dus weer mooi broodje aap?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:00

Dan start je toch HC?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:03

Kelly_Taco schreef:
Ik vind het belachelijk dat je zomaar nadat je 1x hoger hebt gereden meteen een hogere klasse met een nieuw paard mag starten..

Eens, maar mensen die zulke dingen te snel doen lopen toch wel vast.

Kelly_Taco schreef:
Zelf mag ik geen B meer starten, zelfs niet na meerdere keren dispensatie te hebben aangevraagd voor het paard..
MAW je mag je paard wel overvragen maar ze niet op een rustige manier aan de wedstrijden laten wennen... ;(

Ik vind het volledig terecht dat je na 2xZ geen B meer mag starten, laat die klasse maar veilig blijven voor mensen die net met wedstrijden beginnen.
Het verschil is niet zo heel groot, die 5 meter wijken maakt het niet zwaar voor je paard. :n

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:30

KarinvdM schreef:
Kelly_Taco schreef:

Eens, maar mensen die zulke dingen te snel doen lopen toch wel vast.

Kelly_Taco schreef:

Ik vind het volledig terecht dat je na 2xZ geen B meer mag starten, laat die klasse maar veilig blijven voor mensen die net met wedstrijden beginnen.
Het verschil is niet zo heel groot, die 5 meter wijken maakt het niet zwaar voor je paard. :n

We hebben het hier over een paard die een poos niet eens meer écht rijdbaar is geweest ivm extreem vluchtgedrag.
Voor mezelf vind ik die L1 ook echt geen probleem maar ik had het diertje graag rustig aan de wedstrijden willen laten wennen zonder dat hij ook nog opzij moet voor mijn been en moet verruimen in galop, ik hele stukken moet doorzitten.

Lichamelijk zal hij er absoluut geen moeite mee hebben hoor, begrijp me niet verkeerd, puur in zijn koppie.

Ik kan er gewoon niet helemaal bij dat een ander wel met mijn paard B zou mogen starten en ik niet ook al ben ik 2x Z geweest, dit maakt voor dat diertje geen verschil (en voor dat iemand dan roept dat ik er dan een ander op moet zetten, dat is onmogelijk).

@Zonnetje81, dat ga ik nu ook doen :j
En dan daarna als hij het in zijn koppie aankan gaan we gewoon officieel starten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:13

Natuurlijk maakt dat verschil, jij hebt heel wat proeven gereden en bent daar, als het goed is, een stuk handiger in dan een beginner.
En als je hem wilt laten wennen, je kan ook zonder te starten je paard eens meenemen naar een andere loctie en HC is inderdaad ook een optie.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:25

@KellyTaco: start hem dan inderdaad HC :) Dan is je probleem opgelost, want het gaat in jouw geval niet om de wp's maar puur om het op doen van een positieve ervaring voor het paard, toch? :)

Tussen de B en de L1 zit inderdaad slechts een klein verschil. Ik mag nog wel B starten, maar ik mag ook direct in de L2 beginnen met een nieuw onervaren paard (mits deze oud genoeg is natuurlijk ;) ). Ik denk dat ik versneld promoveer naar de L1 als de B goed gaat :)

@Lott: onze Fries was juist wat makkelijker te rijden in een 20 x 40 baan, zeker de uitgestrekte draf, want het koste hem aardig wat kracht om bij een 20 x 60 de gehele diagonaal in het goede ritme en de juiste tact te blijven ;) Met een hete en sensibele Fries kan ik me voorstellen dat veel oefeningen direct achter elkaar een negatief effect kunnen hebben op de ontspanning.

De P&S is hier trouwens nog steeds niet aangekomen.... erg vreemd!

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:12

Kelly_Taco schreef:

Deze heb ik gemist volgens mij, wat houdt dat dan in dat je na bijv 1xM2 al meteen alles t/m M2 mag uitbrengen?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:14

Volgens mij mag je bij M1 een nieuw paard in de L1 starten en als je tweemaal een bepaalde klasse hebt gereden, bijv. M2, dan mag je direct in die klasse beginnen.

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:30

Pletje123 schreef:
Volgens mij mag je bij M1 een nieuw paard in de L1 starten en als je tweemaal een bepaalde klasse hebt gereden, bijv. M2, dan mag je direct in die klasse beginnen.

Ja dat is nu al zo, maar zij hebben het over als je 1x hoger hebt gereden...

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:01

Martenique schreef:
Pletje123 schreef:

Ja dat is nu al zo, maar zij hebben het over als je 1x hoger hebt gereden...

Nee, als je twee keer bijvoorbeeld M1 hebt gereden dan mag je met je nieuwe paard doorstromen naar hogere klasse t/m M1 zonder de minimale 10 winstp. te halen in de eerdere klasses.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:03

@kelly_Taco Is er bij jullie geen BB dressuur? Is dezelfde proef als de reguliere B en kost geen coupon..

Die regel over doorstarten was er dit jaar al en ik maak daar gebruik van. Helaas moet ik de M2 wel uitrijden tot 10 wp.