[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:01

_cheyenne_ schreef:
Welkom Tarja!

Knappe Welsh heb je daar. Wat is de afstamming?

Onze Welsh NWR merries groeien vaak nog 1a2 cm door na hun 3e verjaardag.

Dank je wel. Het is een Compagnon's Humphrey X Leunveld's Lord :)

Dan zal hij denk ik nog 1 cm groeien. Hij is na zijn castratie nog best wat gegroeid.

ynskek
Moderator Algemeen

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:06

De singel die ik had was van gesp tot gesp 125 en dat was echt te lang. Zelfs als ik ze aan beide kanten op t hoogste had. Ook een van de redenen dat het zadel zo kan schuiven, naast een erg ronde pony dan _O- Ze is nu wel aan het afvallen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:02

Cheyenne, gefelciteerd!

Tarja, he! Jij ook hier! Welkom, leukerd heb je daar te pakken.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:50

Welkom Tarja! Wat een knapperd heb je daar, die gaat vast niet misstaan tussen de paarden! :)

Ynske, de kleinste die we hier hebben is ook 1,10...

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:02

Leuke pony Tarja!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:05

Welkom tarja, knappe pony!

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:02

Vandaag was ik zandruiter :+
Ik had een ander zadel om te proberen voor Bonita, eerst even gelongeerd, daarna opgestapt. Ze bleef braaf staan, ik was haar aan het belonen. Vervolgens wilde ik wegstappen maar na 2 passen vooruit maakte ze een pirouette en stoof er bokkend vandoor. Ik stuurde haar naar het hek en toen ze even stilstond wilde ik er af springen maar op dat moment sprong zij ook opzij dus landde ik niet netjes op mijn voeten maar op mijn kont :o

Meteen weer opgestapt (om te voorkomen dat ze denk van me af te kunnen zijn), dit keer met iemand die hem vast had en wel nog los door de bak gestapt maar dit geeft voor mij nu toch echt aan dat deze pony niet goed in zijn vel zit. Hier stap ik niet meer op tot ze volledig is nagekeken!

Ynskek, ik heb even gezocht, de kortste die ik heb is 1 meter maar de gespen waren daarvan aan het roesten gegaan omdat hij al zolang niet gebruikt is. Dat vertrouw ik niet dus ik heb hem weggegooid. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat je valt doordat de singel niet deugd!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:08

Dat is idd wel erg vreemd gedrag cheyenne.. hopelijk vallen de blauwe plekken mee :(:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:32

Cheyenne, apart hoor, als ze ooit echt gereden is zou dit niet moeten gebeuren.

Hier heerlijk gereden van de week, echt net steeds mazzel met de sneeuw. (Wel paar keer drijfnat geregend, maar ach)
Vandaag paardjes vrij, je kent dat wel je wordt wakker en hebt blijkbaar in een kreukel gelegen en je hele nek en schouder zitten vast, joepie.
Nou ja, me geamuseerd met paardjes losgooien, beetje dom naar ze kijken en nieuwe lier voor op de trailer gekocht.
Morgen menwedstrijd.

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:12

Geen blauwe plekken zichtbaar Suus, helaas voelt mijn kont wel alsof hij paars is :+

Ja Sjolvir, het is dat ik beter weet, maar zoals ze zich voordoet is ze nog erger dan een groene pony die alles nog moet leren.

Haar gedrag staat me totaal niet aan, ik heb eens alles op een rijtje gezet.
Ze houd haar kaken stijf op elkaar als ik het bit in wil doen. Voor mij een teken dat ze dus echt wel weet wat een bit is, ik nog nooit een jonge pony gehad die zijn kaken zo klemde. Met het uithalen van het bit zit er veel rommel aan. Dat is voor mij een teken dat ze proppen maakt en wellicht pijn in haar mondje heeft.
Als ik haar deken op gooi met een enorme zwaai reageert ze daar niet op. (heb het vandaag eens overdreven om te zien wat haar reactie zou zijn. Kom ik daarin tegen alleen al in de buurt met een sjabrak draait ze weg van mij.
Als ik na het sjabrak het zadel pak draait ze weer van me weg, zwiept met haar staart en kijkt niet heel vriendelijk.
Als ik vervolgens de singel bevestig en zachtjes gaatje voor gaatje dermate aantrek dat het zadel niet er af glijdt trekt ze haar oren zo ver in de nek dat je nog niet eens meer kan zien dat ze oren heeft.

Ze laat me ook rustig opstappen, schrikt hier niet van, iets wat groene pony's toch vaak wel spannend vinden.

De tandarts komt over 2 weken, zo ook de zadelmaker, en de Fysio (Danielle) had helaas niet eerder tijd dan over 3 weken. Pony is niet kreupel of onregelmatig, heeft wel meerdere veulens gehad.

Wat zie ik over het hoofd?

Veel plezier morgen Sjovir! is het weer vaardigheid? (met die pilonnetjes)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:34

Cheyenne, ben benieuwd wat eruit komt, want gedrag is zo apart dat er ergens wel iets moet zijn.

Jup, kaboutermutsjes en 1 dressuur proef.
Gaan gewoon genieten, want ahum.. hebben sinds vorige wedstrijd geen enkele keer gemend en daarvoor ook niet hi hi, maar dat is omdat hij onder het zadel nu heel hard aan het werk is.
Oh.. en mijn lier is stuk en met vrij mennen heb ik geen 3 man ter beschikking om even de marathon wagen van en op de trailer te zetten.

Vandaag nieuw liertje gekocht, morgen even erop zetten op wedstrijd. (3 boutjes)

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:20

Sjolvir schreef:
Oh.. en mijn lier is stuk en met vrij mennen heb ik geen 3 man ter beschikking om even de marathon wagen van en op de trailer te zetten.

Vandaag nieuw liertje gekocht, morgen even erop zetten op wedstrijd. (3 boutjes)

:+ Meer spinazie eten, zeiden ze altijd tegen mij, dan lukt dat in je eentje ook wel......ja ja _O-

Veel plezier morgen en goed sturen zodat de balletjes niet vallen ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:58

4 kaboutermutsjes aangereden, oeps... geen platte punt dus.

Verder echt geluk gehad.. Hij bokte anders nooit, maar sinds er aan zijn wissels geprutst wordt dus wel.
Hij springt namelijk of een mooie wissel of hij bokt en slaat uit, onder het zadel niet zo'n ramp gaat wel weer over, maar voor de wagen.....
Nou hij raakte mij dus net (dus deed niet zeer) en kwam met zijn been OP de wagen terecht, gelukkig afgeronde stangen en gleed hij er uiteindelijk zelf weer af, maar het zou niet de eerste geweest zijn die vervolgens in paniek zichzelf en menners/grooms in de vernieling zou rennen.
Dat wordt dus een slagriem kopen, want dit is levensgevaarlijk.
(slagriem zit vast aan de staartriem net boven zijn staartbasis en aan je lamoen (ding waar tussen je paard loopt), zodat hij niet kan bokken/zijn kont omhoog kan gooien).
Primitieve variant is gewoon zelf te maken.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:52

dat is zeker geluk hebben sjolvir. Ik blijf mennen eng vinden.Brrrr.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:02

Getver sjol! Gelukkig is alles goed gegaan

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:35

Oeh Sjolvir, een bokkend paard voor de wagen is niet prettig :n Je zal ook niet de eerste zijn die een klap in het gezicht oploopt op die manier.
Snel die slagriem er aan! Al hoop ik dat hij zelf misschien ook ervaren heeft dat bokken in het tuig niet handig is.

En die platte mutsjes... volgende keer beter :Y)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:11

Mutsjes moeten toch plat voor een dressuurpaard, dan vallen ze niet op :P

Wat balen Sjolvir. Hopelijk is het eenmalig.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:15

Wat een griezelige situatie moet dat even zijn geweest Sjolvir.

Wat vinden jullie van mijn bruine hoofdstel? Mevrouw had gister ook echt zin om te rijden :n

Afbeelding

Maar na t rijden toch nog voor elkaar gekregen om dr met dr oortjes naar voren op de foto te krijgen.

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:21

Ynskek, jup, die eerste foto straalt het echt uit! ZIN!!!

Staat wel mooi dat bruine hoofdstel. Ben ik alleen weer zo'n zeur dat ik dan weer alles bruin zou willen hebben :D . (wat dan prijstechnisch vaak weer zeer teleurstellend is voor de portomonee)
Maar goed, op mijn zwartje vind ik bruin minder mooi dan zwart en op mijn beige vind ik zwart ook mooier, mazzeltje, scheelt weer geld...

En ja, echt mazzel met die zwarte zijn stomme actie.
Afgelopen donderdag bokte hij onder het zadel ook wel, maar dat is niet zo dramatisch heb hem daar nog tik na gegeven, bij de wagen maar effe niet gedaan we zaten al in de problemen met 1 been daar waar die niet hoorde.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:24

Mijn laarzen, cap en wedstrijdoutfit zijn al bruin, en voor dat bruine dressuurzadel ben ik aan het sparen :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:25

Tja, zadel.. dat is het duurste, maar jij hebt je setje dus eigenlijk al compleet, dat is wel handig.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:27

Ik hoop ik juli mijn diploma op te kunnen halen en dan vrij snel een baan te vinden :')

en dan moet het relatief vlot te realiseren zijn _O-

Maar voor de rest in mijn set inderdaad al compleet :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:37

Ha ha, ach je hebt in ieder geval niet de aanschaf van het paard.
Maar weet je zeker dat je een zadel wilt kopen voor je lease paard? Toch hele uitgave en als je ander paard gaat rijden/kopen past het allicht niet.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:43

Ik ga er in ieder geval voor sparen. Mijn instructie geeft aan dat ik tot en met L2/ M1 zeker nog wel met haar door zou kunnen werken en daar ben ik echt niet binnen 1 jaar.

Dus de komende tijd kan ik echt nog wel met deze pony vooruit. En als het op een volgende niet meer past kan ik het tegen die tijd altijd weer verkopen. Als ik het goed onderhoud zal ik zeker met een bruin zadel niet al mijn geld "kwijt" zijn.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:11

Ik heb ook alles bruin behalve m'n zadel, ziet niemand :=