[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

proven02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:48

Bij ons staan ze helaas 24/7 buiten dus ik maak me dan ook continu zorgen behalve de 2 uur per dag dat ik erbij ben.. Echt klote dit hoor ze heeft wel uv werende vliegendeken op van lichte kleur dus dat is beter dan haar zwarte vacht maar alsnog :( Ben blij als dit voorbij is..

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:50

Die van mij loopt nu van 7.00 tot 12 buiten. En verder staat ze lekker binnen te slapen en dat vindt ze helemaal prima. Geen beesten geen zon lekker windje door haar haren. En lekker extra eten ;)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:00

Hier van ongeveer 13.00-20.30 buiten én binnen. Ze kunnen zelf kiezen namelijk, meeste tijd verkiezen ze toch de weide.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:11

Ponylief kan redelijk goed tegen de warmte, maar vind het niet erg dat ik deze week rustig moet opbouwen nadat de osteopaat afgelopen week is geweest. Beetje extra rustig dan maar ;) .

Ze voorspellen nu voor het weekend weer regen zag ik. Hoop dat dat helpt om een beetje af te koelen.
Alvast veel succes op de wedstrijden als jullie gaan :) !

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:08

@ Keshia; niet deze zondag maar die zondag erop. Alleen voorspelling geeft aan dat het dit weer blijft.

Ik ben heel blij dat ze bij ons nu in de nachten naar buiten gaan. Er is in de wei nergens schaduw en het barst echt van de vliegen en dazen. Op stal is het lekker koel.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:35

Brabantse gaat al kijken of ze iets moeten met de starttijden. Is toch ook niks...de B bijv start dan al om 9 uur maar moet dan evt om 15 uur overkampen. Sta je daar de hele dag als je niet echt in de buurt woont.

Mijn dochter (die in de winter nog in t-shirt rijdt) heeft vrijdagavond nog een wedstrijd maar ik zit ernstig te twijfelen. Is maar 1 proef en vlakbij maar wat zullen ze het beide warm hebben

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:42

Nee, dat is echt geen doen. :n

In de avond vind ik het wel te doen trouwens, zo rond 8-en is het meestal wel lekker afgekoeld.
Scheelt al dat de zon er dan niet meer zo fel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:48

Toont niet klein hoor Mirjam!

Marietje, gelukkig is het nog even, misschien veranderen de voorspellingen nog wel of heb je geluk met de starttijden.

Hier staat jonkie 's ochtends even buiten maar staat ook net zo lief binnen eigenlijk, daar stuk minder beesten.

Brabantse ben ik benieuwd wat ze gaan doen, paar jaar geleden was het warmer en toen ook weinig wijzigingen in het programma. Ga er zelf zaterdag ruiter helpen maar denk daarna terug naar huis, viertal moet ze dan maar zelf voor losrijden en evt overkamping moet ik dan even bekijken (uur enkele reis). Zondag ga ik waarschijnlijk alleen voor de viertallen die kant op.

Ik was afgelopen vrijdagavond op wedstrijd geweest weer en merk dat het kilometers maken echt zn vruchten begint af te werpen. Even binnen losgereden omdat buiten nog druk was en daar liep ze heel fijn, maar 10 minuten voor de proef naar buiten gegaan. Helaas was het hier wel spannender en gaat ze dan snel te diep lopen en kreeg ik het ook niet opgelost. In beide ringen moest ze het eerste rondje even kijken naar de diepe sloot met zwanen en het juryhokje maar na korte twijfeling ging ze er prima langs en heeft ze de rest van de proef ook niet meer gekeken. Ook was ze nu veel vlugger voor mn been en kon ik haar goed begrenzen aan de buitenteugel, dus daar ook erg tevreden over!
Na beide proeven ook commentaar van de jury's dat ze het een erg leuk en los paard vonden want over de benen goed ging en in de stelling en lengtebuiging super was, maar helaas nog vaak te diep liep waardoor per onderdeel wel een punt liet liggen...... Iemand goede tips om dit te verbeteren?
Was uiteindelijk 2e en 3e met 189,5 en 191,5 met een aantal 8en nog en 9 voor halsstrekken :)

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:18

Wat fijn haike en gefeliciteerd! Leuk dat er paar 8en en zelfs een 9 tussen zitten!!
Ik heb geen tips helaas mijne doet dat niet die gaat bij stress als een giraf lopen ipv te diep.
Ik zou zeggen nog meer naar voren rijden als ze dat doet maar als ik zo lees dat ze verder wel over 4 benen loopt en fijn is in de lengtebuiging dat doe je dit al verwacht ik..

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 14:13

Te diep kun je meestal oplossen door je been er goed bij te houden. Duikt hij, been eraan daarna natuurlijk weer eraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:45

mirjamalvaro schreef:
Te diep kun je meestal oplossen door je been er goed bij te houden. Duikt hij, been eraan daarna natuurlijk weer eraf.

Helaas dat werkt nu dus niet :o
Eerste paar keer van huis sloot ze flink af voor mn been, dus toen speelde dat zeker mee maar de laatste keren is ze echt vlugger en kan ik ook goed blijven schakelen en haar (voor haar niveau) op het achterbeen terugzetten. In de les moet ik haar ook vaak wat terugrijden zodat ze achter meer er onder komt zodat ze voor hoger komt, maar op wedstrijd gaat ze dan vaak alleen maar dieper of drammen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:32

haike schreef:
mirjamalvaro schreef:

Helaas dat werkt nu dus niet :o
Eerste paar keer van huis sloot ze flink af voor mn been, dus toen speelde dat zeker mee maar de laatste keren is ze echt vlugger en kan ik ook goed blijven schakelen en haar (voor haar niveau) op het achterbeen terugzetten. In de les moet ik haar ook vaak wat terugrijden zodat ze achter meer er onder komt zodat ze voor hoger komt, maar op wedstrijd gaat ze dan vaak alleen maar dieper of drammen.

Ik zou haar juist wat terug in balans zetten met wat been erbij zodat het achterbeen actief blijft. (eventueel met zweepje iets aantikken) Rij je naar voren dan duikt ze in deze fase alleen maar meer op de kop en loopt ze nog meer van het achterbeen af.
Ik denk dat het in dit geval ook stukje kracht is wat komt kijken, veel indrukken en dan zijn ze ook gewoon wat sneller moe.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:55

Marietje dat is toch wat haike zegt te doen (en wat ik ook bedoelde) :P
Denk dan kwestie van zo doorgaan Haike. Gaat dus al flink vooruit op wedstrijd, dus laatste stapje zal dan ook wel komen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:07

Ik dacht uit jouw reactie te lezen dat je naar voren bedoelde met been erbij.
Uit de reactie van Haike begrijp ik dat ze met wat ik bedoel gaat drammen of nog dieper gaat, maar dan gaat ze waarschijnlijk net niet ver genoeg terug. Op wedstrijd is het toch altijd weer anders als thuis, het blijft beetje puzzelen waar ze op reageren.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:11

Ah oke :D

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:20

Hoe gaat het nu met je zadel troubles Mirjam? Paard weer in orde?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:24

Vanmiddag komt de osteo, paard 2 lijkt nu ook weer last te krijgen. Kussens blijken ook keihard, nooit gerealiseerd dat de vulling om het jaar vervangen moest worden. Daarop vertrouwdebik volledig op zadelmsker, fout fout fout.
Dus osteo, andere zadelmaker die vjlling vervangt en weer hoop centjes kwijt. Heb niet meer op Eli gereden, dus weet niet wat ze nu doet. Maar we hebben na al dit gedoe ook wat anderd plannen gekregen, dus ze gaat toch de sport uit waarschijnlijk.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:29

Heb je eigenlijk contact opgenomen met je zadelmaker hierover? Lijkt me toch een slechte zaak!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:33

Moeten we nog doen, maar wachten eerst even af wat osteo zegt. :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:33

Wie heb je eigenlijk als zadelmaker, als ik vragen mag?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:42

PB :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:59

Zo Eliana zat dus daadwerkelijk flink vast achter het zadel. Dus had ik toch gelijk in. :o

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:21

Dat is in elk geval dan wel iets Mirjam, hopelijk knapt ze nu snel op!

Ik heb mijn L2 debuut zojuist verschoven, mij te warm nog. %)

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:24

Hier ligt het trainen een beetje stil ben vooral veel naar buiten aan het gaan zodat ze daar een keer aan went :)
Vanavond laat weer eens in de bak en vrijdagochtend vroeg les en dan weekend weer lekker naar buiten denk :)
Kan niet wachten tot het weer wat koeler wordt

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:41

Ik ook niet, wat kijk ik uit naar het najaar zeg *\o/*