[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:29

Sorry voor mijn afwezigheid afgelopen weken, erg drukke periode achter de rug. Maar ik ben er weer! Zal morgen even bijlezen. :)

Fijne feestdagen! <|- {:)

vibabu

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:28

Wat is het hier stil :)

Vandaag Indoor Beukers gestart. Inrijden was zacht gezegd bijzonder en eigenlijk gewoon gevaarlijk. Springen was ze weer zo ontzettend heet :( 2e ging wel wat beter dan de 1e. Maar beide rondjes 1 balk. Ben daarmee in het midden/bovenmidden geëindigd. Ze was wel weer enthousiast in ieder geval :')

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:34

Op welke manier gevaarlijk? Te vol?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:40

16 man aan het rijden met paarden en op een gegeven moment stonden er 10 mensen rond de inspringhindernis (gezellig te ouwehoeren). Zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant tussen de hindernis en de hoefslag. Daarnaast waren er nog ruiters die ook even rechtsom wilde losrijden. Niet alle paarden konden daar tegen waarop sommige 180° ineens omdraaien en weg wilden rennen wat niet ging want te vol.
Toppunt vond ik wel de man die het leuk vond om op zn hurken achter een hindernis te gaan zitten om zn zoon? te filmen hoe die over de inspringhindernis sprong :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:45

Leuk!

Ik ram nog wel eens mensen die aan de buitenkant bij de hindernis staan bijna op de hoefslag.. Vind dat sws een nare plek..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:07

Ik wilde mn jas uittrekken en afgeven. Vos was alleen ineens bang voor mn jas :') zette het op een lopen en scheef weg te rennen en toen stonden daar ineens mensen die gezellig stonden te ouwehoeren (in het midden van de bak)

Ik heb nog gezegd tegen een mevrouw dat ze wel heel gevaarlijk stond. Daarvoor was er al een paard geweest die weigerde en bijna op haar sprong. Reactie was: ach ja nouja soms moeten dingen gewoon. Prima joh, niet mijn leven :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:31

Blij dan dat ik heb besloten niet te starten daar met Mick. Ik was 10/10 die hele inrijbaan doorgevlogen als ik dat zo hoor :+ Hij is zo'n type van het 180° omdraaien alleen rent hij dan wel koste wat kost door. Ook blind tegen andere paarden aan (heel fijn). :Y)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:52

Ik ging ook botsen tegen andere paarden met m'n 5 jarige.
Botspaard!
Doei stuur

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:55

Daarom nam ik ID ook niet mee :) voor het parcours zou het best goed voor hem zijn en denk dat hij die entourage best aan kan. Het inrijden alleen niet.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 06:18

Daarom kom ik kijken ipv starten :+

Ik vind die drukte zelf lastig te handelen en daardoor slaat mijn paard ook dicht

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 06:51

Cas en ik flippen daar ook altijd met inrijden, dat is zo beroerd rijden daar altijd :=
Meestal ging ik dan eerst maar buiten losrijden en binnen alleen springen...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 08:45

Ik start nooit de grote concouren. Tour altijd rond op kleinere wedstrijden.
Laatst met die 5 jarige reden we een poosje met 'n 3en los. En nog weet ik te botsen. Is ook knap. Maar dat is wel een stuk fijner. Een moment later waren het er al meer, maar was ik al klaar met springen.

Met Vos kom ik wel eens gekke dingen met losrijden tegen tijdens 't crossen. Dus op zich is zij er wel tegen bestand, maar ik vind het niet prettig. Als ik dus kan kiezen _O-

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:39

vibabu schreef:
16 man aan het rijden met paarden en op een gegeven moment stonden er 10 mensen rond de inspringhindernis (gezellig te ouwehoeren). Zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant tussen de hindernis en de hoefslag. Daarnaast waren er nog ruiters die ook even rechtsom wilde losrijden. Niet alle paarden konden daar tegen waarop sommige 180° ineens omdraaien en weg wilden rennen wat niet ging want te vol.
Toppunt vond ik wel de man die het leuk vond om op zn hurken achter een hindernis te gaan zitten om zn zoon? te filmen hoe die over de inspringhindernis sprong :)

Hier ook zo'n paard die dat doet! Voor mij is het ook echt killing als mensen rechts gaan rijden..

Frustrerend dat ze geen rekening met anderen houden zeg.. Gezellig kletsen ben ik ook wel voor in maar niet midden in de bak.. Snap dat je dan helemaal niet lekker kan los rijden.. Jammer van je balkjes in het parcours, word die van jou dan ook heet door dat het losrijden zo gaat of is ze sowieso lekker enthousiast?

Vera, huiswerk hou je altijd wel! Wel fijn gereden? Foto ziet er in ieder geval goed uit!

Cioccolato schreef:
Leuk!

Ik ram nog wel eens mensen die aan de buitenkant bij de hindernis staan bijna op de hoefslag.. Vind dat sws een nare plek..

_O-
Ben ik ff blij dat ik niet in jou regio rij haha

Wij hadden kerstconcours maandag, wel goed gereden. Beide rondes foutloos maar met progressief was ze zo heet.. We gingen wel hard door het parcours heen maar kon geen bochten draaien :') Was nog een keer mijn teugel kwijt en aan het eind toen we over de finish waren sprong ze ook nog eens een sprong die ze helemaal niet moest springen.. :+ Hoop dat ik morgen eerder van mijn werk weg kan, dan kan ik finale rijden morgenavond.

Afbeelding

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:30

Hier ook eentje die heel heftig reageert op tegemoetkomende paarden. Ook als er na de hindernis een paard loopt kan hij wegschieten in de landing :=

Toffe foto, Nann! Jullie gaat goed samen :) Is dit bij de Valleiruiters?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:43

Zo fijn is dat..

Nee is Kootwijkerbroek, bij voorwaarts. Hoe gaat het bij jullie? Thuis en je paarden?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:49

Ik ben benieuwd, heb je foto's? Huis was bijna af las ik.
Bij ons gaat begin volgend jaar het dak erop :D Maandag en 2e kerstdag heb ik lekker kunnen helpen en hebben we nog 2 dakspanten omhoog kunnen zetten.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:02

Gave foto Nann!
Spannend Goldie :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:10

Goed bezig Goldie!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:10

Gave foto nann!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:59

Nann__ schreef:
Hoe gaat het bij jullie? Thuis en je paarden?

Gaat goed! Huis en schuur staan, en het fundament voor de stallen is gegraven. We zijn nu bezig met gipsen in huis, in januari worden de vloerverwarming en de muren gedaan. Begin feb kunnen we er hopelijk in!

Paarden gaan ook goed, wel druk zo naast fulltime werken en semi-fulltime bouwen, maar het is heerlijk buitenrijden waar ze staan. Zie er natuurlijk naar uit om ze straks aan huis te hebben en ook lekker te kunnen trainen, dat schiet er nu een beetje bij in.

@Goldie: jullie zijn ook lekker bezig! Het dak erop is wel een feestmomentje *\o/*
Ik plaats liever geen foto's online, maar zal er een paar per pb sturen. En eentje met de drone om jullie jaloers te maken op de ligging :D (dit is van sept, dus we zijn nu een stuk verder).

Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:03

Ze is sowieso heel erg heet maar dit soort dingen is het wel heel extreem. Zat even foto's te kijken maar op alle foto's kijkt ze even blij :') 2 dagen achter elkaar springen is wel fijn trouwens. 2e dag is ze een stuk tammer.

wat een leuke foto Nann! je kijkt heel blij en je paard ook :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:09

Die foto van bovenaf is echt wel heel vet :oo :+:
De bak komt achter het huis?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:24

Nee, langs de sloot, dus zeg maar in het driehoekje rechtsonder. We hebben nog 1.5 ha weiland voor de paarden (staat grotendeels niet op de foto). Stal, bak, paddocks, longeerbak en weides moeten allemaal nog worden gemaakt :j

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:28

Oh wauw Frederique wat een gave plek!

Zo trots op Harvey. Vandaag voor de derde keer ohz gedraafd. Bijna helemaal zelf aan kunnen draven en kon hem nu ook al iets sturen :D
Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:49

Dat gaat al snel! Snelle leerling :)

Ik kwam er vanmorgen achter dat ik de finale mocht springen met vos. Dus dat hebben we gedaan. Resultaat was 1 balk. Balen! 3 parcoursen 3x 1 balk. Maar goed, als 12e geëindigd van de 24. Mooie afsluiting van de B dacht ik zo.