Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:54

Danique07 schreef:
Ik wacht nog op punten voor de 28e (en de 11e maar dat is logisch). Hopelijk komt dat binnenkort.

Hier hetzelfde.. Welke klasse heb jij gereden? :) Ik M2

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:57

Phoeboe schreef:
Danique07 schreef:
Ik wacht nog op punten voor de 28e (en de 11e maar dat is logisch). Hopelijk komt dat binnenkort.

Hier hetzelfde.. Welke klasse heb jij gereden? :) Ik M2

Ik M1. Heb ze net een appje gestuurd. Kreeg net al antwoord. Vanwege de storing gaat het mogelijk nog wel even duren.
Hopelijk komt het binnenkort.

Phoeboe

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:02

Ah oké! Blijft wel spannend zo :P Ik had vrijdag al een appje gedaan, maar nog geen reactie

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:08

Ik wacht nog steeds op de punten van de Z1 van 28 mei. Als ik ze aan het eind van deze week nog niet heb. Neem ik weer contact met ze op.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:22

Wat ik me vorige week bedacht: met die meetmomenten waarvan de knhs ook de uitslagen moeten verwerken, zal het nog wel wat extra 'vertraging' opleveren bij de verwerking van de online wedstrijden. (Als je kijkt op mijnknhs bij uitslagen, dan staan daar nog niet heel veel meetmomenten tussen terwijl er al diverse zijn geweest in mijn omgeving, iig in Beesd en Asperen)

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:27

Vandaag bevestiging gekregen dat mijn proef voor event 18 juni goed is ontvangen! Het is mijn eerste keer online event dus ik vind het allemaal nog reuze spannend! :):)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:30

Caritas schreef:
Wat ik me vorige week bedacht: met die meetmomenten waarvan de knhs ook de uitslagen moeten verwerken, zal het nog wel wat extra 'vertraging' opleveren bij de verwerking van de online wedstrijden. (Als je kijkt op mijnknhs bij uitslagen, dan staan daar nog niet heel veel meetmomenten tussen terwijl er al diverse zijn geweest in mijn omgeving, iig in Beesd en Asperen)

De verwerking door de KNHS zelf stelt niets voor. De online meetmomenten, daar kijken naar het aantal punten en vullen dat in in het programma. De reguliere meetmomenten/wedstrijden worden uit het concoursprogramma overgeschreven in het programma van de KNHS.

De vertraging zit hem in het niet goed werken van de links, juryleden die er lang over doen, proeven die gemist worden en andere dingen.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:44

PSvanLot schreef:
Caritas schreef:

De verwerking door de KNHS zelf stelt niets voor. De online meetmomenten, daar kijken naar het aantal punten en vullen dat in in het programma. De reguliere meetmomenten/wedstrijden worden uit het concoursprogramma overgeschreven in het programma van de KNHS.

De vertraging zit hem in het niet goed werken van de links, juryleden die er lang over doen, proeven die gemist worden en andere dingen.

Zijn het dan de organiserende verenigingen zelf die er lang over doen om resultaten in te sturen. Was nieuwsgierig wat een clubgenoot had gedaan.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:24

Klopt niet helemaal ... want een jurylid hier in het topic heeft mij toevallig gejureerd en heeft halverwege vorige week de punten ingestuurd bij KNHS, maar heb ze nog steeds niet in mijnknhs staan.. dus ook de verwerking duurt lang.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:26

Caritas schreef:
PSvanLot schreef:

Zijn het dan de organiserende verenigingen zelf die er lang over doen om resultaten in te sturen. Was nieuwsgierig wat een clubgenoot had gedaan.

Worden de resultaten wel in een lijst gepubliceerd dan? Ik dacht dat ze daar ook mee op moesten letten om niet als wedstrijd aangemerkt te worden. Dus geen klassement opmaken, misschien dat daarom de resultaten wel doorgegeven worden maar niet als lijst gepubliceerd?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:29

MyWishMax schreef:
Caritas schreef:

Worden de resultaten wel in een lijst gepubliceerd dan? Ik dacht dat ze daar ook mee op moesten letten om niet als wedstrijd aangemerkt te worden. Dus geen klassement opmaken, misschien dat daarom de resultaten wel doorgegeven worden maar niet als lijst gepubliceerd?

Nou, als iemand deel heeft genomen aan een meetmoment dan zou het toch het toch in paardenzoeker zichtbaar moeten zijn wanneer een paard voor het laatst is uitgebracht en sportstand?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:30

marjolein88 schreef:
Klopt niet helemaal ... want een jurylid hier in het topic heeft mij toevallig gejureerd en heeft halverwege vorige week de punten ingestuurd bij KNHS, maar heb ze nog steeds niet in mijnknhs staan.. dus ook de verwerking duurt lang.

Dan is het te hopen dat het goed is doorgekomen! De punten stonden er tot vorige week echt dezelfde dag nog in.
Maar als zelfs dit al achterstallig is dan zouden ze er goed aan doen een weekje leeg te laten om bij te werken...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:31

Ligt eraan wanneer dat meetmoment was. Normaal, voor het online starten, duurde dat af en toe ook wel even. De ene keer stond het er rap op, de andere keer duurde het wel een week oid. Maar waarom vraag je het niet aan clubgenoot zelf dan?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:33

PSvanLot schreef:
marjolein88 schreef:

Dan is het te hopen dat het goed is doorgekomen! De punten stonden er tot vorige week echt dezelfde dag nog in.
Maar als zelfs dit al achterstallig is dan zouden ze er goed aan doen een weekje leeg te laten om bij te werken...

Maar dan hebben ze dus wel een fikse achterstand some how want weet dat clubgenoot op 6 juni meetmoment heeft gedaan. Heb het inmiddels gevraagd hoor maar vind het wel vreemd

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:34

Ik hoorde een achterstand van 900 proeven, maar dat is ook niet gek als er iedere week een evenement is.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:43

PSvanLot schreef:
Ik hoorde een achterstand van 900 proeven, maar dat is ook niet gek als er iedere week een evenement is.

Want stel nou dat je op 1 juni 8 winstpunten had in een klasse en hebt ingeschreven voor een aantal meetmomenten en online wedstrijden en je haalt telkens twee winstpunten, en winstpunten zijn half juni nog steeds niet bijgeschreven, wanneer mag je dan promoveren?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:45

Caritas schreef:
PSvanLot schreef:

Want stel nou dat je op 1 juni 8 winstpunten had in een klasse en hebt ingeschreven voor een aantal meetmomenten en online wedstrijden en je haalt telkens twee winstpunten, en winstpunten zijn half juni nog steeds niet bijgeschreven, wanneer mag je dan promoveren?

Wanneer je punten bijgeschreven zijn als je online gestart bent. Tussen de uitslag en bijschrijven zit toch geen dagen verschil of dat wel?

Bij regulier kan het vrijwel meteen, want als de organisatie de spullen doorstuurt via het concoursprogramma dan staat het er meteen bij.

In theorie kun je 2 dagen achter elkaar starten en dan de 2e dag promoveren met 10wp
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 15-06-20 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:45

Wanneer je 10 winst hebt en dat zeker weet. Online weet je pas punten als ze erin staan. Bij meetmoment krijg je je punten meteen en dan weet je dus al dat je ze hebt. Online kan je pas mee rekenen als je de punten weet en ze dus online staan

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:46

Caritas schreef:
PSvanLot schreef:

Als jij de uitslagen hebt en je weet dat je je 10 punten hebt dan mag je een klasse hoger starten. Bewaar wel altijd het bewijs. Mocht je dan een foutbrief krijgen kun je het aantonen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:47

MyWishMax schreef:
Caritas schreef:

Ik heb het weekend een meetmoment gereden en daar is wel een uitslagen lijst van online gekomen. Niet zoals je gewend bent idd met een klassement op volgorde van hoog naar laag. Maar gewoon de startlijst met de behaalde punten erachter geschreven.

Wel leuk dan kun je zelf nog een beetje kijken hoe je het gedaan hebt :)

Ik heb ook mijn 1e online event opgegeven gister, voor 26 juni tm 2 juli geloof ik. Was nog genoeg plek.
Even keertje proberen hoe het werkt, en dan wacht ik eerst tot we in de L2 rijden, anders beetje zinloos vd punten enz (mag versneld promoveren naar L2)
Maar wil hem op concours nog een paar keer L1 starten om hem de spanning een beetje proberen te laten kwijtraken. In de L1 kan je je dat soort "rommeltje" nog net iets meer permitteren.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:48

Citaat:
Wanneer je punten bijgeschreven zijn. Tussen de uitslag en bijschrijven zit toch geen dagen verschil of dat wel?

Met regulier soms wel. En dat zal nu met die meetmomenten niet anders zijn. Als ik al hoor wat er hier in de buurt georganiseerd wordt komend weekend! Binnen de 10 kilometer van mijn stal weet ik zo al 5 meetmomenten voor alleen al.as weekend.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:49

WenK schreef:
Citaat:
Wanneer je punten bijgeschreven zijn. Tussen de uitslag en bijschrijven zit toch geen dagen verschil of dat wel?

Met regulier soms wel. En dat zal nu met die meetmomenten niet anders zijn. Als ik al hoor wat er hier in de buurt georganiseerd wordt komend weekend! Binnen de 10 kilometer van mijn stal weet ik zo al 5 meetmomenten voor alleen al.as weekend.

Je hoeft in principe niet te wachten, als je op zaterdag je 10e wp rijdt kun je op zondag een klasse hoger starten. Dat wordt wel vaker gedaan.

Alleen weet ik niet of je wanneer je online start, dat kan omdat je punten later komen natuurlijk.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:50

Wij hebben vanavond een meetmoment! Het eerste, hoop dat alles goed gaat verlopen en dat we geen onweer krijgen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:50

Haha heb vanmorgen met een lesklant een filmpje opgenomen. Was weer hilarisch... Om netjes bij C te staan moet ik in de wei gaan staan. Geen punt verder, ware het niet dat de shetlander besloot mij als schuurpaal te gebruiken. Mooi stil filmen is dan best een uitdaging kan ik je vertellen...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:51

PSvanLot schreef:
WenK schreef:

Je hoeft in principe niet te wachten, als je op zaterdag je 10e wp rijdt kun je op zondag een klasse hoger starten. Dat wordt wel vaker gedaan.

Alleen weet ik niet of je wanneer je online start, dat kan omdat je punten later komen natuurlijk.

Maar dan weet je dus ook niet of je die 10 punten gehaald hebt, dus dan promoveren is gokken. Met een meetmoment of echte wedstrijd weet je het wel direct, dus dan veranderen is weer anders. Dan heb je ook 'bewijs' van e punten.