[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:16

Reden zij voor om zelf de cursus te doen of doe jij de cursus en reden die mensen om voor jullie cursus te dienen? :)

En jeetje dat klinkt niet als een al te best niveau

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:23

Hahaha mooi omschreven Lithya

Ik heb vandaag de pas de deux met muziek geoefend. Dat wordt best leuk.
Bijkomend voordeel is dat de mijne de uitgestrekte draf heel goed onder de knie begint te krijgen. Andere paard kan gruwelijk draven en hij trekt de vos mee. In de uitgestrekte stap gebeurt andersom. De hare wordt daar nog weleens wat traag in, dan trekt de mijne haar weer mee.

Weer eens wat anders dan springen...

Hey Albert Voorn komt er nu op! Effe kijken

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:55

Zij rijden voor, voor mensen die je jurycursus doen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:32

:+ heb ik ook weleens gedaan. Zo ben ik ook toen bij die cross instructeurs opleiding proefkonijn geweest. Hartstikke leuk.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:03

Anne_GTI schreef:
Hahaha mooi omschreven Lithya

Ik heb vandaag de pas de deux met muziek geoefend. Dat wordt best leuk.
Bijkomend voordeel is dat de mijne de uitgestrekte draf heel goed onder de knie begint te krijgen. Andere paard kan gruwelijk draven en hij trekt de vos mee. In de uitgestrekte stap gebeurt andersom. De hare wordt daar nog weleens wat traag in, dan trekt de mijne haar weer mee.

Weer eens wat anders dan springen...

Hey Albert Voorn komt er nu op! Effe kijken

Waar was Albert Voorn te zien?

_Elke schreef:
Lithya schreef:
Bedoel je dan het gewone potje Joso uit de super?

Ja precies die ja :)

Ik zal es navragen in welke hoeveelheid dat dan moet. Ik mocht mailen als ik nog vragen had. :)

Iemand vroeg ook of je het vooraf kon geven maar dat werkt dus niet. Tenzij je de dag voor een wedstrijd heel veel (echt heel veel) ruwvoer geeft en daar over zout strooit. Dat schijnt dan rustig opgenomen te worden zonder dat ze het meteen weer uitplassen.

Ik heb wel standaard zo'n Himalaya steen in de voerbak liggen, maar dit is ook interessant. Ik werk m'n paard eigenlijk zelden in het zweet maar toch.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:36

Ik lees zo af en toe mee, maar mag ik ook meekletsen? :)

Eerder reed ik voornamelijk dressuur maar begin steeds meer lol te krijgen in het 'allround'. :D
Woonachtig in het Noorden.

Op zich post ik niet heel actief op bokt maar lees wel graag mee. Zal dan ook proberen te reageren op de momenten dat ik wat meer tijd heb.
Vandaag de tweede keer BB starten. Laatste keer was in september :)

Gisteren voorgereden bij de jurycursus als laatste combinatie. Ook al een tijd geen dressuur meer gestart dus super leerzaam!
Kwam uit tussen de 179 en 193 in de L2. Dus dat ook maar weer eens opgeven :)

Edit: heel interssant stuk over de training en toevoegen van zout!
Inderdaad ook mijn vraag, is een zoutblok (Himalaya) voldoende? Of zijn dat niet de goede zouten?

Lithya: ben jij ook naar Vinkega geweest?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:01

Wat zij ons vertelde is dat niet voldoende nee.. Daarin zitten ook veel bij-stoffen en in puur zout niet .

Welkom snorlex :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 11:59

Die Himalaya stenen zijn ook vast niet voor niets negatief in het nieuws geweest.

Was op tv dat van Albert Voorn ja. Vast wel ergens terug te kijken.

Snorlex, als ik kon zien dat bij de meeste combinaties de paarden de achterbenen vergaten, zal ik het met eigen ogen gezien hebben.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:01

Ik heb nooit wat negatiefs over die stenen gehoord _O-
Mijn paard heeft er ook 1 hangen, vind ze heerlijk :D

Straks tussen de buien door maar weer even lekker rijden in de blubber :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:21

Ik heb dat ook even gemist van die stenen denk ik!

Welkom Snorlex :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:23

Oooh welkom Snorlex!

Zo asociaal van mij :P

Van dit weer word je toch moe... |(
Afbeelding

Was het maar zoals op de foto :))

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:26

Lithya schreef:
Snorlex, als ik kon zien dat bij de meeste combinaties de paarden de achterbenen vergaten, zal ik het met eigen ogen gezien hebben.

Huh? Ik vraag gewoon of je in Vinkega bent geweest. Er zijn toch meerdere locaties met jurycursus?
Ik heb verder geen combinaties zien rijden.
Maar paarden die de achterbenen vergeten? Zijn toch vaak de ruiters die vergeten waar de motor zit? :D

Ik kan niet wachten op het zonnetje, het is koud buiten!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:27

Snorlex schreef:
Maar paarden die de achterbenen vergeten? Zijn toch vaak de ruiters die vergeten waar de motor zit? :D

Helaas niet helemaal waar. Zijn genoeg dressuurgefokte paarden waar teveel op een spectaculair voorbeen is geselecteerd en een zwakker tot zeer matig achterbeen gedoogd werd. Wordt niet voor niets gezegd dat de motor bij veel dressuurpaarden weg is. Het been komt er maar wat achteraan.

Was iets over de delving over die stenen. Werd gezegd dat alles zo grandioos was, maar de delving schijnt vrij vervuilend te zijn. Zal er eens om zoeken.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:13

Oh! Ik snap wat je bedoelt!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:21

Pff.. Mn singel is kapot. Is ook al een heel oud ding. Nu toch maar op zoek naar een spot goedkoop singeltje voor thuis in de blubber rijden en een springsingel. Iemand ideeen voor spotgoedkope singeltjes en leuke springsingels? :D
En de maat.. Wat is nou de manier om dé juiste maat op te meten?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:59

Cioccolato schreef:
Pff.. Mn singel is kapot. Is ook al een heel oud ding. Nu toch maar op zoek naar een spot goedkoop singeltje voor thuis in de blubber rijden en een springsingel. Iemand ideeen voor spotgoedkope singeltjes en leuke springsingels? :D
En de maat.. Wat is nou de manier om dé juiste maat op te meten?

Ik heb nog twee singels liggen, welke maat had je?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:10

Mijn singel is van gesp tot gesp 121,5. Op zich aardig aan de lange kant. Ik twijfel altijd zo aan lengtes..
Wat heb je nog liggen?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:02

Lithya schreef:
Snorlex schreef:

Helaas niet helemaal waar. Zijn genoeg dressuurgefokte paarden waar teveel op een spectaculair voorbeen is geselecteerd en een zwakker tot zeer matig achterbeen gedoogd werd. Wordt niet voor niets gezegd dat de motor bij veel dressuurpaarden weg is. Het been komt er maar wat achteraan.

Was iets over de delving over die stenen. Werd gezegd dat alles zo grandioos was, maar de delving schijnt vrij vervuilend te zijn. Zal er eens om zoeken.

Oh, dat heb ik wel eens gelezen ja! Ik heb een hele partij thuis liggen dus ik zit gebakken de komende jaren.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:38

Heb een gewone singel van thorowgood. Aan een zijde elastiek. Die houdt zich exht goed in de bagger. €36,95

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:50

Ik rij bijna nooit in de bagger :+ Als het buiten te nat is ga ik binnen rijden :o Hoewel ik nu met indoor weinig keus heb natuurlijk.

Ik ga maar geen dressuur meer starten. De jury vond Eddie niet zo leuk als ik.
Vond het zelf een fijne proef, wel wat foutjes, maar hele fijne stukken ertussen. Nadat ik het terug gezien had op de ipad vond ik het nog steeds. En toen bleek ik haast een verliespunt te hebben :+ Dat doen we dus niet weer :P

Voor het springen sta ik niet op de startlijst en secretariaat deed heel moeilijk dat het vol zat (heb me ruim twee maanden geleden opgegeven!). Morgen maar opnieuw achteraan....

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:21

Carola ik heb ook een trowowgood. Ik ga ze vanavond ff meten. Ook nog een neopreen. Die is kleiner makkelijk om af te spoelen :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:32

Dan naar Zondag naar Sonnega Gomir?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:38

Is daar concours zondag? Misschien is dat nog wel een idee als ik iemand kan vinden die mee gaat :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:01

Ja. Ze beginnen om 10 met de bb. Rijdt je 2 parcoursen gelijk achter elkaar met 1 combinatie er tussen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:26

Sonnega is fijn, zondag zijn er nog plaatsen :)

Moest wel heel erg wennen aan de drukte met losrijden. Gaat heel anders dan bij de dressuur haha.
1e rondje 2 balken en 2e rondje 1 balk (als ik goed geteld heb).

Voor de tweede keer BB ben ik erg tevreden.

Ik heb ook een torrowgood(?) singel.