Ah Lieve kleine meisjes op grote pony's. En wat zijn ze dan braaf !
Ik heb na 3 weken longeren zondag voor het eerst op Bonita gezeten. Als je het mij vraagt is daar veel langer dan 1 jaar niks mee gedaan. Ik ging zitten, voelde haar verkrampen, en ik zei tegen mijn helper; loop maar even met haar samen. I.p.v. naar voren gingen we in de achteruit en zat mevrouw bijna op haar kont . na wat geruststellende woordjes en even wat gekriebel door haar manen wist ze daarna de juiste versnelling te vinden en gingen we naar voren. Na 6 rondjes met helper door de bak te hebben gestapt ben ik losgelaten en terwijl ze 11 jaar is ben ik door de bak gehobbeld met een stuur als een 3 jarige Nu rustig opbouwen.
Wat een schattige foto's zag ik voorbijkomen! Geweldig van die gouden pony's!
Ik heb vandaag de galopwissels net als sjol even uitbesteed aan mijn instructrice. Ik kwam er zelf niet uit en wilde niet teveel gaan prutsen. Hij sprong ze bij mijn instructrice gelijk al heel netjes. Technisch nog niet helemaal correct, maar hij sprong ze! Ik daarna geprobeerd en ging toch beide kanten op al wel beter, maar mijn instructrice gaat ze komende weken nog een paar keer doen en dan ga ik er weer mee verder. Ik mis een stukje timing wat hij net nodig heeft. Bij mij springt ie eerst voor en dan een galopsprong later achter. Bij mijn instructrice nog niet correct maar wel in een galopsprong. Was wel leerzaam om haar een keer op fred gehad te hebben, want ze voelde toch weer een aantal dingetjes die nog beter konden dus daar gaan we lekker mee verder prutsen.
Fijn Lisanne. Bij een pony is het wel afhankelijk van de lichaamsbouw van de instructrice of deze er op kan stappen. Maar ik vind het ook altijd fijn als de instructrice weet wat ik voel, en hierdoor vaak net iets gerichter haar aanwijzingen kan geven.
Oh sorry cheyenne! Jouw post had ik over het hoofd gezien. Als je het zo leest dan klinkt idd alsof daar al erg lang niks meer mee is gedaan. En in hoeverre was ze al beleerd? Ik was in de veronderstelling dat ze de "knoppen" eigenlijk nooit meer verleren...
Ja vind ik ook prettig! Ik kan erg goed dingen verbloemen en het er daardoor makkelijker uit laten zien dan het in werkelijkheid gaat dus was wel eens goed dat ze precies heeft gevoeld wat er gebeurt. Mijn instructrice is exact net zo lang als ik, wel iets steviger maar niet noemenswaardig. Kan t geen mooie combinatie noemen maar voor die paar keer dat ze ermee prutst vind ik dat het prima kan. Heb ook niet echt een pony-pony dus dat scheelt wel. Bij een D-tje wordt het al lastiger.
Nou L_isanne, naar zeggen was het 1 jaar. Als ik haar naam google is ze in 2010 nog op de Welsh keuring kampioen bestgaand geworden. Draven kan ze ook geweldig, maar zelfs aan de longeerlijn is galop geen gezicht. Ze lijkt wel een hert, alsof ze dat nooit heeft gemogen. Zelfs met opleggen van een dekje springt ze aan de kant, en met een zadel opleggen vreet ze je bijna op!
Op verzoek van mij is de tandarts besteld, en heb ik een schoftafdruk gemaakt en contact gezocht met een zadelmaker. Better safe than sorry!
Cheyenne: elk paard reageert natuurlijk anders op zo lang stilstaan, maar volgens mij komt t met geduld wel goed Fijn is dat lysan
Ik ben vandaag naar Patrick van der meer geweest, erg leuk Weinig nieuws gehoord dus bevestiging dat we op de goede weg zijn met de juf, wel wat dingen die die iets anders zei waardoor ik dacht ooooooh ja dat is simpel zo toffe ervaring
Daar zou ik dan toch eens de fysio naar laten kijken cheyenne. Zuur met het zadelen daar hou ik niet van!
Brave poown met zo'n ukkie aan het stuur!
Ik heb mijn 1ste paard zelf de wissels geleerd. Niet ideaal,ben er erg lang mee bezig geweest. Ook veel te lang gewacht,pas toen ik de pnt had voor het Z2 aan begonnen. Mijn instructie rijdt nooit op mijn paarden en ik stap zelf ook zelden op. Het is meestal niet anders dan het eruit ziet. Maar als ze het vragen dan doe ik het wel.
Mijn bruine is weer hersteld en ik heb lekker gereden. De rooie gaat ook fijn,die gaat straks echt heel fijn stil met de kop worden. Hoop dat ze in de ring net zo blijft lopen.
Fijn ambre! Nieuwe topper in de dop dus! Ik heb het ook eerst zelf geprobeerd maar ik was bang om er meer aan te verprutsen dan dat ik er goed mee deed dus maar even eerst het gevoel zelf krijgen voor ik het een paard ga leren. Ben er ook te laat mee begonnen. Vroeger sprong ie feilloos de wissel maar de contra zit er nu zo hardnekkig in dat ie het oprecht niet begrijpt. Kwestie van timing en duidelijke hulp geven. Komt vast allemaal goed! Normaal gaat mijn instructrice ook nooit op andermans paard tenzij erom gevraagd wordt en dat was nu het geval.
Ik vind dat een goede instructie ook niet eerst moet hoeven voelen alvorens het probleem te kunnen verhelpen. Al ben ik wel van mening dat het soms net dat beetje kan zijn wat een lesklantje nodig heeft om het juiste gevoel te krijgen en er dan zelf naartoe te kunnen werken.
Suus, wauw gave ervaring! Eigenaresse van 'mijn' paard mag van de zomer ook daarheen, maar hij geeft dus wel prettig les?
Ik vind m prettig lesgeven.. Hij praat wel veel, ben ik niet zo gewend Maar heel positief en motiverend. Ik was ook echt een persoon en niet lesklant nummer 362 ofzo dat vond ik ook erg prettig te merken
ambre
Geplaatst: 22-01-15 23:12
Maar die stem!
EllyC
Geplaatst: 23-01-15 07:32
Gister met Suus en Spirit dus naar Patrick geweest voor een les. Hieronder wat bewegende beelden. Controle en Less is more waren de rode draad door de les.
Leerzaam lijkt me dat! Ziet er goed uit! Moet nog steeds even goed kijken bij zijn bles. Lijkt net of ie steeds kantelt.. Ik vind zijn stem helemaal niet irritant ambre!
Ik ben aan het twijfelen, eind februari hebben ze bij ons op stal Indoor Dronten. Ik wil misschien vragen of ik Impuls mee mag doen in de B. Heb momenteel even niet de mogelijkheid om de kosten van een startpas etc. te trekken, dus officieel meerijden zit er niet in.
Zal ik wel of niet kijken of ik mee zou mogen doen?
Zeker doen als het kan Ynske, zie het als een uitdaging en een leermoment.
Wat is het toch een knappe pony Suus! Ik ben dan ook wel echt een bont fan. Als ik ooit in de gelegenheid ben zelf een paard te kopen wordt het echt een zwart bonte, een zwarte met veel wit, een palomino of een valk. Ik hou wel van een paard met een apart kleurtje.
Ambre die fysio is ook al door mijn hoofd geschoten, toen ik 2 weken terug bij de dierenarts was zei hij nadrukkelijk: bel me volgende week even dan heb ik wat telefoonnummers voor je want er lopen momenteel te veel kwakzalvers rond. Helaas is de beste man overleden. Dus misschien dat er hier nog mensen zijn met goede fysio's/chiro's voor aanbevelingen?