[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:41

Dat is heel weinig! Dan is het zeker heel erg netjes, maar dan wordt het wel lastig om er veel aan te sleutelen.

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:03

Zou je niet meer willen rijden Ynskek?

Hier was de bak vandaag ook weer waterballet, en we hadden 2 kleine boefjes die uit hun wei ontsnapt waren en dikke pret hadden.

Geen idee of het zo lukt, maar hier is mijn proefje op het manegepaard. Hoop de volgende keer Bonita mee te kunnen nemen. Al moet ik zeggen is dit manegepaard een heel leuk dier!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:30

Tuurlijk zou ik meer willen rijden... alleen realistisch is dat qua vrije tijd en geld op dit moment niet haalbaar.... ik kijk straks thuis nog even een uitgebreid naar je filmpje cheyenne

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:53

Je least Syb dus ook echt voor 2 dagen dan?
Ik vind leasen sowieso altijd duur. Soms betaal je net zoveel als een volle maand stalgeld van een privé paard. Als je het paard daarmee als 'je eigen' mag beschouwen dan is het ok maar als je hem dan ook nog moet delen, dan vind ik het duur.
Een 'verzorgpony' vind ik ook zo'n lastig begrip. Het mes snijdt altijd aan 2 kanten. Ik heb dat nu ook. Ik maak de jonge dieren voor de eigenaar zadelmak en/of rij ze goed door. Hij wil me daar voor betalen maar we kennen elkaar al lang dus ik wil dat niet. Ik heb altijd wat te rijden, heb er plezier in en hoef zelf geen paard met bijkomende kosten te onderhouden. Ik mats hem, en hij matst mij. Maar hij kan het nooit laten om stiekem geld in m'n jaszak te steken als ik dan weer een pony heb verkocht. Dat geld steek ik gewoon weer in een nieuwe deken, of iets anders wat er nodig is :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:02

Cheyenne, als je elkaar matst heb je mooie overeenkomst toch?

Ik heb tijden gezocht naar verzorger die ook nog leuk kon rijden, niet te vinden.
Zelfs niet die niet echt bijdrage aan het rijden kunnen bieden, vond dat dan weer geen probleem,
onder het motto als je er niet afvalt en er niet aan zit te trekken of op zit te stuiteren is het mij al goed.
Maar helaas... ook die dun bezaaid, zeker als je lid moet worden van een vereniging (wat voor bijrijder overigens 175 kost (met 1 les per week) + KNHS lidmaatschap, dus is te overzien).

Heb ondertussen dochter van een vriendin als bijrijder voor Sjol, gaat goed.
Als Sjol weer goed is dan kan die lid worden en gaan lessen.
En als Heps wat verder is doorgereden kan ze ook wel op Heps.
Toobs is verhaal apart... die wordt 3 meter lang als je die niet bij elkaar rijdt, denk dat ze die niet bij elkaar gefietst krijgt. Niet dat hij dan naar doet, sloft braaf zijn rondjes, maar werken, noop.. zit er dan niet in, maar dat was bij mijn vorige bijrijder ook zo.
Vorige bijrijder deed in principe ook Sjol, maar toen die buitengebruik was mocht ze 1 x per 2 wkn Toobs voor de les lenen.
In het verleden 12 jarig meisje gehad voor Sjol, die het paar jaar gedaan heeft, maar toen stond ze op een vereniging. Nu het probleem dat het toch echt wel vertrouwd moet zijn, bij die boer is er echt niemand om te helpen en je moet over de weg om te rijden.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:05

Ik lease echt voor 2 dagen. Ik kom niet aan het bedrag voor de volle stalling maar lease is inderdaad prijzig, die twee dagen kan ik wel doen en laten wat ik wil.

En als ik ga lessen, dan is dat wel vast op haar

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:27

Cheyenne, klinkt als een mooie overeenkomst!
Ik mag fredje ook gratis rijden. De spullen zijn wel allemaal van mij en de kosten voor wedstrijden, lessen en ijzers ook. Maar mag er 7 dagen per week mee doen en laten wat ik wil dus heb niks te klagen! :)
Baida zelfde verhaal alleen een kleine maandelijkse bijdrage, maar hoef ik alleen maar een deel vd spullen en wedstrijden te betalen. Ik vind het een fijne manier, want een eigen paard is voor mij gewoon niet haalbaar nu. Qua geld, ruimte en tijd niet.
Maar als ik straks op mezelf woon en tijd en geld genoeg heb dan wil ik toch eigenlijk wel wat voor mezelf... Gewoon alles op mijn eigen manier doen zonder te hoeven overleggen met iemand anders. Een paard van een ander rijden is niet altijd even makkelijk namelijk.
Maar nogmaals ik klaag niet, ben blij met de kansen die ik krijg! :D

Ynske, ik vind het knap hoor! Zou het zelf niet kunnen, ben te fanatiek en te eigenwijs om te delen. :o
Maar snap dat het zo een ideale manier voor jou is.

Sjolvir, een goede verzorger vinden is inderdaad nog een hele taak... Hier ook alleen maar manegemeisjes die nog niet eens zelf kunnen opzadelen. Neem geen verzorger om alsnog alles zelf te moeten doen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:35

Ik heb hier momenteel 2 paardenmeisjes lopen, al weer ruim 1,5 jaar. Eentje had nog maar een paar lessen gehad, dus ik dacht wat zal ik daar nu daadwerkelijk aan gaan hebben. Maar het waren vriendinnen en het leek me wel zo gezellig voor de ander.
Nou bleek die onervaren meid gewoon echt een doorzetter te zijn en ik kan haar nu eigenlijk overal opzetten.
Ook helpen ze heerlijk mee, mesten uit zichzelf uit, vullen de waterbakken etc.
Ze hoeven niets te betalen, sterker nog ik heb ze laatst een centje gegeven voor de hulp. En als de pony verkocht wordt krijgen ze ook wat geld.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:36

Heb wel bijrijders gehad, maar ik ben denk ik vooral zelf gewoon niet zo geschikt om een paard te delen :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:51

SkyMarian schreef:
Heb wel bijrijders gehad, maar ik ben denk ik vooral zelf gewoon niet zo geschikt om een paard te delen :+

Ach is toch eerlijk om dat toe te geven.

Jury, dat is echt top, die 2 meiden. Moet zeggen met de mijne ben ik ook wel blij, oke... heb af en toe wel wat te mekkeren, maar ach... hoort erbij. Verder leuke meid.
Uitmesten doet ze niet, rijdt alleen en groomt op wedstrijden :D (filmt meestal)

Onze laatste escapade. Gefilmd door mijn groompje.
2 wp's erbij in de vaardigheid met mennen, afgelopen zondag. Rondje barage, verbazingwekkend genoeg met 0 fouten en een 1e prijs.
https://www.youtube.com/watch?v=A7mcGSit3gI

En mijn groom te paard, beugels paar gaten te lang.. oeps.. :+
Maar goed, die kan je dus prima op je paard zetten.
En dan realiseer ik me weer, dat ik toch wel hele brave paardjes heb <3
https://www.youtube.com/watch?v=aKnr9SsmmYU

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:56

Bij dat menfilmpje zie ik als men-leek voornamelijk een wirwar aan kaboutermutsjes :')

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:57

SkyMarian schreef:

Goede zelfkennis is ook belangrijk Marian! als je van te voren weet dat het niet gaat werken zou het naïef zijn om het toch de doen

Top geregeld Jury. Ja sommige paardenmeisjes doen je ineens versteld staan van hun kwaliteit. Het moet er in zitten, doorzettingsvermogen en willen leren.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:02

Cheyenne,

Ik heb je een PB gestuurd omdat ik niet wist hoe uitgebreid je iets wou in het topic ;)

ben ook wel benieuwd naar het protocol bij deze proef

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:05

SkyMarian schreef:
Bij dat menfilmpje zie ik als men-leek voornamelijk een wirwar aan kaboutermutsjes :')

Whahaha ja als je het zo ziet staan is er ook geen volgorde aan vast te puzzelen. Het is eigenlijk net als een spring parcours. Er zit een route aan vast.

Ik heb jaren geleden met een twee span gelderse tuigpaarden marathon gereden. Geweldig!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:32

Ik heb geen moeite met verzorgers maar DC is nog erg jong in alles dus geen behoefte. Verder is er op stal iemand die het leuk vind om met hem bezig te zijn en die doet werken aan de hand en trailerladen met hem. Soms rijdt ze hem ook en pakt precies mijn aandachtpunten op. Verder nog een gezamelijke vriendin die hem pakt als die 2 een buitenrit willen maken.

Gaaf Sjolvir. Mennen is en blijft leuk.

YNske mooie oplossing! Zo wen je aan alles er om heen en is het goed te doen.

ivorysgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:37

ik rij sinds vorig jaar wedstrijden tussen de paarden met mijn draver van 1,51 , nog in de klasse B, wij doen het rustig aan ivm met dat ze een behoorlijk verleden heeft, en ik niet altijd tijd heb , we kunnen alleen bij ons op stal starten, en dit hebben we na 3 maand afgelopen dinsdag weer gedaan,
wat resulteerde in een 1ste plek en 1 winstpunt rijker, nu staat de teller op B+2 ,

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:42

Hoi :wave: zie dat je uit erica komt. Waar rij je dan als ik vragen mag? Bij Daan?

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:43

Welkom! )

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:55

Welkom Ivory!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:18

Knap hoor,met manegepaarden/pony's waar je niet zo vaak mee rijdt.
Mijn zus rijdt ook op een manege en is altijd blij als ze op die van mij mag rijden.

Hoi Ivory!

Ik heb maar eens flink wat spullen uitgezocht en te koop gezet.
Van hoofdstellen tot scheermachines.
Jammer dat de markt hier niet meewerkt,die wil maar geen foto's laden.
Toen ik mijn regenjas er op wilde zetten lukte het steeds niet en nu staat hij er 2x op.
Ik heb het maar opgegeven.
Gelukkig wel direct mijn 2 wintec Isabell's verkocht en 2 hoofdstellen.
Nu nog wat meer en dan mag ik een nieuwe scheermachine kopen.
Hoewel ik daar eerst de kortingscode bij de paardendrogist voor afwacht.
Woon toch in zeeland natuurlijk...

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:09

Mag ik me hier ook melden? :D

Heb een Haflinger waar ik mee tussen de paarden ga starten, 7 maart eerste B wedstrijd als het goed is. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:25

Ivory welkom Mandarijn ook.

Kaboutermutsjes, hi, zo had ik het nooit gezien, wel dat het soms een oerwoud lijkt.

Ambre, nou ja, in ieder geval wat verkocht. Kan je weer wat terug gaan kopen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:47

Hoi Manderijn!

Lekker verkocht hoor Sjol!
Allebei mijn scheermachines ook verkocht dus heb een nieuwe besteld en vandaag mijn tondeuse ook binnen gekregen.

Morgen een keer oefenen met mijn rooie tussen de witte hekjes.
Ben benieuwd hoe dat gaat.Heb gelukkig nog tijd zat voordat we voor het echie moeten.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:37

Voor de geïnteresseerden, gister naar dressuur trainersseminar geweest.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:57

Leuk, leerzaam. Bedankt