Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:12

Janneke2 schreef:
PSvanLot schreef:
Ik neem dat dan mee in het volgende want het cijfer van de volte bij B zal er al staan.

Ik zet dan ook als opmerking bij het volgende onderdeel: valt in draf bij C.

Of: mooie overgang op de verkeerde plaats.

Geloof niet dat ik dat als commentaar op ga schrijven bij een fout.

Suzanne F.

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:16

Nee als het echt een mooie overgang was dan zet ik neer: goed gecorrigeerd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:17

Citaat:

Citaat:

Ik denk dat dit wel degelijk moet.

'Uit galop vallen' is nu eenmaal iets anders dan die mooie overgang op de verkeerde plaats.

Een jury die gaat praten over 'hij viel uit galop' puur omdat de overgang niet op de goede plaats gebeurt,
laadt de verdenking op zich om gewoon niet goed te kijken.
(En dat is wel de kern van jureren.)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:19

Janneke2 schreef:
Citaat:

Citaat:

Ik denk dat dit wel degelijk moet.

'Uit galop vallen' is nu eenmaal iets anders dan die mooie overgang op de verkeerde plaats.

Een jury die gaat praten over 'hij viel uit galop' puur omdat de overgang niet op de goede plaats gebeurt,
laadt de verdenking op zich om gewoon niet goed te kijken.
(En dat is wel de kern van jureren.)

Thanks voor het compliment!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:22

Suzanne F. schreef:
Nee als het echt een mooie overgang was dan zet ik neer: goed gecorrigeerd.

Precies, dat kan ook nog. Maar ik ga het zeker niet benoemen als goede overgang, ook al was het bewust gereden maar op de goede plek.

Het is ook zeker niet altijd goed te zien of een overgang gereden is. Er zijn er genoeg waarbij het paard terugkomt en het er uit ziet als gereden terwijl het niet van de ruiter was en andersom.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:28

Ja, idd: zo staat het in het FEI regelement : het dier geeft de toeschouwers de indruk uit eigen beweging dat te doen wat de ruiter vraagt.

(Vandaar dat ik voor 'mooie etc foute plek' opteer.)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:45

Ok helder!
Begrijp echt wel dat het fout is, was allen benieuwd of je dat dan bij een onderdeel zet of bij de algemene indruk etc

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:12

Janneke2 schreef:
Ja, idd: zo staat het in het FEI regelement : het dier geeft de toeschouwers de indruk uit eigen beweging dat te doen wat de ruiter vraagt.

(Vandaar dat ik voor 'mooie etc foute plek' opteer.)

Gelukkig vallen wij niet onder de FEI ;)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:15

kara schreef:
Ok helder!
Begrijp echt wel dat het fout is, was allen benieuwd of je dat dan bij een onderdeel zet of bij de algemene indruk etc

Alles wat in grijze gebieden gebeurd wordt meegenomen in het cijfer ervoor of erna. Onderaan telt het ook nog een keer mee in de laatste punten. Bijvoorbeeld bij rijvaardigheid, effect van de hulpen of ontspannnig.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:18

Zo ik heb mijn eerste serie af! Echt superleuk dit :D

Als je er veel gedaan hebt dan is het vast minder spannend, maar ik heb echt genoten. Was nog wel even zoeken hoe ik het handig kon doen, maar heb nu een systeem.
Dus klaar voor de volgende ronde!

Ik kan er maar 12 per week doen ofzo, want ik moet gewoon werken en heb verder ook nog zat te doen. Maar heb me voor de komende weken ingeschreven.

In mijn eerste groep had ik 2 filmpjes die niet te beoordelen zijn, beide te wazig en een van de 2 niet in 1x opgenomen.

Verder 1 proef die er echt bovenuit stak met 2 winstpunten. Dan een heel stel 'gewone' B proefjes en 3 die nog teveel moeite met tempo en aanleuning hadden, vaak zie je dan dat de figuren ook lastiger worden.
Veel tips op kunnen schrijven, hoop dat ze er wat mee kunnen!

Ik heb trouwens 2 beeldschermen, dus proef links en dan protocol rechts en dan kan je heel makkelijk je cijfer geven en commentaar typen. Zo makkelijk dat je het filmpje even kan stoppen :D

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:42

Tilmar schreef:

Als je er veel gedaan hebt dan is het vast minder spannend, maar ik heb echt genoten. Was nog wel even zoeken hoe ik het handig kon doen, maar heb nu een systeem.

Ik kan er maar 12 per week doen ofzo, want ik moet gewoon werken en heb verder ook nog zat te doen. Maar heb me voor de komende weken ingeschreven.

In mijn eerste groep had ik 2 filmpjes die niet te beoordelen zijn, beide te wazig en een van de 2 niet in 1x opgenomen.

Verder 1 proef die er echt bovenuit stak met 2 winstpunten. Dan een heel stel 'gewone' B proefjes en 3 die nog teveel moeite met tempo en aanleuning hadden, vaak zie je dan dat de figuren ook lastiger worden.

Ik heb trouwens 2 beeldschermen, dus proef links en dan protocol rechts en dan kan je heel makkelijk je cijfer geven en commentaar typen. Zo makkelijk dat je het filmpje even kan stoppen :D

Had je een hafje ertussen? <<)

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:46

SweetVanille schreef:
Tilmar schreef:

Had je een hafje ertussen? <<)

Misschien wel twee hafjes?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:51

Nee, geen hafjes erbij!
Er zijn ook veel B proeven hoor, dus de kans dat ik iemand van hier heb is niet zo groot.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:58

Leuk dat je ook bent gaan jureren Tilmar!

Ik heb ook meegedaan met het event van 11-6 met mijn cremello. Voorlopig eerst de laatste wedstrijd in de B. :j Heb inmiddels genoeg punten voor het L, dus gaan eerst even door oefenen.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 17:28

Tilmar schreef:
Nee, geen hafjes erbij!
Er zijn ook veel B proeven hoor, dus de kans dat ik iemand van hier heb is niet zo groot.

Ah was wel leuk geweest haha

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:58

Tilmar schreef:
Nee, geen hafjes erbij!

En een schimmel met vos vlekken op de hals? Onrustig in de aanleuning en tempo klopt wel #durftevragen ☺️

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:33

Ik heb vandaag weer gefilmd voor aankomende donderdag. Hij sprong nu 1x te vroeg aan in galop, 1x inzet van het wijken slordig. En zat weer een keer op het verkeerde been te lichtrijden DOM. Maar vond hem wel beter gaan dan vorige week. Dus nu weer hard oefenen voor het filmen van volgende week haha. Heb morgen les dus dat is ook fijn. Proefje ook al naar instructrice gestuurd, kunnen we dat morgen meenemen.

Zag dat veel mensen hier de punten van 4 juni nog niet hadden, dus verwacht dan ook maar niks nog voor aankomende week van de 11de.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:00

carika schreef:
Tilmar schreef:
Nee, geen hafjes erbij!

En een schimmel met vos vlekken op de hals? Onrustig in de aanleuning en tempo klopt wel #durftevragen ☺️

Er is net een paar paginas geleden besproken dat zulke berichtjes best wel heel irritant zijn..

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:03

Jester_ schreef:
Er is net een paar paginas geleden besproken dat zulke berichtjes best wel heel irritant zijn..

:') ik snap het overigens zelf ook niet, omdat de kans (zoals Tilmar ook al aangeeft) echt klein is.
Laatst bijgewerkt door urosa op 14-06-20 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:06

Toch heb ik al een bokker gehad :D

Dus de kans is er wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:09

Maar wat maakt het uit :+ ?

Je kunt toch gewoon wachten op je punten.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:12

Yvank_ schreef:
Maar wat maakt het uit :+ ?

Je kunt toch gewoon wachten op je punten.

Iedereen is hier toch nieuwsgierig wat zijn resultaat is. Dan is het toch niet gek om ook benieuwd te zijn of een bokker de jury is.

Begrijp dat mensen zich aan de vragen irriteren en ik zal daarom ook niet meer vragen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:14

Ik heb al verschillende bokkers gehad, maar toch vind ik dat vragen in het topic ook irritant. Via pb niet overigens.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:18

Wat mij betreft voegt het vragen niets toe. Zoals ik al eerder zei weet ik het vaak echt niet (meer). Als je je protocol hebt en je ziet dat je mij als jury gehad hebt zijn aanvullende vragen altijd mogelijk, ook dat heb ik al eerder aangegeven.

Heel toevallig had ik laatst iemand hier uit het topic, maar echt, die kans is zo klein!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:31

Gaan de proeven random naar jullie als juryleden en nadat jullie ze hebben beoordeeld eerst weer terug naar het knhs of meteen naar het platform van de ruiter?