Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Roulette_ schreef:Hallo allemaal, ik kom me hier ook melden.
Toen ik ruim 3,5 jaar geleden op zoek was naar een paard was een van mijn eisen ‘in theorie wil ik er op termijn M mee kunnen starten’. Dik 2 jaar geleden was mijn allereerste wedstrijd en ondanks dat we sinds die tijd opgeteld bijna een jaar blessureleed hebben gehad (van zowel mijzelf als paard hoor) zijn we stiekem toch best snel gegaan.
18 september hebben we een proefgerichte clinic op stal, dat wordt onze eerste M1 proef en dan eind september voor het echt!
Ik start met Eva, mijn 18 jarige KWPN merrie.
Kimmetje, gefeliciteerd met je Z debuut! Was die locatie in het midden van het land? Dan ben ik daar een paar weken geleden ook geweest, Eva is het met Harry eens dat ze daar een lastige bak hebben.
jullie hebben zulke monsterscores behaald, jullie vliegen het M1 vast zo door
en kennelijk ook niet de prettigste locatie voor een debuut, maar hey... het kan alleen maar beter worden dan 
Mooie voorbereiding op je debuut zo'n proefgerichte clinic!
word een lange dag, hopelijk wel een hele leuke

Of hoe gaat het in de trainingen? 

Raika was braaf in omgang en ik kon mezelf goed alleen redden
ik had ook iets te lang losgereden en wat zenuwen en wat weinig controle. Daardoor helaas echt mijn slechtste proef ooit en dat resulteerde in 176,5 helaas 
2de proef 1ste prijs met 211
Dat was bij dezelfde jury waar ik de vorige wedstrijd 190 bij reed, ik had ook hard geoefend om hem bovenin te laten lopen dus super leuk dat het ook beloond wordt. Probeer nu vooral te genieten van het gevoel dat hij gaf in de proeven, op het losrijterrein was het nog even spannend. Ons 18jarige bommetje
en het resultaat uit proef 1. Maar kan stuurfouten zoals in proef 1 moeilijk loslaten. Nu maar relativeren. In alle Z1 proefjes zelf 2 winstpunten laten liggen door stuurfouten, maar dat hoeft natuurlijk maar 1 wedstrijd te zijn. Dus echt geen ramp als ik nu 1 of een paar wedstrijden later Z2 kan starten. Helemaal omdat meer tijd voor de vliegende wissels bij ons geen kwaad kan, maar wil blijkbaar heel graag Z2 starten

En gelukkig gaat het weer iets beter met je blaasontsteking, heb je daarmee zomaar al die winstpunten gereden!
dan rijden we 2 proefjes M1 en dan stappen we naar de slaaplocatie en zondag weer precies andersom met een rit over de hei als cadeautje
Maar we gaan woensdag weer, gevraagd of we keertje extra konden omdat ze vakantie hebben en dat was geen probleem
Heb nu nog 6 proefjes Z1 staan en 4 punten nodig. Hoop dat het lukt om dan in oktober Z2 te starten. Lakaj's zijn debuut staat waarschijnlijk op 31 oktober en zou dan mooi uitkomen. Denk dat het Z2 moeilijk wordt voor Kareltje, dus dan is 1x per maand ook mooi. Heb ik daarnaast tijd voor Lakaj. Gisteren fijn met ze gereden. Ga nu zaterdag weer. Morgen ga ik met mijn zusje shoppen bij Kramer, zin in
Sinds het veulen zijn we (allebei
) nog niet weer in de vorm die we waren, maar er wordt een tweedaags meetmoment georganiseerd naast de boerderij waar Gen staat, dus we gaan voor de lol meedoen. 
Succes!

Vaak gaat ze staken als ze de wedstrijdbanen in moet op háár terrein, want wedstrijdbanen horen volgens haar niet op haar thuislocatie.
Vandaag was ze echter superlief, iedere pas was ze bij mij. Ondanks dat het veulen aan het hinniken was tijdens de proeven, was ze ieder moment geconcentreerd.

Rio gaat heel goed, hij is echt mijn grote vriend en hij gaat in oktober naar een opfokplekje bij iemand thuis. Nog geen 10 km hier vandaan dus ik kan vaak langs. 
wat ontzettend tof zeg. Gefeliciteerd! En wat fijn dat je een plekje zo dichtbij hebt gevonden, echt ideaal! Ben zo benieuwd hoe hij uit gaat groeien.
echt erg misschien, maar vind het erg jammer dat ik nog 4 winstpunten in het Z1 moet
Thuis raakt ie steeds meer bevestigd in het Z2 en wil dat gewoon graag starten
ik hoop zo op dat winstpunt in ZZ licht..kan ik voortaan lekker zelf beslissen wat ik start