[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:51

Van welke vereniging ben jij lid Lisanne? :)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:24

De Grensruiters in Dinxperlo :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:28

Oh dat is goed om te weten :j
Is niet helemaal naast de deur, maar nou ook weer niet heel erg ver weg :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:34

Wat ben ik blij dat de manege waar Syb staat twee binnenbanen zijn ;)

Bij deze ook nog even een stukje egopost. twee filmpjes met op het laatste groeten na mijn proef van afgelopen zondag. Ik weet dat de nageeflijkheid stabieler moet en dat het wijken zondag echt nergens op leek, maar over het algemeen ben ik niet heel ontevreden.

Deel 1:

Deel 2:

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:02

Je lijkt wel bijna in zijn nek te zitten of ligt dat aan mij? Past je zadel wel goed?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:03

cp112 schreef:
Je lijkt wel bijna in zijn nek te zitten of ligt dat aan mij? Past je zadel wel goed?

Manege zadel... kan ik weinig aan veranderen... het schuift wat naar voren maar daarnaast is het een pony met een vrij korte hals...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:04

Korte hals heeft verder weinig te maken met dat het zadel bijna in zijn nek ligt :') snap dat je er weinig aan kan doen dan. Zonde is dat want het zit hem best in de weg.

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:09

Sorry, een beetje een off-topic vraag. Maar is het zo dat wanneer je bijvoorbeeld m1 bij de pony's rijdt, je dit ook automatisch bij de paarden mag starten?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:10

cp112 schreef:
Korte hals heeft verder weinig te maken met dat het zadel bijna in zijn nek ligt :') snap dat je er weinig aan kan doen dan. Zonde is dat want het zit hem best in de weg.

Jammer dat ik daar zo weinig aan heb qua verbeteren van hoe het nu gaat. Het is naast dat het iets naar voren schuift ook een deel optisch bedrog en dat is naar mijn mening voor een deel door haar korte hals.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:40

Bibibosch schreef:
Sorry, een beetje een off-topic vraag. Maar is het zo dat wanneer je bijvoorbeeld m1 bij de pony's rijdt, je dit ook automatisch bij de paarden mag starten?

Als je met diezelfde pony over gaat naar de paarden behoud je gewoon je winstpunten en klasseringen. Je mag overigens wel een klasse lager starten ivm de overstap. :)

Ynske, jammer van het zadel want dat lijkt hem inderdaad wat in de weg te zitten. Maar daar kun je niks aan doen helaas.
De aanleuning kan nog een stuk beter. De galopgedeeltes ontbreekt het aan nageeflijkheid en in draf zie ik soms van jouw kant een onrustige hand die weer doorwerkt in de aanleuning. Maar het lijkt alsof je wat spanning hebt in je hele lichaam waardoor je teveel aanspant. Je drukt jezelf eigenlijk steeds wat uit het zadel. Verder mis ik eigenlijk de souplesse en losgelatenheid vanuit syb zijn kant. Misschien in de trainingen wat meer achtjes rijden en lengte in zijn lichaam/hals krijgen zodat ie die bovenlijn gaat aanspannen en oprekken. Maar ik denk dat er hier mensen zijn die je beter tips kunnen geven dan ik! Ik vind jullie wel een leuke combinatie! :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:53

Galop is inderdaad een werkpunt.

nageeflijkheid zijn we mee bezig, wat betreft spanning bij mij kan het wel kloppen. Ik ben er de vrijdag voor de kerstvakantie nogal hard naast beland. Dit gebeurde terwijl ik een dressuur zadel aan het uitproberen was. Vertrouwen komt heel langzaam weer terug.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:55

L_isanne schreef:
De Grensruiters in Dinxperlo :)

Wat leuk mijn zus woont in Dinxperlo !

Ik sta in vol pension dus ik hoef niet te betalen voor de bak.

Vanavond proefgerichte training gehad, erg leuk en leerzaam, ga in februari nog een keer. Je rijd je proeven daarna komt de jury je helpen bij bepaalde onderdelen uit de proef of gewoon met het algehele plaatje.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:59

Ynskek, wat een leuke pony is het toch! Jullie werkpunten weet je idd.
Ander zadel zou voor beide beter en fijner zijn .... Snap dat jij er niks aan kan doen, maar snap de manege eigenaar niet dat hij er zo'n zadel op laat liggen. Wij hebben allemaal goede merkzadels op de manegedieren liggen, ze moeten hard werken en zolang mogelijk gezond blijven, dus dan is een goed zadel mijn inziens een goede investering voor de toekomst.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:02

Als je zoekt op Syb en dan in combi met F3 vind je welk niveau ze "normaal" meeloopt. Ik geloof dat de F14 voor haar ook een beetje cultuur schok was

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:11

Hahaha wtf, moet ik dat allemaal doen.... Normaal hoef ik maar 1 rondje in galop over de hoefslag en mag mijn neus in de lucht blijven....

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:13

Zoiets ja... vandaar dat ik ook niet echt ontevreden ben over wat ik neergezet heb met dr _O-

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:27

Kwam wat natte bakken tegen bij het bijlezen. Hier gelukkig een bak die netjes droog blijft ondanks de enorme regenval. En anders nog een binnenbakje van 20x20 om naar uit te wijken. De paddock staat al wel meer dan een maand chronisch onder water, dus de pony's staan helaas elke dag in de blubber.
Dus van mij mag het ook wel stoppen met regenen.

ynskek, meeste is denk ik wel gezegd. Jammer van de keuze van de manege wbt het zadel. Syb is dus een manegepony? Ik heb in mijn manegetijd een jaar of 3 een manegepony geleast, vond het toch wel frustrerend omdat er zoveel wat je opbouwt gelijk weer weg lijkt te gaan door de lessen met beginners of plukkende gevorderden. Heb je daar veel last van of valt dat mee?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:31

Het is inderdaad een manege pony.

Ik merk dat ze nu na een aantal weken heel goed begint door te krijgen als ik er op zit.

Momenteel ben ik met name aan het werk met tempo blijven houden en daarin aanleuning en constante verbinding, waarbij de galop momenteel het punt is dat ik niet moet denken maar doen.

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:36

Nou petje af hoor Ynskek. Een manegepaard een fatsoenlijke proef laten lopen, terwijl hij 7 dagen in de week met zijn neus in de wind loopt met een zadel ( waar je mee bezig bent ;) ) wat het gewicht van de ruiter te ver naar voren plaats waardoor je hem niet fatsoenlijk op het achterbeen kan rijden, valt echt niet mee.
Ik ben het wel met Saskia eens dat je langer plezier hebt van je manege paarden als je goed passend tuig hebt. Snap dus de eigenaar niet.

Wat een verschillen met betalen om droog te mogen rijden ! Ik heb de mazzel dat ik bij de buren in de binnenbak mag. Andere moeten 5 euro per keer betalen. Ik mag voor niks omdat ze dat zo heeft afgesproken met de eigenaar van de stal waar ik rij. Zij rijdt met mooi weer ook bij ons in de buitenbak omdat die 20 x 60 is.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:43

Ze zijn bezig met het langzaam vervangen van alle zadels als ik het goed begrepen heb... alleen is de bekostiging heel erg puzzelen...
Spoiler:
t is geen stal waar geld teveel is zeg maar...

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:53

Blijft toch lastig als het niet je eigen paard/pony is...
Lijkt me erg vervelend om een manegepony te rijden, puur omdat je naar mijn idee steeds weer een stap terug doet in het begin. Je vraagt de pony toch steeds andere spieren te gebruiken die hij verder nooit gebruikt. Maar buiten dat is het natuurlijk fijn dat je zo de kans hebt om lekker te rijden! :)

Saskia, goh toevallig! Dat is een eind weg van jou. Doet ze ook iets met paarden?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:56

Ja, ze heeft een paar pony's , een fjord shet en B pony voor mijn nichtjes en haarzelf.
Misschien ken je haar wel, maartje_h hier op bokt.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:43

Oh ja ik ken haar wel! Wat grappig. Zo zie je maar weer wat het wereldje klein is! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:31

CP, dat is gewoon een watertuin, gaan bak meer...

Ynskek, blijft wel een leuke pony die je daar geleased hebt.
En zo gek doen jullie het niet, ga zo filmpje even helemaal af kijken. (nu maar klein stukje gezien)
L_isanne schreef:
Blijft toch lastig als het niet je eigen paard/pony is...
Lijkt me erg vervelend om een manegepony te rijden, puur omdat je naar mijn idee steeds weer een stap terug doet in het begin. Je vraagt de pony toch steeds andere spieren te gebruiken die hij verder nooit gebruikt. Maar buiten dat is het natuurlijk fijn dat je zo de kans hebt om lekker te rijden! :)

Saskia, goh toevallig! Dat is een eind weg van jou. Doet ze ook iets met paarden?

Hoe vaak rijdt je hem eigenlijk per week? Heb de mijne in de lessen gehad (de fjord niet de zwarte) was wel eens lastig, maar het is niet onmogelijk en zo was er daar nog een fjord die al lespony wezend naar het Z is gereden.
Dus er is hoop.

Urielle, wat een geld!
Ik betaal voor 1 paard, om dagelijks te mogen rijden in de binnen of buitenbak (beiden 20 x 60) 350 euro per jaar, krijg daarbij ook 2 verenigins lessen per week (waar ik dus ook gebruik van maak).
Als je prive lessen wil rijden moet je dan 1 malig nog een keer 25 euro betalen ongeacht aantal privélessen dat je dat jaar gaat nemen.
(maar daar komt wel bij dat ik ook nog eens menlid ben.. en een menpaard ( wederom 350) heb en ahum, vorig jaar nog een paard lid had, oeps.. ( kosten extra rijpaard 175 (krijg je 1 les voor per week).
Maar ... als je lid bent met 1 paard is het goed te doen, zeker als je nog iets kan met de lessen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:33

Ik rij haar, tenzij ik ook nog een les rij, enkel op de zaterdag en zondag. Voor zo twee dagen in de week rijden ben ik ook zeker niet ontevreden :j.