Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shari_Becker schreef:PSvanLot schreef:
Helaas waren er hier een aantal die nog helemaal geen M1 klaar waren. Geen sb of contragalop lopen, aanleuning die echt niet oké is etc.
Echt heel jammer want hier kan je niemand blij mee maken.
Ook een aantal met wat fouten maar verder een prima proef. Dat is niet zo erg.
Ook een combinatie die verkeerd aandringt en dmv een vliegende wissel bewust naar de goede galop overgaat. Wat moet je daar nu voor geven? Regulier laat ik ze stoppen en het opnieuw doen, dat gaat nu niet.
Mijn paard heeft dat ook wel is gedaan, kon eigenlijk helemaal geen vliegende wissels en ik wou haar terugnemen en opnieuw aanspringen en toen sprong ze over. Ik heb toen een 1 op dat onderdeel gekregen en nog is een keer -2.
En na de proef de opmerking dat ze me hiervoor eigenlijk had moeten diskwalificeren, maar ze had gezien dat ik niet de hulp voor de wissel gaf dus deed ze het nu zo maar..
Achja ik was allang blij dat ik geen diskwalificatie had en dus geen verliespunt.
_Lorette_ schreef:Jij kreeg toen een 1 -2? Ik dacht dat mijn moeder de enige was die dat ooit voor elkaar heeft gekregen. Ze sprong 3 meter na het bordje aan in galop, vond het paard onvoldoende aan de hulp en draaide een volte om het opnieuw te doen. Voor de L1 vond ik dat vrij streng gejureerd, omdat de overgang enkel te laat werd getoond. Met punten invoeren liep het programma vast op de -1 als cijfer voor dat onderdeel.
PSvanLot schreef:Ik denk dat er heel veel rijden zonder echt naar de letters te kijken.
Heb wat M1 beoordeeld vanochtend. Helaas was het niet best. Hopelijk de tweede helft vanmiddag wel.
_Lorette_ schreef:Jij kreeg toen een 1 -2? Ik dacht dat mijn moeder de enige was die dat ooit voor elkaar heeft gekregen. Ze sprong 3 meter na het bordje aan in galop, vond het paard onvoldoende aan de hulp en draaide een volte om het opnieuw te doen. Voor de L1 vond ik dat vrij streng gejureerd, omdat de overgang enkel te laat werd getoond. Met punten invoeren liep het programma vast op de -1 als cijfer voor dat onderdeel.
Danique07 schreef:Oei ik ben benieuwd wat ik dan krijg... paard springt van achter over en ik spring hem weer terug. Wist niet dat daar mogelijk uitsluiting oid op stond...
Shari_Becker schreef:Danique07 schreef:Oei ik ben benieuwd wat ik dan krijg... paard springt van achter over en ik spring hem weer terug. Wist niet dat daar mogelijk uitsluiting oid op stond...
Dan wordt het vaak onder taktfout gerekend Volgensmij kan je alleen uitgesloten worden bij een volledige wissel, tenminste de jury zei dat ze me kon uitsluiten omdat ik een oefening reed die in deze klasse niet gevraagd wordt.
Yvank_ schreef:Nou ik vraag me af of je daar echt uitgesloten om zal worden? Ik heb het wel vaker eens gehad in het Z1 dat paard wisselde. Eigenlijk altijd een 3 ofzo met springt om. Bedoel stel je houdt halt in de L1 en paard loopt achteruit dan is het ook een "oefening" uit hogere klasse. En dat wordt ook vaak gewoon aangerekend als verzet oid.
asjemenou schreef:Ik heb er eigenlijk ook nog nooit voor gebeld en opnieuw laten doen.
Ik geef gewoon een onvoldoende en bij mij mag de ruiter gewoon doorrijden.
Bellen geeft vaak veel onrust bij de ruiter, en ze wijken niet af van de lijn dus de proef kan gewoon vervolgt worden.
kara schreef:Wat hoor je eigenlijk te krijgen als je per ongeluk een overgang naar draf maakt in een grijs stuk?
In dit geval in een m1 proef linksom en je rijdt een overgang naar draf bij c en springt gelijk weer aan. Dus de volte ging goed bij b en de gebroken lijn er na h-k gaat ook goed?
PSvanLot schreef:kara schreef:Wat hoor je eigenlijk te krijgen als je per ongeluk een overgang naar draf maakt in een grijs stuk?
In dit geval in een m1 proef linksom en je rijdt een overgang naar draf bij c en springt gelijk weer aan. Dus de volte ging goed bij b en de gebroken lijn er na h-k gaat ook goed?
Dan gaat je cijfer naar beneden.
kara schreef:Ik had een volte bij b gereden, allemaal prima. Vergis me vervolgens zelf bij c en rij naar draf en spring gelijk aan. Dan vervolgens hk gebroken lijn.
Dus c was een grijs stuk, in welk cijfer wordt deze fout dan mee genomen