[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:42

Volgens mij alleen mijn groep, Haike. Ze zeggen dat de computer het uitgerekend heeft en dat het daar mis gegaan is. Wij waren de 2e groep die dag.

Ik zit trouwens filmpje terug te kijken en ik doe op maat maken in meerdere fases. :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:55

:oo echt te erg, dat controleer je toch. :\

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:00

Ja, dat dacht ik ook. Van mij vond ik het niet zo erg, eerder apart dat ze niet wilden nakijken, maar goed ik geloof het wel. Door is door. :') Maar tussen reserve en ruim door zit wel klein verschilletje.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:02

En degene die door waren en nu niet door zijn...krijgen hopelijk wel gewoon startplek.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:44

Ik ben bang dat dat niet zo is, ze zullen zich wel aan de verdeelsleutel moeten houden toch?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:45

Heb het bij die kring jaren geleden ook eens gehad. Had uitnodiging gewoon thuis liggen. Heb toen gezegd los het maar op. Hebben ze extra plekje geregeld. :o

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:39

Dat is wel heel erg Mywishmax!! Gelukkig ben jij alsnog wel door.

Ik denk inderdaad niet dat er extra bij kan (mag) zal altijd wel ergens in de kleine lettertjes staan over fouten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:02

Wel echt slordig mywishmax! Hopelijk komt er een nette oplossing maar zal lastig zijn.

Nog wedstrijd gangers dit weekend? Ik ga 2 dagen, wat dingen uitproberen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:19

Succes haike!

Ik heb niks meer staan tot aan de Regio.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:49

Succes haike! Ik proefgerichte clinic vandaag volgende week weer wedstrijd

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:54

Succes Haike!

Ik ga morgen weer op wedstrijd! Mag wel weer in de warmte om 13.15.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:28

Wanneer is de regio bij jullie mywishmax?

Proven veel plezier en succes!

Shelly ook succes, ik dit weekend dezelfde tijden als jou (vandaag 1315 en 1330, morgen 1330 en 1345)

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:29

Succes shelly!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 21:10

Dag 1 zit erop, losrijden vond ze eerste rondje spannend maar daarna eigenlijk wel fijn gereden. Eerste proef 1 hoek die ze echt heel eng vond dus daar hele proef wel moeite gehad om fijn langs te krijgen. Tweede proef in andere ring vond ze minder eng alleen beetje wiebelend op buitenteugel maar stuk beter tevreden mee. Uitslag echt totaal anders dan verwacht, 199 in eerste proef en 185,5 in de tweede :+
Morgen nog een rondje dus benieuwd of dan minder spannend vind. Wel mn beugels gaatje korter maken ook, gisteren langer gemaakt en ging met losrijden fijn maar vooral in eerste proef kwam toch net wat te kort in de spannende hoek.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:13

Super nette punten alsnog ondanks dat ze het wat spannend vond haike! Succes vandaag weer !
Mijn clinic was echt super leuk eerst de proef gedaan dat ging eigenlijk zoals altijd met heel veel spanning en niet zo goed.
Daarna na 10min na wat tips liep ze de sterren van de hemel niks aan de hand.
Wat instructrice voornamelijk opviel was dat ik tijdens de proef stop met rijden en een beetje passagier ben probeer zo weinig mogelijk te doen en dan bij het normaal rijden ineens heel anders. Verder loopt ze steeds onder me vandaan en corrigeer ik dat in de proef ook niet en daarna wel.
Mooie leerpunten dus om op te letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:42

Fijn proven dat je zo extra hulp en tips hebt gehad! Nu dat zo op de wedstrijden voortzetten.

Wij vandaag weer op pad geweest en wat heeft ze veel geleerd in 1 weekend!!
Gisteren had ze echt nog veel spanning maar vandaag ging echt al wel fijner en losrijden en eerste proef echt dik tevreden, tweede proef vond ze zon op juryhokje wel even eng en hadden we paar storinkjes.
Uiteindelijk 2e prijs met 200,5 en 3e met 181,5 dus heel tevreden mee. Ook als team gestart (resultaten 3 ruiters bij elkaar optellen) en daarmee 8e geworden en zak muesli, doos snoepjes en rit met trabantjes gewonnen, dus zeker niet voor niks geweest.

Nu maar besloten kilometers te blijven maken want ze lijkt dat echt nodig te hebben. Winter dan maar kijken hoe het staat qua wp want gaat nu toch al wel hard, dus mss tegen die tijd naar l2 gaan

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:58

Wat fijn haike gefeliciteerd!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:45

Gisteren voor het eerst L1 gestart met Enjoy. Op een super leuk concours hier in de gemeente. Ik keek er ontzettend naar uit! Iedereen vroeg; ben je zenuwachtig? Nee.. eigenlijk niet! Tot ik erop klom, wat een spanning kwam er ineens. Vrij snel aangedraafd en heel fijn los gereden. Omdat het losrijden niet tussen hekjes was, was het best spannend wat Enjoy zou doen. Maar wat was hij braaf en stoer! Zo sensibel dat hij kan zijn, zo braaf was hij op totaal onbekend terrein! Waar paarden en pony's hem van alle kanten voorbij kwamen zetten!
De 1ste proef begon heel fijn maar al snel vloog ik alle kanten op. Er kwamen hardlopers het pad achter ons afrennen en hier schrok Enjoy zo erg van dat ik hem maar moest laten wachten en laten kijken. Heel jammer want er waren paden afgezet, alleen dat pad niet :( Wel verder uitgereden maar met veel spanning, arm paard! Want hij liep zo braaf!
2de proef ging veel fijner, 1x spanning doordat hij van de lezer naast ons schrok, maar wel veel meer ontspanning!

Ik heb nog nooit zulke lage punten gereden en was ook erg teleurgesteld in jury 1! Geen gunfactor voor een storing waar ik totaal niks aan kon doen :n . Proef 1; 159 en proef 2: 170 .. zo bizar!
Maaar! Het ging voor mij om de ervaring en Enjoy heeft het SUPER goed gedaan! Was braaf en bleef zo goed bij mij <3 Die punten kunnen mij gestolen worden :=

Ik blijf lekker doortrainen en op naar de volgende wedstrijd! +:)+

Afbeelding

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 07:44

@primadonna wat fijn dat Enjoy zo braaf was! Jammer van de spanning en de punten dan.
Maar gewoon lekker ervaring op doen inderdaad die punten volgen vanzelf wel!

Mooi fotootje van ons van de clinic zaterdag
Afbeelding

Zo verliefd op haar als ik dit soort foto's zie Dat hebben jullie vast ook bij jullie paarden

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:34

Fijn primadonna dat je gevoel gelukkig wel goed is! Jammer vind ik dat weleens dat een jury dan alles zo gaat afkeuren. Dit is wel erg laag.. Volgende keer beter!

Verder her en der goede punten gehaald zag ik!!

Tijdje niet gepost hier. Vie is steeds erg afgeleid op wedstrijd, waar ze er in het begin altijd goed bij was. Nu zijn hinnikende paarden stressfactoren en ze MOET terug hinniken. Dus ik ben nu voornamelijk km aan het maken, afgelopen, deze en volgende week wedstrijd. Hopelijk komt ze er weer wat meer bij.
Vorige week onverwachts nog eerste geworden in m'n tweede proef! Eerste proef maar 2 punten verschil met nummer 1. Aanstaande donderdag ga ik weer, ben benieuwd hoe het dan gaat!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:28

@ Haike; Gefeliciteerd met je punten! Wel fijn zo'n weekend, steken ze idd veel van op
@ Proven: Daar heb je dus veel aan gehad, leuk!
@ Primadonna: Wat jammer van je punten, maar een jury kan niet anders dan daar lage punten voor geven, wat de oorzaak van de storing ook is. Op naar de volgende keer, dan gaat het vast veel beter!
@ Proven; Leuke foto
@ Kelly; Slim om vaak te gaan, heel veel succes!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:58

Mooie samenvatting Marietje! :)

Veel gaan kan inderdaad helpen om het meer gewoon te maken, hopen dat het werkt!

Proven mooi plaatje, knap paard!

Prima-donna wat jammer van je punten zeg, maar de kop is er af en je bent zelf tevreden over hoe je paard het deed, dat is belangrijk, de volgende keer gaat het vast alweer beter!

Hier gaat alles z’n gangetje.
Vanmiddag de osteopaat dus even een paar dagen weinig doen deze week vermoed ik.
Als ik hem op tijd weer kan rijden doe ik zondag mee met de onderlinge van de club.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:32

@ Proven: mooie foto

@ Primadonna: fijn dat je zelf tevreden was, dat is al stap 1! Jammer dat ze nog wel spanning had op die momenten, en hoe vervelend ook, de jury moet dat gewoon afstraffen, hoe weinig je er ook aan kan doen

@ Kelly; ook flink km aan het maken dan en niet zonder resultaten, gefeliciteerd!

@ Nouvel; osteo tevreden?

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:48

Onze starttijd is al bekend voor zaterdag. Lekker vroeg om 09:40 zijn we het warme weer voor.

Gister nog de proefjes geoefend. Wat ik echt moeilijk vond zijn de stukken waarbij je moet verruimen.
In proef 9 is dat op het eind op de volte tussen B en E verruimen dan meteen tussen E en K draf en A afwenden. Ze galoppeert sowieso al vrij snel op de linkerhand en dan probeer ik nog een verruiming te laten zien maar dan zijn we in zo'n tempo dat ik haar nooit meteen weer terug krijg bij E. Hebben jullie daar tips voor? Ik dacht zelf al anders gewoon even niet verruimen, dan daar maar een 2 voor maar als dan de overgang en het afwenden daardoor wel goed gaan.. Gaan we thuis het verruimen en terug nemen weer oefenen. Maar misschien hebben jullie andere tips?

Verder in proef 10 moet je op de rechterhand M-F verruimen en dan K-X-M van hand veranderen in galop en op de diagonaal in draf.
Ik vind het echt super lastig om haar dan in de hoek terug te nemen maar toch in galop te blijven, ze heeft de neiging om dan naar draf te gaan. Hoe doen jullie dit?
Hier doe ik trouwens verder niet veel voor het verruimen zodra ze op de lange zijde komt doet ze dit zelf al voor zover ze het kan dan, maar ga voorlopig nog geen been bij geven om het nog meer te krijgen dan gaat ze alleen maar meer in de voorhand denk ik.
Maar ik probeer haar wel echt in de hoek terug te nemen zodat ze verschil zien plus om de wending voor het van hand veranderen netjes te kunnen rijden. Maar hoe weet je paard nou wanneer je langzamer wil galopperen en wanneer je naar draf wil?
Ik heb echt geen idee heb dit nog nooit gedaan.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:19

@ Proven; je moet je been erbij houden, ondersteunend. Terug naar draf is been eraf.
Thuis heel veel gaan schakelen, dus naar voren en weer terug. Laat haar klein onder je galopperen, wachten tot jij weer been geeft om naar voren te gaan.