[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:48

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:01

Dat stukje op z'n buik _O-

Bij Cas zie je al geen verschil meer qua kleur met wat we bij het zadel hebben laten zitten en wat kaal is := Denk dat ik niet nog een keer hoef te laten scheren.
Laatst bijgewerkt door Goldie op 27-11-18 10:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:02

Wanneer is die van jou geschoren Marijke? Heeft zo wel een mooie kleur! Die van mij is behoorlijk grijs.. :')
Maar met een grote machine het hoofd gedaan! Knap, ik doe het je niet na haha. Ben er sowieso nog niet zo handig mee maar heb nu een eigen machine gekocht dus ik kan oefenen. :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:06

Afbeelding
Cas ziet er nu zo uit weer, maar die werd ook niet heel grauw :)

paljaslaura

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:36

Mick is ook alweer harig haha. Ja ze hadden een rate lijst gemaakt hoor Nann. Al die ruiters met 8 paarden hadden ze ertussen gezet zodat ze genoeg tijd hebben om te wisselen. Maar dat haf ook gewoon anders gekund :’)
Ziet er wel netjes uit hior Marijke.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:18

Ja ik weet het mega lelijk dat stukje op de buik := bijna mislukt natuurlijk en niet gelijk haha voor de eerste keer dat ik het laat staan. Maar scheelt wel enorm ze heeft nu geen kale plekjes of open. Ze is nu denk ik 2 weken kaal.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:24

Haha ik heb gelukkig nog geen 1 hoeven te scheren dit jaar. Alleen witte voetjes, qat ook al behoorlijk wat is.
Allemaal strak in de zomervacht.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:42

Ik kan mij voorstellen dat mensen geen idee hebben wat het inhoud haha! Wel heel leuk dat mijn oude paard die naar Australië is verkocht voor de Paralympische Spelen in Rio ook daar nog steeds staat en ik haar weer kan opzoeken!

Afbeelding

Afbeelding

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:20

Dat is toevallig en super leuk dat je haar daar kan opzoeken! Knap dier ook!

Cas ziet r goed uit Goldie! Die van mij was de eerste keer scheren ook niet zo grijs als nu. Toen kwam er gewoon een mooie kleur onder vandaan.

Hm dat is balen Lau.. Waar was je naar toe? Ik vind bij Soest in de zomer zo irritant dat je je daar moet opgeven. Gelukkig ken ik onderhand ook wat mensen die s ochtends al moeten starten die mij dan op de lijst kunnen zetten. Anders heb je ook zulke idioten tijden..

Oh wat fijn Carola! Die van mij stond al vroeg in de dekens maar helaas heeft het weinig geholpen.. onze stal is ook vrij donker dus doe er niks aan helaas.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:41

Hier vorige week beide paarden ook geschoren, benen laten zitten (ze staan 24/7 buiten) en half hoofd (tot de bakstukken geschoren).

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:16

Hier 3 geschoren paarden :) vos zonder geschoren benen, daar had ik al een klap van te pakken met praam om. Zie je overigens niet heel goed dat de benen er nog op zitten. Andere 2 helemaal kaal :) Zo lekker makkelijk die geschoren paarden.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:18

Ik was naar Blokker toe. Normaal kan je daar prima felxibel rijden maar ze hadden echt een hele aparte lijst dus..
Nu de 9e toch maar B en L opgegeven bij Beukers.. Hopelijk krabbel ik niet terug :')
15e bij de Voornruiters ook B en L want daar bouwt mijn instructeur dan. Dan staat het altijd wel fair. En nog de 29e naar Soest B en L. Dan hopelijk januari gewoon weer twee keer L :D (of misschien al in Soest als die andere twee lekker gaan haha)

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:28

vibabu schreef:
Hier 3 geschoren paarden :) vos zonder geschoren benen, daar had ik al een klap van te pakken met praam om. Zie je overigens niet heel goed dat de benen er nog op zitten. Andere 2 helemaal kaal :) Zo lekker makkelijk die geschoren paarden.

Wow het is dat je het zegt! Het is mij inderdaad niet opgevallen dat vossie der benen niet geschoren zijn!

Kom je nog te springen 16 dec :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:44

Haha k heb de lichten wat langer aan op stal, mooi op tijd in de dekens.
Vind geschoren paarden ook niet mooi.. Dus ben heel blij dat ik ze niet hoef te scheren tot nu toe. Als het praktisch is later, dan worden ze nog wel geschoren. Maar denk dat k wel goed zit.

Vind de witte voetjes nu wel netjes, zo kaal. Maar in de zomer wil k dat weer niet te, gezien de zon. Dus ik heb alleen een klein apparaat voor dat beetje dat ik scheer _O-

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:06

Dat is balen Lau.. Ach nog genoeg mooie wedstrijden gepland staan! Ik baal zo van de Voornruiters, ik vind daar starten zo mooi maar elke keer moet ik werken. Zo jammer dat de B niet op vrijdagavond is..
Soest word wel altijd heel vriendelijk gebouwd. Mick gaat als een speer dus dat komt wel goed! En niks mis met flexibel starten toch?

Vibabu, zit je vos dan nog zo kort in het haar of heeft die gewoon een goede kleur vos? Mijn vos werd MEGA licht. En die had van zichzelf juist in de winter een hele donkere/diepe kleur. Dat verschil zou elk leek opvallen. :')

Heerlijk Carola dat je dat niet nodig hebt! Die van mij is na een goede training helemaal doorweekt. Die is er wel mee geholpen als haar vacht eraf is. Geschoren voetjes is wel chique :)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:33

Hoii allemaaall, ik wil eigenlijk ook weer eens een poging doen om up to date te blijven meekletsen in een bokt topic :'). Dus ik hoop dat ik me hier kan aansluiten :=.

Voor degenen die mij niet kennen. Mijn naam is Vera, ik word eind december 21 jaar en rijd momenteel een 6 jarige merrie voor een fokker. Deze breng ik sinds kort ook uit op concours en ik zou graag binnenkort voor het eerst een rondje B springen. Verder hebben we nu 1 winstpuntje in de B dressuur en hebben we denk ik 3 oefencrossjes gedaan. We hebben nu denk ik 3x in het BB springen gestart en dat gaat eigenlijk heel goed, maar ik merk wel dat ze fijner springt als het hoger wordt. Ze is op wedstrijd meer zenuwachtig door de omgeving dan voor de hindernissen, dus dat is opzich wel fijn.. Kwestie van kilometers maken. We blijven lekker oefenen en dan zien we wel wanneer we de B in gaan haha!

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje van de les laatst.. Nog wat werkpuntjes op de agenda :=
https://youtu.be/B6ePN6EwpKc

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:47

Ja als ze zeiknat van 't werken zijn is het nog vervelender. Dan idd beter scheren en hopen dat ze er een beetje oké onderuit komen.

Vos zit prima in der vel.
Afbeelding

De 5 jarige ook mooi strak. Alleen de ander heeft geen deken want dat veulen vertrouw ik niet met dekens _O-
En de 3 jarige heeft geen deken, ze is ook al lekker teddy

Edit.
Oh en welkom! Gezellig!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:50

Welkom! Leuk paard :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:50

Nann__ schreef:
Dat is balen Lau.. Ach nog genoeg mooie wedstrijden gepland staan! Ik baal zo van de Voornruiters, ik vind daar starten zo mooi maar elke keer moet ik werken. Zo jammer dat de B niet op vrijdagavond is..
Soest word wel altijd heel vriendelijk gebouwd. Mick gaat als een speer dus dat komt wel goed! En niks mis met flexibel starten toch?

Vibabu, zit je vos dan nog zo kort in het haar of heeft die gewoon een goede kleur vos? Mijn vos werd MEGA licht. En die had van zichzelf juist in de winter een hele donkere/diepe kleur. Dat verschil zou elk leek opvallen. :')

Heerlijk Carola dat je dat niet nodig hebt! Die van mij is na een goede training helemaal doorweekt. Die is er wel mee geholpen als haar vacht eraf is. Geschoren voetjes is wel chique :)

Het is een donkere vos en dat niet heel dik in het haar maar dik genoeg om een uur te moeten wachten tot ze droog was. Haar benen hadden denk ik nog minder vacht dus daarom zie je niet heel veel verschil.

Wellicht Cheminee. Wilde dan op vakantie zijn maar ben 2 dagen later pas weg. Vos kan dan misschien wel flexibel B/L springen. Eerst maar weer eens gaan springen thuis :')

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:09

Je kan ook aansluiten bij de les van Marco sas vibabu!?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:04

Waar en wanneer :P Al heb ik echt al 100 jaar niet gesprongen voor me gevoel.. Rijden uberhaupt kost momenteel al genoeg energie :=

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:56

Goldie schreef:
Waar en wanneer :P Al heb ik echt al 100 jaar niet gesprongen voor me gevoel.. Rijden uberhaupt kost momenteel al genoeg energie :=

M'n }:)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:17

:oo omg het was nog vroeg denk ik :wow:

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:22

Gisteren wel heel fijn gesprongen. Eerst met 3 balken voor een sprong dat hij normaal ritme moest houden. Toen ook wat hoger O:) gesprongen. Daarna klein parcoursrecord, maar toen onthield hij de hogere sprong. Dat was wat lastig uitzitten.

Ligt het aan mij, of zijn er in het noorden weinig springwedstrijden

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:35

Klinkt goed Lithya! Dat moet ik ook weer meer oppakken, die van mij is in de winter amper te rijden zo heet. Die maakt zelfs lucht sprongen omdat ze bij me moet blijven.. :')

Ik heb geen ervaring met het noorden maar ik ben heel blij dat ik in het midden van het land woon! Eigenlijk elk weekend wel keuze uit meerdere wedstrijden.