[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:10

Jammer Marijke, maar wel mooie punten in de dressuur.

Hopelijk is het probleem op te lossen Jes!

Nou weet ik waarom ik nooit paarden naast de pak wil, als ik ga rijden Gomir!

Beterschap Vibabu!

Zou morgen mee doen in Sonnega, maar helaas af moeten melden.

Goldie

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 00:42

Stalgenootje was naar Sonnega, ben benieuwd hoe ze gereden heeft :)

Doe je goed Jes, koopie :D

Balen vibabu, jij hebt ook echt alleen maar pech de laatste tijd :=

Brave Konnie :+: Hoe is het met Benthe :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:15

Jeej! We zijn allebei blijven zitten :D
Rondje was niet om aan te zien, en hij is bij beide een paar keer midden in het parcours gestopt/afgeremd maar we hebben onze rondjes afgemaakt.
Ik lag er bij de laatste hindernis bijna af, had iets teveel vertrouwen dat hij zou springen dus kwam op zijn nek terecht heb terug kunnen klimmen en daarna alsnog gesprongen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:28

Benthe doet het super! Zo'n leuke en lieve hond :+:

Nooit vertrouwen onderweg Jes ;) Maar mooi dat jullie beide gefinished zijn!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:53

Mooie deal Jes, en wat goed! Wel lekker gereden dus?

Nou mijn debuut vandaag gehad met Jacco. Hij was enorm braaf met losrijden dus daar zeker blij mee. Blijft toch een jonge hengst en altijd afwachten hoe ze reageren op ander terrein. Helaas in de proef veel te veel spanning, vooral met het halsstrekken en wijken, wat veel 3'en en 4'en opleverde. Heel jammer, maar er zaten ook zeker goede stukken tussen voor 7'ens en 8'en. Helaas geen winst, daardoor teveel onvoldoendes, maar zeker veel geleerd vandaag. Nu thuis even lekker doortrainen en volgende maand nog maar eens kijken naar een wedstrijd.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 00:59

ED zolang je het er zelf mee eens bent is het goed, in elk geval weer leerpunten.

Met Cascade is mijn man 4de geworden (foutloos) , ik 17de met een balk.
Vandaag Cascade ook geschoren en morgen is ze proefkonijn voor een nieuw röntgen apparaat (en nu maar hopen dat we niets raars zien).

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:06

Mijn parcours met Castello.
Ik zit er vreselijk op, het rondje ziet er niet uit maar ik was veel te "bang" dat hij me er weer af zou gooien.
Ik hoop dat het snel beter gaat zodat we geoon een net rondje kunnen rijden, meegeven waar nodig, ik beter mee zitten en in een mooi regelmatig tempo door de baan.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:35

Who zon!!!

Je man is tenminste tevreden onderweg zo te horen, had hij nog stem over?

Het oogt wat of neemt hij een beetje een loopje met je, of is hij even 1x den “iets” hardere aanmoediging nodig. Begin is er, dat is het belangrijkste!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:38

Lithya, mijn man pakt hem wat harder aan maar dan geeft hij smerige bokken en gaat op een gegeven moment overeind.
Maar hij neemt inderdaad een loopje met ons. Oplossen is echter moeilijk want hij doet dit thuis of met losrijden niet, enkel in het parcours.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:55

Voor de beeldvorming:
Dit is 4 weken geleden, hier reed ik zelf met iets meer vertrouwen omdat hij mij er nog niet afgekregen had (of het had geprobeerd)

ML 4 weken geleden (hier is te zien wat hij dus doet)

En ML zondag:

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 11:20

Wat een smeerpoets! hij heeft t trucje nu door! wat hij dan kan doen om jullie eraf te krijgen. Is het ook een optie dat je bijv iets om zijn hals doet zodat je dan vast kunt houden wanneer hij in de "staak" gaat? zou hem toch een keertje ff op zijn donder geven. Heb het geluid uit dus weet niet of jullie stem ook gebruiken? Keer goed brommen zeg maar kan soms ook al helpen. Anders mooi wat oefen rondjes doen en blijven proberen om hem gewoon door te laten lopen. Vooral na de sprong meteen been en tempo erbij. Want kom op zeg het zijn mini hupjes hij kan er zo overheen stappen die boef ;)

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 12:14

Oh jeetje, dat is wel "smerig" wat die doet, hij kan zat springen. En als die eenmaal loopt heeft hij z'n oortjes er wel op. Ga mee in wat Marijke zegt! Hij kan het makkelijk aan :o

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 15:18

Wat een etterbak ja >;)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 12:48

Jeetje Jes wat een monster! Hij heeft het inderdaad wel door. Je man heeft er in dat laatste rondje ook echt zijn handen vol aan..
Ik vind jou kinderen (?) die ik hoor op de achtergrond MEGA schattig. Vooral de jongste. Ik kan geen frans maar ze praat jullie na haha. Alé Castello ofzo?

Die van mij is momenteel echt niet te rijden. Ze wilt iets te graag springen. Een lijntje springen is echt dramatisch. We hadden een lijntje op 5 galopsprongen en ergens in de laatste 3 maakt die van mij denkbeeldige sprongen omdat ze iets te graag wilt.. :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 13:22

Ja hij lijkt het echt door te hebben, hoogte is maar 75cm en dat blijft het voorlopig totdat dit gerommel stopt.

Kinderen praten ons inderdaad na :') "hup Castello"
Mijn dochter (bijna 3) zei 2,5 week geleden toen ik er af viel heel blij "oh mama is gevallen" moesten mensen erg om lachen.

Oefen rondjes kan helaas maar op een locatie hier, maar als we daar heen gaan doen we dat inderdaad wel (nu 2x gebeurd vorig jaar) toen was het nog erger :o
Ik wil begin volgend jaar een dressuurwedstrijd startten om te zien wat hij doet.

Aanmoedigen met onze stem doen we inderdaad, als je hem een tik geeft gaat hij overeind :o (thuis trouwens ook als je hem een tikje geeft, overeind of een smerige bok)

Gelukkig is zijn zus nu wel heel enthousiast op wedstrijd en springt eigenlijk altijd wel.
Maar door het gezeur met Castello kunnen we met haar niet hoger, daar moeten we namelijk een andere startkaart voor hebben en dan kunnen we Castello niet meer op deze hoogte uitbrengen.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:11

Ik wilde gisteren de hengst pakken om mee te nemen naar een oefenparcours, helaas heeft hij een hoefzweer en is hij hier behoorlijk kreupel aan -O- Zondag weer op concours met mijn zusje die twee rondjes impuls springen doet (70 en 80 cm).

Even heel off-topic, maar moet het even kwijt. Vandaag bericht gehad dat het definitief is dat ik een half jaar stage ga lopen van april tot oktober volgend jaar in Australië *\o/*

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:22

ED balen van de hoefzweer maar wat gaaf van de stage! (en net de goede periode daar, winter dus niet zo heet).

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:29

Ja klopt! En het is er ook niet zo koud in de winters als hier. En qua planning met de schimmel komt het ook goed uit want die heeft tegen die tijd hopelijk ook een veulen aan de voet lopen :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:57

Gaaf ED! Wat voor een stage ga je doen? Balen van de hengst hopelijk knapt ie snel weer op.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 10:37

Ik ga stage lopen bij een onderzoeksinstituut. Ik studeer levensmiddelentechnologie, en ga onderzoek doen naar "pea protein" (erwten dus). Deze veroorzaken geen allergene reacties in mensen, dus zijn daarom erg interessant in bijv. vleesvervangers waar nu soja eiwitten in worden gebruikt (die wel allergene reacties veroorzaken). Ik ga kijken hoe deze kunnen worden ingebouwd in voedsel en hoe processing alles beïnvloedt. Het is gevestigd in Melbourne, dus mooi een grote en leuke stad in de buurt!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:43

Wauw gaaf zeg. Klinkt heel interessant!

Gister wilde ik b en L rijden maar zou dan twee uur moeten wachten. Dus twee keer b gereden. Foutloos en een 5e en 4e prijs :D
Nu even een andere wedstrijd zoeken waar ik wel flexibel kan rijden :’)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:04

paljaslaura schreef:

Gister wilde ik b en L rijden maar zou dan twee uur moeten wachten. Dus twee keer b gereden. Foutloos en een 5e en 4e prijs :D

Johan?

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:25

paljaslaura schreef:

Bij mij!!! 16 december haha!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:05

Cheminee schreef:
paljaslaura schreef:

Bij mij!!! 16 december haha!

Haha ik ga 15 december al naar de Voornruiters in Utrecht

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:05

Elitedeux schreef:
Ik ga stage lopen bij een onderzoeksinstituut. Ik studeer levensmiddelentechnologie, en ga onderzoek doen naar "pea protein" (erwten dus). Deze veroorzaken geen allergene reacties in mensen, dus zijn daarom erg interessant in bijv. vleesvervangers waar nu soja eiwitten in worden gebruikt (die wel allergene reacties veroorzaken). Ik ga kijken hoe deze kunnen worden ingebouwd in voedsel en hoe processing alles beïnvloedt. Het is gevestigd in Melbourne, dus mooi een grote en leuke stad in de buurt!

Ik heb echt geen idee wat het precies is maar het klinkt als een hele gave ervaring! En gave richting ook om in te studeren. Heel interessant! En aangezien de hele wereld nu anders gaat leven misschien wel nóg interessanter voor jou?

Laura, balen dat je zo lang hebt moeten wachten.. Kon je niet vragen of je aan het eind van de rubriek ingedeeld kan worden? Bunschoten enz hebben dat wel toch? Maar wel goed gereden dus! Top!

Ik heb vandaag me paard weer geschoren dus hopelijk was dit de laatste keer. Ze loopt wel een beetje voor banketstaaf, ik dacht doe haar hoofd ook maar had helemaal geen goede tondeuse :') Ach, groeit vast snel weer aan