[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 09:43

Hier nog steeds gespook en bomen all over. Valt me mee wat er aan hout naar beneden is gekomen.
Hier wel fijne bezorgers. Zetten het of in het hok of bij de voordeur en idd briefje in de brievenbus.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 10:17

Ik moet vanmiddag op pad met een paard om een zadel te passen. Zal ik dat doen met die wind?
Ik ben geneigd van niet maar ook echt wel ellendig dat ik nog steeds niet kan rijden -O-

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 10:38

Hier in zeeland zegt iedereen alles af.
Ik had een drukke dag,maar nu niets meer te doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:28

Ik heb ook afgebeld. Beter een week later rijden dan nooit meer door een ongeluk.

Ik moet zeggen dat ik het ook wel irritant vind om met mijn paard te moeten. Een zadel verplaats je makkelijker dan een paard.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:22

Bij ons worden pakketten op de tuintafel gezet onder het afdak.

Hier waait het nog erg hard!!! Brr.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:50

Nou ik ging lier op mijn trailer laten zetten, maar toch maar niet zeg maar, had ik vannacht al bedacht.
Hoop dat het morgen minder is theoretisch heb ik dan menwedstrijd.

Toobs was vandaag niet zo fijn, maar! Wissels gaan steeds iets beter.
Volgende probleem, er is of iets mis met mijn kaartlezer... of met mijn computer, zo even naar foto klein nieuwe kaartlezer halen.
Duimen jullie voor me dat het alleen de kaartlezer is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:51

Hier staan ze vandaag stil. :) Enfin, Pretty wordt gereden, Sam heb ik gisteren gelongeerd (hij was wel braaf aan de longe) maar die is niet zo fijn met dit weer. Pret kijkt nergens van op bij wind. Hoe meer het stormt, hoe fijner die gaat :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:27

Vandaag lekker het bos ingeweest. Lange teugel stappen, was genieten. Alleen jammer dat er kinderen met vuurwerk bezig waren de laatste 1,5 km.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:46

Net maar even gelongeerd, lees: aquatraining

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:49

Ga ook eens 1 x in mijn leven te voet boodschappen doen (kaartlezer stuk), nou ik heb dus ook aquatraining gehad.

Wij geen vuurwerk, maar vanochtend precies toen ik er langs liep omwaaiende kliko precies naast/achter ons, ook hilarisch!
Die heeft daar gewoon hele nacht staan wachten tot wij langs kwamen.
Gelukkig zijn die van mij wat dat betreft wel braaf, hij schrok wel en sprong wel weg, maar dat was het dan ook.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:50

Wij zijn vandaag naar een binnenbak gereden, zo dat was best spannend met die mega herrie van de wind door de spanten. Maar super braaf weer, heerlijk beest :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:09

Heerlijk he!? Brave paarden! Ben te oud ondertussen voor gekkigheid.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:07

Wat een ellende met jullie pakket bezorgers ! Hier meestal bij de buren als we er niet zijn :+

Hier vandaag de priveles van mijn moeder overgenomen (wel dezelfde instructeur) Zij durfde het niet aan om met de jonge pony over de dijk te gaan met dit weer, dus goed excuus voor mij om weer eens de les op te pakken na drie kwart jaar :+ Ik denk dat zowel ponylief als ik morgen verrekken van de spierpijn :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:37

Heb ergens gelezen dat iedereen welkom is hier dus ik hoop dat ik mag meekletsen? :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:38

Ja, hoor wij zijn niet zo moeilijk.
Wat voor pony heb je en wat doe je er zoal allemaal mee?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:52

Gezellig :j

Ik heb nu een kleine 2 maand een D pony van 6 jaar. Voorheen altijd kwpners gehad waarvan mijn allereerste en ook de laatste in de rij afgelopen zomer is ingeslapen. Besloten met de hobby te stoppen, omdat ik er geen plezier meer in had.
Na overdenken waarom ik er geen plezier mee in had kwam ik uit bij de pony die ik vroeger heb gereden en onwijs veel schik mee heb gehad. Een connemara. De 'fout' gemaakt om daar op te googlen en zo kwam ik de dame tegen die nu op stal staat.

Op de dag van de intocht man en kind in de auto geladen en haar bekeken. Tipje....koop nooit een schimmel als je kleine kinderen hebt en snieklaas doet zijn intrede in het land. Arme dier heeft weken Amerigo geheten :') .

Voor nu zijn we vooral aan het af stemmen en dressuurmatig aan het prutsen. En zo gaandeweg beginnen er toch ook wel wat wedstrijdkriebels te komen. Zeker als ik al jullie verhalen lees en de verschillende foto's en filmpjes zie :j
Het zal nog wel even duren, maar de kriebels zijn er :D
Ergens ook nog wel de wens om er een sprongetje mee te maken of een crosslesje te doen...heb alleen nog te deal met mijn eigen broekpoeperij :+

Mijn connemara dame. Officieel Sky Marian genaamd. 1,47 m groot. Nuchter (mijn zoon heeft het uitgebreid getest met al zijn spontane acties := ), altijd in voor een geintje en super werklustig :)

Afbeelding

Afbeelding

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:38

Welkom! Knappe Amerigo heb je daar!
Denk dat Punz het leuk vindt om nog een connemara tegen te komen! :)

Ik ben vandaag ook gewoon met de trailer op pad geweest naar de binnenbak. Eigenlijk vond ik de stortbuien erger dan de wind. Maar heelhuids weer teruggekomen met alle pony's!

Iemand nog tips.. Fred heeft zijn schoft kapot door zijn nieuwe deken en het wil maar niet helen omdat er natuurlijk steeds iets overheen zit. Dekens afdoen is geen optie. Het wondje is gekomen door de rand van de deken dus heb nu andere dekens opgedaan zodat er geen druk zit op de plek maar het heelt maar niet. Heb al van alles geprobeerd om de deken van de plek af te houden (denk aan deken opgerold met singel net achter de schoft en een kussentje vastgetaped aan de deken etc). Het blijft steeds maar even zitten maar zodra meneer rolt dan is het weer los. Heb nu zo'n nekkussentje voor in de auto net achter de wond gelegd, borstbeschermer eroverheen en daaroverheen de dekens maar ben bang dat dat ook niet blijft zitten... Iemand de gouden tip?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:27

Dank je.

Ik zou denk ik zorgen dat er zo min mogelijk wrijving op de wond komt. Rollen kun je moeilijk tegengaan, maar met alleen een borstbeschermer en de wond eventueel goed vettig houden met zalf zou het moeten kunnen helen. Eventueel een deken met een gladde binnenkant en nog mooier als deze een (halve) hals heeft dan zit de druk zo min mogelijk op de schoft en kan de rand van de deken met rollen ook niet als nog over de wond schuren.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:29

halve hals inderdaad, haalt de druk voor een groot deel van de schoft.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:43

Ik heb nu inderdaad een highliner van Harry's Horse erop liggen. Die heeft een soort halve hals. Maar door de wrijving van die deken steeds over de wond komt er geen korstje op en blijft het dus steeds open. Er komt alleen maar zo'n gelig (pus?) achtig laagje overheen.
Er komt natuurlijk geen lucht bij zo met dekens op. Hij heeft die highliner en een deken met hele hals op. Ik heb de borstbeschermer er zo overheen gehad maar die gaat vastkleven aan de wond en dat vond ik wel zo extreem zielig dus dat durf ik niet goed meer te doen... Ik moet denk ik op een manier zorgen dat er tijdelijk geen druk komt op die plek zodat het tijd krijgt om te helen. Het is ook niet echt zijn schoft, het is nog 5 cm voor het einde van de manenkam. Echt waar een deken normaal om de hals sluit.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:55

Als het nog open is dan klei er op smeren.
Dan schuurt het niet meer open.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 08:10

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 08:54

ik zag laatst ook ergens een deken te koop met teruggesneden schoft. Volgens mij was dat 2dehand op mp. Had dat nog nooit eerder gezien. Begreep toen niet waarom dat handig was maar wellicht wel voor jou.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 09:39

Welkom SkyMarian.
Gefeliciteerd met je aankoop. Komt zij bij stal Tieks vandaan?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 09:53