[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:44

Gefeliciteerd met de punt proven, jammer van de 2e proef.

Hier mailtje gehad van de kring, was geen 5e, maar 4e. Ze hadden een fout gemaakt met de uitslag.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:47

:oo wat slecht MWM

Balen dat ze weer zoveel spanning had proven.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:48

Mywishmax gefeliciteerd met de punten! Je mag dus lekker door! Wel slecht van die fout zeg.

Poven, jammer van de spanning maar toch een puntje.

Vandaag gestart op de kringkampioenschappen. Was echt zonder verwachtingen gegaan. Gewoon focus op ontspannen proeven rijden. Dus dat is ook wat we hebben gedaan ging wel lekker. We hadden 183 en 195,5 punt! Trots op mijn tinker zo tussen dat dressuur geweld en natuurlijk de warmte (starttijd 15.06 uur). Nu afwachten of we door zijn naar de Overijsselse kampioenschappen! We hebben kans, maar even afwachten tot het online komt te staan.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 06:39

Gefeliciteerd shelly! Zou gaaf zijn als jullie door zijn!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:24

Shelly, goed zeg!!! Gefeliciteerd en ik duim nog even dat je ook door bent!

En ja, beetje slordig was het wel. Vooral omdat ik tijdens de prijsuitreiking al aangaf dat ik dacht dat er iets niet klopte. Maar ze werkten met plaatsingspunten, dus we moesten niet naar punten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:02

Ik ga weer even bijlezen, dit keer niet zo veel gekletst gelukkig :+

Mayflower alsnog gefeliciteerd met je punt!

Nikkiloves weer aan het lessen en meteen verandering, fijn! Waarom had zo lang niet gelest?

Shelly gefeliciteerd!! *\o/* He ging het verder in Almelo? En super van het kringkampioenschap, duimen dat je er nog bij zit!

MWM, fijne training dan voor het kringkampioenschap en de wedstrijd zelf, super dat je je weer geplaatst hebt! en een 10 voor halsstrekken <3 Vervelend dat ze een fout hadden gemaakt met de uitslag, maar je was sowieso door toch dus dan niet zo erg?

Nouvel welkom, ook een mooie start gemaakt!

Mirjam wat *** van je zadel! Hopelijk na dinsdag weer fijn aan de slag. En fijn dat de pony zo braaf was, maar lijkt wel veel spanning te hebben nog of loopt altijd zo smal in dr voorbenen?

Proven gefeliciteerd met de punten uit de eerste proef, wel balen van de tweede!

Hier fijn aan het trainen de laatste tijd, beetje aan uitproberen geweest met verschillende bitjes maar denk gewoon weer bij bitje blijf waar ze altijd al mee liep. Laatst ook keertje gesprongen wat ze erg leuk vond, maar wel bijna alle balken eraf tikte :D en fotoshoot gehad. Komend weekend mag ze 2 dagen mee op pad naar dezelfde locatie, eens kijken hoe ze dat doet, moeten toch zo nog wat dingen uitproberen en tot nu toe (pas 2x geweest dus niet echt representatief :o ging de 2e proef fijner dan de eerste, dus benieuwd of 2e dag ook al beter gaat dan.

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:05

Haike pony had heel veel spanning ja :))

Haha springen bijna alle balken eraf :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:36

Succes alvast Haike!

En nee, voor mij niet zo erg, maar voor anderen wel. Zijn nog wat veranderingen, waardoor er wat gewisseld moest worden in uitslag. Ik weet uit mijn hoofd niet of er dus ook mensen nu reserve zijn ipv meteen door en andersom, maar ik was niet de enige waarbij het fout ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:43

MyWishMax schreef:
Succes alvast Haike!

En nee, voor mij niet zo erg, maar voor anderen wel. Zijn nog wat veranderingen, waardoor er wat gewisseld moest worden in uitslag. Ik weet uit mijn hoofd niet of er dus ook mensen nu reserve zijn ipv meteen door en andersom, maar ik was niet de enige waarbij het fout ging.

Dat is inderdaad dan wel erg slordig als dacht door zou mogen en nu alsnog reserve ofzo staat.

Wel fijn jullie zo laat n het seizoen nog kunnen selecteren, hier altijd het hele seizoen selecties die je dan moet starten en toen waren wij nog niet actief.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:51

Dat is hier alleen 's winters, 's zomers heeft onze kring al jaren(ik weet niet beter zelfs) alleen het kringkampioenschap. Ik denk dat wij iets minder actief startende mensen hebben hier. ;) Deden er nu 20 mee in het L1 en er mochten er 9 door naar de regio.

Ik vind het ook wel fijn hoor, zo laat, hoewel ik 1 wedstrijd wat lastig vind. Vroeger aantal keer niet kunnen selecteren, omdat ik die dag niet kon starten. Enige nadeel is nu dat we niet zo heel lang de tijd hebben om nog wat verder te trainen ivm vakanties van mij, moeder die met paard weggaat en instructie die ook nog weg is. :')

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:22

Hi allemaal!
Ik zou mij hier graag willen melden ;) Ik rij sinds mei 2017 een hele lieve maar sensibele ruin van Welthit 2. Hij mag Z starten met zijn eigenaresse.
2018 was mijn doel om het B met hem te starten en rond voorjaar 2018 L1, en dat is gelukt! Ik heb 24 juni mijn 2 laatste wpen voor in het B gehaald en zal aanstaande zaterdag 7 juli hier op een concours L1 starten.
Wordt wel spannend, voor het eerst op gras!

Afbeelding
Afbeelding

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:31

Hoi @primadonna! Leuk veel succes zaterdag !

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:16

@ Mywishmax; Wat goed, gefeliciteerd!!
@ Proven; Gefeliciteerd, jammer van de 2e proef
@ Shelly; Ook hier; gefeliciteerd!
@ Haike; Succes het weekend, mooie foto's!
@ Primadonna; Welkom, en succes!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:51

Mooie samenvatting Marietje, daar sluit ik me even bij aan... 8-)

Prima-donna leuk paard, succes!

Haike, mooie foto, ook een knap paard zeg!

Ik heb de 15e weer onderling een proefje. Mooi weer even voor de oefening.
Verder nog niks opgegeven.
Geen haast en nu even drukke weken op mijn werk zo voor de vakantie.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:07

Ik heb zojuist voor begin augustus opgeven, dan gaan we L2.
Tot die tijd trainen we lekker door.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:24

Spannend, wel gaaf hoor, rustig doortrainen inderdaad!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:45

Hier zadel Eli weer aangepast, maar heb er hard hoofd in. Moeten nu week testen, worden we maandag weer gebeld en gaan we verder kijken.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:51

Jeetje Mirjam, wat een problemen met het zadel! Wat is er precies aan de hand?
Ik heb nooit last gelukkig, gewoon 1 x per jaar laat ik wat bijvullen en klaar. :D :+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:04

Zadelboom was eerst gebroken, nu gemaakt en zadel netjes gelegd. Joepie dacht ik. Eerst volgende training na 3 kwartier opeens hoop protest en toen kreupel. Raar, daarna los niets meer te zien. Keren erna rechtsom kreupel onder de man, aan longe niets te zien.
Net dus steeds wat veranderd, ze loopt wel weer mooi ruimer. Maar rechtsom nog steeds kreupel, tenzij ik op verkeerde been licht rijd!
Nu is zij ook extreem gevoelig, alles moet perfect liggen anders loopt ze gewoon niet.
Nu ga ik vrijdag weer rijden, loopt ze nog beroerd vraag ik mijn fysio zondag mee te kijken.
Maar dit is echt niet leuk. :\

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:06

Is de breuk soms gelast?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:08

Jeetje mirjam wat een ellende.
Ik heb ook net een ander zadel gekocht.. duur geintje idd. Zaterdag komt de tandarts nog en dan hebben we alles weer gezien, zadelmaker bitfitter osteo en tandarts haha. En dan nog even 4 weken hard trainen en dan naar de brabantse kampioenschappen. Ik ben benieuwd!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:10

Hoe was dat Keshia, een bitfitter?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:12

Nee volledig nieuwe boom. 500 euro armer maar helaas dus niet beter grrrr

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:43

Tja een bitfitter.. ik weet het niet.. uiteindelijk bleek het bit dat ik had toch het fijnst. Maar soms zie ik mensen ploeteren met een veel te grof bit, of een te dik bit etc daar is het prima voor.. maar in 10 min rijden vind ik het lastig om te bepalen of dit bit nu fijner is dan de vorige. Daarvoor kun je beter een bitje een week proberen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:10

Wat een ellende Mirjam :( Hopelijk is het nu opgelost of kan de fysio nog helpen met het probleem vinden, soms is een extra blik nodig...
Marietje, leuk! Moet wel goedkomen toch, de L2?
Bitfitter lijkt me wel interessant, maar ik denk idd dat een week proberen meer zegt, tenzij je hele duidelijke verschillen hebt.

Hier komt vanmiddag ook de zadelmaker, maar ik kan sowieso niet maar 1 keer per jaar laten komen. Daarvoor wisselt ze denk ik te veel tussen winter en zomer conditie, hoewel dat nu meevalt. Maar ook qua spieren verandert ze nog, dus ik heb liever minimaal 2 keer per jaar.