[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25574
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:07

Het lijkt me stug dat M vervangen wordt door 1*, daarvoor zijn er veel te weinig internationale startplaatsen en bovendien gaat het volledig in tegen het beleid van de afgelopen jaren, waarin juist ook het 1.40 een rubriek in de basissport is geworden.

Die van mij zijn ook alletwee zo knuffelig nu ze drachtig zijn, hoewel de 3-jarige daarvoor ook al wel een kroelkip was :+

Denk idd dat dat een heel fijn paard wordt Marijke! Straks eerst nog met zwangerschapsverlof, mag ze volgend jaar echt aan de slag :j Maar alles wat ze nu weet verleert ze niet meer ;)
En verstandig om Gucci pas weer mee te nemen als ze helemaal fit is, Z en ZZ is te gek om met suboptimale conditie te starten.

Mijn paarden lopen niet in Sonnega, hurri heeft even vrij (en het is tegelijk met GMB in bathmen en derde wedstrijd van NIK in Exloo dus ruiter had toch niet gekund) en uno loopt volgens mij in Exloo op donderdag.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:32

Wat is iedereen lekker bezig. Probeer mijn motivatie een beetje terug te krijgen met hier lezen. Werkt best met al die positieve verhalen.

Donderdag ga ik na dik 2 maanden niet gesprongen te hebben maar weer eens wat sprongetjes maken. ben benieuwd hoe ze het vinden. Eerst maar eens het scheermes over ze heen halen, belachelijk hoeveel vacht ze hebben.

Cioccolato

Berichten: 6692
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:37

Mijn paard heeft vakantie maar kriebelt wel om weer parcour te springen _O-
Wij staan ook in uitgelicht, de eerste :))

En bijna weer BB. Ik heb er zin in!

Marijkeeee
Berichten: 6310
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:32

Super leuke foto's Cioccolato!!! Die van de gaten is ruig! mooi zo van onder genomen.

Cioccolato

Berichten: 6692
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:45

Ja ik vind gaten nog steeds eng _O-

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:39

Ik had vandaag 2 minder goede rondjes..
Ik klapte zelf wat dicht nadat mijn paard naar achter begon te meppen in de overvolle losrijbaan.. heeft hij nog nooit gedaan..

In de ring kon ik mijzelf niet herpakken en klapte er veel balken af en ook nog 1 weigering..

Wilde eigenlijk 2e rondje M springen maar dat heb ik maar even overgeslagen

2e rondje wel een fijner gevoel maar ook nog 2 balken..


Woensdag maar weer even lekker trainen en hopelijk beide niet te onzeker geworden..

Ik twijfel nu alleen of ik de volgende keer een rood lintje moet dragen.. hij heeft echt nog nooit geslagen.. het was alleen zoooo druk dit keer!?

Cioccolato

Berichten: 6692
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:46

Oh wat jammer! Ook dat het inrijden bal was.. Snap wel dat je paard gaat meppen, spontaan. En ene rood lintje.. Helpt niet in een overvolle baan is mijn ervaring. Als de baan zo vol is, er voor kiezen om er zo min mogelijk in te hoeven rijden :j
2 balken valt heel erg mee! Hou vast aan je gevoel.. Balken liggen gewoon erg los :+

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:32

Haha ja het eerste rondje vergeten we weer :+

Volgende wedstrijd op de planning is in middenmeer, daar is even een grotere losrijbaan dus meer ruimte!

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:51

Jammer Evelyn! Vervelend dat ie met inrijden ineens zo omsloeg. Waar was je heen?

Hier vandaag ook weer gestart. Pechbalkje op 4, iets met een voorbeen net niet hoog genoeg optillen :') Maar wel nog 77,5 stijl. En echt fijn kunnen rijden.
Zou eigenlijk hier in de buurt op een kleine wedstrijd B en L starten maar daar is nu droes dus nu in Bunschoten maar een rondje B gereden.
Wel stond ie er erg fel aan waardoor we ook twee keer kaarsrecht overeind stonden voordat we de ring in mochten.. oeps :o

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:17

Ik was in barsingerhorn lau!

Goldie

Berichten: 10451
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:18

Echt altijd gehannes met het inrijden daar := De ring is superfijn, maar dat inrijden daar voegt gewoon niet op de een of andere manier...

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:10

Goldie schreef:
Echt altijd gehannes met het inrijden daar := De ring is superfijn, maar dat inrijden daar voegt gewoon niet op de een of andere manier...


Ja er ontstonden best wel nare situaties..

Achja! Weer wat geleerd. Op naar 2 december :Y)

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:59

:wave:

Ik heb wel bijgelezen maar niet heel actief geweest afgelopen tijd.

Eva, wat fijn dat je weer met je merrie aan de slag kan!

Marijke, wat een fijne paarden heb jij! Nette rondjes!

Vibabu, hoe kan het dat je motivatie tijdelijk weg was?

Carola, ik heb je topic helemaal gemist! Ga hem even opzoeken! Hoe gaat het met je jonkie? Daar nog mee gesprongen?

Cheminee, ik zou het wel doen, voorkomen is beter dan genezen en dan kunnen ze daar wel rekening mee houden of in ieder geval geen kwade gezichten als je paard wel uithaalt. Maar inderdaad, als je echt op een drukke locatie rijdt dan is de kans groot dat er bijna geen rekening mee gehouden wordt..

Laura, hé je was in de buurt! Je gaat wel goed met Mick hé? En hoe gaat het met Harvey?

Wij hebben een beetje een rustige maand gehad door een nare hoefzweer maar ze is weer helemaal de oude! Had vorige week woensdag wedstrijd maar toen was er niks aan te houden.. Ze had er weer iets te veel zin in. Zaterdag zou ik weer starten maar toen was ze helemaal niet fit.. Trok ook niet aan op de sprong met losrijden dus toen niet gestart. Ze had die avond ervoor ook los gelopen op stal en misschien wel iets teveel gegeten. De ''schade'' viel mee op stal maar dat is de meest logische verklaring die ik ervoor heb. Zondag was ze gewoon weer fit.

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:24

Gelukkig dat die zweer weg is Nan! Kan best hoor dat ze door haar avontuurtje vermoeid was.

Mick gaat top ja! Hoop binnenkort weer een keer een rondje L met hem te sturen. Harvey gaat ook goed. 5x zadeltje op gehad en is hij nu erg braaf mee. Al tegen hem aan gehangen met zadel en met poetsen met een krukje kan ik ook al helemaal over hem heen liggen/hangen :P Babysteps :)

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:28

Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Ben erg fan van Harvey! Ook door zn naam haha. Hoop dat je er veel plezier van gaat hebben!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:03

Laura cool in zijn koppie dus, fijn!


Ik heb misschien Castello zijn probleem gevonden :oo
Alle parcoursen terug gekeken en wanneer hij braaf was (dus niet naar de uitgang trok) was er een tweede paard in de baan.
Wanneer hij dus omdraaide was hij alleen.
Hopelijk klopt mijn theorie en krijgen we het voor elkaar gelijk een ruiter in de baan te hebben met ons as zondag.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:22

Ik hoop voor je dat dat het is Jes! Meestal rij je wel met z’n tweeen in de baan toch?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:57

Hier laten ze vaak de tweede pas in de baan als de eerste halverwege het parcours is.
Maar waar we morgen startten waren we de vorig keer wel steeds met zijn tweeën.
Ik hoop ook dat dat het is dan weten we in elk geval waar het aan ligt.

Marijkeeee
Berichten: 6310
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:20

Ik had vanmorgen niet mijn dag :+ of paard misschien ook niet. Geen idee maar heb haar nog niet eerder zovaak zien poepen. Ze zat er helemaal onder toen ze van de trailer mocht. Maar klaar zij zo. Eerste gedeelte parcours ging oké en wat kijkerig. Toen raakten we de staander en was het een beetje paniek.. oeps.. maar ze sprong wel door maar ik was mijn beugel kwijt en kreeg um ook niet meer. Uiteindelijk afgegroeit na een paar hindernissen zonder beugel :=
Maar de grote had vanmorgen haar M2 debuut en meteen 2 winstpunten :D

Marijkeeee
Berichten: 6310
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:21

ZOu wel mooi zijn Jes als je dat kunt uitproberen met meteen een tweede in de baan.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:49

Dat zou fijn zijn Jes!
Jammer Marijke maar goed van de grote! Best lastig voor zo'n groot paard een M2 proef.

Nou schimmel en ik hebben een goede afsluiting van het jaar. Vorige week al 13de in de L, werd enorm snel gereden. Vandaag de finale gehad van de Twente Cup. Foutloos maar in de barrage helaas een balk. Nog wel zevende geworden dus enorm tevreden. Ze mag nog een paar keer BB rijden met mijn zusje. Dr buik wordt nu echt dik en ga mij richten op de jonge hengst. Morgen mijn wedstrijd debuut met hem, een L1 proefje.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:26

Netjes ED! En succes morgen!
Marijke gelijk 2WP, zo wil ik ook mijn dag wel niet hebben ;)

In Frankrijk is een site, net zoiets als Vente Privee maar dan voor sport kleding etc.
Begin van de week een GPA rijjasje gekocht, rood (die zocht ik al langer maar vond ze of niet mooi of te duur) ipv 420€ (op internet het model gezocht) heb ik 33,50€ betaald :o daar durfde ik de gok wel voor te wagen qua maat en hij past! *\o/*

Cioccolato

Berichten: 6692
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:38

Goed gedaan ED! Succes met je debuut.
Fijn Marijke, van het debuut. Jammer van het niet je dag hebben.. Herkenbaar af en toe!

Zo, goeie deal Jes. Succs morgen!

gomir

Berichten: 25574
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:14

Jammer dat Sonnega niet helemaal wou lukken, maar wel gaaf M2-debuut van witvoet :D

Dat is boffen Jes! Nu nog een paard erbij in de ring zodat het jasje schoon blijft ;)

Leuk om met een nieuwe uitdaging aan de slag te kunnen nu de schimmel dik wordt. Mijn 3-jarige krijgt ook echt al een behoorlijke buik en we zitten pas op 6 maanden :=
Ze is wel echt megabraaf. Dacht gister dat ik er wel op kon klimmen terwijl de ruinen in de paddock stonden, want ze stonden zo rustig. Stonden dus :+ Stel feestvarkens bij elkaar, maar konnie liep superbraaf door! :+:

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:24

Wat een braaf dier :)
Ik zou donderdag weer voor het eerst gaan springen. Had arts bedacht bij controle wel meteen een mes in me te kunnen zetten met de mededeling dat het dun draad was en ik wel even voorzichtig moest doen. Springen ging dus niet door. Vrijdag werd ik gebeld door stalpersoneel dat jongste met een wond het land uit was gekomen. Die staat ook met 3 krammen in dr been. Gaat fantastisch zo. Was wel trots op dat gekke dier, heeft geen krimp gegeven zonder verdoving.
Morgen vosje in de Z1 starten, ben benieuwd.. heb er vandaag na een tijd weer eens op gezeten