Mywishmax dat is wel echt vervelend, maar je weet dus hoe je er nu mee om moet gaan dus hopelijk toch weer fijn rijden.
Ik vanmorgen gestart op onderlinge, mooi als oefenrondje binnen. Helaas was het echt super druk met ponyruiters die de bakregels niet kenden dus ging het losrijden niet echt fijn. (Er was een ring voor de paarden en daarnaast tegelijk ponys). In de ring had ze op sommige stukken wel even spanning maar kreeg haar alweer stuk fijner rondgestuurd dus was goed tevreden, foutjes moeten er nu nog wel uit maar dat komt wel. Uiteindelijk 4e prijs met 192,5 en duidelijk te zien ook dat trainen op minder diep en middengangen ook terug te zien is ij beoordeling.
Ik kom me ook weer eens melden. Ik ben een hele lange tijd niet online geweest. Vanaf februari ben ik met Donner bij de paarden gestart in het L1. We hadden al 6 winst bij de pony's en mochten deze dan ook mee nemen naar de paarden. Afgelopen week hebben we onze laatste L1 wedstrijden gehad. Woensdag 187 & 195 punten gereden, donderdag 181 & 189 (3e plaats). Een tijdje terug reden we gewoon een keer 204 punten binnen!! Ik was zo ontzettend trots! We sluiten hierbij het L1 af met 21 winstpunten. We hebben in 4 maanden 15 winst erbij gereden. Op zondag 8 juli gaan we als het goed is ons L2 debuut maken
Mayflower_
Geplaatst: 18-06-18 08:37
Hi!
Reageer later op de dag op de rest hoor! Ik had afgelopen vrijdag mijn L1 debuut, 1e proef ging niet heel fijn (veel storingen, taktfouten door grotendeels mijn schuld). Ik was zo zenuwachtig, sloeg echt nergens op. 2e proef ging lekker, ze was wel moe maar kon haar nog wel ''heet'' rijden. Paar kleine storingen maar dat was minimaal. 171 & 188 punten.
Marietje35
Geplaatst: 18-06-18 09:22
@ Mirjam; Pfoe, jij liever als ik. Moet er niet aan denken om er zoveel te starten. @ Mywishmax; Zijn die rubberen springteugels niet iets voor je? Voorzichtig met je wond @ Mandarijn; Welkom! @ Haike; Gefeliciteerd! Ponyruiters hou ik ook nooit zo van, dat krioelt maar om je heen @ Mayflower; Gefeliciteerd!
NikkiLoves
Geplaatst: 18-06-18 14:09
Vandaag weer les gehad na een jaar zonder te hebben gereden. Ze zag precies wat er beter moest en wauw wat gaat die pony van mij dan lopen Vandaag vooral gefocused op voorwaarts en actief rijden want dat ontbreekt vaak. Kyra lijkt met de rem erop te lopen. Dus even in volle galop die bak door en daarna liep ze heerlijk! Heb nu ook weer wat meer vertrouwen in de wedstrijden. Nou nog hard aan het werk met wijken ook.
@mayflower, toch een winstpunt in de 2e proef! Gefeliciteerd! @veertje99, goed bezig! Wat gaat dat snel zeg haha. Succes in de L2! @haike, ik heb geen ervaring met ponyruiters (oké ik rij zelf op een ponymaatje maar denk dat het vooral gaat om het kind erop he ) maar dus toch nog fijn kunnen rijden! Gefeliciteerd met je punten @mandarijn, welkom!
Shelly21
Geplaatst: 18-06-18 19:14
Welkom nieuwelingen!
Nikki ik heb dat ook vaak. Nu ook meer les en het helpt wel.
Oww dat ga ik niet redden! Hah is wel bijna 2 uur rijden succes weer morgen!
Rockefeller0
Geplaatst: 19-06-18 07:53
Welkom!
@Haike Goed bezig, fijn dat juist die punten nu beter gaan. @mayflower Gefeliciteerd met je winstpunt! @Shelly Zo leuk! Ook gefeliciteerd en succes vandaag.
Ik had vandaag nog even een keertje oefenen voor de kringkampioenschappen volgende week. 1e proef was ze net zoals vorige keer niet fijn. Inrijden wel redelijk, maar buiten in de bak beetje tegen been en niet willen buigen, maar wel netter dan vorige keer. Alleen niet goed genoeg vond ik. 2e proef was wel stuk fijner, nog wel wat haperingen, maar fijnere reactie op hulpen, mooiere aanleuning en gewoon nette stelling en buiging. 1e proef 1e met 183 punten, dus dat kwam wel redelijk overeen. Ik dacht iets lager nog. 2e proef 1e met 205 punten. Nu even puzzelen van de week hoe ik die 1e proef ook fijn krijg. Nu is ze ook hengstig en dan wil ze iets strakker zijn, dus met een beetje geluk is dat volgende week weer over.
Nouvel
Geplaatst: 24-06-18 21:51
Hoi allemaal,
Ik meld me hier ook weer even... Vandaag L1 debuut gehad met onze arabo fries. Is nog een hoop aan te verbeteren maar we hadden een aardige jury en kregen 190 en 187,5 punten, dus de kop is er af!
Marietje35
Geplaatst: 25-06-18 09:25
@ Mywishmax; Gefeliciteerd! Maar 1e met 183?? @ Nouvel; Gefeliciteerd!! Blijf je paard leuk vinden!
MyWishMax
Geplaatst: 25-06-18 09:44
Marietje35 schreef:
@ Mywishmax; Gefeliciteerd! Maar 1e met 183?? @ Nouvel; Gefeliciteerd!! Blijf je paard leuk vinden!
Ja Ik was niet de enige die een minder braaf/fijn paard had de 1e proef. Was heel typisch, paarden die schrokken en staakten in de 1e proef en de 2e proef gewoon keurig hun rondje liepen. Het waren er in totaal ook maar 8, waarvan 5 L1, dus een keer een heel klein wedstrijde. Hoewel er gezegd werd dat de 1e jury streng was vond ik haar wel overeenkomen met mijn gevoel, nog iets soepel zelfs.
Nouvel, gefeliciteerd!
Marietje35
Geplaatst: 25-06-18 11:45
Ah ja, dan verklaart het al een hoop. Dacht al
Nouvel
Geplaatst: 25-06-18 12:05
Ja soms heb je dat wel eens dat ze allemaal kijkerig of springerig zijn in 1 proef... Nou ja toch mooie punten zeg! Zeker je 2e proef, echt knap!
Marietje, dank je! Hij is niet zo heel simpel maar wel erg leuk! Heb ook niet mega veel startplannen met hem maar nadat hij het onderlinge proefje niet slecht door had gelopen had ik zoiets van af en toe een keertje met hem starten is best leuk, dan blijf je ook een beetje gericht bezig.
Elians heeft vakantie. Eigen zadel was terug na reparatie gebroken boom. Gelijk weer goed aangepast... niet dus. Zadel drukt blijkbaar dusdanig op de lendenen dat ze er kreupel op loopt. Dus nu weeeeer wachten op zadelmaker.
De pown rustig wedstrijdklaar aan het maken. Van de week eens op vreemd terrein trainen. Augustus krijgen we startpas gesponsord en dan moeten we er wel klaar voor zijn. Moeten direct L trouwens.
mirjamalvaro
Geplaatst: 29-06-18 15:35
Gisteren dus op vreemd terrein geoefend met pony. Deed ze best goed. Ze vond het wel erg spannend allemaal. Maar was zeer tevreden over der. https://youtu.be/Z1nzwFyKzXM
MyWishMax
Geplaatst: 01-07-18 12:15
Ze is echt leuk Mirjam! Heb je al een idee wanneer de zadelmaker weer komt? Wat een ellende altijd... Bij ons komt die dinsdag weer voor controle. Hadden nu meteen afgesproken bij vorige afspraak. Wat een leuk dier Nouvel en zo af en toe meenemen is ook goed toch?
Ik had gisteren kringkampioenschappen. Bloedheet natuurlijk, maar ze is wel echt een enorm fijn dier hoor. Braaf de trailer op, beetje spanning met naar inrijdbaan, maar achter mama aan was het goed. Inrijden was heet en ze had wat moeite met opstarten. 1e proef ging vrij fijn, wel wat stomme dingen van mijn kant. Verkeerde kant oprijden bijvoorbeeld. 2e proef waren we allebei moe en was wat minder. De 1e proef had ik 203-2 punten en weer een 10 voor halsstrekken. 2e proef hadden we 189 punten en in totaal waren we 5e en mogen dus door naar de regiokampioenschappen. Punten voor 2e proef kwamen wel redelijk overeen met gevoel, maar protocol heb ik op sommige punten wel wat problemen mee. Onvoldoendes voor galopverruimen bijvoorbeeld met geen verschil, terwijl je op film wel verschil ziet. Ja, het mag meer, helemaal mee eens, maar er is zeker wel verschil. 1e galop sprong ze na het terugnemen achter om, dus terug naar draf en opnieuw aangaloperen om overgang naar draf wel te rijden, maar daar staat niks over. Die onvoldoende is daar dus echt terecht, maar niet omdat er geen verschil is. Zo waren er nog wel een aantal dingen. Maar goed, over het algemeen kloppen de totale punten wel met gevoel. Niet onze beste wedstrijd en als ik zelf iets beter gereden had was het een stuk beter geweest, zat qua punten dicht bij elkaar en ik heb beide proeven slordige dingen gedaan, soms niet goed voorbereid, soms paard iets te veel aan lot overgelaten. Goede les voor mij weer.
Wel grappig, die 2e proef is de 1e proef sinds die halve punten waar ik geen enkele halve punt gehad heb
Lekker mywishmax gefeliciteerd! Hier vandaag weer gestart. Helaas erg veel spanning 1e proef 180 punten 2r proef kreeg ik haar de baan niet eens rond dus afgegroet. Nu even verder trainen en over 2 maandjes pas weer