[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xAnnouk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:21

Fijn ED!

Super tof laura. Zo leuk om er vanaf het begin bij te zijn.

Cheminee. Fijn gevoel dus, hartstikke mooi :)

Die van mij geschoren direct de volgende dag dag ik thuis kwam. Ik hield mn hart vast want vorige pony van mij vond het 10x niets. Dat was altijd een hele onderneming. Maar ze was zo mega braaf wauw !! Heel blij mee. Even gelongeerd nog deze week en hopelikk kan ik er morgen nog even op voor de verenigingsles van dinsdag. :D
Was deze week zo druk dat ik niet eens aan rijden toegekomen ben.

Afbeelding
Ze moest nog even wennen denk ik haha.

Jes hoe ging je hunter ? :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 00:52

Zoals verwacht waren we laatste :')
We zijn allebei van Castello geduveld := (mijn man na hindernis 6, ik net naast 4b)
Cascade gaat te snel, ze trekt teveel naar de hindernis waardoor tussen poortjes doorgaan lastig wordt.
En daarbij hebben we beide een probleem met goed geconcentreerd een parcours rijden, echt daar moeten we aan werken.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:30

Oef ! Beide geen heftige val? Jammer. Verder wel een leuke dag gehad ?

Ik heb gisteren eindelijk weer gereden na 2,5 maand ! Was echt weer heel tof, paard was fijn. :)
Heb echt dikke spierpijn. Het was meteen een dressuurles van de vereniging van een uur haha

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 09:29

Ik mag me er ook eindelijk weer tussen wurmen, gisteren na een jaar eindelijk weer op m'n merrie gekropen! Opstappen en wegrijden, alsof ze nooit anders gedaan had :D Heb gelijk m'n instructrice weer geappt, kunnen we goed van start.

Das wel heel toevallig Jes, alles ok?

Oh dan snap ik dat je spierpijn hebt Anouk :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:19

Annouck heerlijk weer rijden!
Panty ook, fijn zo gelijk verder kunnen.

We hebben zo'n airbag die we bij hem op wedstrijden aan hebben (we zijn voorbereid ;)) val was ook niet echt heftig. (maar is wel prijzig zo, 40€ inschrijfgeld en 50€ aan airbag vulling)
Maar hij stopt meestal ineens bij de uitgang en draait zich om.
Hindernis 6 van mijn man stond direct bij de uitgang dus na de sprong draaide hij zich om.
Wij kwamen van hindernis 3 naar 4 vlakbij de uitgang, hij ging ook in zijn achteruit maar we zijn weer vooruit gekomen. Maar door al het gedoe niet netjes bij 4a aangekomen waardoor 4b die op een galopsprong stond niet mooi uitkwam en hij daar dus omdraaide.
Was mijn derde parcours met hem en bij mij had hij dit nog niet gedaan (bij mijn man doet hij dit thuis ook, minder extreem dus dan blijft hij zitten) man heeft al wel meerdere parcoursen met hem gestart.
Over ander halve week start alleen ik met hem kijken of hij het dan niet doet (eerste twee parcoursen startte ik als eerste, en toen heeft hij het bij mij niet gedaan) als het goed gaat start ik hem een tijdje alleen, gaat het niet dan probeert een clubgenoot het waarschijnlijk.

Dus als iemand nog tips heeft? :')
Zal deze week eens proberen om een filmpje te plaatsen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:25

Jeetje, klinkt niet leuk zeg. Wat balen!

En wat fijn pantykous!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:33

Lekker Anouk!
Wat fijn Eva dat je zo op kon stappen. Lekker weer oppakken :)
Vervelend Jes. Mickey kan ook heel smerig omdraaien maar hij doet dat alleen als hij niet goed in verbinding loopt en niet goed opgesloten is tussen twee benen en handen. Verder draait ie natuurlijk ook als hij schrikt oid dus heb daar niet echt tips voor. Behalve dat je op een gegeven moment gaat blijven zitten :Y)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:22

Ik kreeg geen meldingen in de mail dus ik was jullie even kwijt :+

Stage op Cyprus klinkt gaat Anouk! En fijn dat je paard zo braaf was met scheren :j
Mijn uno vindt scheren ook fijn, die heeft onbeweeglijk kuil staan eten tijdens het scheren :D

Goldie: als je het nog leuk vindt heb je toch geen nieuwe spullen nodig :P

Fijn dat je zo weer kon opstappen en wegrijden Eva! Klinkt als een fijn paard :j

Harvy lijkt braaf Laura!

Goede resultaten in Wierden ED! Helaas ging voor Uno Wierden niet door, ze zou op zondag starten, maar die rubriek verviel ineens. Toen maar in Roden gestart zondag en twee keer foutloos in het L en nog een keer derde.
Hurricane won gister beide M-parcoursen dus dat was gaaf! Nu even paar weken rustig aan en dan in december/januari wsl internationaal 1*.

Verder de jonkies hier aan het werk. 3-jarige is topbraaf onder het zadel en de 4-jarige Etoulon is zadelmak geboren, daar heb ik zelfs dit weekend al zelf opgezeten :))

Afbeelding

Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:25

Gaat weer lekker met ze, Hurri blijft toch fantastisch he :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:48

Mooie foto's!

Vos heeft vakantie dus heb het lekker rustig komende tijd!
De 3 jarige is bol en drachtig. Wel erg braaf voor de 10 minuten dat ik erop zit. Beetje galop en soms een balkje. Meer hoeft ze niet, straks met zwangerschapsverlof.
De 5 jarige pakt fijn aan op oefenparcours. Binnenkort BB. Bloedkikker, kijkt nergens van op en wil zo graag.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 30-01-19 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast op verzoek van gebruiker

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:20

Aan die van mij kan ik echt nog wel zien dat ze een veulen gezoogd hebben deze zomer. Die voer ik echt nog stevig en afvallen is zeker niet aan de orde :+

Fijn dat ze weer zo lekker aanpakken! Jij hebt ook echt meewerkers op stal!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:05

Leuke dingen komen voorbij!

Hee Gomir, die heb ik gezien! Fijn beestje! Clubgenootje heeft ook beide M parcoursen gewonnen van de week in Wierden. Hoe waren de parcoursen bij jullie? Bij mij waren ze vrij krom gebouwd.

Gisteren avond de finale gereden, het liep aardig uit dus zat er vrij lang op. Schimmel was enorm gestresst en in de baan helaas ook. Kwamen al te dicht bij 4A, daardoor ook bij 4B en deze eraf. Vervolgens 5 ook eraf. Verder wel een fijn rondje gereden. De eigenaar kwam ook weer eens kijken, dus gelijk goede tips mee gekregen. Nog 2 wedstrijden (2 x Saasveld) op de planning en dan is het voorlopig gedaan met de wedstrijden. Over 1.5 week voor het eerst met de hengst op concours, L1 proefje, kijken hoe dat gaat :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:28

Jammer van je balkjes.. Maar wel fijn van je goede gevoel.

Nou de merrie met het oudste veulen is wel ingevallen nu, leek eerst een tweeling te dragen nog maar sinds die aan het werk is.. Was natuurlijk ook allemaal nieuw. Heb ik een jaar geleden zadelmak gemaakt (op stappen en weg rijden zeg maar..) En nu dus echt aan het wekr. Maaar die voer ik hard! Alleen blijft schraal. Ook bespiering mst natuurlijk..
De ander.. Nou.. Die lijkt wel een drieling te dragen. Foi foi! Wat is die dik. Maar gaan we eraf trainen. Veulen is nu ruim 3 maand en eet goed zijn brokjes (kilo op een dag) en hooi dus de merriebrok gaatminder. Ze gaat van het stro af, want ze eet de gehele stal leeg, hopelijk gaat dit ook werken voor het veulen..

Belle is net een half jaar. Loopt nog gezellig gbij de merrie.. Misschien blijft ze daarom schraal. Ze is zo groot.. Maar ik heb geen maatje voor haar om haar helemaal te spenen. Ze staan overdag in de paddock of land samen en snachts. Merrie en veulen staan wel apart met kracht en ruwvoer een aantal uur. S ochtends ruim 4 uur en smiddags ook ruim 4 a 5 uur.
Al 2 jaarlingen gekocht , maar uiteindelijk flink afgekeurd.. Dus ik heb het opgegeven. Ik wacht tot de ander eraf kan en ga ze de nachten wel apart houden.

Puzzel, puzzel, puzzellll.
Maar allemaal gezond en wil, werkwillig, meer dan zelfs. Dus ben super blij met ze!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:41

Lastig is het als ze zoveel in leeftijd schelen he?! Naranjo is met een ruime 4 maanden gespeend, omdat het andere veulen echt bij de merrie wegmoest en die wou ik ook niet alleen hebben. En Bella was er ook wel klaar mee :+ Scheelt al wel voor de merrie dat je ze iig een aantal uur apart kan zetten.

Als ik had geweten dat je er was vrijdagochtend dan had ik je even gedag gezegd ED!
Jammer van de foutjes in de finale, maar wel nuttige tips gekregen dus :j Leuk dat de hengst al mee kan.
Wij slaan de finale over, beetje ver om met een paard weer heen te rijden :o

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:53

Nou ik wou Belle idd ook al spenen met 4 maand hoor.. Ze is groot zat en die merrie blijft maar melk aanmaken. Staat voordat ze dan weer samen gaan met druppels aan de tepels..
De andere merrie is na een 2 uur weg (wat ik nu voor het eerst heb gedaan met een training) met super slappe tietjes.
Ik vind alleen Billie nog net te jong met zn 3 maand.. Maar ik gok ook dat hij er met 4 maand af gaat. Hij is ook echt hengst. Hij kan wel een speelmaatje gebruiken.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:56

Is idd gedoe, hier ook nog super arm gespierd. Nymphadora staat lekker in de opfok, die is wel super makkelijk geworden van de opfok.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:39

Mijn veulentjes zijn ook veel handzamer nu ze samen op stal staan. Kan ze zo halster omdoen en red me er alleen mee met binnen en buiten zetten. In elke hand een :D

4 maanden vind ik ook echt het minimum hoor, liever 5, maar dat ging nu echt niet.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:53

@Jes: zo wat een boef met zulke acties in het parcours. Ken het paard niet dus kan niet goed beoordelen, maar als die het echt gericht doet bij de uitgang zou ik um toch eens straf geven. Oké wanneer je eraf valt kan dat niet meer. Met straf bedoel ik niet slaan of schoppen, stem verheffen is in sommige gevallen al voldoende. Gewoon dat ie weet ik ben stout en mag niet.

@PK: fijn dat je haar weer kunt oppakken!!
@ED: jammer van de foutjes in de finale maar toch netjes dat je de finale hebt bereikt.

@Gomir: Ruige foto's!!! echt top dat ze het zo goed doen!! ben Hurri een paar keer in Tolbert tegen gekomen :) vind het zo mooi om te zien hoe hij is veranderd in het positieve :D

Vind ook 4 maanden het minimum om het veulen bij de moeder vandaag te halen. In de meeste gevallen blijven ze bij ons 5 maanden erbij. Tenzij de merrie echt te schraal word.

Mijn draagmoeder is lekker rond! :D en ze is zo veranderd in haar karakter en heel erg gericht op mij. Ze wil graag dat ik haar elke dag even knuffel :) zo grappig. Ze was eerst beter wel een beetje afstandelijk.

Voor de rest gaat het top met de paarden! ben 2x naar Tolbert geweest met de grote en 5 jarige. De grote geeft nu echt een heel fijn gevoel! en met zoveel gemak pakt ze het nu op. Heb haar vorig jaar helemaal niet indoor gestart en startte haar dan alleen outdoor omdat ze dan meer ruimte heeft. Maar ze red haar nu indoor prima. Stiekem hoop ik dat we volgend jaar Z springen en ze wordt volgend weekend M2 gestart. De 5 jarige doe ik nu even pas op de plaats kwam er deze week achter dat we 28 wpen hebben en na 12 moeten we over. Wil eigenlijk niet eerder dan na de regio kampioenschappen over naar het Z. Dus doe nog een paar wedstrijden dit jaar en anders maar HC starten.
De 3 jarige pakt het ook heel goed op. Af en toe eens een hupje en daar heeft ze heel veel lol in. Vind haar nog wel erg slap maar ja ze is ook wel 173 :P
De andere 7 jarige heb ik na haar vakantie ook weer opgepakt. Pak haar!! en dikke buik :P maar ze begint nu weer fijn te lopen en blij dat ze weer lol in het rijden heeft. Denk toch dat het misschien afgelopen zomer wat te snel is gegaan en ze werd op een bepaald moment wat loom. Nu is ze weer vrolijk en heeft ze weer zin erin :)

Oké heel verhaal zijn jullie weer bij :)

Nog een paar filmpjes van de parcoursen van paar weken terug.
De grote, eerst even een rondje L voor het vertrouwen. 2x dat we indoor starten.
https://youtu.be/AZvsKJa62Cg
https://youtu.be/IQL4oSICt1g

de 5 jarige. Verslikte haar heel even in de 3 sprong :+
https://youtu.be/_rZXVUCvsiE

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:40

Dat wordt dan even op de punten letten Marijke! Anders moet je op 1-1 over ;)
Ben ook heel blij met hoe Hurri het doet met zijn nieuwe ruiter. Leuk dat je hem gezien hebt :j

Jouw paarden gaan ook lekker! Ik vind Ivonne echt leuk :+:

Ik heb op gup zijn zusje gezeten gister en vandaag. Net of ik paar jaar terug in de tijd ben en op een puppie-gup zit, onvoorstelbaar hoeveel die op elkaar lijken :D En hun baby-broer ontwikkelt ook goed!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:56

Komen er nieuwe regels? :')

Klinkt fijn marijke! Mooie orondjes!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 00:28

Heb wel gehoord dat de knhs er over denkt om m 1* te gaan maken en dat dat financiële consequenties heeft.

Klinkt goed, zulke fijne paarden Marijke en Gomir!!

Gaan jullie volgende week ook naar Sonnega voor de selectie van jumping Amsterdam?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 01:05

Gelukkig wil ik de overstap vanuit het L niet maken dan _O-

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:22

Wat grappig van die draagmoeder Marijke, lief is dat.

Ik moet mn eerste sprongetje nog van dichtbij bekijken dus het M is voorlopig nog ver weg :')

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:51

Mooie foto’s gomir!
Fijn dat ze het allemaal zo goed doen Marijke en leuk dat de draagmerrie goed met de dracht gaat.
Heh M 1*? Dat zou wel jammer zijn voor de portemonnee ja..

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:28

Wat M 1* te maken??? hmm niet grappig dan is het straks voor de "gewone" ruiter niet meer te doen want 1* kost nogal wat meer..

@Lithya: ja ik ga volgende week met Ivonne meedoen. De grote niet want die heeft dan haar M2 debuut. Beetje jammer dat sommige wedstrijden precies tegelijk zijn. Eerst had ik zoiets van dan kan Gucci wel mee, maar vind ik niet eerlijk haar conditie is nog niet top :P
@Gomir: wat leuk van het zusje van Gup! Heb je vast zelf weer een heel fijn rijpaard aan!

Ik heb een wedstrijd vrije week en weekend :) Wel dit hele weekend op stal en oppassen want mijn ouders zijn een weekendje weg. Beetje jammer van het herfstachtige weer :P maar misschien dat ik dit weekend een poging doe om 2 te scheren.